Renault Laguna (2003)
26.2.2012Vsetko sa to zacalov roku 2009. Dlhsiu dobu som uvazoval o kupe jazdeneho dizloveho auta so slusnym vykonom. Pri obhliadani autobazarov som skusal…
Renault Laguna II Grandtour (johnygreen)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- 2.2 26.02.2012 20:31 Nicco
- upřímnou soustrast 27.02.2012 09:43 ricz73
- kvalita - nekvalita 27.02.2012 13:11 hipisko
- Laguna II 28.02.2012 23:14 ryman
-
Nicco 26.02.2012 20:31
2.2
Laguna II nie je prave symbolom spolahlivosti, ale 6?rocne 2.2dci asi tiez nebude mat najazdenych 140tis.km, ale skor 240tkm (pocitaj min 40tkm/rok). Takyto motor sa nekupuje na jazdu okolo komina. Na take ucely su uplne ine motory.-
johnygreen 26.02.2012 21:19
« Re: 2.2
Motor mal najazdene ozaj tie kilometre. A spoznas to velmi jednoducho na Lagunach. Diely na podvozku su od vyroby nitovane,iba ak si dal niekto tu namahu a pri vymene capov,ramien,ticiek riadenia znovu nitoval. Ale je tam toho ovela viac podla coho sa daju urcit kilomtre. ;-\ Ale to je jedno,vsak v okoli je par Lagun ako som mal ja a veru nikto nema dobre skusenosti. Nezabudnem ked som tusim v roku 2005 obdivoval jednu Lagunu 2.2dci a dal som sa do reci z majitelom,on ju kupil novu. A nezabudenem ja jeho slova. "Ak nechces problemi nekupuj si Renaulta." A ja som si nedal poradit . :-)-
Ronault. 27.02.2012 18:54
« Re: Re: 2.2
Nechci ti kazit ideály, ale první roky výroby a nejen první roky, ale minimálně tak do roku 2006 nebyly k dostání pouze čepy, ale druhovýroba ještě nebyla natolik rozjetá, že se měnilo celé rameno. Až posledních několik let jsou k mání čepy, které se pak dělají na šrouby. Takže klidně ti za první 3 roky mohl někdo nalítat 150t a za další 3 roky zase něco a nepoznáš. Navíc autorizáky měnily co vím vždy celá ramena, až tak drahá nebyla, třeba proti Passatu.-
johnygreen 28.02.2012 10:16
« Re: Re: Re: 2.2
Tak som zase o trosku mudrejsi. ;-) Clovek sa uci na vlastnych chybach.-
Ronault. 28.02.2012 18:34
« Re: Re: Re: Re: 2.2
Máme ji doma 7 let, z toho je rok a něco v mých službách. Jako auto samotné je perfektní, kupa místa, pohodlí, dobré sedačky i vzadu, perfektní kufr atd. Ne, že by byla vyloženě nespolehlivá v tom, že by někde nechala, ale nazlobila se dost, částečně za to může stav tachometru, částečně první rok výroby (dle měsíce výroby to snad bude auto z prvních stovek kusů). Podruhé bych si ten stejný kus nekoupil, spíše bych bral po faceliftu, nejlépe poslední rok až dva výroby a buď 2,0 T, klidně i atmosférický benzín případně v nutném zájmu o naftu 2,0 dCi. No však někdy spáchám recenzi, resp. dopíšu.
-
-
-
-
ricz73 27.02.2012 09:43
upřímnou soustrast
Tohle auto jsem měl, během dvou a půl roku se na něm porouchalo prakticky všechno včetně odešlého turba. Pak už ho ze servisu nepouštěli ani na vycházky. Od renaultů pryč! :no:-
johnygreen 27.02.2012 14:05
« Re: upřímnou soustrast
Presne tak. Ja som ties toho nazoru. Renault nikdy viac. :no: -
Alpinis182 05.04.2012 12:58
« Re: upřímnou soustrast
No vidis, ja měl 3 laguny (O1, O3 a nyní O5, vse bazar) a mohu říct, že problémy jsem měl jen s tou O1, která měla problémy pouze s elektronikou. Motor šlape bez problému ještě teď, ale zase pravda, že to je jen 1.8 benzin. O3 a O5 byla/je s naftou, ale žádné problémy co tu lidi popisují jsem s nima neměl. Mezi tím jsem ještě měl Megane II (O4), taky s naftou, u kterýho byl jediný problém, že nějaký blbec (rouzmněj předešlý majitel) ho amatérsky "chipnul" a to si ve vyšších rychostech nerozumělo s RJ. Když jsem ho odvezl ke známýmu do orig. servisu, který ho napíchl na Diagnostiku, tak se jen divil, že to ten motor přežil, zejména tedy turbo.
Nemyslím si, že by renault neuměl dělat auta, až na pár chyb v historii. To jen místní "Pepíci" (s prominutím), který si myslí, že když si koupí v ČR ojetý auto, tak bude šlapat jak hodinky. Opak je pravdou, u všech aut a kdo tvrdí opak, tak je pokrytec...
-
-
hipisko 27.02.2012 13:11
kvalita - nekvalita
njn, laguna 2001-2005.... hrozne auto.... mimochodom, ten podvozok si tiez daj do slabych stranok auta, kedze je zname, ze bol dost poddimenzovany. Zosilili ho az v roku 2005 ked prisiel facelift. Ten uz mal vacsinu problemov poriesenu, napr uz sa do motorov montovali turba chladene vodou, zatial co predtym boli turba chladene vzduchom a preto aj tak pekne odchadzali. Okrem toho problemy s elektronikou, prevodovka, spojka, makka kasna, preto vsetko vrzgalo atd.... U scenica 2 so stresnym oknom, ked si zaparkoval jednym kolesom na obrubniku, tak si nezavrel kufor, ked tam odisiel displej, napriek tomu, ze odisla suciastka za par korun, tak v autorizaku ta skasli za novy displej 30-40 000Korun(1000-1300eur).
Kedysi som poskuloval po espace 2, takych nasratych majitelov auta som este v zivote nevidel. Jeden sa tak samonasral, ze som si myslel, ze do mna vyskoci:-) Za 3 roky dal do auta 200 000Sk napriek zaruke. A kto mal to nestastie ze kupil 3,0dci od isuzu(bol aj v inych znackach, tusim opel, saab atd)....taky kusok snad uz neexistuje ani jeden, jednoducho sa nedozil tohoto veku. A Renault sa pred tymito problemami schovaval, nic neriesil, zakaznikovi v marazme nepomohol ani aspon lacnejsimi nahradnymi dielami, ktore su drahe, ako na premiu.
Renault ma pravom zlu reputaciu, ktora sa im dnes velmi zle naprava. Ciastocne za to mohla smola na dodavatelov (isuzu a 3l motory, delphi a nevyvinute CR systemy atd), ale hlavne si za to mozu sami.
V kazdom pripade u trojkovej rady renaultov uz nie su badatelne problemy, spolahlivostou su na tom uplne porovnatelne s ostatnymi znackami(pozor, neporovnavat s tendencnymi nemeckymi statistikami spolahlivosti, tym verim menej, ako lagune 3,0dci z roku 2001, alebo VW touran 2,0tdi DSG z roku 2004)
Aj pre taketo pripady sa pri kupe auta uz pozeram na zaruku, Ak sa este niekto odvazi nukat 2 roky zaruku, tak nechapem, ako moze prezit na trhu. Ved aj blba Dacia ponuka 3 roky!
-
Ronault. 27.02.2012 19:05
« Re: kvalita - nekvalita
Většina těch tvrzení jsou nesmysly.
Mám r.v. 2001 s 300t km s původní spojkou, převodovkou a třeba i zadními tlumiči, nějaké poddimenzování podvozku je hloupost, stačí se podívat na tehdejší konkurenci Passat a jeho hliníková ramena za 40t a výdrží 100t km. Vše většinou stojí a padá na tom, že 95% všech lagun u nás byly koupené jako 3-5 leté ojetiny s 80t km z Německa či NL, což je u téhle třídy nesmysl. Podsvícení displaye klimatizace se řešilo v záruce výměnou, po záruce slušný elektrikář přepajkoval studený spoj za půl hodiny práce.
Je pravda, že dvojková generace byla tragická, protože 1,9 dCi, 2,2 dCi i 2,0 IDE se chovaly sice hezky, ale spolehlivosti moc nepobraly, taky minimálně IDE doplácelo na naše benzíny, ale po faceliftu a po příchodu 2,0 dCi už to nebyla až taková tragédie. Inu Renault zaplatil za to, že chtěl do třídy přinést technikou napěchované auto, ale málo odzkoušel, nicméně mnoho těch dobrých věcí jako je keyless entry, bohatá bezpečnostní výbava atd. udaly dobrý směr pro ostatní. Laguna III už šla opačnou cestou, nic nového, jen osvědčená technika a auta spolehlivě fungují.
Mimochodem pětiletá záruka je dnes pomalu standart všude, často je v ceně u leasingu nebo za opravdu nepatrný příplatek, třeba VW.-
johnygreen 28.02.2012 10:24
« Re: Re: kvalita - nekvalita
Suhlasim stebou. Ten podvozok na Laguna 2 znesie ozaj vela. :yes: A to podsvetenie klimi som zvladol aj ja,nieje to nic zlozite. :-)-
-
Ronault. 28.02.2012 18:46
« Re: Re: Re: Re: kvalita - nekvalita
Ad. první článek. Že bych kartu zlomil za 7 let, to se mi opravdu nepodařilo a že jak otec, tak teď já s ní zrovna pěkně nezacházíme. Podařilo se na jedné z karet prolomit tlačítko pro odemykání, nechal jsem ji opravit tuším za 500 Kč a je to v cajku. Odešla hned po koupi čtečka karet, opět první roky to ještě nikdo netušil, ale dnes bych najel na renault forum a našel přesně to, co se dá opravit. Nicméně Renault servis se k tomu postavil relativně slušně, i když bylo auto kupované jako ojetý dovoz z NL na LPG, tak účtoval jen materiál, diagnostiku i práci ne.
Je pravda, že máme 1,6 16V, takže není těžká na předek, takže čep jsem měnil první až teď, co jsme my na ní najeli 120t km, jestli byly měněné před tím, netuším, je to možné. Větší problém jsou silentbloky zadní nápravy. Ty vydrží originál tak 150t max, na našich cestách méně. Pak se udělá běžně chyba v tom, že se koupí nové levné z druhovýroby za pár stovek, celý den se s tím j**e a silentblok pak vydrží 10t km... to je prostě tak, když se šetří na dílech. Ale teď už mi klepou i ty dražší, je to dáno asi mým přetěžováním zadní nápravy (jezdíme v pěti lidech studenti s plným kufrem), koupím asi originály po roce 2006, kdy se to definitivně prý vyřešilo.
Posilovač s proměnlivým účinkem je i v mé základní verzi Expression 1,6 16V, takže nesmysl.
Ten druhý článek jsou obecné kecy. Nejlepší je Renault forum, tam jde krásně vidět, které motory ano, které ne, co se kazí, co ne, jak opravit co... atd. Já si třeba nedávno takhle sám i bez jakéhokoliv vzdělání v el. měnil žárovky v podsvícení stahovaček. Jednoduché :-)
-
-
-
ryman 28.02.2012 23:58
« Re: Re: kvalita - nekvalita
s 1.9 dCi nějaké problémy krom turba? Spíš víc trpí na zacházení a údržbu, než že by nebyl spolehlivý. U mě bez problému, aniž bych zkracoval olejový interval na 15~20tkm jak se píše na forech. Filtr z 2.0HDI, origo Elf Evo SXR 5W40, posledně jsem dal i tec2000 engine flush a pohoda. :-)
-
-
-
ryman 28.02.2012 23:14
Laguna II
Bohužel tak trochu postrádám smysl téhle mini recenze. Zklamaný autor chtěl nejspíš ventilovat svou frustraci s problémovým kusem, upozornit a varovat ostatní před Lagunou či dokonce samotnou značkou s diamantem ve znaku - což imho není primárním posláním MACZ. Jelikož jsem už nějaký ten rok uživatelem Laguny rád bych k tomu napsal pár řádek.
1. Vyvozovat závěry o kvalitě/spolehlivosti modelu/značky z několik let staré bazarové! ojetiny je nesmysl, který platí pro všechny auta. Horní vůz měl na tuty najeto o dost víc, než dle PP a kdo ví kolika rukama vůbec prošel, zda nebyl bouraný atd..
2. V roce 2009 musela být tahle laguna už pekelně levná (pořizovací náklady autor neuvádí), z čehož usuzuju, že motivací bylo "co nejvíce auta za co nejméně peněz", což u ojetin často končívá podobným osudem.
3. Když už si kupuju ojetinu, tak si o konkrétním voze/motorizaci nejdřív naštuduju co nejvíc informací, co se kazí, co koupit/nekoupit, kolik stojí díly atd.. Z velké části se tak dá předejít komplikacím jako v tomto případě. Neznalost neomlouvá. (zadní brzdy za 450€? sci-fi. i s prací to mám do 200)
Laguna II ve své první fázi rozhodně nebyla žádným vzorem spolehlivosti, což ve spojení s 2.2dCi (nebo 2.0IDE) platí tuplovaně. Přesto si, podle mě, úplně nezaslouží auru nespolehlivosti, která se okolo ní vytvořila. Na svou dobu byla v mnoha ohledech revoluční, akorát soudruzi holt moc spěchali (viz. co píše Ronault). Design je kapitola sama o sobě (boční tvar zadních svítilen na staré laguně - zdravím nový passat) :yes:
Osobní zkušenost a poruchy:
Auto (jeden z prvních kusů, počátek r.2001, 1.9 dCi) nejvíc zlobilo po koupi (z bazaru), kdy krátce po sobě odešla čtečka karty a palivové čerpadlo, se kterým měnili i pedál plynu. (to bylo taky poprvé a naposled za 6 let co auto nedojelo). Minulý rok jsem nechal na autě dlouho sníh, voda se zřejmě dostala kam neměla a zkrat spálil zámky na všech dveřích (nutná výměna všech). Auto fungovalo jen nešlo zamknout. Asi nejhloupější a nejdražší závada ;-\ V létě praskla drážka těsnění termostatu, výměna u známého za pár šlupek. Jo a ještě teď na podzim repase altíku, nedobíjel, už byl hyn po 210 tkm což mi příjde ok. Jinak spotřební klasika, čepy, stabilizátory, silent bloky, rozvody, tlumiče, brzdy, olej.. Původní turbo, spojka, setrvačník, převodovka, vstřiky..
Holt ojeté nikdy nebude nové :-)-
johnygreen 29.02.2012 08:00
« Re: Laguna II
Zdravim. Najviac som sa zasmial na tom diamante v znaku >:D ,teda bezurazky. 1. V tomto mas pravdu,clovek anilen netusi co kupuje pri tak starom aute. vsk som sa stoho riadne ponaucil. :-( A teraz som si kupil radsej funglovku. :-) 2. Veruze nabola ani zdaleka najlacnejsia 300000sk. Bola to zlata strdna cesta v tej dobe. 3. Komplet zadne brzdove kotuce z doscickmi Brembo s robotou = 450e a nebolo to az tak davno,ze by som si nepametal. :-) Nebudem tam predsa davat neake sracky. >:D -
-