Recenze

h.onzyk (muž 31 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Volvo V40

9.56 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volvo V40, foto 1 Volvo V40, foto 2 Volvo V40, foto 3 Volvo V40, foto 4 Volvo V40, foto 5 Volvo V40, foto 6 Volvo V40, foto 7 Volvo V40, foto 8
 

Rychlá navigace

Technické info

Přezdívka auta bez přezdívky Rok výroby 2015 Koupeno ojeté najeto [km]:86000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1560 výkon [kW]: 84 převodovka: manuální pohon kol: přední spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Volvo V40

Prolog

Čas letí, kilometry naskakují, s Focusem (recenze zde) to táhneme od ledna 2016. Ford se překulil přes hranici 300 000 km a i když neměl žádnou výraznější závadu, začínají se vynořovat drobnosti, které je třeba řešit. Do toho jsem změnil zaměstnání a už nejezdím do práce 20 km ale 50. Na Vysočině. Spolehlivé, bezpečné a pohodlné auto je tedy nutností, a při představě, že budu muset platit třeba DPF, řešit nové turbo, nebo repasi zadní víceprvkové nápravy (která už si o to nahlas říkala), padá, i s ohledem na postupně klesající zůstatkovou cenu Focuse a zároveň stoupajícím cenám nových i ojetých vozů, rozhodnutí o obměně vozového parku.

Jak jsem k Volvu přišel
Pravda, loučení s Focusem nebylo jednoduché, to auto je nadčasové, pořád moc pěkné, mělo moderní výbavu, bylo bezpečné, zárověn nekecalo do řízení a byla radost s ním jezdit, první úvahy tedy vedly k tomu, koupit zase Focuse. Dokonce jsem dostal nabídku od dealera, kam jsem jezdil na servis. Půlroční předváděčka, Focus Active, 5. dv, bílý (no co už, asi bych to přežil), automat, 2.0 nafta, téměř plná výbava, jenže i po slevě s cenou přes 700 tis. což bylo zkrátka moc. Bylo mi jasné, že celou částku na dřevo nevysázím a poprvé v životě tak vejdu do vztahu s leasingovkou. A jelikož chci aby mi z výplaty i něco zbylo na horší časy, pomaličku jsem se vzdal myšlenky na nové auto a začal pátrat po starších předváděčkách, případně ojetinách. A kombinace mých požadavků a dlouhých večerů s excelem, kdy jsem si dal strop cca 450 tis., znamenala hledat mezi ojetinami.

Požadavky:

Diesel – jestli jsem před 5 lety váhal, teď nebylo co řešit, 50 km do práce, 50 zpátky, téměř nulový provoz po městě, většinou okresky, občas dálnice, kdy jindy koupit naftu, navíc na spotřebu okolo 5 l se zvyká hezky

Karoserie – 5. dv hatch, kompaktní kombík, nebo, vzhledem k tomu, že mým novým působištěm je Nové Město na Moravě, začal jsem pátrat i mezi SUV, tady bych si i 4x4 dokázal vnitřně obhájit

Převodovka - manuál nevadí, automat může být

Výbava – nemám garáž, jezdím denně, Focus neměl vyhřívané přední sklo, v dalším autě jsem ho chtěl, vyhřívané sedačky musí být, tempomat, bederní a loketní opěrka jakbysmet. Světla prosím co nejlepší možná, aspoň xenony. Parkovací senzory nemusí být ale potěší.

Bezpečnost – Jasně, moderní auta bodují na 5 hvězd NCAP jak na běžícím páse, ale Focus (který tak dobré hodnocení neměl) u mě bodoval pocitem festovního auta, třeba při otevírání dveří jsem cítil „kus železa“, například u Octavie jsem ten pocit neměl. Asi to není úplně racionální, ale hrálo to u mě roli.

Výkup auta
Nechci koupit nové a staré držet doma a čekat na kupce. Jsou v tom vázané peníze, nemáme to úplně jednoduché s parkováním, nemám čas ani nervy smlouvat se zájemci. Zároveň nemůžu být bez auta, prostě potřebuju vybrat, vyzkoušet, podepsat, předat klíče z ruky do ruky, staré nechat prodejci, novým odjet. Tím v podstatě padá jakákoliv soukromá inzerce.

Kandidáti

Ford Focus MK III
Logická volba, po spokojenosti s předchozí generací vzít do stáje mladšího následovníka. Jenže do no name bazarů se mi moc nechtělo, do těch velkých tuplem ne, a tam kde jsem kupoval Focuse (D1 Cars – můžu doporučit) se postupně přeorientovali na rodinná auta, takže Focusů moc nemají, zato S-Maxů, Galaxy, Touranů nebo Sharanů vozí mraky, ale to zatím nepotřebuju.

Ford Focus MK IV
Spíš teoretická volba, abych se vešel do rozpočtu, byla by to předváděčka s nic moc výbavou, navíc drtivá většina nabízených aut je 1.0 Ecoboost, ne že bych proti tomu motoru něco měl, ale pro moje účely mi přijde lepší ten diesel.

Ford Kuga
Nejvíc se mi líbí Kuga I. generace, jenže to už je taky 10 a více let staré auto a shánějte hezký kus, který nebude třeba servisovat, Kuga MK II by taky byla k mání, ale nakonec jsem tak nějak dozrál k tomu, že SUV asi pořád ještě nechci, že za celých 13 let ježdění po Vysočině křížem krážem jsem ani jednou nemusel nasadit řetězy a přesto jsem dojel kam jsem potřeboval i s předkolkou.

Mazda 3
Byla ve finále mého výběru už před 5 lety, má šmrnc, chci aby mě auto aspoň trochu bavilo, jenže zase sežeňte hezký kus, trh moc štědrý není.

Škoda Scala
Ano, výběr je hodně různorodý, Scala by byla volba z rozumu. Do limitu se dají sehnat téměř nová nebo i úplně nová auta z hezkou výbavou. Velikostně mi bohatě stačí, navíc po dlouhé době je to Škodovka, která se mi opravdu líbí. Jenže, máme v práci Kamiqa a je to ... prostě Škodovka, přibližovadlo bez emoci, navíc mi vyloženě vadí některé věci v ovládání auta.

Už to vypadalo, že se buď pojedu podívat k Pelhřimovskému dealerovi Fordu na Kugu MKI (jo, jsme zase tam kde jsem byli, 10 leté auto, ale s malým nájezdem zbylo by na servis) nebo do D1 na Focuse MKIII, sice kombík, ale měl bych vyřešeno, kdybych ukecal nějakou nevěstu ☺ a začal potřebovat větší auto, když tu najednou ...




Jiskra přeskočila

Ani nevím jak, ale při brouzdání internetem jsem došel na stránky volvoslekt.cz a volvista.cz.
„Hm Volvo se mi vždycky líbilo ale prémiovka, no nic zkusím se podívat. A ejhle, V40, V60 za ceny co se hravě vejdou do limitu, auta se zárukou, prodávaná dealerem Volva, se servisní historií, pojedu se tam podívat.“

Já: „Dobrý den, rád bych se podíval na auta z programu Volvo SELEKT“

Sličná asistentka: „Jistě, zavolám Vám technika, zatím se prosím posaďte, mohu nabídnout kávu“

Než dopiju espresso, je u mě technik, otevře mi V40, popovídáme o autě, vylíčí mi odkud pochází auta z Volvo SELEKT, doporučí, ať si vyberu auto klidně starší ale s menším nájezdem, a jelikož nemám úplně přesnou představu, ať si v klidu na jejich stránkách vyberu dvě tři auta a ty si pak projedeme.

A jsem v pasti, sednul jsem do Volva a najednou všechno zapadlo, pocit festovního auta, místa ne úplně moc ale pro mě tak akorát, sedačky do kterých zapadnu a jsou pohodlné, přitom mají boční vedení (Focus mě v tomhle dost namlsal, měl jsem nějaké příplatkové a ve spoustě jiných aut jsem vrčel že oproti Fordu jsou buď moc měkké, nebo v nich člověk lítá, případně obojí), materiály, design, moje sympatie ke značce...

Cestou domů už se jen rozhoduji jestli V40, nebo V60, ale nakonec prohlašuju kombíka za přeci jen trošku overkill. Doma usedám k internetu, ještě srovnávám ceny s nabídkou trojkových Focusů, hledám recenze Volva V40, všude vesměs pochvalné, Tohle by mohlo klapnout. V práci se u mě ještě stavuje obchoďák (potravinář, ale fanoušek motorů) momentálně jezdí Opelem, předtím měl Mondeo, nenápadně stáčím řeč na Volvo Selekt. Rozsvítí se mu očí, že až přijde čas výměny, pokud to jen trochu půjde, radši si vezme auto z tohohle programu, než novou Octavii za stejné peníze, kterou by jinak nafasoval. Je rozhodnuto.

Nakonec vybírám dva kandidáty, V40 D2 a V40 CrossCountry D3. Nájezd 78 vs. 102 tis. km, 2015 vs. 2016, manuál vs. automat, D2 má o fous lepší výbavu (BLIS, natáčecí xenony a nějaké další drobnosti), D3 je silnější navíc Crosska (jo vím že je to jen frajeřina bez off road úprav, jenže mně se to líbí tak nějak víc), obě jsou původem ze Švédska a mají nezávislé topení (huráá). „Silniční“ D2 je asi o něco levnější. Nakonec se to vyřeší samo, mně přidělený technik se omlouvá, že mi jízdu domlouvá až později, prý toho mají moc (skutečně, když jsem přijel poprvé, měli v příjmu červenou V40 CC, za 14 dnů už tam byla jako prodaná a to se nedostala ani na web, asi těch aut otočí fakt dost) a na moji vytipovanou CC D3 už udělal rezervaci někdo jiný u druhého technika.


Moje nové auto
Testovací jízda dopadla na výbornou, domlouváme financování, výkup Focuse, předání auta. Ještě pár telefonů, emailů, a jeto tady

Volvo V40 D2 Momentum

Řada V40 byla v této podobě představena v roce 2012, pochází tedy z doby, kdy majitelem značky byl ještě Ford a pravověrní Volvisti prý tohle auto moc nemusí, protože je to předražený Focus. Podobné hlášky jsem našel i recenzí ojetin, že nové to nemělo, vzhledem k použité technice a ceně, smysl kupovat, ale jako ojetina to může být velmi zajímavá koupě. Konkrétně to moje stálo v r. 2015, dle prodejce, cca 960 tis. Za kompakt, byť prémiový to není úplně málo.

Moje konkrétní auto bylo vyrobeno v roce 2015 a prodáno do Švédska, dle SPZ ve velkém techničáku na jihozápad, do oblasti Halland ☺.

Výbava Momentum – to co jsem požadoval nejen že splňuje, ba i převyšuje, tááákže nezávislé topení – skoro se začínám těšit na zimu, natáčecí xenonové světlomety (dálkové je halogen), výborné sedačky, vyhřívané vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, armádu bezpečnostních asistentů, dešťový a světelný senzor, elektricky sklopná zrcátka, navigace, zadní parkovací senzory, ...

Co nemám a asi mi ani nechybí
Parkovací kamera – ve Focusu nebylo nic a nevadilo mi to, z Volva je horší výhled, jsou tu zadní senzory s grafickým i zvukovým výstupem, je to fajn, ale uměl bych bez toho žít

Keyless
V tomhle autě není, v servisních Fordech to bylo příjemné, ale zas aspoň nemusím řešit rušení signálu od klíčku v předsíni ☺ Na druhou stranu, auta s Keylessem umí třeba na dálku otevřít/zavřít okna, to tady nejde, ale je to drobnost

Co je asi trochu navíc
Vyhřívání zadních sedadel
Zadní místa jsou obsazená málokdy, navíc má auto bufíka.

Tažné zařízení
U Focuse bylo odnímatelné, za celou dobu jsem ho nepotřebovat, tady je napevno, třeba přijde jeho čas.

Co není a mohlo by mi časem chybět
Rezerva
Bohužel, moje auto má už jen lepicí sadu s kompresorem. Snažil jsem se ještě rezervu doobjednat, byť byla nehorázně drahá, ale v originálním příslušenství už nebyla k dispozici. Ve Focusu jsem ji za 5 let použil asi 3x, kdybych někde narazil na zbořenou V 40 ze které by ta rezerva a hever šly přehodit, beru to z ní hned.




Mlhovky
Auto má kupodivu jen zadní mlhovku, co jsem koukal po jiných ať už V40 nebo V60, mají to vesměs všechny stejně. No tak snad soudruzi ve Švédsku neudělali chybu.

Co mě překvapilo
Vnitřní zrcátko
Jedno z prvních aut které mělo bezrámečkové zrcátko, ale nemá automatické zatmívání, u auta, které stálo nové skoro milion a má automatická světla i stěrače jsem tam tu páčku fakt nečekal.

Drobnost, která potěší
Bezuzávěrové víčko nádrže
Blbinka, kterou znám už od Fordu, prostě přijedu, otevřu nádrž, tankuju, víčko není nemusím nic šroubovat

Kapota na plynových vzpěrách
Asi není víc co dodat, drobnost, která potěší

Osvětlení nástupního prostoru
Světýlko ve dveřích, v bočních zrcátcích, fajn věc

Upozornění na nízký stav kapaliny do ostřikovačů
Stejně jako ve Focusu, nádržka je umístěna tak , že není vidět kolik v ní je kapaliny, u Fordu to znamenalo buď sledovat proud při ostřikování a včas dolít, u Volva navíc širší nálevka

Co se nepovedlo
Držák nápojů za řadicí pákou
Sice to má roletku, zásuvku na 12 V, prostor na dvě lahve za sebou, ale reálně tam dáte kelímek od kafe, malou plechovku nebo PET objemu 0,4 l od jednoho konkrétního výrobce džusů, víc vhodných lahví jsem zatím nenašel. Cokoli většího překáží při řazení. Sice jsem nikdy nepochopil potřebu vozit v interiéru 1,5 l petku, ale ta půllitrová mi přišla tako akorát a tady není kam dát.

Asistenti

Adaptivní tempomat
Buď funguje v jen v adaptivním režimu, nebo to ještě neumím přenastavit, každopádně reaguje plynule, nezmatkuje, v praxi z 5 možných vzdáleností od před Vámi jedoucího auta jde využívat první 3 nejkratší, jinak Vám do té mezery vždycky někdo vletí. Při dojetí do kolony to balí v rychlosti okolo 20 kM/h, tady by to chtělo asi automat.

BLIS
Aneb systém sledování mrtvého úhlu. Super věc, odhalí i neosvětlené cyklisty, nebo rychlé motorkáře, kteří předjíždí pomalu jedoucí kolonu a hlavně spolupracuje se systémem CrossTraficAllert. Asi nejužitečnější systém co tu je. Při vyjíždění z kolmého stání hlídá prostor okolo auta a hlásí blížící se objekty, které nemůžete vidět, protože vedle Vás je z jedné strany sloup a z druhé dodávka. Funguje i na chodce

CitySafety a přednárazový asistent
Kamera za sklem hlídá objekty před autem, na bezpečnou vzdálenost upozorňuje rozsvěcející se červený pásek tam, kde mají dnešní auta headup displej, při přiblížení se rozrřve a rozbliká, jdou nastavit 3 úrovně vzdálenosti od které má regovat, nebo to úplně vypnout. Umí brzdit i sám, na kruháči jsem koukal, jestli je tam volno, bylo, Golf přede mnou nevím na co čekal, počítal jsem s tím, že se rozjede, Nerozjel, Volvo zabrzdilo, kdyby ne asi bych popostrčil a bylo by z toho mrzení.

Asistent jízdy v pruzích
Není to autopilot, když nějakou dobu necítí zásah na volantu, vyzve k převzetí řízení a pak se vypne. Na dálnici je to fajn, jinde spíš k vzteku. Naštěstí se vypíná tlačítkem na palubní desce a auto si pamatuje Vaši volbu, sám se po nastartování neaktivuje, musí si ho zase zapnout řidič, navíc si lze nastavit, jestli má aktivně zasahovat do řízení, jen upozornit vibracemi do volantu, nebo obojí. V praxi používám jen na té dálnici, Stejně fungují všechny systémy výše, řidič si je nastaví, pozapíná a povypíná dle svého uvážení, jediné co se zapíná po každém nastartování automaticky je StopStart.

StopStart
Kupodivu moc neprudí, upřednostňuje potřebu topení, klimatizace, při posouvání v koloně vypne motor tak 2x pak na to dlabe a nechá ho vrčet.

Denní svícení
V poloze auto nepoznáte, jestli zrovna svítíte denními nebo potkávacími světly, což může být ošemetné za šera nebo v mlze, na palubce není žádná kontrolka, na druhou stranu, zadek svítí pořád, v auto režimu svítí diody v nárazníku (nikdy jsem tohle umístění nepochopil, denní svícení by mělo být součástí hlavních světel) a obrysová LEDka v hlavním světlometu. Nebo stačí přepnout do polohy potkávacích světel, auto po zhasnutí motoru svítit nezůstane.

Dešťový senzor
S ním zatím hledám společnou řeč, občas zbytečně drhne suché sklo, jindy zase nevydržím a šáhnu mu do toho, protože se fláká. Čím souvislejší a prudší déšť, tím funguje líp.





 


Další vozy Volvo V40



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele





Blesk.cz

Prasečí zrůda z hlubin: Rybáři vytáhli z vody obludného žraloka

Prasečí zrůda z hlubin: Rybáři vytáhli z vody…

Ve vodě vypadá jako každý jiný žralok - je to rychlý, mrštný lovec se štíhlou, ostře vystupující hřbetní ploutví…

Ghost of Tsushima: Director’s Cut recenze – Samurajské veledílo se stalo ještě krásnějším!

Ghost of Tsushima: Director’s Cut recenze –…

Ghost of Tsushima patří rozhodně mezi ty nejlepší hry v otevřeném světě pro PlayStation 4. Nyní se tento ceněný…

 

iSport.cz

VIDEORECENZE: Neužilův Zátopek je trefa, precizní film běží i do světa

VIDEORECENZE: Neužilův Zátopek je trefa, precizní…

Jeden z nejočekávanějších českých filmů míří do kin. Zátopek mapuje příběh slavného českého běžce, jeho lásku s…

Pražská premiéra Zátopka: Inspirace a film, co prostě musel vzniknout!

Pražská premiéra Zátopka: Inspirace a film, co…

Filmový příběh jako velká inspirace. Právě tak hodnotila většina osobností film Zátopek po jeho pražské…

 

Reflex.cz

Bijte nácky mečem! Jack Churchill proslul jako opravdový rytíř druhé světové války

Bijte nácky mečem! Jack Churchill proslul jako…

Historie bývá spletitá a mnohdy překvapivá. Vedle notoricky známých příběhů skrývá stovky či tisícovky osudů…

James Bond v Praze. Slavné skladby z bondovek předvede Český národní symfonický orchestr

James Bond v Praze. Slavné skladby z bondovek…

James Bond, nejslavnější filmový špión historie, se v různých podobách představí v příštích dnech v Praze a pak…