Vůbec se s tebou nebudu dohadovat ohledně kroutícího momentu. Samozřejmě, tady má každý přeplňovaný diesel navrch a nemá důvod to zpochybňovat. Kdybych si kupoval off-roada a ne jako většina lidí z důvodu, abych s ním mohl jezdit po městě, ale využíval ho k jízdě v terénu, tak logicky benzín obejdu, ač jsem jeho příznivec a vezmu naftové provedení, kroutící moment je tady totiž více než důležitá věc.
A víš co, nebudu tady hodnotit to, co neznám, podíval jsem se na internet a kousek od nás v bazaru stojí C220 CDI, takže tam v pondělí zajdu, auto projedu a sdělím své dojmy v porovnání s C240, ok? ;-)
Neříkám, že naftu nikdy, že nemá své výhody, má, ale mám dojem, že v dnešní době si lidi nekupují naftu kvůli parametrům motoru, ale právě kvůli tomu, že to za málo jezdí a to je dle mého špatně.
Typickým příkladem bylo moje MINI. Proč myslíš, že jsem koupil 85 kW verzi bez přeplňování? Ptž jsem věděl, že přeplňovaná 125 kW hodně ,,baští,,. A řeknu ti, byla to největší chyba, ptž k charakteru MINI je právě tím pravým ořechovým ona verze 125 kW, se kterou si člověk náramně užije, to mu ta 85 kW verze nemůže nabídnout, ten motor je sice úsporný, ale nenabízí to, co by měl, pořádný zážitek, pořádnou porci výkonu pod zadkem. Ok, žere méně, ale taky tě o tu úsporu paliva pořádně ošidí na tom, co je u takového auta důležité.
Osobně ti řeknu, že jsem dost velký blázen na to, že chci počátkem roku do garáže přidat ještě Mini a to přes všechny jeho neduhy, to auto má prostě své kouzlo, ale buď si jistý, že tam bude stát verze S (125 kW) nebo John Cooper Works, na spotřebu kašlu, mám auto proto, abych se do něj každý den těšil a ne proto, abych skákal radostí, že mám aktuální spotřebu jen 5 litrů / 100 km.