VÝDRŽ
Ta starost o výdrž přeplňovaných motorů od VW (proč zrovna těchto?) je až odzbrojující. Naštěstí si ty starosti povětšinoiu dělají ti, kteří žádný motor nemají, neboť ti ostatní, ti s těmi motory jezdí.
Pominu-li naivitu starosti, totiž, že přeplňovaná jednadvojka nic nevydrží v komapktním autě a například přeplňovaný dvoulitr, že je světovým motorem roku a s přehledem uveze střední třídu, pak obecně si napišme, že produkční motory v produkčních vozech mají výkon redukovaný asi tak na polovinu. Životnost takovýchto motorů dosahuje v předsériových testech hodnot v řádech pěti set tisíců kilometrů a více. Jinak je samozřejmě potřeba vědět jak chápat životnost morou, nejde o to, jestli dokáže na jedničku a na plnej ujet ten půlmilión, ale zda dokáže ve standardním režimu tu vzdálenost zvládnout. Ano, dokáže, s přehledem.
Konečně si napišme, že největší zátěží pro motory obecně není jejich pracovní cyklus, nýbrž zmršenej šofér.
A to je vše, tedy pamatuj - snaž se hlavně ten půlmeloun dokázat ty, pokud umíš auto i ovládat, tvůj motor je poslední, co se ti během té doby vysype.