Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
pradeda777 27.01.20 15:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Transfăgărăan
Koronavirus dorazil do Kroměříže..........copy z diskuze na iDnes....
+4/4
Jiří Šeda 30911
kroměříž a okolí (ovzvláště hulín) izolovat a vše v okolí osmdesáti kilometrů zasypat chlorem.. město nechat komplětně vyhladovět, snad jen těm opicím v parku bych dronem dodával trsy banánů..
+2/0doporučit27.1.2020 15:16
-
pradeda777 27.01.20 14:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Transfăgărăan
w-a......tož sorry jako.....nečetl jsem tvůj příspěvek dostatečně pozorně a ta pasáž kde píšeš, že jezdíš s manuálem mě unikla. To je ta zas.raná stařecká demence...... ;-) >:-[] -
pradeda777 27.01.20 14:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Transfăgărăan
mkt......kdybych trval na manuálu.... >:D a malém SUV, tak nejvíc se tomu požadavku blíží MB GLA 250 a byl by, v mé konfiguraci, něco málo pod 1 mil. Kč. V automatu pak za cca 1.035 mil. Kč. AMG GLA ještě na konfigurátoru není. To bude samozřejmě jen v automatu.
Ale když se jedná o SUV, tak na manuálu netrvám, i když by bylo zajímavé si manuál alespoň otestovat. Avšak silně pochybuju, že by takovou předváděčku (GLA 250) někde měli. Když jsem kupoval M140i, tak v manuálu na otestování měli v Brně také pouze bazarovou M3. -
Market 27.01.20 11:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Transfăgărăan
dedo: Ja tu firmu sledujem uz cca 3 roky, dokonca som tam aj telefonoval a vyzeralo to byt seriozne, ale rovnako ako ty, aj ja som sa bal...
Auto sa da nakonfigurovat (ked kliknes pod to Ausstattungsvariante wählen) ako potrebujes a potom ti to urobi aj navrh Kupnej Zmluvy a aj ten som nahrubo pred 2 rokmi cital a bolo to v pohode....
Moja dnesna konfig s manualom u nich: 53.558 € -
pradeda777 27.01.20 11:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Transfăgărăan
iu....M2C re-import....cena je moc dobrá...až podezřele moc dobrá. Znáš někoho, kdo si od těch borců už auto koupil? Nabízí dokonce dovoz až "ke dveřím".....ale já bych si netroufl do něčeho takového jít...plus tuhý podvozek a moje věčné obavy "o plotýnky"... ;-) -
woody-alien 27.01.20 11:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Transfăgărăan
iudex: Tak to bylo P-GTI u vás o dost levnější, protože i já jsem si ověřil, jestli nemám vzpomínkový pesimismus. ;-) Jinak manuál byl potom o 40t levnější, ale to už bylo P-GTI s DSG o 5t dražší.[odkaz]
-
iudex 27.01.20 10:27
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Transfăgărăan
woody: tak som to rovno pozrel s tým Polom GTI, či si to dobre pamätám a nejde len o spomienkový optimizmus. A bolo to tak, ako som písal: PGTI s manuálom stálo 17760 eur (cca. 447t Kč), s DSG 19810 eur. Asi to potom pomaličky zdražovalo, manuál bol dostupný tak 3 mesiace a DSG verzia sa prešvihla cez 20t na súčasných 21540 eur.
Ron: tak keby si kúpil trebárs základný Megane RS za 27990, s nejakou zľavou povedzme za 26t, tak si mastíš brucho ešte viac. Ale PGTI bol tiež dobrý kauf, takže netreba uvažovať, čo by a tešiť sa na voňavku. :-) -
Market 27.01.20 10:15
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Transfăgărăan
Iudex má pravdu, posledné kusy POLO GT s manuálom sa predávali za cca 18.000 na Slovensku. Viem to úplne presne, lebo to chcel kúpiť moj kamoš, ale už nestihol... :-( -
woody-alien 27.01.20 09:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Transfăgărăan
iudex: Nejblíže Soul Red, kterou Mazda postupně ještě vylepšila a získala na hloubce, je podle mého renaulťácká Flamme Red. Ruby na Fordech není špatná, ale už to není tak povedenej odstín. Nicméně je vtipné, když tě prodejci Mazdy od Soul Red sami odrazují, že se velice snadno poškodí a hodně blbě opravuje. ;-)
P-GTI u nás stálo, pokud si dobře vzpomínám, 569.900 s DSG (později o 5 tisíc víc) a 534.900 s manuálem. To má k tebou udávané ceně hodně daleko. -
Ronault. 27.01.20 09:49
« Re: Transfăgărăan
Ještě se vrátím k tématu Transfagaras a Rumunsku. Bavil jsem se se šéfem (teď už vlastně bývalým) a ten projel Rumunsko 2 roky po sobě na motorce, včetně Transfagaras a prý Rumunsko zcela v pohodě, možná i lepší než Bulharsko, horší jsou jen silnice 3 a 2 třídy. Služby a bezpečnost v pohodě. Rozhodně doporučuje a ještě jeden průsmyk, ten ale nestihnu.
Iudex: tak nevypadá úplně špatně ta červená, možná samostatně stojící auto OK, ale vedle Mazdy prostě zaparkovat nejde. Co tě může ale pak utěšovat, že Focus bude stále červený v době, kdy Mazdacky lak bude oprýskaný a Mazda prorezlá >:D
S Polem jsem to stihl na poslední chvíli. Občas si říkám, že jsem měl rok posetrit a jít o segment výše na MRS nebo F-ST..., ale jak koukám na vývoj cen a trhu... udělal jsem dobře. -
iudex 27.01.20 08:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Transfăgărăan
deda, Tom: nová M2C za 49t eur (cca. 1237000 Kč), čo vy na to? 1 [odkaz]
Ron: tak na mazďácku soul red nemá nič, to je absolútne najkrajšia červená na trhu. Ale ja som tiež videl tú fordovskú ruby red a tiež je pekná, možno chlp tmavá, ale fajn.
Btw. tú krátku dobu, čo bolo Polo GTI k dispozícii s manuálom, stálo tuším 17600 eur, dnes neuveriteľná cena (za ktorú sa predáva základný Golf 1,0TSI). ;-\ -
Ronault. 27.01.20 08:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Transfăgărăan
Je to opakující se pradědovo téma 8-s jen bych dával bacha, ulpíváve myšlení je jednou ze známek demence ;-) i já, fanda manuálu budu mít oba vozy v automatu. Pravda, asi bych GTI raději vzal v manuálu, ale nebylo a až tak mi to nevadí, ale Picasso a hlavně jeho nástupce rozhodně bude v automatu.
Jinak, viděl jsem vedle sebe teď stát novou Mazdu 3 a nového Focuse v kombíku a oba byli v červené, jak jste to tu probírali nedávno a ta červená na Focusu proti Mazdacke je nic moc, opravdu spíše bordó... -
white label 26.01.20 11:51
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Transfăgărăan
pd7
Ta zakejhala (kdákají slepice) už včera ve 23:13, a zdaleka ne poprvé.
Věřím, že máš na to, abys pochopil, že to co napsal woody je čirá pravda, jestli máš i na to, přiznat to tady, to je otázka.
Pokud chceš skutečně auto na "sportování pro chlapy", zbav se v prvé řadě veškerých posilovačů, proti nim je plně synchronizovaný manuál fičura pro exhibicionistické slečinky.
Připadá mi to celé, jako by sis koupil špičkový rotoped, který bys ovšem používal halvně jako sluhu (věšák na šaty), ale všem, co by skutečně pravidelně jezdili na běžném rotopedu říkal, že to nemá cenu, pokud nemají ten "správný" rotoped, jako ty. ;-)
Nejdřív ty "kecy" (manuál pro chlapy/automat pro teplouše) byly jen trapné (viz i tvá "teplá" cesta do Prahy Yarisem), později nudné, a teď už jsou jen otravné, takže se vůbec nedivím, že se woody takhle ozval.
Navíc teď všechny jeho auta mají manuál (na rozdíl od těch, kterými jezdíš ty), takže tvé poznámky o potrefené huse jsou v jeho případě úplně mimo. To můžeš klidně napsat mě..., nám zbyl doma poslední manuál (5er) a s tím se svezu už jen občas. -
woody-alien 26.01.20 08:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Transfăgărăan
Dědo, už seš jak Arese. Hlavně aby to mělo klasickou ručku !!!! A na co ? Hmm, no pro ten pocit. Než vyjedu, tak se s ní pomazlím. >:D
Já jsem rozhodně dalek toho někomu mluvit do priorit. Když má někdo rád manuál, prosím, ať si ho má. Ale takový ty řečičky o převodovce "pro chlapy", tomu se musím smát. Jasně, tak máš v autě převodovku pro chlapy a RWD....ale jezdit v noci, to ne, to je tma, za mokra je zase ta zadokolka se šestiválcem moc divoká a když do Prahy, tak Yarisem s automatem. Nějak mi připadá, že já jsem se svým usr.aným čtyřválcem, FWD a manuálem z donucení pomalu větší nadšenec jak ty. Jenom o tom možná tolik nepíšu a nedělá mi problém (třeba jako dneska) vstát v pět ráno, využít slušného počasí a trochu ten vehikl potrápit. Protože mě to prostě baví a je to pro mě relax. A moc neřeším, že na to nemám to SPRÁVNÉ auto. ;-) -
pradeda777 25.01.20 23:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Transfăgărăan
Tms....ano, manuál v BMW není "as good as Honda or Mazda", ale 2-3-4-5-6 a "particularly" s MPP řadičkou "leave for dead" any automatic.....in my book..... ;-)
A ti lidi, kteří u sporťáku šáhnou po automatu, když je možná volba rozumného manuálu, by si sporťák neměli kupovat, protože jim očividně o žádné sportování nejde. >:-[] -
pradeda777 25.01.20 22:58
« Re: X2 M35i, X4 M40i a další auta na BMW xDrive Experience
tms......ano, o X3 M40i jsem uvažoval, ale jako univerzál je to moc velké. To spíš ta X2 M 35i. Čekám, až se jedna objeví v Renocaru, abych ji otestoval. Ano, většina borců co ji jela kritizuje tuhý podvozek. A jak to vidíš ty v porovnání s M2? A s M240i? M140i také není zrovna "pohodlíčko pošušňáníčko", ale v comfort mode se s tím dá žít..... ;-) -
Thomasino 25.01.20 22:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Transfăgărăan
Ty děláš, jako by ten manuál byl nějaký přesný a dobrý, třeba jako v BRZ nebo CTR. A někteří lidi raději sáhnou po skvělém automatu ZF >:-[] :-)
Ale dobře, něco do sebe ten manuál má, to uznávám. Mě by se teda líbilo kdyby to bylo 3-dvéřové. Ale určitě bych tam nemohl mít díru ve střeše :-( -
pradeda777 25.01.20 22:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Transfăgărăan
-
pradeda777 25.01.20 20:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Transfăgărăan
Evropské prodeje aut letos klesnou o dvě procenta. Odhadují to samy automobilky
David BurešDavid Bureš25. 1. 2020 • 20:29169
Problém může být také omezená nabídka (ve snaze o snížení flotilových emisí se očekává osekávání nejsilnějších motorizací) nebo třeba nedůvěra k novým technologiím. Vždyť kolikrát jste v poslední době slyšeli názor, že je přece lepší si koupit nějakou ojetinu než nové auto.............už tomu rozumíte? :-! -
Thomasino 25.01.20 18:05
« X2 M35i, X4 M40i a další auta na BMW xDrive Experience
Tak jsem dneska v Peci pod Sněžkou a širokém okolí vyzkoušel spoustu BMW xDrive modelů. Především M550i se kterou jsem jel 15km po okreskách (druhých 15km jako spolujezdec) a zpátky pak v X2 M35i. Ta je fakt poměrně tuho naladěná i v režimu komfort a na zimních gumách. Zvukově to není špatný, ale ta M550i se mi líbila samozřejmě o dost více! >:-[] Také jsem zkusil X4 M40i, nebo novou X6 na pneumatickém podvozku, dále novou předokolkově naladěnou M135i, ale bylo ve slalomu dost cítit to posazení motoru před nápravou a nedotáčivě se hrne po čumáku ven. Taky tam bylo Mini Clubman JCW, nějaké další X5, X7, nebo 12-ti válcová M760Li apod. Sníh jsme si užili cestou zpátky po zapadlých okreskách, kde jsme z velkého kopce dolů otestovali asistent pro sjíždění kopců. Celkem zajímavá akce!1 :yes:
Pradědo, přemýšlel bych na tvém místě o X3 a X4 v motorizaci M40i :-) Jede to jako hrom i v této velikosti auta. Na X4 se mi líbí že je nižší jako X3 a není to úplně klasické vysoké SUV. Ikdyž ten zadek ve světlé barvě není úplně povedený. -
white label 25.01.20 15:10
« Další tragická nehoda na stejné cestě
Během jednoho pracovního týdne, na stejné cestě, jen o dva km dál (na východ), další tragická nehoda opět s marnou asistencí vrtulníku. Tentokrát nerovný souboj kamionu a Felicie (vypadá jak po sešrotovaná na vrakáči) s 23 letým řidičem. Stává se tady z toho zase cesta smrti... :no:
[odkaz]
"...nehody, která si na Vsetínsku vyžádala již třetí lidský život v letošním roce..." -
pradeda777 24.01.20 23:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Transfăgărăan
-
iudex 24.01.20 21:54
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Transfăgărăan
Tak 1,1 mil (vyše 43t eur) by za jazdenú M140i r.v. 2017 (?) dal len čistý blázon, keď ako píše Tom fungl nová sa minulý rok dala kúpiť lacnejšie. A kto by pozeral podobne (málo) jazdenú, tak v Dojčlande sa také predávajú za cca. 35-36t (cca. 900t). Matne si spomínam z prednášok ekonómie, že takejto cene sa hovorí cena obľuby (cena vyjadrujúca citový vzťah predávajúceho k veci, teda mimo trhovej reality). ;-) -
pradeda777 24.01.20 18:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Transfăgărăan
Na konci léta se ještě dala objednat nová. Ale už jen v automatu. O vánocích už jen nová 1er FWD tří a čtyřhrnek (automat). Bye bye....šestivál......bye bye manuál....bye bye MPE....bye bye solidní zvuk výfuku.... :-( -
Thomasino 24.01.20 16:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Transfăgărăan
Jestli ti někdo byl ochotný dát 1.1 mega, tak to jsi měl prodat. Ještě na konci léta se dala koupit pod 1.1 mega nová M140i s automatem ZF ve skoro plné výbavě! >:-[] Středně vybavená j3n lehce nad milion. Navíc když tam nemáš barvu ;-)
P.S. Prodlužovat záruku později už nejde. A oni tam v tom konfigu neměli tuším Exclusive servis (vč.dílů), ale jen ten základní, jako garančka, oleje, filtry..) -
pradeda777 24.01.20 15:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Transfăgărăan
tms.......měl sem 1.1 nabídku těsně před vánocemi....jeden místní borec co vůz i mě zná, si chtěl udělat Ježíška..... ;-) Ale mě nic netlačí. Prodávat nemusím. Na další vůz mám ready cash... ;-)
Kdybych šel do kupátka, tak bych bral M2C v manuálu a pak řešil "změkčení" podvozku via KW nebo Bilstein. Možná by stačilo jen vyměnit tlumiče. Já vím, "springs and dumpers work together"...ale určitě by se nějaký borec našel co umí podvozky.... -
pradeda777 24.01.20 13:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Transfăgărăan
tms....tak kola se mě líbí. Detaily interiéru bych neřešil, ale chybělo by mě střešní okno a samozřejmě fofrklacek.... ;-)
Jo, a záruka se dá za nějaký peníz prodloužit i později.....myslím, že ten servis inclusive je důležitější.
Ale jinak cena je suprová, musíš uznat. Já bych za takový mrzký peníz dnes neprodával ani moji 1er "stařenku"...... ;-) -
Thomasino 24.01.20 00:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Transfăgărăan
Chybí tam M proužky na pásech [odkaz] , které jsem si nemohl odpustit, pak vyhř.volant a hlavně měl tento smůlu že má z fabriky pneu Bridgestone. Já měl štěstí a mám Michelin Super Sport ;-) Navíc jsem si nechal vyměnit ten panel na přístrojovce za karbon jako má M2, plus obložení kolem řadičky mám karbon/alcantara z M Performance doplňků >:-[]
[odkaz] - ale jen to dole, řadička zůstala původní a obložení kolem iDrive ovladače mám stříbrné: [odkaz]
A na volantu trochu karbonu. Jo a tento má podbarvení kol v černé, já v šedé. Taky mám prodlouženou záruku na 5 let, tento má jen servis zdarma na 5 let :-) -
pradeda777 23.01.20 21:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Transfăgărăan
Ok......já text hned nečetl....a z obrázku na mě koukal....ok....liftback....a jo, pak dál se tam objevil i s/wagon....a na ten x-over jsem moc zvědavý.... :-! To jako tomu LB přidají 2 otáčky na pružinách? ;-) -
iudex 23.01.20 10:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Transfăgărăan
Tom: mám taký rozmer (vpredu, vzadu mám 255/40 R18). Dunlop Winter Sport 5 sú parádne gumy, viem to, pretože ich mám: [odkaz] ;-) Len pre zjednodušenie som dal všetky 4 225/45 R18 (to je tiež OK podľa techničáku).
Ale myslím, že to bez problémov predáš, častý rozmer a dobré gumy, možno len trošku neskoro vzhľadom na kalendár. -
Thomasino 22.01.20 21:08
« Re: Re: Re: Re: Transfăgărăan
iudex - nemáš náhodou na 3-er pneu 225/45 R18 a 245/40 R18 ?? Mám navíc nové DUNLOP Winter Sport 5, nepoužité, nenazuté na kola (2+2 ks). Musel jsem nakonec objednat jiné (4x 225/40 R18), aby to sedělo s techničákem, prý je xDrive dost háklivý na změnu pneu a BMW to pak nemusí uznat, když se porouchá. Jako že se to občas stává >:-[] Můj nápad mít o 5% vyšší profil na zimu se nepovedl :-( No a taky jsem musel objednat na zimu jiná kola, než jak jsem původně myslel že použiji původní seriová. Volil jsem mezi černými Sparco Podio co jsem měl na Kupřici, nakonec jsem šel do nového modelu BBS XR (základní řada) ve stříbrno-šedé Platinum, ale dojedou až v půlce února [odkaz] -
Ronault. 22.01.20 21:08
« Re: Re: Re: Re: Transfăgărăan
Iudex: tak ono to je samozřejmě na nic Picassem, o tom není pochyb. Z druhé strany si nedělám velké představy, že s Polem si to užiju, přecejen je to hodně proflakle a provoz velký. Stačil mi Grossglockner v září. Prázdná byla Nockalm strasse v květnu s Fanoušem, to jo.
Každopádně je to jen myšlenka. Aktuálně chceme týden na termalech s dětmi v Sarvaru, to se loni osvědčilo. Tam by přijel na konci týdne známý, vzal domů do ČR svou a naší náctiletou dceru. Já se ženou a dvěmi svými dětmi (3 a 1 rok) chceme pokračovat ještě týden někde u moře. Jako rád bych Itálii, ale najít hotel s plnou penzí nebo ještě lépe all inclusive je buď nemožné nebo s cenou mimo chápání 8-s
Tak jsem si říkal, že bychom zkusili Bulharsko, kde není problém najít něco takového. A jsou dvě možnosti. Buď z Maďarska přes noc přes Srbsko k moři, nebo do večera dojet na Transfagaras, přespat a brzo ráno vyjet a přes průsmyk dojet zbytek cesty.
Samozřejmě, mohl by známý přijet pro holky mým Polem a vrátit se s holkama do ČR Picassem, my bychom se prckama do Pola v pohodě vlezli, ale znamenalo by to svěřit někomu své auto a to i když známý je velmi schopný a zkušený řidič, tak pořád je to nepříjemný pocit 8-s >:D
A samozřejmě, když už člověk jede skoro kolem, proč to neprojet tudyma :-| -
iudex 22.01.20 08:12
« Re: Re: Re: Transfăgărăan
Ísť po jednej zo šoférsky najzaujímavejších ciest v Európe Picassom je ako lízať zmrzlinu cez sklo, ako kúpať sa oblečený (napadlo mi ešte jedno výstižnejšie prirovnanie, ale to môžem až po 22:00). Notabene keď v tej dobe už budeš vlastniť hotheč, ktoré sa na takú cestu parádne hodí. Ja chápem, že do Pola sa rodina nezmestí, potom by som ale nechal Transfagarasan na inokedy, keď pôjdeš sám, resp. len s manželkou. Silne tiež pohybujem, že by deti vzadu ocenili desiatky ostrých vracačiek. A proste húpavý minivan Ti zážitok len pokazí. Viem, o čom hovorím, v národnom parku Sequoia som išiel po šoférsky najzaujímavejšej ceste v živote, samé 180° vracáky, stúpanie 1500 výškových metrov, nádhera... ak by som nešiel v minivane, kde som sa viac staral o to, aby sa auto neprevrátilo a aby sa mi deti vzadu nepogrcali: [odkaz] -
VII 22.01.20 07:31
« Re: Re: Transfăgărăan
Na Transfagaraan jsem byl v roce 2011, ovšem jen jako chodec, ne autem a pouze v nejvyšší části silnice, která je asi nejhezčí.
Nicméně jak píše Thom, velká část té cesty je v hrozném stavu, což s Picassem asi nebude vadit. Scenerie jsou úžasné o tom žádná. Opravdu doporučuji spojit to s túrou na hřeben Fagaraše.
Co se Rumunů týče, neznám milejší lidi. Všichni ti chtějí pomoct, ač teda neumí žádný jazyk. Stopneš tam za 5minut i ve větší skupině (Bylo nás 5 kluků s krosnami), poradí s trasou, vyměníš u nich peníze za lepší kurz než ve směnárně, nechají tě postavit u nich na zahradě stan, přinesou jídlo, pálenku a chtějí si povídat.
Nebezpečně jsem se tam necítil ani trochu. -
Ronault. 22.01.20 06:00
« Re: Transfăgărăan
Thomasino: pokud se dobře dívám na google mapy a street view, tak 80% trasy v Rumunsku do Sibiu je nová dálnice, hezčí než naše a zbytek taky nevypadá špatně. Co jsou nejnovější zvěsti, tak kriminalita taky není problém takový jak se traduje. Většina těch historek je z doby před 30lety, ale od těch, co píšou poslední poznatky to až tak špatné není.
No když tak budu první kdo tam byl -
Thomasino 21.01.20 22:46
« Re: Transfăgărăan
S Polem GTI by se ti mohlo hravě stát, že dojedeš jen tam a zpátky ne. Protože tě zastaví partička tmavších občanů a řekne ať si vystoupíš >:-[] >:D
Pár lidí tam bylo. Tamní úsek 80 km je pecka. Ale dostat se tam po jejich silnicích je hrůza! Raději budu jezdit po pěkných italských okreskách nebo passech v Dolomitech, ikdyž jsem tam byl vicekrát, než tohle :-) -
white label 21.01.20 19:06
« Re: Re: Re: Nehoda
Ano, při odbočování vlevo z hlavní cesty nelze auto (s rozsvícenými světly) v protisměru večer/v noci prakticky přehlédnout, a to už z dálky, viz woody.
Bílou Octavii combi řídila 55 letá matka a na místě spolujezdce seděla 26 letá dcera. Odbočovaly do ulice kde bydlí. V protisměru jel mladší řidič s menším SUV (Jeep Renegade), v obci na padesátce jel odhadem tak stovkou, podle destrukce a posunu Octavie, nevím kolik toho ještě stihl ubrzdit, ale asi už moc ne. Ona zřejmě neodhadla, že jede o tolik rychleji a myslela si, že to ještě stihne , ale nestihla, řidič v Jeepu to ještě těsně před srážkou strhl doleva, ale tím tomu nepomohl, protože přesně trefil dveře spolujezdkyně, která při rychlosti a výšce Jeepu neměla moc šancí přežít. Hodně lidí v takové situaci zazmatkuje, takže je taky možné, že žena za volantem oktávky v poslední chvíli dupla na brzdu, místo aby pokračovala v odbočení a hlavní náraz by se tak dostal víc do zadní části vozidla (zboku). Každopádně je to hrozná rodinná tragédie těsně před koncem cesty.
-
woody-alien 21.01.20 18:21
« Re: Re: Nehoda
pd777: Jízda za tmy může být o něco nebezpečnější než za světla....zejména tam, kde to neznáš, hůř se např. odhaduje utažená zatáčka apod. Nicméně má i své výhody. Za tmy třeba vidíš světla protijedoucího auta ještě dřív než auto samotné a můžeš si včas rozmyslet předjíždění. Ale jak píše wl, tohle zcela zřejmě nebyl problém tmy. I za světla vnímám spoustu řidičů, kteří nedohlédnou na provoz dál než pár metrů od sebe. Pokud na tu silnici vůbec koukaj a nepidlaj zrovna do mobilu. -
pradeda777 21.01.20 11:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: G8
iu.....ok...nejnovější "úniky" jsou jedna věc a realita je věc druhá. Uvidíme.... ;-) Já bych to spíš viděl takto:
GTI 180 kW
GTE180 kW total
GTI TCR 200 kW
GR 221-225 kW
Tož nechme se překvapit...... ;-) Ano, viděl jsem ty čísla od Mičky...... -
white label 21.01.20 10:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: G8
Je předpoklad, že ten "samosvor" dostane už zákl. G8 GTI, takže případná verze Performance pak ztrácí smysl.
U TCR bude otázkou, za jak dlouho se objeví v nabídce, po uvedení základního GTI na trh.
Vzhledem k současné fwd hh konkurenci těch "aspoň" 300PS to GTI TCR potřebovat bude. -
iudex 21.01.20 08:14
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: G8
Tak výkon GTI je známy už dlhšie (zrejme by malo ísť o rovnaký motor, ako v súčasnom). Že Rko bude mať o nejakých 20 koní viac sa tiež dalo tipovať (aj keď som tipoval 320k a nie až 333). Najviac ma ale prekvapuje TCR, jednak že fakticky nahrádza Performance a že dostane rovných 300k, to je na predokolku solídne a hlavne to predstavuje dosť veľký odstup od základného GTI.
Inak ako píšeš viac než samotný nominálny výkon bude dôležitý prejav, charakter a reakcie na plyn. -
white label 20.01.20 18:33
« Re: Re: Re: Re: G8
iu
Podle mě, podobně jako na fotce, ta barva se na takovou verzi (scout_ apod.) nehodí a ani normálnímu Superbu v kombíku by moc neslušela. Na lift by byla určitě o poznání přijatelnější, ale lepší než Velvet by to nebylo ani tam.
Ad tvůj odkaz na oranžový FocuST v kombajnu, tam je na první dobrou vidět, že čeho je moc, toho je příliš. Tam už to nezachrání ani černé doplňky včetně střechy. HB (v téhle barvě) bude mnohem lepší, ale ten odstín bych si nevybral ani na něj, a to bez ohledu na ten příplatek.
iudex: nevím jaké máte ceny vy, asi ale menší, protože u nás je MRS v základu za 838t, což je 33t Euro a i v zanovnich vozech nebo skladovach se moc levné kousky neobjevují. Můj odhad ne tak 750t po dlouhém smlouvání. A to je teprve začátek. Ono prostě když už MRS, tak minimálně s CUP podvozkem se samosvorem, plus některé povinné věci jako barva, vyhr.sedačky, alespoň radio s větším displeyem a jsme s přehledem na 820-850t, což je o cca 250-300t více než Polo GTI v mé dosti štědré konfiguraci.
Samozřejmě, je to 80 koní navíc, větší auto (což nepotřebuji vůbec) a jen malinko dospělejší. To při té ceně bych už spíše uvažoval o M240i apod.
Ale tak se dá přemýšlet do nekonečna a já si nastavil nějaký limit aby mi zbylo ještě na jiné věci, třeba jídlo :*) >:D