No a to je to, o čem mluvím, hodnotit koně podle jiných aut moc nejde. Třeba ten RR je SUV, obrovské odpory ve vyšších rychlostech proti Primeře, takže je jasné, že na dálnici pojedeš, vždyť já ve vyšších dálničních rychlostech nemám problém s V6 Touaregy, naopak, ony se mnou. Krouťák jim pomuže třeba v kopcích, kdy nemusí podřazovat a auto pojede, ale pokud budete mít aerodynamiku +/- podobnou, pak do cca 100-120ti hraje roli váha a pak už jen ten výkon. Píšeš, že Primera má dobrou aerodynamiku, takže tam bych hledal odpovědi, škoda, že si nebyl na brzdě :-)
Fakt záleží na tom, co srovnáváš a kde, do stovky mi to natře i slabší lehčí auto aut, nad 150 už ne, protože nemají kilowatty. Nedávno se semnou přel Ronault, že Fabia 1.0TSI kombi 81kw v kopcích ve 140-150ti ujede stejně vyýkonnému dvoulitrovému nafťáku, protože je lehká, to ale v takto vysokých rychlostech už nehraje váha zásadní roli. Takže do stovky ano, ve 150ti už spíš ne.. Podle mne a mých zkušeností ta auta jedou +/- podobně.
Pak taky hraje roli řidič, to je jasné, hlavně u manuálu, jak oba víme >:-[]