Recenze

9 Majitel

Lancia Dedra 2.0 Tds

9.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Lancia Dedra, foto 1 Lancia Dedra, foto 2 Lancia Dedra, foto 3 Lancia Dedra, foto 4 Lancia Dedra, foto 5 Lancia Dedra, foto 6 Lancia Dedra, foto 7 Lancia Dedra, foto 8
Lancia Dedra, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Stará Lanča Barča Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:285000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1929 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 198 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 480 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6

Popis vozu

Bylo to moje první auto, které jsem dostal v osmnácti letech po rodičích. Lanču přivezl nejdříve strejda v roce 99, měla najeto něco kolem 70tis. km, poté ji od strejdy koupil můj otec a najezdil s ní s mamkou asi 120tis. km, já jsem auto dostal k narozeninám a mělo najeto 230tis. Měl jsem tehdy hroznou radost, že mám auto hned po papírech a navíc bylo na naftu, a i když bylo 15 let staré, mohl sem si vždycky říct, že mám něco nevšedního, co tady nemá každý druhý.
Celkový design této lancie byl spojen s první polovinou 90. let. Vše bylo spíš hranaté, ale hezky zvýrazněné, například liniemi přes celý bok, či chromové lišty a mřížka chladiče, interiér byl také hranatý, ale dobře zpracovaný, palubka byla měkčená, výplně dveří čalouněny.
Lanča byla 15ti leté auto a při svezení nebo i pohledu na celkový stav, mu každý hádal maximálně deset.
Výbava byla: v el. oknech v předu, anténa radia v zadním skle, 4 repro, automatické naklápění světel podle zatížení, tažné zař. , centrální zamykání, výškově stavitelné sedačky( u řidiče nastavitelný propad beder) a co se mi líbilo, bylo že šly naklápět opěrky hlavy, to nyní v mé alfě a ani v tátově lybře není!!
Svezení v tom autě bylo opravdu, ale opravdu velmi komfortní, všechny sedačky, zejména ty přední byli velmi pohodlné s dobrým vedením, s nastavitelným propadem beder, motor byl dobře odhlučněn, tlumiče byli naladěny komfortně (můj otec vždycky říkal- to auto je tak tiché a pohodlné, že při rychlosti kolem 90 uspává :)), trošku se v zatáčkách při prudším průjezdu naklánělo, ale sedělo slušně a způsob jakým překonávalo nerovnosti na českých ,,silnicích“ byl ukázkový a některým automobilkám, bude ještě dlouho trvat, než se tohle naučí. (lépe to umí snad jen citroen s měchy). Motoricky auto jelo také skvěle, starý turbodiesel pod kapotou, mě neustále udivoval, jaký je to tahoun ve svých letech. S lančou se toho najezdilo opravdu dost, ať už každodenní ježdění do práce, do školy, letní zimní dovolené (na horách startovala i v -22 na poprvé a to nenastartovala u hotelu ani A6 audi), na dálnici se s ní lítalo (nejednou jsem zažil ten naštvaný výraz majitele o mnoho mladšího auta, když sem ho vyprášil) makala ale i pracovně, tahala vozíky s těžkými náklady, prostě to byl neskutečný nezmar. Pořád na to auto vzpomínám, jak bylo jednoduché, spolehlivé a účelné! Nikdy mě nikde nenechala, a proto jí chválím, zaslouží si to!

Silné stránky

1.Motor 2.0 Tds jednalo se o klasický turbodiesel s nepřímým vstřikováním nafty s intercoolerem a turbem garett.Výkon 66kw a kroutící moment 198 Nm,výborná spotřeba, spolehlivost,pěkný zátah (auto bylo celkem lehké a tak s ním uměl motor slušně hýbat), nikdy nesežral ani deci oleje!!
2.jízdní komfort
3.prostornost

Slabé stránky

1. Brzdy (při ostřejší jízde byly slabé) ale novější verze (od 95) měli už chlazené kotouče
2. koroze- i když bylo auto pozinkované tak po havárii, kdy bylo dovezeno z německa zkrátka po těch letech rezlo :(
3. výbava-hrozně v autě chyběla klimatizace,jelikož v autě bylo v létě hrozné vedro( asi to bylo způsobenou izolací ve stropě)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto jsme už po té době znali jako své boty, něco zaskřípalo, zabouchalo, rozsvítilo se a hned jsme věděli, kde co namazat, utáhnout atd..
-často zatuhly zadní brzdové třmeny od ruční brzdy, muselo se to pak mazat a rozhýbávat každé jaro
-asi ve 200 tis km odešel přítlačák na spojce
-cca ve 250 tis km odešla vodní pumpa a vývěva pro podtlak
jinak s autem nebyly problémy, náhradní díly jsou v celku dobře dostupné a jsou i levné...vše pasuje z fiatů a alf.

-asi ve 200 tis km odešel přítlačák na spojce
-cca ve 250 tis km odešla vodní pumpa a vývěva pro podtlak
jinak s autem nebyli problémy,náhradní díly jsou v celku dobře dostupné a jsou i levné...vše pasuje z fiatů a alf.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Stála si 4 měsíce teď na zahradě, kvůli naprasklé nápravnici, bylo všem líto jí sešrotovat, nakonec šla ještě na opravu ke známému, který si jí koupil a barča jezdí dál!

 


Další vozy značky Lancia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Harry, jdu do baráku! Dům z filmu Sám doma je k pronájmu za neuvěřitelnou cenu!

Harry, jdu do baráku! Dům z filmu Sám doma je k…

Takovou noc by chtěl zažít každý fanoušek filmu Sám doma. Dům ze slavného snímku bude na jednu noc k pronájmu za…

Forza Horizon 5 jsou skvělé závody v nádherném Mexiku, na které si ale počkáte

Forza Horizon 5 jsou skvělé závody v nádherném…

Xboxová závodní série Forza Horizon se vrátila s pátým dílem, který se tentokrát odehrává v rozlehlém virtuálním…

 

iSport.cz

Svoboda: Fakt nemůžeme být spokojení. Štve to, přišel jsem vyhrávat

Svoboda: Fakt nemůžeme být spokojení. Štve to,…

Při obřím tlaku Pardubic držel v posledních minutách Miroslav Svoboda náskok 3:2. Nakonec přeci jen padl, Dynamo…

Nedvěd o aféře Juventusu: Všechny problémy jsme zvládli. Hrozí další pád

Nedvěd o aféře Juventusu: Všechny problémy jsme…

Serii A patnáct let po aféře Calciopoli zasáhl další skandál. Italské úřady vyšetřují finanční nejasnosti v 62…

 

Reflex.cz

Ježíšek je v karanténě. Vláda vyjednává na Štědrý den výpomoc od dědy Mráze a Santa Clause

Ježíšek je v karanténě. Vláda vyjednává na Štědrý…

Covid způsobil další těžkou ránu pro české Vánoce. V pondělí dopoledne vyšel Ježíškovi pozitivní test a hygiena…

Nová vláda k pandemii: Budeme se víc snažit. Jak prosté! A jestli bude povinné očkování, může za to Babiš

Nová vláda k pandemii: Budeme se víc snažit. Jak…

Senioři jsou v téhle pandemii jednoznačně nejohroženější skupinou, a proto dosluhující vláda dospěla k tomu, že…