Recenze

8 Majitel

Škoda 105

0.00 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

auto bez obrázku
 

Technické info

Přezdívka auta dzn-dzn-dznka Rok výroby 1979 Koupeno nové najeto [km]:85800 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1050 výkon [kW]: 33 kroutící moment [Nm]: 83 maximální rychlost [km/h]: 130 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Po maturitě jsem nastoupil na VŠ. Vzhledem k okolnostem, které nejsou vzhledem k tématu podstatné, jsem usoudil, že nejlepší variantou dojíždění na VŠ bude pomocí vlastního vozu. Šlo mi čistě o přepravu z bodu A do bodu B - účelně, jednoduše, spolehlivě, bez emocí. Důleižé kritrium pro mě, jakožto studenta byla samozřejmě cena.
Nastálou konstelací, kdy starý pán, který již nebyl schopný jízdy a zároveň známým mých prarodičů a protože věděl, že vnuk jeho známých shání nějaké to přibližovadlo, dostal jsem se k tomuto vozu. Ne, že bych jej od počátku při svém výběru potenciálních kadidátů na můj vůz vylučoval, nicméně jsem po něm ani netoužil. Nu což, je tady.
Jedná se o naprosto standardní Š105S modelového roku 1979, světle žluté barvy, vpředu s dvojicí kruhových světlometů - tak řečenou užovku. Pán vozidlo užíval naepřetržitě téměř 37 let, a ačkoliv se o něj v rámci možností staral, není možné, aby se to nějak nepodepsalo. Hlavním problémem je zkrátka koroze, vůz je na typických místech prorezivělý. Příští rok v létě bych chtěl nechat vyvařit. Další závadou, byť estetickou, jsou roztrhané potahy sedadel. Za cca tři měsíce, co vůz vlastním, jsem neobjevil ale žádnou závadu, kvůli které by bylo nutné vůz odstavit z provozu. Jediné, o čem vím, je uhnilý spínač ventilátoru , kdy nespíná a pro to je velká šance, že začne za určitých podmínek vařit, zatím jsem nemusel řešit. Motorově z mého pohledu v pořádku, stav asi odpovídá opotřebování a době vzniku. Podvozkově žádný zázrak, ale co by jste chtěli. Tolik ke stavu vozidla.
Výbava - naprostý základ - obdélníkový tachometr, posuv má myslím pouze sedadlo řidiče, opěry se nastavit nedají a sedadlo spolujezdce je myslím pevné zcela. Zadní okna se nedají stáhnout. Vůz nemá opěrky hlavy na předních sedadlech, ani např. výhřev zadního skla.
Co se týče jízdy, víceméně vyhovuje mému stylu, což je pomalá klidná jízda. V dnešním provozu si s tímto vozem již leccos musíte rozmyslet, ale dá se. Jedná se o zážehový +- litr s rozvodem OHV a výkonem 33 KW. Z toho vyplývá skromná dynamika jízdy a nelze čekat zázraky. Nicméně zatím převažují pozitivní dojmy, je jasné, že jako řidič nemám moc s čím strovnávat, ael radost z prvního vozu asi vše převažuje. Jestli jej mohu či nemohu doporučit je otázka, každý řidič má v různých otázkách jiné priority. Toto vozidlo představuje lacinou alternativu pro nenáročné řidiče, kteří tolerují značný hluk motoru a skromnou dynamiku jízdy.

Silné stránky

Jednoduchost (opravy)
Cena (opravy, díly)
Image

Slabé stránky

Bezpečnost
Dynamika
Komfort

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Chystám se na jaře, ale vzhledem k tomu, co jsem tak nějak početl a poptal se, mohl bych spoustu věcí zvládnout.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Děda byl rád, že je ho 105S bude dál žít v dobrých rukou.

 


Přidat názorDiskuse: Škoda 105

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Škoda 105



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
3

Když se udržuje, tak jezdí, samozřejmě některé neduhy vyplývají ze stáří

praktičnost
5

Až na ten kufr, který je, byť velký, málo využitelný, je to vůz, ve kterém je mnoho místa a hodí se pro každodenní použití.

prostornost
9

Prostor je fascinující - bez problémů se naskládají čtyři dospělé osoby.

jízdní vlastnosti
4

Odpovídají opět stáří - motor není příliš silný, vůz se dost naklání, velká výhoda je trakce v zimě.

jízdní komfort
7

Sedačky jsou pohodlné, místa je dost, vůz topí, větrá, jdiná nevýhoda je hluk. V tomto příápadě možná i pouze posuv u sedačky řidiče a pevná u spolujezdce.

provozní náklady
5

Úměrné litrovému benzínovému motoru,

náhradní díly
8

Laciné, seženete všude, opraví každý,.

výkon motoru
3

Viz recenze, vůz prostě je slabý, ale není to na škodu.

spotřeba
6

Odpovídá motoru.

hlučnost motoru
1

Vůz je velmi hlučný, to asi potvrdí všichni, kdo v něm jeli.

kvalita sedadel
8

Překvapivě pohodlná, propadnete se do nich jako na gauči. Je jasné, že neposkytují moc oporu, ale to stejně nebudete potřebovat...

brzdy
6

Kotouč-buben, uměrně výkonné motoru, který krotí.

zavazadlový prostor
5

Unvariabilní, ale vcelku velký.






Blesk.cz

Google zabije aplikace v Chrome. Doplňky v prohlížeči ale zůstanou

Google zabije aplikace v Chrome. Doplňky v…

Aplikace pro Chrome odstartovaly v roce 2013, kdy Google chtěl vytvořit vlastní ekosystém okolo prohlížeče.

„Žena dvou tváří“ promluvila v procesu Kuciaka: Hysterie v soudní síni a panická hrůza ze smrti ve svědectví Aleny Zs.

„Žena dvou tváří“ promluvila v procesu Kuciaka:…

Slova o intrikách a konspiracích. Tak by se daly popsat výroky, kterými se šestý den megaprocesu v kauze Kuciak…

 

iSport.cz

Skvělá zpráva pro Spartu! Dočkal by mohl naskočit už do sobotní přípravy

Skvělá zpráva pro Spartu! Dočkal by mohl naskočit už…

Původní předpoklad byl, že se do tréninkového procesu s prvním týmem zapojí až během soustředění ve Španělsku.…

ŽEBŘÍČEK platů v extralize: NEJ boháči. Vítěz Wolski, co Plekanec?

ŽEBŘÍČEK platů v extralize: NEJ boháči. Vítěz…

POŘADÍ NA 1. - 10. MÍSTĚ | Dlouho střežené tajemství je definitivně venku. Deník Sport zveřejňuje poslední díl…

 

Reflex.cz

Kolik toho máš pod kapotou, tolikrát jsi měl státní zakázky

Kolik toho máš pod kapotou, tolikrát jsi měl státní zakázky

Jak to tak vypadá, není důležité být profesionál ve svém oboru, ale pracovat pro náš laskavý stát. Třeba takový…

Posledních 24 měsíců Fridy Kahlo před údajnou sebevraždou. Intimní snímky z malířčina soukromí

Posledních 24 měsíců Fridy Kahlo před údajnou…

Frida Kahlo je jednou z nejvýznačnějších malířek 20. století. Její život však byl plný bolesti a utrpení, což…