< původní příspěvek < Re: A zase ty slow liftbacky, aneb Ronaultova sofiina volba
Ronault: Jak říkám, ty bys s tím určitě problém neměl. Já musím mít pravou nohu nataženou a nekrčt. Ale máš pravdu, v sedě menší chlapi - když se postavíme jsou větší >:D Už jsme se na to s kolegou dívali, jakto že je vyšší a přitom v autě jsem nad ním, on má ale taky (v autě) ty kolena skoro bod bradou...
Jinak když se bavíte o těch autech jak rostou a těžknou - zrovna před chvílí jsem nad tím taky rozmýšlel a díval se do katalogů, které jsem dostal při návštěvách showroomů a nějakých těch zkušebních jízdách. Je to síla, když vezmu svou Fordku, která má v malém tech. 1090 Kg. a se 74kW zvládne z 0 na 100 za 10,5 a zrovna Cruze který má o 25 koní víc to zvládne za 12,8s. Když jsme to s rodinou zkoušeli, bylo to strašně pomalé i manželka to jasně poznala. Navíc dost necitlivé řízení. Taky má o 300 Kg.víc. Teprve až ta zmiňovaná 1,8 104kW byla podobná naší Fordce a protože měl 17 kola i to řízení bylo lepší. ( Ovšem po přestoupení do starého Focuse bylo jasné jak má řízení vypadat). Orlando je už o dost vyšší, to se s tím motorem fakt nehodí..
A ty dnešní atmosféry? Že by ta ekologie tak hodně ovlivnila? Je to možné? Hold všechno něco stojí. Nevím, jak je to u Civiku, ale např. kluci co maj Lencra 1,8 MIVEC, tak říkaj, že se ty kW projeví až nad 4000 ot. Jinak je to zcela normální a výkon je do 4 tis. například stejný jako 1,6 ze stejné stáje. Takže zrychlení z 0 na 100 jen nepatrně lepší, ale pružné zrychlení, právě při předjíždění je jiné, znatelnější. Ale spotřeba leze nahoru. A kdoví, jak to zní. No turbo je turbo a Octávie bez turba fakt nejde. Ještě ten dvoulitr u O1 je schopný, brácha ho má a jde to. Ale kolega má 1,6 a je to líné, ještě tam dal plyn, tak to ztěžklo na nějakých 1380 Kg.