Ahoj,
1) FSI (TFSI) běžně papá 95 oct. a dokonce mám na samolepce na víčku od nádrže možnost tankovat 91 oct.
2) traktorový chod? je to nejtišší motor jaký jsem zatím slyšel
3) fyzikální jevy se nedají oklamat, ale určitě se dají posunout... pokud nejsi magor a nejzdíš do zatáčky 200km/h tak je tohle auto nesrovnatelně bezpečnější a stabilnější
4) proč myslíš, že má FSI kratší životnost? :-) Okruhový speciál, ze kterého vychází R8 jezdí už několik let s FSI motory a díky nim také vyhrává (nižší spotřeba, podstatně více výkonu a dlouhá životnost). To je to samé jako bys tvrdil, že starý diesel má větší životnost než moderní TDi - nesmysl! :-) Nové motory se nekonstruují proto aby měly sníženou životnost. Alespoň ne u Audi. :-) FSI je aktuálně to nejlepší a nejmodernější co můžeš v sériovém benzínovém autě koupit. Tyto motory se tuším prodávají od roku 2006.
5) ABS podstatně snižuje brzdnou dráhu na kluzkém a nerovném povrchu a má takřka stejnou účinnost i na suchém. Vždycky zabrzdíš na kratší vzdálenosti, když při tom nebrousíš pneumatiky o asfalt - dá se to bez problémů přirovnat ke zrychlení z 0 - pokud to osolíš tak budeš stát na místě, ale pokud se rozjedeš plynule, ale razantně, tak zrychlíš ideálně a bez prokluzu.
5) EDS opravdu funguje do 40km/h (u Quattra do 80km/h), ale EDS je součástí ASR, které pak hlídá a přibržďuje vozidlo při jakékoliv rychlosti.
6) pokud bys chtěl nerovnoměrně optřebovat jednu stranu auta/brzd tak bys musel jezdit pořát jen po kruháči :-)
Díky za hodnocení a Tobě také přeji spustu km bez nehod...