navratnost a srovnani gen2 gen3
cenu to mozna nema pro kazdeho, v mem konkretnim specielnim pripade je vsak navratnost dosavadnich investic vsech uprav k provozu na alternativni paliva v radu nekolika malo mesicu :-) :yes:
Co se tyka budouci prestavby na PHEV, tak ta sice nebude levna ovsem cena noveho Priuse-PHEV se pohybuje okolo 960tis CZK takze tam urcite nejaky prostor jeste zbyde :-))
Naopak z meho pohledu Prius 1.8gen3 vs. 1.5 gen2
GEN3 PLUSY:
+ o neco nizsi spotreba od zakladu nez gen2
+ nizsi hlasitost pri vetsi rychlosti (dane vetsim obsahem/vykonem motoru)
+ nesrovnatelne hezci optika
+ asi jiz priprava na PHEV od vyroby
+ dle recenzi nepatrne lepsi jizdni vlastnosti nez gen2
GEN3 MINUSY:
- nekolikanasobne vyssi porizovaci cena gen3 ve srovnani s gen2 (odhadem gen3 ma 3x az 4x vyssi porizovaci naklady nez zachovala gen2, tzn. realne kolik km s gen3 zvladnes najet nez se ti z ciste praktickeho - tj. financniho a uzitneho hlediska- opravdu mas pocit, ze gen3 ma o tolik vyssi cenu nez gen2 ? )
-nejsou zatim dlohodobe zkusenosti z hlediska spolehlivosti (naopak znalci ji odhaduji o neco nizsi nez gen 2)
- skoro nulova dostupnost pouzitych ND na rozdil od gen2
- udajne trochu jiny koncept HSD nez gen2 na ktery dosud nebyl vymyslen/zprovoznen "hack" pro EV-mode nad 50kmh
--------------------------
Pravda: Nerudovsky problem pri planovane prestavbe na PHEV-Hybrid (tedy Quadrohybrid v pritomnosti 59L-LPG nadrze skutecne mam, protoze ten prostor je uz FUČ.
Lionky muzu pouzit uz jenom v provedeni "sáček", ktere stoji snad o 40% vic nez klasicke Lionky coz mi to cele prodrazi a akumulatory jsou na PHEV to nejdrazsi....
Zatim neni kam spechat... urcite i tady plati: 2x mer jednou rez ...
Pravdepodobne driv nez prestavba na PHEV prijdou na radu dalsi upravy ke snizeni spotreby..
Prvni a naprosto nejlevnejsi je WAI (WARM AIR INTAKE)
Jeste jsem zapomel mam PNEU Michelin ENERGY tlak vsude 3.1bar. POkud se podari zapsat do TP 15" kola vedle 16" tak az ty 16" sjedu poridim 15"disky + pneu 185" coz by melo spotrebu take o neco snizit (a zlepsit jizdni komfort podle zahr. reportu)
Dale prijde na radu bud spec. crackovaci katalyzator na vyuziti odpadniho tepla z vyfukovych plynu (zavedeni do sani) ktery by mel snizit spotrebu o ca. 10-15% (+ minimalni zasahy, relativne jednoducha instalace)
a nebo alternativne HHO-generator rozklad vody elektrolyzou(ocekavane snizeni spotreby o 15-35%) ovsem zde je skutecne problem s mistem a pravdepodobne v motorovem prostoru PRIUSU bohuzel jiz neproveditelne....
;-)