Pokud si chceš s někým zazávodit, tak je to o točáku, řazení a otáčkách kam můžeš jít (takže 1,8T na tom bude trochu líp než 2,0 atmosféra). Takže stačí řadit tak, aby to nešlo pod 2500-3000 ot a jede to jak pila (hlavně proto, že to má max. točák ve velkém rozsahu otáček, atmosféra bude mít nějakou špičku točáku 8 ventil kolem 3000 ot. a 16 ventil kolem 4000 ot a navíc bude ten točák nižší cca o 10 - 20% a to je sakra znát). Výkon motoru určuje maximálku a na tu se moc nehraje ;-)
To benzínový turbo má ten zátah plynulejší než TDi a prostě cítíš, jak ta síla narůstá a navíc turbo se u benzínu roztáčí dříve rychleji než u TDi.
Na ten menší zátah pod 2000 je třeba si zvyknout nebo šikovně řadit.
Atmosféra je pro tatíky - pružnost a pohoda.
Turbo je pro janky - prostě to hezky jede podle nálady.
TDi se mi charakterem nelíbí, jediná výhoda je nižší spotřeba, ale při kolika km se vyplatí, při tak náročné údržbě a nedejbůh, aby špatná nafta něco pomrvila. Navíc díky malému rozsahu člověk řadí jak blbej, pokud má ještě navíc 6 kvalt.
Prostě mám radši turbobenzín, dá se s tím jet pohoda za málo, nebo rychle za příplatek :-) :-)
Ale turbo potřebuje, aby se k němu člověk dobře choval - než začnu blbnout hezky prohřát tak 20 - 30 km motor a na závěr před cílem piánko, nebo pár minutek volnoběh, aby se turbo dochladilo před vypnutím motoru !!!