4x4

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Off-road

  • « 00 Reagovat !

    foto pupino

    pupino 13.06.12  09:41

    « Re: typy

    díky všem na příspěvky,jen na okraj, poděkování za slušnost, když člověk projíždí jiná diskusní fora... no škoda mluvit.
    a nyní k věci, zcela záměrně jsem tam nepsal co od auta očekávám a k čemu jej kupuji ;-) jelikož pak by byly odpovědi více tendenční.Tedy je to taková ta klasika,nic speciálního-nejsem ani speciální řidič, tedy trošku bezmozkového ovlivnění nápisem 4x4 :-) ale nestydím se za to,pak v horších podmínkách lepší trakce, v 90 ti procentech neopustím pevnou komunikaci,a ten teren je maximálně lesní cesta :-) semo tamo trošku zadivočit-když jsou podmínky na cestě-nevím jeslti to tak kutil myslel-ale vyprostit nějakou slečnu ze závěje taky nemusí být špatné ;-) je pravdou že,jelikož nyní mám RS tak jsem na prvním místě uvažoval o octavii či Yetti,v mých očích octavie spolehlivá,mám ji v CR čip na 200 koní, pro mne naprosto stačí,a líbí se mi, Yetti zajímavá, ale mne osobně designem příliš nenadchla, ale to je osobní pocit,zastávám názor, že do auta se musím těšit, jak vypadá, jak jezdí(horní hranici ovlivňuje peněženka-porsche panamera by taky nikoho neurazila-že? :-) a s ohledem na další různé varianty přiznávám že-subaru byla dříve moje srdcovka starý škaredý forester-a měl jsem 150 pulsů,nyní ale bych volil-což bude asi platit následujícíh 30 s,předpokládám že to máte podobné-pokud se člověk zasní tak najednou zjistíte,že je lepší peníze nemít, jelikož nevíte co si vybrat? leda pak mít peněz mnoho a hlavně velkou garáž :-) takže výhledově bych asi volil audi allroud asi s třílitrem diesel,nyní si jedu vyzkoušet lexus GS 450h,ale spíše jen pro porovnání.....
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 12.06.12  22:02

    « Re: typy

    Když se bavím s lidma, co jezdí po horách a opravdu potřebují 4x4, tak si pořizují Suzuki Grand Vitara, která má rám a redukci a skutečné uzávěrky. Ale asi jde nejvíc o to, co od 4x4 očekáváš. Zda ho chceš jako parádičku, jako vyprošťovák nebo jako AWD pro celoroční zlepšení jízdních vlastností.
  • « 00 Reagovat !

    foto thanantos

    thanantos 12.06.12  13:55

    « Re: Re: typy

    Rozdíl mezi haldexem a subaru permanentem poznáš v extrémních podmínkách typu rozbředlý sníh a pod ním led, nicméně jak jsem psal výše a jak FidoXXX důkladně a s nadhledem rozebral,opravdu v drtivé většině případů rozdíl nepoznáš. Co se týče srovnání motorů k 4x4 pohonům tak u subaru bych ještě čekal než konečně uvedou v evropě nový 2.0T co chystají do legacy - výkon a spotřeba by měly být na hodně dobré úrovni, ale pokud nechceš čekat, tak bych se z koncernových věcí poohlížel nejspíš po Škodě Yeti - dost vysoká aby byla minimálně pocitově v kategorii SUV. 4x4 k ní seženeš i dnes, je z čeho vybírat co do motorizací... Jde o to k čemu bude auto určené. Na běžné ježdění po vlastech českých by Yeti určitě stačil. Na dálniční dlouhé přesuny bych pak hledal cestu nejspíš u poněkud předražené audi. Opatrný bych byl s Xkovými bmw (míněno X3,5,6, nikoliv pohon xdrive obecně)- rozhodně důkladně vyzkoušet na nekvalitním povrchu než koupíš (to ostatně pro všechny vyrianty) na Xka slýchám stížnosti na jízdní komfort.

    ale počítám že už tu rozebíráme něco na co se vlastně nikdo neptal:-D
    ve zkratce názor: pro pohyb na silnicích všechny dospělé druhy 4x4 pohonu srovnatelné
  • « 00 Reagovat !

    foto FidoXXX

    FidoXXX 12.06.12  07:39

    « Re: typy

    Možná to bude mimo tvojí kategorii výběru, ale nebál bych se doporučit z hlediska pohonu Haldex 4. Osobně již velmi důkladně vyzkoušeno v Octavii (viz recenze na mym profilu) a naprosto zodpovědně můžu říct, že pokud to auto má bejt na běžný ježdění s občasným požadavkem na zvýšenou trakci, tak to nemá chybu. Měl jsem možnost projet snad všechny Subaru a na to, že ta Octávka je konstrukčně nějakých 8 let starý auto, tak stále je naprosto konkurenceschopná a ve velký části detailů i lepší. Hlavně moc nedej na diskuzní machry, který potřebujou deset diferenciálů a evidentně na každej nákup jezděj poweslidem a tahaj po lesích osobákem klády. Ono to je takový dost v módě, tyhle příspěvky, ale je jistota, že 95% jich by v dnešní době projev Haldexu4 proti třeba tomu permanentu od Subaru vůbec nepoznalo. A ono se to v běžnym použití opravdu víceméně neliší. Ono to bude u většiny dnešních vyspělejch čtyřkolek naprosto stejný - limit absolutně není v tom kam vyjedeš (vyjedeš opravdu neuvěřitelně hodně), ale to, že to už zpátky nesjedeš... :-) Vše je jenom o pneumatikách. Takže konkrétně třeba u Subaru nebo různejch SUV bych viděl pro běžnýho šoféra jediný zásadní pozitivum - a to světlou výšku a s tím související průchodnost. To je asi jediný. No a pak ještě cestovní komfort, kterej souvisí s kategorií. Konkrétně třeba ta Octávka je uvnitř přeci jen trochu těsnější, o tom žádná. Na jaře jsem jel delší štreku do Maďarska dieslovym Outbackem a sezení na delší vzdálenosti je prostě lepší - ty sedadla v Octávii žádná topka nejsou (konkrétně kožený). Což ovšem neznamená, že by se s tim nedalo jezdit delší cesty - jezdím do zahraničí naprosto bezproblémů, jenom jsou prostě v tomhle lepší auta - logicky. Na druhou stranu třeba z hlediska ergonomie, tak ty Japonci se po deseti letech začínají teprve přibližovat. Kdo někdy přepínal palubní počítač tou jejich tyčinkou skrz volant nebo nastavoval vyhřejvání sedaček někde se zlomenou rukou pomalu na zadních sedadlech (teď už to posunuli trochu dopředu) nebo by chtěl třeba trojblik - nedá se říct nic jinýho než hrůza! No a k motorum. Konkrétně porovnání 1.8TSI proti Subaru motorum. U Subaru máš (z těch nesportovních) víceméně jedinej motor, kterej by se dal porovnávat nějakou dynamikou - a to 3.6 (ovšem s výrazně jinou spotřebou). Ostatní jsou výrazně línější. A třeba ten jejich diesel určitě špatnej neni, spotřeba super, ale požitek z jízdy se určitě srovnávat nedá. Zajímavý je i to, že byť je Outback o třídu výš, tak ve vyších rychlostech je hlučnější a třeba hučení naboku u rámů dveří mě dokáže rušit celou cestu. Octávka je zas blbě odhlučněná od kol, ale při vyšších rychlostech (160 až přes 200) je jednoznačně aerodynamicky tišší. Překvapivě ta 1.8TSI těch 200 jede s naprostym přehledem a nemá problém dál zrychlovat a pokud je silnice v dobrym stavu (Německo), tak ta Octávka sedí jak přilepená, nic nedrnčí, nic nehučí.

    Jedinou opravdovou nevýhodou teď je, že se 4x4 u Octávky přestal dodávat, takže zbejvaj asi jenom nějaký skladovky na salonech nebo nějaký referenčky apod. Ale to netušim. Pokud koukáš po jinym segmentu než je Octavia 4x4 a Scout, tak se omlouvám za delší příspěvek, ale třeba pomůže někomu jinýmu. No a nebo počkat na novou Octavii, pokud bude posunutá někam ke střední třídě, jak se zatím předpokládá, a bude mít opět 4x4, tak to bude bomba. Ovšem to bude asi za dost dlouho.

    Ještě jedna věc mě napadla. Pokud hledáš auto trochu zajímavý a odlišný, tak pak je jasný, že Octávka je suvérénně nejblbější volba. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 11.06.12  15:07

    « Re: typy

    Nedávno jsem hledal nějaké auto co by přes týden jezdilo jako služební a o víkendu na chalupě po louce a sněhu (z toho důvodu nutnost 4x4). Nechtěl jsem vysloveně vysoký off-road, ale spíše něco nižšího na způsob Volvo XC70. Jednou z voleb bylo tedy i Subaru Forester. A do teď jsem měl Mondeo 2.2TDCI a tak jsem chtěl po dobré zkušenosti zase diesel. Ale po přečtení mnoha recenzí a vyzkoušení několika Subaru s dieselem jsem od toho utekl, protože zcela běžné jsou odešlé spojky ve 40000km, rozbité zadní tlumiče, propadání plynu (sám jsem zažil, prý chyba ŘJ) a další. Pro seřízení ventilů, výměnu vstřiků, výměnu turba, pro to vše je potřeba vyndat motor. Jinak ten motor běhá suprově, jen co je pravda.

    Takže se asi budu orientovat na něco nižšího, jako je Oktávka Scout nebo Passat 4x4. Možná i ten Outback nebo Forester by šel, ale v benzínu.
  • « 00 Reagovat !

    foto thanantos

    thanantos 10.06.12  13:26

    « Re: Re: typy

    Tak to mě vysloveně překvapuje. To legacy se kterým jezdím už má za sebou přes 60tkm a spotřeba oleje je menší než v Impreze WRX (kterou teda občas docela proháním).Olej to nikdy nežralo ani zdaleka tak jak tvrdí manuál(mimochodam tam se sichrují až 1l/1000km což je poněkud děsivá představa) Každopádně tuším že diesel 2011 a 2008 jsou v drobnostech odlišné motory. těžko říct zda to má vliv. - Jezdím v Praze do Pekařské (emil frey). pár lidí tam znám, tak se zkusím poptat v čem by mohl být problém. kam jezdíš do servisu?

    Co se týče spojky: ano, srmdí a docela často - v mém případě v podstatě kdykoliv kdy při záběru na zpátečku motor vytočím nad 2500 ale na její použitelnosti a životnosti se to zatím nijak neprojevilo. stále máme na autě původní a zabírá bez potíží, neklouže a ani na servise zatím ani nenaznačovali že by byla v dohledné době potřeba výměna.. Pří rozjezdu dopředu smrdí až když se při startu motor vytočí nad 3500 a nechá se to déle prokluzovat - což by se dělat nemělo, pak má spojka nárok zasmrdět. Údajně je to z důvodu že kvůli nějakým nesmyslným ekoregulím musí dělat spojkové obložení z materiálu co prostě páchne dřív. Těžko říct co je na tom pravdy, ale jak říkám - u mě občas zasmrdí, ale funguje spolehlivě.

    Ono vůbec to že diesel subaru existuje je div. Prodává se jen v evropě a vzhledem k celkovým prodejům subaru po světě je toho málo. Vznikl v podstatě pouze pro to aby subaru neztratilo evropský trh. V USA a JAP kde se prodá 90% subaru se diesel neprodává buď vůbec nebo minimálně, čili není to mainstreemový motor pro značku takže nějaké potíže být mohou.

    Co se týče mě a naší rodiny, tak my měli zatím se subaru jen dobré zkušenosti a konkrétně diesel subaru je zatím nejlepší nafťák, se kterým jsem jezdil. Tím spíš mě zaráží, že si na to tolik lidí stěžuje, z mého pohledu nechápu proč... Jsem do subaru fanda takže se to těžko připouští, ale vím že v tom nejsi sám, kdo si na to stěžuje. Už jsi zkoušel ty problémy probrat na subaruclub.cz případně czechsubaruclub.cz ?

    jina spotřebu (v průměru) 10- 12 mám u té WRX a to jí nešetřím ... u nafty tak 5,8 - 7,2 podle jízdního stylu
  • « 00 Reagovat !

    foto Insider007

    Insider007 10.06.12  12:37

    « Re: typy

    Re: Thanantos: jezdím s Outback r.v. 2011, najeto cca 22 000km, většinou dálniční provoz do 150 km/h. motivace ke koupi takového auta byla jeho robustnost a pohon 4x4 z důvdu častých cest na hory
    zkušenosti: spotřeba oleje litr na 3 až 4 000km, když byl motor úplně nový tak litr na 1 000 Km. v žádném případě nejsem sám s tímto problémem - stačí se ptát majitelů těchto vozů na jejich zkušenosti (výměna pístních kroužků, výměny motorů nebo story ze servisů, že si motor "sedne")
    spojka zatím drží, ale dvakrát si už zasmrděla při jízdě na horskou chalupu, když nebylo prohrnuto, takže si nejsem jist, zda je to důvod k obavám o její životnosti či nikoliv?
    v terénu nejezdím - to auto na to není určené
    domnívám se, že vývoj diesl agregátu Subaru stále probíhá a nynější zákazníci jsou pokusní králíci. velice by mě zajímala statistika poruchovosti diesel aut Subaru za celou Evropu
    když jsem měl benzínové Subaru, tak při stejném jízdním stylu vše bez problémů a bez poruch, ale spotřeba 10 - 12l
    diesel od Subaru už nikdy!

  • « 00 Reagovat !

    foto thanantos

    thanantos 09.06.12  22:52

    « Re: Re: typy

    upřímně nevím zda se subaru dieslem jezdíš, ale pokud ano, tak evidentně ne nijak šetrně(a nebo jsi měl smůlu). Já s Subaru dieslem jezdím často (legacy r.v.2008 - viz moje recenze) a po 60 tkm spojka naprosto v pohodě, oleje dolito mimo servisní prohlídky tak 3 litry a přístup záručního servisu není problém značky subaru ale servisu do kterého jezdíš. já nikdy problémy neměl.
    -> Pupino: Ve zkratce...záleží na tom jak se s tím jezdí. pokud to hodláš huntovat na ostré starty 4x4 nebo budeš jezdit hardcore terén tak ano, subaru v dieselu bude žrát olej i spojku. (v tom případě si ale nekupuj diesel ale benzín s redukcí). Pokud s tím bdueš jezdit jako 95% uživatelů SUV, čili po městě, po dálnici a dvakrát do roka s rodinou na kopec nad chalupou, tak se dieselu v subaru netřeba bát.
    Co se týče srovnání pohonu kol: subaru má navrch co do techniky a stability pohonu jako takového.(ale rozdíly oproti xdrive nejsou pro výše popsaného uživatele nijak dramaticky rozpoznatelné). Nejsem technik takže přesný způsob nevysvětlím, ale jel jsem v obojím 330xd a legacy 2.0d na sněhu a subaru je co do stability při nízké trakci lepší. Pokud ale nepojedeš do terénu a nemáš hluboko do kapsy, nezklame tě žádné z nich.
    -> Insider: zrovna ve srovnání s BMW bych servisní náklady jako argument nevytahoval.. tam bavoři neždímou zákazníka o nic míň.
  • « 00 Reagovat !

    foto Insider007

    Insider007 09.06.12  20:47

    « Re: typy

    nechci se pouštět do technických specifk, ale pokud chceš diesel nekupuj Subaru. jsou to neuvěřitelně poruchová auta - namátkou spotřeba motorového oleje 1l/3000km, spojka odchází za 30 000 až 50 000 km a přístup "značkového" servisu k záručním opravám ani nebudu komentovat. :no:
  • 00 Reagovat !

    foto pupino

    pupino 07.06.12  11:35

    « typy

    uvažuji o koupi auta,SUV zřejmě a tak jako většina -smysluplnost nechme stranou :-) chtěl bych pohod všech 4 kol, a nyní nastává trošku problém, je spousta různých typů, každý má své výhody a nevýhody,dále je spousta informací i o možné nebezpečnosti- i když toto bych viděl jako nadnesené,šlo o chování X drive v zatáčce u BMW, kdy se přiřadí přední kola,kde je ale prob,ém s přenosem toč momentu při různých otáčkách atd
    tedy prosil bych, od někoho fundovaného,podrobnější výklad pohonu 4x4 od různých výrobců,mitsu,subaru(zde také jsou již dva typy, jeden s mezinápr,. diff ale i haldex 3 tí gen) BMW, mercedes, mazda, lexus atd, tedy zpracovat to uceleně, díky
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…