Legacy
FWD u 125i v testu pochopitelně chválí, bohužel je to jedna z mála věcí, které se jim na 125i líbí, nejvíc jim vadí (i s FWD logicky související) špatná prostornost (i když tu kritizují i u Ačka) a hlavně charakter přeplňovaného R4, který není nic moc ani na poměry přeplňovaných R4, o případném srovnání s někdejší R6 raději nemluvě.
Co se týče měřených parametrů souvisejících s trakcí, tak tady má 125i navrch pouze ve zrychlení 0-40, kde nadělil soupeřům 3 desetiny sekundy, ale už u 0-80 se mu právě GTI úplně vyrovná a od 0-100 (rozdíl 0,5 sekundy) až po 0-200 (rozdíl 4,5 s) má GTI naopak jasně navrch.
Závěr testu ke 125i (celkově třetí ze čtyř):
"125i spojuje hbitost a jízdní dynamiku zadokolky s pohodlným podvozkem. Fanoušci přežijí vyšší cenu (chudou výbavu a drahé příplatky) a stísněný interiér, horší bude motor bez charismatu."
Jinak v té aktuální české verzi AMuSu je i dvojstrana věnováná výhradně technice aktivního difu pro GTI Perf. Testovali ho na dráze kde se běžně testuje trakce čtyřkolek a v 15% stoupání na povrchu podélně rozděleném na čistý led a suchý asfalt se GTI Perf. rozjel bez prokluzu!
Zatímco běžný mechanický samosvor umí přenést na kolo s horší trakcí cca 25% síly, tento aktivní umí přerozdělit až 100%.
O řízení ve spojení s aktivním difem:
"GTI má i s samosvorným dif. velmi přímé lehké řízení, ani v náznaku nepůsobí gumově či uměle. S aktivním dif. je přímější, než když jej vypneme a ochotně plní přání řidiče."
Podstatně snazší je samozřejmě i vyhýbací manévr, systém funguje i při zpomalování.