Přesně tak. Ono dát motor napříč a pohon zadních kol (potažmo 4x4) je vcelku konstruktérský oříšek. Ale pořád je to levnější, než mít speciální podvozkovou platformu pro TT a A3 v quattru. Díky množství aut na PQ35 (platforma Golfu) s Haldexem se ty náklady na vývoj snadněji rozpustí. Navíc umístění motoru vpředu podél by dost zásadním způsobem ovlivnilo design těch aut, jednoduše řečeno, A3 by musela mít čumák tak dlouhý jako A4 nebo A6.
Naopak motor podél před přední nápravouje jedna z největších blbostí co jde udělat, ale u Audi se z toho jaksi stala tradice a platforma MLB (výhledově společná všem novým modelům od A4 výš) značnou část negativních stránek potlačuje díky vhodnějšímu umístění motoru vůči nápravě.
Jinak kombinace příčného motoru a Torsenu není čistá fikce, systém Alfa Romeo Q4 je navržený právě tak. Takže teď mě vlastně napadá, že má Vampix pravdu - A3 má Haldex hlavně kvůli financím. Protože Torsen by tam dát šel, ale Audi používá už existující techniku od VW a naopak Torsen až na naprosté výjimky žádný model VW Group mimo Audi zásadně nemá. Takže Haldex je tam vlastně proto, že to je po všech stránkách nejsnazší.