Spotřeba: Vůz musíš vždy rozjet, něco vyjet, přibrzdit znovu rozjet a pak někde dojet. Rozjezd je největší dým každého vozu a mapu TDi jednotky znám víc než dobře abych věděl, že ve měste se za 4l jezdit v průměru nedá ;-) To holý nesmysl. Vozy se na spotřebu ve městě testují stylem, rozjezd udržet rychlost zastavit, rozjezd atpd + pár cyklů do kopce a z kopce. Pokud bereš jako jízdu ve městě průjezd městem po zelené vlně 50km rychlostí, tak se rychle prober, tímto akorát lidi budeš těžce mystifikovat a dále se budou o těchto zázračných motorech šířit fámy, ono čech ti totiž uvěří pokud jde o škodovku. S felicii jezdím dojezd 630-700, někde budeš mít problém.
Motor: Ostatně já ještě neviděl ani octu s nájezdem více jak 400tisíc.... Tedy jednu ano, u známého, stejně jako jeden z klubu co má můj motor JTD a má na něm 750tis. Takže z mého vlastního úhlu pohledu je to dost bídná a typická obhajoba.... PS: Kritizuješ mojí naftu, aneb tu naftu kterou kopíroval VW :-) JTD jsou velmi spolehlivé a solidní Common Rail nafty.
- já na stilo 17" mám, ale nemám tolik peněz na obutí, když 215/45/17 k ničemu nepotřebuju neb tím zhoršuju komfort. Nemluvě o tom, že na vodní dráze mi 15"ce s Matadorkama gumama odvedly mnohem lepší kus práce.
Stabilita: Chci tě vyvézt z omylu, klidně si o tom zjišťuj informace jinde, ale vzhledem k tomu, že to jde do rozporu s tvojí recenzí jsem to napsat musel.
Interier: Ano samozřejmě :-) to už bylo jen takové hnidopišství.
Brzdy: Achy ty brzdy brembo... to je ta záruka kvality... chtěl bych být takový idealista :-) Nejde mi o samotnou intenzitu brždění ale její projev společně s podvozkem... Vůz je pod zátěží při ostrém brždění neklidný, zvlášť se 17" kolama. Pokud není řeč o octě RS.
Vzhled: já psal kritku, a to co si myslím, né že to tak je :-)
Brzdy/Chip: Víš proč trpí brzdy? Né čipem, ale tím že musí pohlcovat mnohem větší valivé hmoty od kola. Brzdy se navrhují právě na určité hmotnosti kol a rychlosti. Proč bych já měl kupovat jiné brzdy, když mám přečipovaný motor, se kterým jezdím stejně rychle jako s nepřečipovaným???
Vzhled tvého vozu: Já taky tvůj vůz nikterak nehaním, já mám octavie rád. O dovozu jsem přemýšlel, ale nakonec, probůh, má jí tady každý, chci se trošku lišit, tak sem si koupil všemi zatracované auto :-) A vida, zatím také jezdí výtečně.. to se takto brát nedá.... Kvalitní oktávku ale budu vždy řidičům závidět :-)
- houpající se vůz co drží je naprosto v pořádku vůz. Říká se tomu komfort.
- co se zařazení týče, ano to máš pravdu, je to hothatch, octavia je ale podvozkem stejné auto (tedy s golfem)
- neboj moje vozidlo už nevrže :-) utáhnutý šroub
- stabilita: přesně tak, stabilita!
- k tomu plavání/držení jako prase: malej pokus, vezmi si houbičku na nádobí a začni s ní drhnout, co ta houba dělá? Pak si vezmi rejžák, a začni dělat to samé. Možná pak pochopíš co tím básník myslel :-) Aneb koukni se jak se deformuje pneu.
- přesně tak, o tom ten vyšší profil je - vyšší komfort, a tobě přeci vadí tvrdý podvozek a jeho uskakování ne?
Já vše s rezervou beru a klidně bych se sešel, Gmeter na přetížení mám pokud zvládneš aspoň 0,8g tak smeknu, ale kruháč není nijak dobrý na cvičení, navíc já na veřejném neprasím :-) Do havířova pojedu na oleje, ale nevím zda mi to vyjde tento měsíc. PS: Kdybych nechtěl rozvázat širší diskuzi tak bych takovou slohovku nepsal...