Rozdíl mezi haldexem a subaru permanentem poznáš v extrémních podmínkách typu rozbředlý sníh a pod ním led, nicméně jak jsem psal výše a jak FidoXXX důkladně a s nadhledem rozebral,opravdu v drtivé většině případů rozdíl nepoznáš. Co se týče srovnání motorů k 4x4 pohonům tak u subaru bych ještě čekal než konečně uvedou v evropě nový 2.0T co chystají do legacy - výkon a spotřeba by měly být na hodně dobré úrovni, ale pokud nechceš čekat, tak bych se z koncernových věcí poohlížel nejspíš po Škodě Yeti - dost vysoká aby byla minimálně pocitově v kategorii SUV. 4x4 k ní seženeš i dnes, je z čeho vybírat co do motorizací... Jde o to k čemu bude auto určené. Na běžné ježdění po vlastech českých by Yeti určitě stačil. Na dálniční dlouhé přesuny bych pak hledal cestu nejspíš u poněkud předražené audi. Opatrný bych byl s Xkovými bmw (míněno X3,5,6, nikoliv pohon xdrive obecně)- rozhodně důkladně vyzkoušet na nekvalitním povrchu než koupíš (to ostatně pro všechny vyrianty) na Xka slýchám stížnosti na jízdní komfort.
ale počítám že už tu rozebíráme něco na co se vlastně nikdo neptal:-D
ve zkratce názor: pro pohyb na silnicích všechny dospělé druhy 4x4 pohonu srovnatelné