Trochu bych si dovolil oponovat a přiklonit se na stranu koncernového motoru. U těchto aut (zvláště 2.0 TDI common rail 125 kW) velmi záleží na podmínkách provozu. Pokud člověk jezdí kratší trasy, studený motor atd., tedy tak kolem 10 km každý den nebo i vícekrát za den, tak s naprostou jistotou dříve či později odejdou vstřiky a i další věci. Kolega v práci má naprosto stejný motor v Passatu a jezdí každý den jen pár km do práce. Měnil už všechny vstřiky a vše samozřejmě po záruce. Nicméně koncern tak trochu přiznává potíže s tímto motorem a i v rámci pozáručního servisu je ochoten měnit vstřiky zdarma, pokud majitel jezdil na všechny prohlídky jen do autorizovaného servisu. Dle mého jsou tyto motory (103 či 125 kW) naprosto ideální pro obchodní zástupce, kteří na jeden zátah nasolí 200 km. Prostě ráno do auta sednou a večer se vrátí. Od těchto lidí slyším na dané motorizace jen chválu. Osobně mám ještě starou dobrou verzi 1.9 TDI PD 77 kW v Oktávce, bez DPF atd. a i ta je tak na hraně. V dnešní době, jelikož jsem soukromá osoba, která jezdí málo a auto nepoužívá k firemním účelům, tak bych šel (pokud bych měl finance na nové auto) jedině do benzínového motoru.