BMW řada 5 (2017)
10.3.2018Je to přibližně rok od představení nové generace BMW řady 5 s kodovým označením G30 a zde žádná uživatelská recenze. Tak to pojďme pomalu změnit.…
BMW řada 5 (flakacka1)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
duko 14.03.18 14:56
« BMW 5
Píšete slabé stránky "hluk od kol na strupaté silnici"Často čítam v novinárskych testoch auto je výborne odhlučnené,počuť len hluk od odvaľujúcich pneumatík.Buď je auto tiché v diaľničných rýchlostiach kompletne, alebo je hlučné.V týchto rýchlostiach každý motor prehlušia pneumatiky a aerodynamický odpor vzduchu.Ak v tejto triede nie je auto tiché na každej ceste,tak je niekde chyba a pre mňa podstatná.My tu iné ako strupaté cesty nemáme.Môžete prosím trochu popísať ako je to auto hlučné? -
vondry87 12.03.18 13:35
« Re: Re: Re: Paráda
Děkuju za potvrzení. Ano máš pravdu, nelze to paušalizovat a tím průměrem jsem to dost zjednodušil, ale i těch 18 % u nového modelu není při takové ceně vůbec málo. Resp. na mě to je pořád moc, ale pokud se třeba 3 leté auto nechá koupit za 40 % nákupní ceny, tak po odpočtu DPH už ta cena je více než přijatelná. To už by mi manželka mohla dovolit :-) Auto je nádherný! Nedovedu si představit lepšího univerzála na pohodlné cestování i trochu té zábavy.. :yes: :yes: -
maca02 12.03.18 11:52
« Re: dovoz auta
Aha. Takže nákup je prostě jen nákup za nominální cenu. Prodejce vyřeší (snad) papíry s ouřadama, převod auta a dodá převozní značky.
A co s tím tady potom? 1) udělat evidenční kontrolu, 2) sjednat povinný ručení, 3) přihlášení na obecním úřadě?
Ptám se možná blbě, ale tyhle věci mě zatím míjely a občas je pravdou, že v DE to někde jde výrazně levněji než tady. -
flakacka1 12.03.18 10:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Paráda
já na to rád odpovím. Tuto informaci sem dostal od prodejce při vyjednávání o ceně kde lze ještě ušetřit. Nejsem ani doktor či právník takže tato případná sleva by se mi stejně netýkala. Pokud budu mluvit za sebe tak se mi to také zrovna nepozdává, ale automobilka je očividně jiného názoru. Asi chce, aby její zákazníci se rekrutovali z řad "lepších lidí", leč u nás je tomu mnohdy naopak. -
iudex 12.03.18 09:59
« Re: Re: Re: Re: Re: Paráda
To asi ťažko. Je to zmluvný vzťah medzi BMW a stavovskými komorami a v rámci neho sa importér zaviazal poskytnúť zľavu pre členov týchto komôr. A je to obojstranne prospešné, členovia komôr dostanú dodatočnú zľavu a pre BMW je to dobrá reklama; zároveň BMW dobre vie, že to sú lukratívne cieľové skupiny, ktoré keď si raz chytia, tak už málokedy odídu a teda je tam veľký predajný potenciál (lekári a advokáti sú tisícky väčšinou dobre zarábajúcich ľudí). A keďže zľava od predajcu nie je nárokovateľné plnenie, ale je založené na dobrej vôli dodávateľa a jeho dobrovoľnom rozhodnutí uzavrieť zmluvu, tak sa nejedná o diskrimináciu, ak ju niekto iný, na koho sa zmluva nevzťahuje, nedostane. Keď bude BMW vidieť, že rovnaký predajnú potenciál je aj medzi inštalatérmi, títo si spravia komoru a oslovia BMW, tak možno aj oni vyjednajú rovnaký benefit.
A pre lepšie pochopenie: skús prísť do stavebnín kúpiť si 5 vriec cementu a povedať, že chceš rovnakú zľavu ako stavebná firma, ktorá tam kúpila 1000 vriec. A spomeň tú diskrimináciu. ;-) -
Toky1 12.03.18 08:54
« Re: Re: Re: Re: Paráda
Tak to by ma zaujímalo prečo práve doktori či právnici majú nárok na dodatočnú zľavu. Prečo ju nemôže dostať inštalatér alebo masér či architekt. Nemusíš odpovedať. Podľa mňa by sa dalo kľudne hovoriť o diskriminácii, čo by som povedal že je na súdny spor. -
flakacka1 11.03.18 18:50
« Re: dovoz auta
Vyhlédnuté auto je samozřejmě nutné nějdříve provolat. Němci auto dál vystavují i když mají vážného zájemce, teprve po uhrazení kupní ceny auto stáhnou z webu. Zase na druhou stranu hrají fér a pokud máš auto v rezervaci tak ti ho neprodají (že AAA). Nebudou ti ho ale držet měsíc, cca týden na prolustrování a poslání peněz, pak máš smůlu. Bez problémů sdělí VIN, popřípadě nafotí auto dle tvého požadavku. Odvézt si ho můžes na plaťáku a neřešíš převozní značky a nebo s ním přijet po vlastní ose. Nutno mít převozní značky (červené, žluté) a slušný prodejce ti s tím pomůže. Jinak nutno na jejich úřad a připravit se na fronty. V DE platíš samozřejmě cenu včetně daně. Odpočet uplatňuješ až u nás. Převozní značky už obsahují v ceně pojištění. Jen pozor u nás po překročení hranic na dálniční známku. -
flakacka1 11.03.18 18:35
« Re: Re: Re: Paráda
Zdravím pánové, díky za pochvaly. Ano, u vozu starého 9 měsíců sem na 60% původní ceny. To se ale bavíme o Německu, u nás tomu tak není. To je také důvod proč sem auto kupoval tam, úspora byla v řádu statisíců. Ano, BMW je ve slevách štědré, ale zdaleka ne u všech modelů. Třeba na odcházející X3 bych bez dohadování dostal 30%. Nová pětka je ve slevách na chvostu. Jednak je to nový model, který se dobře prodává a tak prý není důvod dávat vysoké slevy. Konkrétně při poptávání na původní M550i je sleva 18% (jen pro velkoobjemové motory). 2% lze získat za to, že jste doktor nebo právník, další 2 za to když si vyberete barvu z exklusive programu, která stojí 80k. Na 540i dostanete slevu 15% a musíte připlácet za věci, které má 550i v základu (namátkou M paket za 150k). Proto takto "vykrmená 540i" se nebezpečně blíží 550. To byl důvod koupě auta u sousedů. Všechny procenta samozřejmě na ICO. -
vondry87 11.03.18 09:56
« Paráda
Přesně takovou 540i bych rád jako příští vůz, ale až za pár let, až ceny trochu opadnou. A s tím souvisí můj dotaz - jaký byl % rozdíl v ceně nového a ročního vozu? Když jsem kupoval Passata, tak ta cena klesala tak pomalu, že se v podstatě nevyplatilo kupovat zánovní vůz. A ty články typu "auto po vyjetí z autosalonu ztratí 1/3 ceny" považuju za pohádky, ale třeba to u BMW funguje jinak a roční vůz se vyplatí? Nebo šlo jen o to, že nebyl čas čekat na výrobu a muselo se najít něco skladem? Tak to bylo v mém případě, jinak bych určitě vzal nové. -
MrBeranek 10.03.18 22:49
« 540i
Moc pěkná a hezky "vykrmená". :yes: Měl jsem možnost se svézt s jednou předváděčkou a byl jsem příjemně překvapený, že ten motor neměl s autem této velikosti žádné velké potíže - dynamika byla na úrovni top naftových šestiválcových motorizací, které mají i o 200 Nm víc. Podle mne skvělá motorizace (rozhodně lepší než 530d a 540d), pokud nechceš jít do M550i nebo do M5.
Jinak té N63 v M550i bych se dneska už nebál. Ten motor byl problém v F10 před faceliftem, ale o verzích po faceliftu nebo v G30 jsem už žádné špatné zprávy neslyšel. Ať slouží.