reklama


Diskuse

Renault Laguna (2003)

26.2.2012

Vsetko sa to zacalov roku 2009. Dlhsiu dobu som uvazoval o kupe jazdeneho dizloveho auta so slusnym vykonom. Pri obhliadani autobazarov som skusal…

 

Renault Laguna II Grandtour (johnygreen)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 26.02.2012  20:31

    2.2

    Laguna II nie je prave symbolom spolahlivosti, ale 6?rocne 2.2dci asi tiez nebude mat najazdenych 140tis.km, ale skor 240tkm (pocitaj min 40tkm/rok). Takyto motor sa nekupuje na jazdu okolo komina. Na take ucely su uplne ine motory.
    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 26.02.2012  21:04

      « Re: 2.2

      Tak nějak, za 6 let z bazaru a mít s naftou 140t km je téměř fantasy. 2.2dci nebyla nijaká výborná motorizace, ale více problémů měli ti, co ji koupili jako ojetinu...
    • 00 Reagovat !

      foto johnygreen

      johnygreen 26.02.2012  21:19

      « Re: 2.2

      Motor mal najazdene ozaj tie kilometre. A spoznas to velmi jednoducho na Lagunach. Diely na podvozku su od vyroby nitovane,iba ak si dal niekto tu namahu a pri vymene capov,ramien,ticiek riadenia znovu nitoval. Ale je tam toho ovela viac podla coho sa daju urcit kilomtre. ;-\ Ale to je jedno,vsak v okoli je par Lagun ako som mal ja a veru nikto nema dobre skusenosti. Nezabudnem ked som tusim v roku 2005 obdivoval jednu Lagunu 2.2dci a dal som sa do reci z majitelom,on ju kupil novu. A nezabudenem ja jeho slova. "Ak nechces problemi nekupuj si Renaulta." A ja som si nedal poradit . :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 27.02.2012  18:54

        « Re: Re: 2.2

        Nechci ti kazit ideály, ale první roky výroby a nejen první roky, ale minimálně tak do roku 2006 nebyly k dostání pouze čepy, ale druhovýroba ještě nebyla natolik rozjetá, že se měnilo celé rameno. Až posledních několik let jsou k mání čepy, které se pak dělají na šrouby. Takže klidně ti za první 3 roky mohl někdo nalítat 150t a za další 3 roky zase něco a nepoznáš. Navíc autorizáky měnily co vím vždy celá ramena, až tak drahá nebyla, třeba proti Passatu.
        • 00 Reagovat !

          foto johnygreen

          johnygreen 28.02.2012  10:16

          « Re: Re: Re: 2.2

          Tak som zase o trosku mudrejsi. ;-) Clovek sa uci na vlastnych chybach.
          • 00 Reagovat !

            foto Ronault-

            Ronault. 28.02.2012  18:34

            « Re: Re: Re: Re: 2.2

            Máme ji doma 7 let, z toho je rok a něco v mých službách. Jako auto samotné je perfektní, kupa místa, pohodlí, dobré sedačky i vzadu, perfektní kufr atd. Ne, že by byla vyloženě nespolehlivá v tom, že by někde nechala, ale nazlobila se dost, částečně za to může stav tachometru, částečně první rok výroby (dle měsíce výroby to snad bude auto z prvních stovek kusů). Podruhé bych si ten stejný kus nekoupil, spíše bych bral po faceliftu, nejlépe poslední rok až dva výroby a buď 2,0 T, klidně i atmosférický benzín případně v nutném zájmu o naftu 2,0 dCi. No však někdy spáchám recenzi, resp. dopíšu.
  • 00 Reagovat !

    foto ricz73

    ricz73 27.02.2012  09:43

    upřímnou soustrast

    Tohle auto jsem měl, během dvou a půl roku se na něm porouchalo prakticky všechno včetně odešlého turba. Pak už ho ze servisu nepouštěli ani na vycházky. Od renaultů pryč! :no:
    • 00 Reagovat !

      foto johnygreen

      johnygreen 27.02.2012  14:05

      « Re: upřímnou soustrast

      Presne tak. Ja som ties toho nazoru. Renault nikdy viac. :no:
      • 10 Reagovat !

        foto lordlord

        lordlord 27.02.2012  15:37

        « Re: Re: upřímnou soustrast

        diky temhle recem je v bazaru renault strasne levny, ted mam uz 6 let 3. renaulta a spokojenost
    • 00 Reagovat !

      foto Alpinis182

      Alpinis182 05.04.2012  12:58

      « Re: upřímnou soustrast

      No vidis, ja měl 3 laguny (O1, O3 a nyní O5, vse bazar) a mohu říct, že problémy jsem měl jen s tou O1, která měla problémy pouze s elektronikou. Motor šlape bez problému ještě teď, ale zase pravda, že to je jen 1.8 benzin. O3 a O5 byla/je s naftou, ale žádné problémy co tu lidi popisují jsem s nima neměl. Mezi tím jsem ještě měl Megane II (O4), taky s naftou, u kterýho byl jediný problém, že nějaký blbec (rouzmněj předešlý majitel) ho amatérsky "chipnul" a to si ve vyšších rychostech nerozumělo s RJ. Když jsem ho odvezl ke známýmu do orig. servisu, který ho napíchl na Diagnostiku, tak se jen divil, že to ten motor přežil, zejména tedy turbo.

      Nemyslím si, že by renault neuměl dělat auta, až na pár chyb v historii. To jen místní "Pepíci" (s prominutím), který si myslí, že když si koupí v ČR ojetý auto, tak bude šlapat jak hodinky. Opak je pravdou, u všech aut a kdo tvrdí opak, tak je pokrytec...
  • 00 Reagovat !

    foto hipisko

    hipisko 27.02.2012  13:11

    kvalita - nekvalita

    njn, laguna 2001-2005.... hrozne auto.... mimochodom, ten podvozok si tiez daj do slabych stranok auta, kedze je zname, ze bol dost poddimenzovany. Zosilili ho az v roku 2005 ked prisiel facelift. Ten uz mal vacsinu problemov poriesenu, napr uz sa do motorov montovali turba chladene vodou, zatial co predtym boli turba chladene vzduchom a preto aj tak pekne odchadzali. Okrem toho problemy s elektronikou, prevodovka, spojka, makka kasna, preto vsetko vrzgalo atd.... U scenica 2 so stresnym oknom, ked si zaparkoval jednym kolesom na obrubniku, tak si nezavrel kufor, ked tam odisiel displej, napriek tomu, ze odisla suciastka za par korun, tak v autorizaku ta skasli za novy displej 30-40 000Korun(1000-1300eur).
    Kedysi som poskuloval po espace 2, takych nasratych majitelov auta som este v zivote nevidel. Jeden sa tak samonasral, ze som si myslel, ze do mna vyskoci:-) Za 3 roky dal do auta 200 000Sk napriek zaruke. A kto mal to nestastie ze kupil 3,0dci od isuzu(bol aj v inych znackach, tusim opel, saab atd)....taky kusok snad uz neexistuje ani jeden, jednoducho sa nedozil tohoto veku. A Renault sa pred tymito problemami schovaval, nic neriesil, zakaznikovi v marazme nepomohol ani aspon lacnejsimi nahradnymi dielami, ktore su drahe, ako na premiu.
    Renault ma pravom zlu reputaciu, ktora sa im dnes velmi zle naprava. Ciastocne za to mohla smola na dodavatelov (isuzu a 3l motory, delphi a nevyvinute CR systemy atd), ale hlavne si za to mozu sami.
    V kazdom pripade u trojkovej rady renaultov uz nie su badatelne problemy, spolahlivostou su na tom uplne porovnatelne s ostatnymi znackami(pozor, neporovnavat s tendencnymi nemeckymi statistikami spolahlivosti, tym verim menej, ako lagune 3,0dci z roku 2001, alebo VW touran 2,0tdi DSG z roku 2004)

    Aj pre taketo pripady sa pri kupe auta uz pozeram na zaruku, Ak sa este niekto odvazi nukat 2 roky zaruku, tak nechapem, ako moze prezit na trhu. Ved aj blba Dacia ponuka 3 roky!

    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 27.02.2012  19:05

      « Re: kvalita - nekvalita

      Většina těch tvrzení jsou nesmysly.
      Mám r.v. 2001 s 300t km s původní spojkou, převodovkou a třeba i zadními tlumiči, nějaké poddimenzování podvozku je hloupost, stačí se podívat na tehdejší konkurenci Passat a jeho hliníková ramena za 40t a výdrží 100t km. Vše většinou stojí a padá na tom, že 95% všech lagun u nás byly koupené jako 3-5 leté ojetiny s 80t km z Německa či NL, což je u téhle třídy nesmysl. Podsvícení displaye klimatizace se řešilo v záruce výměnou, po záruce slušný elektrikář přepajkoval studený spoj za půl hodiny práce.

      Je pravda, že dvojková generace byla tragická, protože 1,9 dCi, 2,2 dCi i 2,0 IDE se chovaly sice hezky, ale spolehlivosti moc nepobraly, taky minimálně IDE doplácelo na naše benzíny, ale po faceliftu a po příchodu 2,0 dCi už to nebyla až taková tragédie. Inu Renault zaplatil za to, že chtěl do třídy přinést technikou napěchované auto, ale málo odzkoušel, nicméně mnoho těch dobrých věcí jako je keyless entry, bohatá bezpečnostní výbava atd. udaly dobrý směr pro ostatní. Laguna III už šla opačnou cestou, nic nového, jen osvědčená technika a auta spolehlivě fungují.

      Mimochodem pětiletá záruka je dnes pomalu standart všude, často je v ceně u leasingu nebo za opravdu nepatrný příplatek, třeba VW.
      • 00 Reagovat !

        foto johnygreen

        johnygreen 28.02.2012  10:24

        « Re: Re: kvalita - nekvalita

        Suhlasim stebou. Ten podvozok na Laguna 2 znesie ozaj vela. :yes: A to podsvetenie klimi som zvladol aj ja,nieje to nic zlozite. :-)
        • 00 Reagovat !

          foto hipisko

          hipisko 28.02.2012  15:35

          « Re: Re: Re: kvalita - nekvalita

          hadat sa s vami nebudem.
          Ako moj argument budu tieto linky - prve dve z googlu, urcite toho bude na nete kvantum ale nechce sa mi to studovat, tieto dve linky su dost vypovedne. Preco by asi tak renault vo facelifte spevnoval aj napravu?

          [odkaz]

          [odkaz]
          • 00 Reagovat !

            foto Ronault-

            Ronault. 28.02.2012  18:46

            « Re: Re: Re: Re: kvalita - nekvalita

            Ad. první článek. Že bych kartu zlomil za 7 let, to se mi opravdu nepodařilo a že jak otec, tak teď já s ní zrovna pěkně nezacházíme. Podařilo se na jedné z karet prolomit tlačítko pro odemykání, nechal jsem ji opravit tuším za 500 Kč a je to v cajku. Odešla hned po koupi čtečka karet, opět první roky to ještě nikdo netušil, ale dnes bych najel na renault forum a našel přesně to, co se dá opravit. Nicméně Renault servis se k tomu postavil relativně slušně, i když bylo auto kupované jako ojetý dovoz z NL na LPG, tak účtoval jen materiál, diagnostiku i práci ne.

            Je pravda, že máme 1,6 16V, takže není těžká na předek, takže čep jsem měnil první až teď, co jsme my na ní najeli 120t km, jestli byly měněné před tím, netuším, je to možné. Větší problém jsou silentbloky zadní nápravy. Ty vydrží originál tak 150t max, na našich cestách méně. Pak se udělá běžně chyba v tom, že se koupí nové levné z druhovýroby za pár stovek, celý den se s tím j**e a silentblok pak vydrží 10t km... to je prostě tak, když se šetří na dílech. Ale teď už mi klepou i ty dražší, je to dáno asi mým přetěžováním zadní nápravy (jezdíme v pěti lidech studenti s plným kufrem), koupím asi originály po roce 2006, kdy se to definitivně prý vyřešilo.

            Posilovač s proměnlivým účinkem je i v mé základní verzi Expression 1,6 16V, takže nesmysl.

            Ten druhý článek jsou obecné kecy. Nejlepší je Renault forum, tam jde krásně vidět, které motory ano, které ne, co se kazí, co ne, jak opravit co... atd. Já si třeba nedávno takhle sám i bez jakéhokoliv vzdělání v el. měnil žárovky v podsvícení stahovaček. Jednoduché :-)
            • 00 Reagovat !

              foto ryman

              ryman 28.02.2012  21:31

              « Re: Re: Re: Re: Re: kvalita - nekvalita

              :yes: renault forum, laguna klub atd..
      • 00 Reagovat !

        foto ryman

        ryman 28.02.2012  23:58

        « Re: Re: kvalita - nekvalita

        s 1.9 dCi nějaké problémy krom turba? Spíš víc trpí na zacházení a údržbu, než že by nebyl spolehlivý. U mě bez problému, aniž bych zkracoval olejový interval na 15~20tkm jak se píše na forech. Filtr z 2.0HDI, origo Elf Evo SXR 5W40, posledně jsem dal i tec2000 engine flush a pohoda. :-)
        • 00 Reagovat !

          foto hipisko

          hipisko 04.03.2012  00:22

          « Re: Re: Re: kvalita - nekvalita

          pokial si dobre pamatam, tak prave u 1,9 sa vedela pozriet von klukovka. Hlavne na velkych espacoch
  • 00 Reagovat !

    foto ryman

    ryman 28.02.2012  23:14

    Laguna II

    Bohužel tak trochu postrádám smysl téhle mini recenze. Zklamaný autor chtěl nejspíš ventilovat svou frustraci s problémovým kusem, upozornit a varovat ostatní před Lagunou či dokonce samotnou značkou s diamantem ve znaku - což imho není primárním posláním MACZ. Jelikož jsem už nějaký ten rok uživatelem Laguny rád bych k tomu napsal pár řádek.

    1. Vyvozovat závěry o kvalitě/spolehlivosti modelu/značky z několik let staré bazarové! ojetiny je nesmysl, který platí pro všechny auta. Horní vůz měl na tuty najeto o dost víc, než dle PP a kdo ví kolika rukama vůbec prošel, zda nebyl bouraný atd..

    2. V roce 2009 musela být tahle laguna už pekelně levná (pořizovací náklady autor neuvádí), z čehož usuzuju, že motivací bylo "co nejvíce auta za co nejméně peněz", což u ojetin často končívá podobným osudem.

    3. Když už si kupuju ojetinu, tak si o konkrétním voze/motorizaci nejdřív naštuduju co nejvíc informací, co se kazí, co koupit/nekoupit, kolik stojí díly atd.. Z velké části se tak dá předejít komplikacím jako v tomto případě. Neznalost neomlouvá. (zadní brzdy za 450€? sci-fi. i s prací to mám do 200)

    Laguna II ve své první fázi rozhodně nebyla žádným vzorem spolehlivosti, což ve spojení s 2.2dCi (nebo 2.0IDE) platí tuplovaně. Přesto si, podle mě, úplně nezaslouží auru nespolehlivosti, která se okolo ní vytvořila. Na svou dobu byla v mnoha ohledech revoluční, akorát soudruzi holt moc spěchali (viz. co píše Ronault). Design je kapitola sama o sobě (boční tvar zadních svítilen na staré laguně - zdravím nový passat) :yes:

    Osobní zkušenost a poruchy:
    Auto (jeden z prvních kusů, počátek r.2001, 1.9 dCi) nejvíc zlobilo po koupi (z bazaru), kdy krátce po sobě odešla čtečka karty a palivové čerpadlo, se kterým měnili i pedál plynu. (to bylo taky poprvé a naposled za 6 let co auto nedojelo). Minulý rok jsem nechal na autě dlouho sníh, voda se zřejmě dostala kam neměla a zkrat spálil zámky na všech dveřích (nutná výměna všech). Auto fungovalo jen nešlo zamknout. Asi nejhloupější a nejdražší závada ;-\ V létě praskla drážka těsnění termostatu, výměna u známého za pár šlupek. Jo a ještě teď na podzim repase altíku, nedobíjel, už byl hyn po 210 tkm což mi příjde ok. Jinak spotřební klasika, čepy, stabilizátory, silent bloky, rozvody, tlumiče, brzdy, olej.. Původní turbo, spojka, setrvačník, převodovka, vstřiky..
    Holt ojeté nikdy nebude nové :-)
    • 00 Reagovat !

      foto johnygreen

      johnygreen 29.02.2012  08:00

      « Re: Laguna II

      Zdravim. Najviac som sa zasmial na tom diamante v znaku >:D ,teda bezurazky. 1. V tomto mas pravdu,clovek anilen netusi co kupuje pri tak starom aute. vsk som sa stoho riadne ponaucil. :-( A teraz som si kupil radsej funglovku. :-) 2. Veruze nabola ani zdaleka najlacnejsia 300000sk. Bola to zlata strdna cesta v tej dobe. 3. Komplet zadne brzdove kotuce z doscickmi Brembo s robotou = 450e a nebolo to az tak davno,ze by som si nepametal. :-) Nebudem tam predsa davat neake sracky. >:D
      • 00 Reagovat !

        foto ryman

        ryman 29.02.2012  08:32

        « Re: Re: Laguna II

        Ok :-) Jen nechápu proč dozadu bremba, zrovna na lagunu a taky proč jsi psal recenzi na starou lagunu a ne radši na tu funglovku. Ale tak proti gustu ;-) Tak hlavně ať jezdí :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto johnygreen

          johnygreen 29.02.2012  13:48

          « Re: Re: Re: Laguna II

          Bremba su aj vpredu,to preto. :-) A recenziu mam aj na moje nove,sice taku zakladnu,ale casom doplnim. [odkaz] A este sem musim hodit aj moje prve auticko,ale neak sa nemozem dopatrat k fotkam,kedze je to uz dost davno. Dakujem. :-)
          • 00 Reagovat !

            foto ryman

            ryman 02.03.2012  16:05

            « Re: Re: Re: Re: Laguna II

            jo leon je fajn, bílá mu sluší :-) :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!

reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele
reklama





Blesk.cz

Trafikantka Iveta (46) z Robinsonova ostrova: Náhle ovdověla a zhroutila se

Trafikantka Iveta (46) z Robinsonova ostrova: Náhle…

Trafikantka Iveta Stará (46) je nejstarší ženou v reality show Robinsonův ostrov. Osud se s ní nemazlil. Iveta…

Zloděj odešel naštvaný a s prázdnou: Jeho amatérské počínání natočila kamera

Zloděj odešel naštvaný a s prázdnou: Jeho amatérské…

Po nešikovném „zloději“ pátrá policie. Neznámý muž se vloupal do domu v Hevlínské ulici na Zličíně. Přitom…

 

iSport.cz

Všechno je jinak! Nekončím, řekl Van Gaal. V létě uvidí, co dál

Všechno je jinak! Nekončím, řekl Van Gaal. V létě…

Fotbalový kouč Louis van Gaal popřel úterní informace o tom, že by ukončil trenérskou kariéru. Pětašedesátiletý…

Nový znak Juventusu? Nedvěd se zamiloval, fanoušci dávají ruce pryč

Nový znak Juventusu? Nedvěd se zamiloval, fanoušci…

Fotbalisté Juventusu Turín usilují v Serii A už o šestý titul v řadě. Mnohem větší poprask než na hřišti…

 

Reflex.cz

Opuštěné paláce Saddáma Husajna: Podívejte se, v jakém luxusu žil irácký diktátor

Opuštěné paláce Saddáma Husajna: Podívejte se, v…

U moci se držel takřka 24 let a za tu dobu stihl postavit odhadem až 100 opulentních rezidencí. V každém…

Britové učí Čechy chránit kulturní dědictví

Britové učí Čechy chránit kulturní dědictví

Britská premiérka Theresa Mayová nedávno ocenila celoživotní práci historičky architektury Barbary Peacockové,…

 
 
reklama