Takže
1) diesel:
Co se dieselu týče, jde především o krouťák a jeho průběh a že to není auto pro zábavu? Koukni na Čajíčka a jeho Fabii TDI (kterou už prodal) - v závodech do vrchu si dával i benzíny a to i na sprintech a určitě bych neřekl, že to není auto pro zábavu
>:D Co se mého auta týče zábavu si s ním člověk také užije když chce, neříkám, že je to bůh ví jaké, ale ve své vahové kategorii není nejhorší a vždy mi dokáže vykouzlit úsměv na tváři už jen třeba tím, "jak parádně zatáhne do sedla". Ale furt neříkám, že je to super sport
;-) Prostě mě to baví si to upravovat a věř, že každá maličkost je na autě znát.
2) náporové sání + fyzika:
Co se nasátého vzduchu týče vrať se na základní školu - když budeš mít umístěný filtr tak, aby bral teplej vzduch, tak je to na h*vno, takže se začali k turbo-motorům dávat mezichladiče, aby se vzduch ochladil a proč? Čím je vzduch chladnější, tím více získáš molekul kyslíku a právě ty podporují hoření...takže čím více molekul kyslíku = větší výkon.
Navíc, když je turbo v tahu zahřívá se a tím pádem pak ohřívá i nasátý vzduch...proto je mezichladič a proto je něco jako náporové sání a různé "sběrače" vzduchu. Takže ano...řešit to má opravdu smysl.
3)katalyzátor v mém voze
Věř tomu nebo ne, "kaťák" tam mám, chceš foto? Máš to mít, až budu pod autem, vyfotím ti to.
4)emise po odstranění FAP:
Po odstranění FAP filtru jsou rozdíly v emisích opravdu minimální a věř tomu, že na výkonu to je opravdu znát, já už se najezdil s hodně HDIčkama...
Uvedu ti příklad...
Třeba do 406 dávali celkem 4 druhy 2.0 HDI a to RHY (EURO 3), RHZ EURO 2, RHZ EURO3 a RHS EURO 3.
2.0 HDI RHY má 66kW/205Nm, díky malému výkonu plní EURO 3, nemá cenu zde řešit...
2.0 HDI RHZ 80kW/250Nm má dvě verze... EURO 2 - jiné turbo = větší výkon = horší emise, ale od roku 2001 se začalo dělat HDI RHZ EURO 3 a jak tak dosáhli? Dosáhli tak jen klapkou na sání. Rozdíl na výkonu mezi těmito HDI je opravdu více než minimální.
2.0 HDI RHS 79kW/250Nm EURO 3. Tento motor je stejný jako RHZ EURO 3, jen má navíc FAP... Takže u HDI RHS když dáš pryč FAP, stále bude plnit EURO 3...
Co se akcelerace 0-100 týče, RHZ to zvládne o více jak sekundu rychleji oproti RHS.
Čím to je? Proto, že je ve výfukovém systému další "překážka" navíc, která brání výfukovým plynům se co nejrychleji dostat pryč z výfukového systému.
Takže o co nám jde? O co nejrychlejší odvod výfukových plynů, takže cokoliv navíc dáš do výfukového systému, tím víc bráníš tomu, aby výfukové plyny co nejrychleji opustili výfukový systém a tím pádem ztrácíš výkon
8-s Samozřejmě jen "holá" roura není také úplně nejlepší...chce to ponechat třeba jen KAT a jeden tlumič (jako to mám já - kat opravdu mám a z orig. středového tlumiče mám udělaný laďák a funguje to parádně).
Jinak zde je ta Fabia TDI pro srandu
:-)[odkaz]