Recenze

9 Majitel

Lancia Dedra 2.0 Tds

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Lancia Dedra, foto 1 Lancia Dedra, foto 2 Lancia Dedra, foto 3 Lancia Dedra, foto 4 Lancia Dedra, foto 5 Lancia Dedra, foto 6 Lancia Dedra, foto 7 Lancia Dedra, foto 8
Lancia Dedra, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Stará Lanča Barča Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:285000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1929 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 198 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 480 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Bylo to moje první auto, které jsem dostal v osmnácti letech po rodičích. Lanču přivezl nejdříve strejda v roce 99, měla najeto něco kolem 70tis. km, poté ji od strejdy koupil můj otec a najezdil s ní s mamkou asi 120tis. km, já jsem auto dostal k narozeninám a mělo najeto 230tis. Měl jsem tehdy hroznou radost, že mám auto hned po papírech a navíc bylo na naftu, a i když bylo 15 let staré, mohl sem si vždycky říct, že mám něco nevšedního, co tady nemá každý druhý.
Celkový design této lancie byl spojen s první polovinou 90. let. Vše bylo spíš hranaté, ale hezky zvýrazněné, například liniemi přes celý bok, či chromové lišty a mřížka chladiče, interiér byl také hranatý, ale dobře zpracovaný, palubka byla měkčená, výplně dveří čalouněny.
Lanča byla 15ti leté auto a při svezení nebo i pohledu na celkový stav, mu každý hádal maximálně deset.
Výbava byla: v el. oknech v předu, anténa radia v zadním skle, 4 repro, automatické naklápění světel podle zatížení, tažné zař. , centrální zamykání, výškově stavitelné sedačky( u řidiče nastavitelný propad beder) a co se mi líbilo, bylo že šly naklápět opěrky hlavy, to nyní v mé alfě a ani v tátově lybře není!!
Svezení v tom autě bylo opravdu, ale opravdu velmi komfortní, všechny sedačky, zejména ty přední byli velmi pohodlné s dobrým vedením, s nastavitelným propadem beder, motor byl dobře odhlučněn, tlumiče byli naladěny komfortně (můj otec vždycky říkal- to auto je tak tiché a pohodlné, že při rychlosti kolem 90 uspává :)), trošku se v zatáčkách při prudším průjezdu naklánělo, ale sedělo slušně a způsob jakým překonávalo nerovnosti na českých ,,silnicích“ byl ukázkový a některým automobilkám, bude ještě dlouho trvat, než se tohle naučí. (lépe to umí snad jen citroen s měchy). Motoricky auto jelo také skvěle, starý turbodiesel pod kapotou, mě neustále udivoval, jaký je to tahoun ve svých letech. S lančou se toho najezdilo opravdu dost, ať už každodenní ježdění do práce, do školy, letní zimní dovolené (na horách startovala i v -22 na poprvé a to nenastartovala u hotelu ani A6 audi), na dálnici se s ní lítalo (nejednou jsem zažil ten naštvaný výraz majitele o mnoho mladšího auta, když sem ho vyprášil) makala ale i pracovně, tahala vozíky s těžkými náklady, prostě to byl neskutečný nezmar. Pořád na to auto vzpomínám, jak bylo jednoduché, spolehlivé a účelné! Nikdy mě nikde nenechala, a proto jí chválím, zaslouží si to!

Silné stránky

1.Motor 2.0 Tds jednalo se o klasický turbodiesel s nepřímým vstřikováním nafty s intercoolerem a turbem garett.Výkon 66kw a kroutící moment 198 Nm,výborná spotřeba, spolehlivost,pěkný zátah (auto bylo celkem lehké a tak s ním uměl motor slušně hýbat), nikdy nesežral ani deci oleje!!
2.jízdní komfort
3.prostornost

Slabé stránky

1. Brzdy (při ostřejší jízde byly slabé) ale novější verze (od 95) měli už chlazené kotouče
2. koroze- i když bylo auto pozinkované tak po havárii, kdy bylo dovezeno z německa zkrátka po těch letech rezlo :(
3. výbava-hrozně v autě chyběla klimatizace,jelikož v autě bylo v létě hrozné vedro( asi to bylo způsobenou izolací ve stropě)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto jsme už po té době znali jako své boty, něco zaskřípalo, zabouchalo, rozsvítilo se a hned jsme věděli, kde co namazat, utáhnout atd..
-často zatuhly zadní brzdové třmeny od ruční brzdy, muselo se to pak mazat a rozhýbávat každé jaro
-asi ve 200 tis km odešel přítlačák na spojce
-cca ve 250 tis km odešla vodní pumpa a vývěva pro podtlak
jinak s autem nebyly problémy, náhradní díly jsou v celku dobře dostupné a jsou i levné...vše pasuje z fiatů a alf.

-asi ve 200 tis km odešel přítlačák na spojce
-cca ve 250 tis km odešla vodní pumpa a vývěva pro podtlak
jinak s autem nebyli problémy,náhradní díly jsou v celku dobře dostupné a jsou i levné...vše pasuje z fiatů a alf.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Stála si 4 měsíce teď na zahradě, kvůli naprasklé nápravnici, bylo všem líto jí sešrotovat, nakonec šla ještě na opravu ke známému, který si jí koupil a barča jezdí dál!

 


Další vozy značky Lancia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Sexy Kubelková ukončila plavkovou sezónu! Ale o vnady se bude dělit dál

Sexy Kubelková ukončila plavkovou sezónu! Ale o…

Celé léto své fanoušky udržovala v napětí sexy fotkami v různých bikinách. Přišel podzim a Iva Kubelková (43)…

Fešandu Julii vyhodili z posilovny, protože cvičila ve sportovní podprsence. Sexismus, rozčiluje se!

Fešandu Julii vyhodili z posilovny, protože cvičila…

Fitness nadšenkyně Julia Marenová ze Spring Hillu ve státě Tennessee tvrdě narazila v tělocvičně ve Franklinu.…

 

iSport.cz

Guľa: Sönderjyske? Soupeř Slavie je dál. Ondráškův přestup má přesah

Guľa: Sönderjyske? Soupeř Slavie je dál. Ondráškův…

V roce 2020, tedy s příchodem Adriana Guľy, vyhrála Plzeň v domácím prostředí všech deset soutěžních utkání.…

Palička: Teď bude zlodějem míčů Slavia. Zima roste, Kolář nezůstane

Palička: Teď bude zlodějem míčů Slavia. Zima roste,…

Do odvety dává Slavii dobré naděje. Zkušený trenér a expert deníku Sport Vlastimil Palička si myslí, že výchozí…

 

Reflex.cz

Pomníky byly bořeny kam až paměť sahá. Vandalismus je podněcován strachem z minulosti

Pomníky byly bořeny kam až paměť sahá. Vandalismus…

Je zajímavé, že v čase koronaviru se „pomníkové“ téma, zdánlivě podružné, stalo tak sledovaným. Je…

Slušnost jako největší politická neřest aneb Jak na ni ANO málem doplatilo

Slušnost jako největší politická neřest aneb Jak na…

Nebuďte slušnej… Jakoby náhodná konverzace, kdy premiér nutil ministra zdravotnictví prozradit zdroj…