Škoda Octavia (2002)
25.7.2007Škoda Octavia první generace po faceliftu (od modelového roku 2001) nepotřebuje příliš představovat. Tento model (2003) s pohonem všech kol…
Škoda Octavia (filko)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
filko 06.10.07 20:23
« Re: Stálý pohon 4x4
Osobně se domnívám, že při vjezdu do hor by stálý pohon 4x4 nebyl právě nutnost. V provozu bych stálý pohon zapnul při dvou příležitostech: při jízdě v těžkém terénu (chybí ale redukce) a při zábavné jízdě. Jinak Haldex pracuje slušně a není nutné ho přemosťovat. -
"-- skrytý --" 06.10.07 16:04
« Re: Re: Stálý pohon 4x4
Děkuji za info,
no spíše by mi šlo o to mít možnost právě stálý pohon zapnout, řeknu např při vjezdu do hor, ted by bylo jen otázkou zda to není zbytečné a s těmito i dalšími situacemi si poradí právě řídící jednotka Haldexu
(předem se omlouvám zda to nebude znít odborně, ale patřím mezi laickou veřejnost) -
filko 06.10.07 14:54
« Re: Stálý pohon 4x4
Nemám s tím vlastní zkušenosti, ale úpravce změní software řídící jednotky spojky a ta pak spíná při jiných údajích z čidel nebo je stále sepnutá. Domnívám se, že stále sepnutá by asi neměla být, protože pak by bylo auto jakoby bez mezinápravového diferenciálu.
jde o firmu premiumcars.cz
Sukorady 100, 29406 Březno u Mladé Boleslavi
www.premiumcars.cz, +420 774 607 807
Píší: Máme pro Vás novou řídící jednotku HALDEX, s možností přepínání režimu pohonu kol(normální, sportovní, full time), montáž na objednávku.
-
"-- skrytý --" 06.10.07 14:01
« Stálý pohon 4x4
Zdravím, u čtení tvé recenze mne zaujal právě úryvek, kdy si zmínil že se dá pohon 4x4 u octávie předělat na stálí, myslíš že by si mi tu mohl napsat bližší info? Docela mne tato záležitost zajímá.
Jinak bych ti chtěl pochválit recenzi, moc dobrá -
"-- skrytý --" 05.09.07 10:12
« Re: Re: Re: Olej LL2 / LL3 - HTHS
To je způsobeno spíš tím, že jak je ten olej řídký za vysokých teplot, tak snadno projde skrze labyrintová těsnění kapalinových ložisek turbíny. Mazání to ale neovlivňuje. U turba je problematické z hlediska mazání zatěžování motoru za studena (trhá se nedostatečně pružný olejový film) a odstavení ihned po velké zátěži, kdy je turbo ještě žhavé (olej v ložiscích rozpáleného turba přestane po odstavení cirkulovat a zuhelnatí). -
STi (Modo Team) 05.09.07 09:12
« Re: Re: Olej LL2 / LL3 - HTHS
Tak takle se v tom olejování sece nevyznám,ale ten velmi tekutý olej rozhodně turbu nesvědčí.Zrovna nedavno jsem ho nechal měnit a pro jistotu dal stejný,jako do té doby,ale na hadici k mezichladiči už je toho oleje dost a ikdyž je to prý normální,tak to víc zapříčiňuje právě takto tekutý olej (který je však pro PD doporučován...) -
"-- skrytý --" 05.09.07 08:49
« Re: Olej LL2 / LL3 - HTHS
No že by se přidírala turba, tak o tom jsem ještě neslyšel. Ovšem právě pro starší auta JE ta zvýšená (nikoli snížená, jak píšeš) tekutost problém. Konkrétně ne přímo ta tekutost (je spousta olejů podobné viskozitní třídy, co podobnými problémy netrpí), ale s lepší tekutostí spojená snížená zatížitelnost za vysokých teplot (tzv. hodnota HTHS - High Temperature, High Shear, laicky řečeno vlastnost měřená za vysokých teplot při vysokém zatížení). Olej LL2 má tuto hodnotu pouze 2,9 mPa.s, přičemž "zdravé" jsou hodnoty nad 3,5. Aby bylo možno bez následků použít olej LL2, je nezbytné, aby třecí plochy v motoru měly zvlášť k tomu uzpůsobené vlastnosti. Tomu tak právě zejména u starších aut NENÍ.
Olej LL3 už má hodnoty HTHS nad 3,5 mPa.s. -
filko 04.09.07 21:45
« Re: Olej LL2 / LL3
Oni opravdu řidiči Audi říkají, že se to podivně odečítá.
U Škody to je ale opravdu závislé na stylu jízdy. Je tam hromada čidel, vše se ukládá do paměti (taková černá skřínka) atd.
Jinak Škodovku si můžeš nechat přeprogramovat buď na LL (QG1), nebo na olej 15 000 km (QG2). Závisí, co se Ti víc hodí a vyplatí. U mého dieslu je to 15-50 000km,
u benzínu to je 15-30 000 km. -
Ajin(MoDo Team) 04.09.07 21:39
« Re: Olej LL2 / LL3
Ano o té tekutosti mi v servisu také říkali. Teď jezdím Octavii 2,0 85kw, koupeno ojeté viz recenze.V servisce je kód longlife, ale podle intervalů jezdila norm.po 15 tis. dávají tam shell 5W40. Jinak ten longlife ukazatel je podle mě fake,u Audi mi odečítal vždy po 100km pěkně až 30tis, vůbec na něj neměl vliv můj styl jízdy, okruhy a tak. To MB to má propacovanější :-) -
filko 04.09.07 21:32
« Olej LL2 / LL3
Nejsem ze Slovenska, jsem z města souvisejícího se Škodou.
Longlife 3 by měl býl nejen lepší pro DPF, ale údajně má řešit problém s přílišnou tekutostí LL2 0W-30, kdy se údajně přidírala turba. Každopádně pro starší auta není snížená tekutost oleje problém. VW asi ví, co dělá.
Já teď sehnal LL3 Shell za 400,-Kč/l a doufám, že ho budou mít za takových podmínek už nastálo. -
Ajin(MoDo Team) 04.09.07 21:26
« Filko ty jsi borec
Co já se tu furt dozvídám za věci. Odkud jsi,tvůj nick na mě zní slovensky? Mogul teda válí, když už šel do longlifu. Já ještě u Audi měl Longlife II 0W30, pak mi ho začali měnit na LongIII 5W30, o 100Kč dražší,myslím, že ten olej je vyvíjen hlavně pro filtr částic a v benzínu nebyl k ničemu. Stejný je to u našeho MB, nejdřív Mobil1 0W40, teď 5W30 :-(