No to je občas fakt mazec... ale to nevadí - pomaleji.
U hydrauliky to funguje jenom jinak, než u ozubených kol... ale princip je pořád stejný. Přenos síly zajišťuje kapalina. Takže pokud na jedné straně budu mít malý píst, ale posunu ho o velkou vzdálenost, tak na druhé straně ta vzdálenost bude určená tím, v jakém poměru je průměr pracovního válce proti tomu hlavnímu.
Může se stát, že ten pracovní bude menší, než ten hlavní - a pak bude muset vykonat větší dráhu... a síla, kterou bude působit na překážku tomuto pohybu bude dokonce menší, než ta vyvinutá na hlavní píst.
U brzd je tomu ale naopak. Hlavní válec obvykle umožňuje relativně dlouhou dráhu pístu s malým průměrem.
A u kotouče je potom velký pracovní pístek, konající jen krátky posun.
To je i důvod použití více pístků. Tedy jeden z důvodů, kromě toho, že vícepístkové uspořádání umožňuje důslednější víceokruhovost brzdového systému a tedy snižuje následky případné poruchy.
Pokud chci hodně brzdit, tak udělám velkej pístek a velkou desku... pak ale mám riziko deformace až destrukce té desky při panickém, nebo opakovaném brzdění.
Když těch pístků udělám víc, můžu je rozprostřít po celé ploše té velké desky. Pořád platí stejné počty, jen je třeba pracovat se součtem ploch hlavních a pracovních válců.