Recenze

her131 (muž 42 let) Poslat zprávu
 
7 Majitel

Škoda Roomster Style Plus 1,4 16V 63 kw

9.54 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Roomster, foto 1 Škoda Roomster, foto 2 Škoda Roomster, foto 3 Škoda Roomster, foto 4 Škoda Roomster, foto 5 Škoda Roomster, foto 6 Škoda Roomster, foto 7 Škoda Roomster, foto 8
Škoda Roomster, foto 9 Škoda Roomster, foto 10 Škoda Roomster, foto 11
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Roomster Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:15000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1396 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 130 zrychlení 0-100 km/h [s]: 16 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 480 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 6.7

Popis vozu

Škodu Roomster není třeba nijak zvlášť představovat. Jedná se o první české MPV. Design vozu je motoristickou veřejností hodnocen rozporuplně. O Roomsteru už toho bylo napsáno hodně, takže se chci zaměřit především na vlastní zkušenost po prvních 15tisích kilometrech.

Automobil jsem koupil jako nový v září loňského roku. Další vozy, které jsem tehdy zvažoval byly Hyundai i30CW a Škoda Octavia Tour. Hyundai byl původně favoritem, ale manželka měla problém s velikostí kufru a pak tady byla ta slepá slabost pro domací produkci. Roomster nakonec porazil starou oktávku vnitřní prostorností a variabilitou interiéru.

S autem jsem po 9 měsících provozu v zásadě spokojený, ale je tady několik "ale". Motor 1,4 16V není žádným výkřikem moderní techniky a v koncernu VW se objevil, tuším, že už v třetí generaci Golfu. Stejný motor, jsem měl i ve Fabii (předcházející vůz), jen s tím rozdílem, že byl vyladěn na 74 Kw. V porovnání s Fábií je patrné mnohem kratší zpřevodování Roomsteru. S ohledem na váhu a stavbu auta je to celkem logické. Ve Fábii motor zabíral až při 3tis. ot., Roomster se už probouzí po překonání 2tis., na druhou stranu jej nemá smysl vytáčet za hranici 5tis. otáček. Pak motor vadne a dosažení výkonové špičky je patrné. Utlumení motoru je celkově lepší než ve fábii, ale zvukový projev mi více připomíná HTP než hluboký šestnáctiventil. Od auta s touto motorizací nelze očekávat žádnou výraznější dynamiku, plní funkci základní motorizace a je určen spíše klidnějším řidičům na silnice prvních tříd a slušné okresky. Spotřeba motoru je extremně závislá na jízdním stylu. Průměr se tak může pohybovat mezi 5,3 až 8,6 litry na 100km. Můj dlouhodobý průměr je 6,7.
V souvislosti s motorem mě, však trápí jedna "drobnost". Prakticky od novoty se mi občas stane, že motor vynechá tak na jednu až dvě vteřiny. Obvykle se mi to stává na pátý rychlostní stupeň v rozmezí 80 až 130 km/h. Zkoušel jsem už tankovat "lepší" benzín (Carera od OMW), ale nijak to nepomohlo. Zpočátku se mi to stávalo tak jednou za týden (tj. cca co 350 km). Teď se mi to začíná oběvovat častěji. Problém budu řešit na první garančce, ale počítám, že to maximálně skončí přehráním softwaru řídící jednotky.

Druhá nepříjemná prkotina jsou parkovací čidla. Řekl bych, že do nich někde zatéká, protože především v mokrém počasí pískají jako bych tlačil chodce. To dokáže člověka pěkně rozhodit (hlavně moji manželku), především když parkuje někde natěsno. Určitě budu reklamovat, ale podle toho co jsem slyšel počítám, že čidla budou zlobit i v budoucnosti.

Co se týče interiéru tak ten je sice líbivější než ve Fabii první generace, ale na mě osobně rozhodně nepůsobí tak "fortelně" jako ve Fábii. Snaha o úsporu nákladů se projevila hlavně na použitých materiálech ve výplních dvěří, madlech, středovém tunelu. Z palubních přístorojů se vytratily dva budíky a to ukazatel teploty motoru a stav palivové nádrže. Vše nahradily lacinější digitální ukazatele. Na druhou stranu digitální ukazatel paliva mi přijde přesnější než v první generaci fábie. Co se týče sedaček tak ty mají měkčí výplně a slabší boční vedení než ve Fabce. Celkově jsou sice pohodlnější, ale neudrží tělo v zatáčkách. Asi největší slabinou interiéru je čelní sklo, výhled na semafory je i v nejnižší poloze řidiče problém pro každého kdo měří 180 cm a více. Na druhou stranu já jsem "hnidopich" a většině uživatelů se interiér bude celkem líbit. Hlavní devizou je vzdušnost a prostornost.

Podvozek auta je typicky škodovácky - na rodinný vůz docela tvrdý. Nicméně opět, když srovnám s Fábii 1, tak je patrná snaha o dosažení lepšího tlumení nerovností. Auto má samozřejmě vyšší stavbu, takže se v zatáčkách více naklání. Nicméně i přesto drží stopu výtečně a je to jen otázkou zvyku. Nikdo asi nebude čekat že s rodiným kočárem bude zatáčet pod brzdama jako RS.

Jak je patrné tak auto hodnotím docela kriticky a srovnávám především s Fábií první generace. Na obranu Roomsteru je třeba říct, že moje Fábia byla v provedení kombi, model Elegance a motor měl o patnáct koni více a především původní pořizovací cena v roce 2001 byla o neuvěřitelných 150tis. vyšší (já ji koupil ojetou).

Domnívám se, že pro většinu řidičů, kteří hledají relativně pohodlné, spolehlivé rodinné auto, které poskytne slušný cestovní komfort všem pasažerům (né jen těm ve předu), skvělý výhled dětem a výborné přepravní možnosti bude Roomster dobrou volbou. Pokud však čekáte od rodinného auta přeci jen trochu té zábavy a sportovní jízdy zvolte raději agilnější kombi s lepší motoriazcí.

Silné stránky

Mimořádnou vzdušnost a prostornost interiéru ocenění především cestující na zadních sedadlech. Interiér poskytuje výtečné cestovní pohodlí pro čtyři dospělé pasažéry.
Výborný vyhled a zvýšený posez zadních sedaček ocení malé děti a každý koho bolí kolena :-)
Variabilita interiéru. Bez tažného zařízení jsem v autě odvezl rohovou sedací soupravu (jeden díl uvnitř, druhý na střeše).
Kufr sice nepůsobí v základní poloze tak objemně jako kombi, ale po vyjmutí víka a posunutí zadních sedadel odveze opravdu hodně.
Přesné řazení.

Slabé stránky

Malé čelní sklo, slabší odhlučnění ve vyšších otáčkách, spotřeba extrémně závislá na jízdním stylu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

První servisní prohlídka ještě neproběhla.
Motor občas vynechá, jakoby došlo k přerušení dodávky paliva na jednu až dvě vteřiny.
Poruchová parkovací čidla.
Nefunkční, resp. zapadlá zástrčka AUX a to od novoty. Je možné že zástrčka AUX se propadla při instalaci zámku řadící páky. Budu řešit až při garanční prohlídce.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Dubina. Auto bych si zde už nekoupil. Jako zákazník, který se seznamoval s autem poprvé jsem o něm věděl více než prodejce. Prodejce neuměl ani složit zadní sedačky, prostě ostuda. Já bych to auto prodal lépe!

Zkušenosti po 6,5 letech provozu a 95tis.

Když jsem kupoval Roomstera, tak jsem byl svobodný, bezdětný, dva roky po škole a bydlel jsem v paneláku v Ostravě. Dnes jsem ženatý, mám dva kluky (5 a 2) a bydlím v novostavbě 25 km "za městem". Takže na nové auto zatím prostě nebyly peníze a ještě asi chvíli nebudou. Roomster proto už slouží sedmý rok. Za těch sedm let se automobilový průmysl docela hodně posunul. Atmosferické motory jsou takřka minulostí, objem 1.4 je už dneska něco :-), auta dnes komunikují s mobily, přehrávají hudbu snad ze všech zdrojů atd. atp. Můj Roomster to je ještě stará škola, originál rádio s CD přehrávačem, atmosférický 16ti ventil.
Na spolehlivost si však stěžovat nemůžu. To ne. Auto je v zásadě v bezvadném stavu, zatím jsem měnil jen brzdové destičky, olej, filtry a svíčky. Z oprav bych zmínil pouze svazek kabelů ve dveřích řidiče za 200 Kč (dveře byly mrtvé) a taky žárovky. Jinak nic. Letos plánuji vyměnit rozvody, ale to je pořád jen běžný servis. O auto se starám. Už sice ne tolik, jako dříve, ale pořád ho myju a voskuju ručně. Loni jsem stříkal i dutiny a předloni podlahu proti korozi.
Co mě trápí poslední půl rok jsou zadní bezpečnostní pásy (nenavíjejí se) a to je nebezpečné, protože starší syn má už velkou sedačku a mladší ji brzy taky dostane. Tzn. když kluky zapnu, musím jim přitáhnout pás, aby jim v případě nehody nesklouzl. Nicméně neuhlídám, pokud se předkloní dopředu, nebo si s ním hrají. Další věc, která mě štve je vrzající sedadlo řidiče. Jak jsem četl, tak můžu být asi vlastně rád, že mi sedačka začala vrztat až po pěti letech provozu. Podle toho co jsem četl je tato "závada" u koncernových aut běžná už po roce provozu... Nicméně tím výčet závad končí. Vadí mi ještě slabá svítivost světel. Ta je opravdu tristní. Fabie první generace nebo Mondeo MK2, které jsem měl kdysi svítí mnohem lépe. V zimním období jezdím prakticky pořád s přídavnými světly.
To co tedy autu nemůžu upřít je spolehlivost. Nikdy mě nikde nenechalo, vždycky jsem dojel. Tím, ale výčet předností končí. Samozřejmě auto této stavby je dobré pro rodiny s dětmi. Nakládání dětí do sedačky je pohodlné. Pokud máte isofixovou základnu, tak je to super. V zásadě se ani nedivím, že MPV už nejsou v kurzu. Sám bych si ho už znova nekoupil. Auto se v zatáčkách více naklání a taky se "kroutí" a pro řídiče, kteří nechtějí "jen jezdit" to prostě nestačí. Ano, jezdím s ním Chorvatsko. Ano, zajet se to dá. Dokonce se s tím dá jet "relativně" rychle. Dokonce se s tím dá jezdit i relativně agresivně, ale asi to spíše působí úsměvně :-). Podmínkou jsou kvalitní silnice a akceptace vyšší hladiny hluku v autě.

 

Novinky v recenzi

7.5.2015 14:59

5/2015 - 82tis. km

Roomster kroutí šestý rok a já se rozhodl pro drobnou aktualizaci. Auto celkově slouží dobře. Žádné vážné závady jsem zatím neřešil. Jen běžný servis. Loni jsem řešil problémy se stahováním oken a nefunkčností ovladačů ve dveřích řidiče. V servise mi vyměnili celý svazek (200 Kč). Jinak kromě žárovek a brzdových destiček jsem neměnil nic. Letos budu muset udělat kotouče. Ostatní díly na podvozku jsou stále původní a zatím nikde nic neklepe. Problémy s občasným vynecháním motoru už nemám. Dlouhodobá spotřeba se ustálila kolem šesti litrů v létě a sedmi v zimě. Na podzim jsem dělal kompletní nástřik podvozku, protože auto chci používat ještě dlouho. Korozi auto zatím nemá. Výfuk vypadá pořád ještě dobře. Baterka je taky původní. Doufám, že auto bude ještě dlouho sloužit.

24.5.2010 13:07

Fotky

Dal jsem si tu práci a o víkendu auto pořádně umyl a navoskoval, tak abych mohl udělat pár fotek. Přidal jsem i jeden detail perleťového efektu :-), který umí každý slušný vosk. Upřímně řečeno mě to voskování už nebaví, dělám to tak 3-4 krát ročně. Nicméně dle vlastních zkušeností vím, že kvalitní politura dokáže významně prodloužit životnost laku.


Další vozy Škoda Roomster



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

nebýt toho cukání tak dám 10

praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
7
spotřeba
7
hlučnost motoru
7
kvalita sedadel
8
brzdy
7

Na to jsem taky zapoměl. Nástup nic moc, pak je to ok. Ale především mi ty brzdy docela pískají. Stačí když auto stojí den a je to jako bych vyjížděl po měsíci. Po prvním brždění to samozřejmě přestane.

zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…