Interiér Leonu mě neuráží i když je jasné, že materiálově a detaily na Golf nemá (a ani nikdy mít nemůže - VW rulez). Nicméně Leon je uvnitř lepší než Octavia a to mi vcelku stačí ;-)
Já osobně sice s 63 kW novou TSI nejel, ale všichni uvádí, že rozdíl vůči 77 kW už není to, co bejvávalo. A já nemám důvod nevěřit. Ono taky se 77 kW v první generaci zřejmě poněkud "přestřelili" a údajně (oficiálně se tm asi nikdo chlubit nebude) postupně motor kvůli problémům s rozvody, turbem atp. poněkud "přiškrtili", novější SW řídící jednotky už podle mě nebyly tak "ostré" a jiskra se postupně vytrácela.
Navíc rozdíl u 77 kW byl vždy ve vyšších otáčkách díky jiné hlavě a ventilům, takže pokud jsi běžně jezdil ve středním pásmu - na což jsou tyhle motory postaveny a určeny - tak rozdíl zásadní nebyl.
6kvalt vs. 5kvalt bych vůbec neřešil, když 5kvalt točí jen o cca 200 ot. víc při 130. Motor je tak pružný, že u 6kvaltu si doslova můžeš řadit dle libosti a můžeš přesočit ne jeden, ale i dva stupně - takže klidně můžeš jít třeba v 60 kmh ze 3 na 6 a motor se s tím popere... Takže 5kvalt u takto pružného motoru, navíc zpřevodován tak vhodně, je pdle mě úplně v pohodě.
Navíc 6ka byla opravdu docela těžká, takže na normální II. třídu ani moc vhodná nebyla a ze 6ky jsi stejně často dával 5ku, protože do ostřejších zatáček byla 6ka příliš rychlá. 6ka se hodí na rovnější silnice, 1. třídy a především dálnici. Takže taky trochu záleží na režiu provozu. Ale 5kvalt si myslím, úplně OK.