Diskuse

Volvo S60 (2023)

10.8.2023

Ze saabisty volvistou, aneb první pohled na novou S60 B4 Po nájezdu asi 25000 km a preventivně dvbou výměnách oleje, už je Ingeborg tak nějak zajetá,…

 

Volvo S60 (jersey.se)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 10 Reagovat !

    foto Ota4

    Ota4 12.08.2023  09:49

    Volvo

    Ahoj, gratuluji ke krásnému autu i obsáhlé recenzi. Nicméně nemůžu nezareagovat na tvé ódy k podvozku a platformu SPA. Chtělo by to projet jiná auta dané kategorie ( BMW 3 Alfa Giulia) aby si zjistil že to( Volvo )taková sláva není. . . Ale Volvo má jiné přednosti. Přeji hodně šťastných kilometrů.
    • 00 Reagovat !

      foto jersey-se

      jersey.se 12.08.2023  11:39

      « Re: Volvo

      Nikde jsem nepsal, že je lepší ani zábavnější, ani že JE rychlejší. Jen že mi vyhovuje a že jsem byl překvapenej. U BMW nebo Alfy by mě dobrý podvozek nepřekvapil, ty trochu znám, tam by mě překvapilo, kdyby bylo něco špatně. Ale Volvo jsem znal jako spolehlivý ingot, ale trochu těžkopádný, nota bene když předchozí generace mi vůbec nesedla. A můžu kontrovat taky: chce to se tím taky projet. S60 má třeba objektivně lepší výsledky ve vyhýbacím manévru, než Merc třídy C, který jsem taky měl v hledáčku. Takže na mém nadšení bude i něco objektivity.
      • 00 Reagovat !

        foto Ota4

        Ota4 12.08.2023  14:17

        « Re: Re: Volvo

        Ok ok. Jenom prosím nebrat vyhýbací manévr jako záruku vynikajících jízdních vlastností. . . .
        • 00 Reagovat !

          foto jersey-se

          jersey.se 12.08.2023  21:01

          « Re: Re: Re: Volvo

          Taky jsem psal, že jsem neřídil PŘEDOKOLKU (kam počítám i AWD verze primárně předokolých aut s motorem napříč) s lepším podvozkem. A ano, dobře zvládnutý vyhýbací manévr JE do jisté míry zárukou dobrých jízdních vlastností. Znovu doporučuji S60 vyzkoušet. A pozor, dojem není shodný s V60, která nemá zcela shodný podvozek a nemá tak velkou torzní tuhost.
  • 00 Reagovat !

    foto Rasto

    Rasto 13.08.2023  07:06

    Pekné volvo

    Volvá sú designovo veľmi pekné, tak nech spoľahlivo slúži.

    U mňa si pokazili image tým, ako začali "vychovávať" a dávať si idiocké ciele a potom ti schválne kurviť auto. [odkaz] . U teba sa to prejavilo obmedzovačom na 180 a autopilotom do 130km/h.

    A toto by som z princípu nedokázal podporovať. A pritom ako hovoríš, 180km/h nie je problém - a napríklad u toyoty s tým nemám žiadny problém, lebo to má technickč opodstatnenie, ale že si vo volve určili nejaký utopický cieľ (nikto v nasom aute nezomrie) a preto to tam úplne zbytočne obmedzili ma sere z princípu.

    Cena bola asi super, takže neporovnateľná s BMW a tak to dáva zmysel, lebo 3-ka stále ponúka zadnokolku alebo R6, čo je objektívne lepšia technika.

    Inak s výberom motora viem o čom hovoríš, tiež som nechcel diesel, 3 roky dunenia stačilo. Nakoniec som skončil s R6 dieslom, čo nie je ideálne ale oveľa lepšie :-) bohužiaľ je to o kompromisoch.
    • 00 Reagovat !

      foto jersey-se

      jersey.se 13.08.2023  07:48

      « Re: Pekné volvo

      Tak jistě, nemít strop 1,5 mega (nechtěli jsme žádný leasing a pod) a kdyby Volvo nenabídlo tak markantní slevu hluboko pod limit, skončil bych u 3er BMW nebo u E Classe. Ale u BMW mě zas neskutečně irituje pronajímání si funkcí svého vlastního auta. A jak říkáš, život je jeden velký kompromis.
  • 00 Reagovat !

    foto Dzakobo

    Dzakobo 15.08.2023  12:04

    Pěkně obsáhlá rezence

    Takové se tu už moc nevídají - super!
    Výhodná koupě - krásný sedan s takovou slevou.
    Nikdy jsem diesel neměl a asi ani provozovat nebudu, rozhodně ne 4 a méně válcový...

    Akorát č.1 - standardní auto s výkonem 145 kW (v reálu třeba přes 150 kW) se na rovině k 250 km/h nepřiblíží, maximálka bude někde okolo 230 km/h. Taková jednoduchá pomůcka - aerodynamicky tvarované Ferrari 360 Modena potřebuje na necelou 300 (298 km/h) celých 400 koní (294 kW) výkonu. Při výpočtu: Pod třetí odmocninou (145/294) krát 298 = 235 km/h. Tzn. i kdyby byl vůz tvarovaný jako Ferrari, přes 235 km/h nepojede...

    Akorát č.2 - přímé vstřikování v osobácích je ze dvou důvodů, první a nejdůležitější - nižší normovaná spotřeba díky chlazení nasávaného vzduchu vypařujícím se benzínem přímo ve válci = trochu vyšší účinnost, zejm. při nízkém až středním zatížení. Druhý důvod jsou emise, čímž nejsou pevné částice (kterých naopak přibylo), ale směs uhlovodíků, jelikož při nepřímém vstřikování a zejm. za nízkých otáček část paliva ulpívá v sání (chudá směs) a po přidání plynu se toto palivo nasaje do motoru a naopak se vyfoukne víc emisí z bohaté směsi... U motorek díky vysokým otáčkám (a zřejmě požadavkům na nižší emisní třídu) se zatím používá nepřímé vstřikování.
    • 00 Reagovat !

      foto jersey-se

      jersey.se 15.08.2023  15:49

      « Re: Pěkně obsáhlá rezence

      Díky. Co se týče akorát:

      Akorát č. 1: Nemáte tak úplně pravdu. Měl jsem Saab Aero 2.3 Turbo 225 koní (v reálu asi 260). Jeho maximálka byla přesně 283 km/h. Přesně proto, že v tu chvíli narazil na pětku na omezovač. Ona vaše úvaha je chybná, protože Ferrari má prakticky stejný Cx, i čelní plochu jako má ten Saab (ale širší pneumatiky) a předpokládám, že při těch 298 bude na omezovači taky. Váš výpočet pak nemá smysl. Takže 250 by to mělo s klidem jet. Nota bene, když ty auta tak reálně před zavedením omezení jezdila. Mimochodem se to dá odblokovat, ale z popsaných důvodů mě to zas tak moc nezajímá. Zkusil bych si to jednou ze zvědavosti.

      Akorát č. 2: Proč se používá v autech poměrně přesně vím po těch letech strávených ve vývoji v automotive a tak nějak máte pravdu. Ale opět se trochu mýlíte v tom, proč se nepoužívá u motorek. Ono to není ani tak kvůli emisní třídě, která se i u motorek v mezičase zpřísnila, ale právě kvůli potřebě přesného řízení motoru, protože motorka se hodně v zatáčce řídí plynem, tedy v míře podstatně větší než u jakýchkoliv aut. Tak přesné řízení výkonu je u přímovstřikového motoru obtížně ralizovatelné, a to z mnoha důvodů. U motorek má vždy každý válec svou škrtící klapku, která je navíc obvykle zdvojená. Jo, i u řadových čtyřválců a šestiválců (třeba cesťáky od BMW). Přímovstřikové motory také nedávají úplně smysl bez výfukového turbodmychadla, což je další problém - až na některé experimenty v letech dávno minulých, nebo u dragsterů se nikdy u motorek nepoužívalo výfukové turbodmychadlo (H2 má kompresor), a to právě kvůli obtížnějšímu dávkování plynu. Sečteno, motorka s přímovstřikem by byla obtížně řiditelná, motorka s turbem by byl zabiják a všechno dohromady katastrofa.
      • 00 Reagovat !

        foto Dzakobo

        Dzakobo 15.08.2023  22:54

        « Re: Re: Pěkně obsáhlá rezence

        OK, takže Saab s 260 - 270 koni by se správným zpřevodováním a bez omezovače jel třeba 290 km/h po rovině. A teď mi řekněte, kde dělají v tom Ferrari chybu, že na stejnou rychlost potřebují vůz s výkonem o 100k vyšším??

        Spíš to bude tak, že jste jel z kopce (akorát si to už přesně nepamatujete) a tachometr dost přeměřoval (což takto automobilky dělají z bezpečnostního hlediska). Takže po rovině a s GPS by to číslo bylo rozhodně menší. Tím neříkám, že Saab jako výrobce stíhaček neměl skvělou aerodynamiku i u osobních vozů, měl. Ale fyzikální zákony ohýbat neuměl...
        • 00 Reagovat !

          foto jersey-se

          jersey.se 18.08.2023  07:59

          « Re: Re: Re: Pěkně obsáhlá rezence

          Chybu neudělalo Ferrari, ale vy. Snažíte se machrovat o něčem, čemu nerozumíte a ještě máte patrně problém s pochopením psaného textu. Předpokládám, že obě auta narazí na omezovač otáčkový na nejvyšší rychlostní stupeň. Saab nebyl jediný, kdo se s cestovním autem s instalovaným výkonem pod 300 koní rychlostí blížil Ferrari a dalším supersportům. Připoměl bych BMW a Audi, případně Mercedes.

          A spíš to bude tak, že nějakých 283,3 km/h udával sám Saab po nějakém měření, sám jsem s tím podle GPS jel do mírného kopce 260, na víc nebylo místo, protože nad 240 už to v provozu tlačil člověk očima, už to zrychlovalo pomalu. Ony ty saabí testy byly vůbec zajímavé, ale dnes už se o nich asi nikde nedočtete, i z internetu postupně starý obsah mizí. Ale i ve své době je jeho marketing bohužel pohřbil. Takže kde je 100 000 km průměrnou rychlostí nad 200 km/h (včetně zastávek v boxech) na okruhu Talladega, kde je srovnání s Testarossou, při kterém dostalo Ferrari od 9000 Aero na * (ve velké nadmořské výšce) a kde je dnes těch zmiňovaných 283,3 km/h. Holt je to dávno, 9000 se přestala vyrábět v roce 1996. Takže vás bohužel nesetřu, jako jsem to dělal s oblibou před dvaceti lety, když jsem jen poslal link. Ale je mi celkem jedno, co si myslíte, už je to stejně historie. Tohle auto už nemám a kdybych si ho pořídil jako veterána, asi bych stejně neměl chuť to zkoušet.
          • 00 Reagovat !

            foto adamzprahy

            adamzprahy 18.08.2023  10:58

            « Re: Re: Re: Pěkně obsáhlá rezence

            K té Vaší diskuzi o maximálce. Já bych to porovnal zkušeností ze soudobé konkurence. Audi A4 TFSI 200 koní má maximálku 240 km/h [odkaz] , trochu slabší BMW 320i 235 km/h. Takže to bude asi blízko, ale 250 km/h leda z kopce...a bude to už hodně trápení.

            Jestli jsem koukal na správná technická data, tak S60 B4 je dost těžká (1700+ kg), což je víc než A4/320i a určitě o dost víc než měl ten starší Saab...

            Toho omezovače na 180 km/h je škoda, nepřijde mi to adekvátní a vadí mi to z principu. Podezřívám, že to dělají jen aby ušetřili. Jaký je rychlostní index na dodávaných pneu? Součástí homologace je také brždění z maximálky...
            • 00 Reagovat !

              foto Dzakobo

              Dzakobo 19.08.2023  16:18

              « Re: Re: Re: Re: Pěkně obsáhlá rezence

              Omezovač ve 180 km/h je kvůli bezpečnosti (údajné či reálné, to ať si přebere každý sám). Druhý důvod je přechod automobilek na elektrovozy, kde "levnější" auta (tzn. vše levnější než Porsche Taycan) mívají pouze jeden (redukční) převod. Taycan má 2 kvalty, dvojku řadí někde kolem 100 km/h. Při vysokých otáčkách se elektromotoru snižuje účinnost a další věc - mohl by se poškodit (vysoké odstředivé síly působící na rotor při např. 12000 a více otáčkách za minutu).
  • 00 Reagovat !

    foto juro80

    juro80 04.11.2023  22:19

    Spotřeba

    Zdravím, díky za podrobnou recenzi :yes: Mám dotaz - jaká je tedy pls spotřeba při svižnější jízdě, např. 140-150 po dálnici? Píšeš, že s lehkou nohou nízká, při svižnější vysoká - ale kolik to cca je + nějaké orientační příklady? Díky :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…