Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto Dany

    Dany 25.02.20  14:56

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reality show

    Príbeh je práve o tej odvrátenej strane každodenného používania. To je protipól k archivátorom. Ja by som nebol schopný ani jedného extrému. Jednak by som nevydržal nejazdiť, druhak nie som taký masochista ako pán z príbehu.
    Ale zasnil som sa príjemne :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 25.02.20  14:36

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reality show

    Dany: pekné.
    "Zaparkujete ho do suché garáže, zakryjete speciální saténovou plachtou, vyměníte oleje, možná dojde i na keramickou ochranu laku. Projížďky pak plánujete jen na slunné dny, kdy je nejbližší dešťový mrak minimálně dvě stě kilometrů daleko. Je to ale skutečně správný přístup?" Aj ja hovorím, že auto je na jazdenie, nie leštenie. Niečo takéto síce vyzerá pôsobivo: [odkaz] ale je to v princípe na hlavu. Aj keď ja asi nikdy 911 Turbo mať nebudem, je fajn predstava dobojovať to do konca s nejakým autom pre radosť. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Dany

    Dany 25.02.20  13:46

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reality show

    Pekný príbeh ku kávičke

    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 25.02.20  10:22

    « Re: Re: Reality show

    Aha,nechodím sem často.Ako family auto to asi nebude,či? ;-)
    Momentálne tiež riešim budúce auto.Musím spojiť mnoho protichodných požiadavok a to všetko za rozumnú cenu.
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 25.02.20  08:10

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reality show

    ....kdyby vám náhodou uniklo co se chystá....
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 24.02.20  14:29

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Reality show

    Na té naší to aspoň žije, woe.. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 24.02.20  13:33

    « Re: Re: Re: Re: Re: Reality show

    wl....vrátil jsem se, abych se mohl občas nas.rat, voe.........>:D ;-)

    Česká dálnice.....
    [odkaz]

    Australská dálnice
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Market

    Market 24.02.20  08:43

    « Re: OT: filmové okienko

    iu: Parazit je vážne dobrý film. Akurát ma strašne rozčuľovalo, že som to pozeral v pôvodnom (juhokórejskom) znení s titulkami :-)
    Výborný film, čo som nedávno videl, je aj The Hateful Eight (2015) od Tarantina.
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 23.02.20  14:21

    « OT: filmové okienko

    Cez víkend som pozrel dva výborné filmy. Prvým bol kórejský film Parazit, možno ste zaregistrovali, že dostal Ocsara za najlepší film. A je to fakt hodné videnia. V prvom pláne je to komédia (aj keď skôr čierna), trochu to nám môže pripomenúť slovenský film z 80tych Utekajme, už ide, podobná dejová línia o tom, ako sa extrémne chudobná rodina infiltrovala do extrémne bohatej a pozerá sa to spočiatku ľahko. Samozrejme ale to nemohlo zostať v humornej rovine a prišiel zaujímavý zvrat a tragická linka, každopádne film zanechá pomerne silný dojem a rozmýšľal som nad ním ešte na druhý deň (čo je vždy znak toho, že ma film oslovil).
    Kto chce niečo ľahšie, tiež odporúčam film Na nože (v orig. Knives out), klasická detektívka v štýle Poirota, len v modernejšom vydaní, kde Daniel Craig hrá detektíva lúštiaceho záhadné úmrtie v bohatej rovine. Vtipné, zaujímavé, pozerateľné.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 23.02.20  13:37

    « Re: Re: Re: Re: Reality show

    Tak už konečně vím, proč se praděda vrátil z AUSí! >:-[] >:D ;-)
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 23.02.20  10:31

    « Re: Re: Re: Reality show

    Doprava a technologie. (Trochu delší článek, ale zajímavý....)
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 21.02.20  00:20

    « Re: Re: Reality show

    Ron
    Nebyl, to byla určitě ta loňská předváděčka Carrera 4S (992). V ČR jsou dvě 992, bílé eSko a křídová 4S.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 20.02.20  22:06

    « Re: Reality show

    idam.cz: Už to tady padlo a rozebíralo se, takže asi to nemá smysl tajit. Někdy za cca měsíc a půl se pro mě začne kdesi v JAR vyrábět VW Polo GTI.
    Tak ono já bych do nějakého "francouze" třeba i šel, ale Clio RS možná ani nebude, Megane RS je nad můj rozpočet (ale pravda, že jsem ho objednal týden před nabídkou nové práce, dneska bych možná mohl pomýšlet i o třídu výše >:D ), P 208 GTI taky není a asi nebude, takže není moc široký výběr. vlastně celkově, do Swiftu sport nenarvu zadnici a Fiesta ST se mi nějak moc nelíbila.

    Woody: taky pěkný zážitek, určitě bych firmu kontaktovat a rozhodně se pak hodí kamera v autě. Sám o tom přemýšlím.
    Mě se stalo nějak předloni, když jsem jel ještě s Fabii, že v Havířově ke kruháči jsou v obci dva pruhy a na kruháč se vjíždí semaforem. Já jel v levém pruhu relativně pomalu (70 v 70), protože byla červená . Dohnal mě zezadu týpek s Cliem III ve stejné barvě jak mám Megana, chtěl mě vzít pravým pruhem, jenže jak byl vedle mě, tak blikla zelená a tak jsem to sešlápl a ačkoliv jsem měl o jeden válec méně, prostě krouťák HTP byl rychlejší než jeho Clio musel se zařadit za mě. Jenže stejně jsme to nestihli oba na zelenou, protože ten cyklus na těch semaforech má dvě délky (to už jsem vypozoroval) a zrovna to byla ten kratší. Chlap vyskočil z auta a valil se na, tak jsem vyskočil taky a začal na mě řvát a fyzicky do mě vrazil, že jsem ho nepustil, tak jsem mu opáčil, že stejně jako on jedu na zelenou a že je to co má na kapotě (jak se mi to tentokrát hodilo, že jsem jel Fabkou a ne Meganem >:D >:D ). Dokonce jsem měl na paži modřinu.

    Spíše pak je třeba přemýšlet nad tím, jak se zachovat příště. Nějaké scénáře mám, ale přesto...

    WL: nebyl jsi včera v Ostravě? Zahlédl jsem tam 911 tvé barvy, ale neměl jsem čas přibrzdit a zkoumat detaily
  • 00 Reagovat !

    foto Market

    Market 20.02.20  19:42

    « cupra

    Nova CUPRA bola predstavena. Manual skoncil...
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 20.02.20  10:52

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce Mondea

    sf
    918 je hybrid, který by se určitě dal tolerovat... :-)
    P.S. Co říkáte na ten odkaz na Porsche 904 GTS?
    Umělecké dílo!
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 20.02.20  10:50

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce Mondea

    iu
    Nehraj to na nás, my víme, že si profláklý BMW pirát, a že máš u PSR otevřený účet a na něm množstevní slevy (viz woody). ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 20.02.20  10:40

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce Mondea

    No a vidíte, ja som taký dobrý zákazník že ma Toyota pozvala na ples do Žofínu. Asi si budem musieť už kúpiť aj aj nejakého hybrida. >:D Taká 918 by sa mi celkom páčila a WL by určite súhlasil.
    iu: na tvoje jazdy v kolónach ako píšeš tak by sa ti hybrid asi celkom aj hodil.
  • « 00 Reagovat !

    foto Market

    Market 20.02.20  09:39

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce Mondea

    iu: Corolu Combi Hybrid som si asi 20 km vyskusal zhruba pred pol rokom v tej silnejsej verzii 2.0, ked som si vyberal novy sluzobak. Bolo to celkom fajn, design auta aj interier sa mi pacil. Len som si nevedel zvyknut na jednu vec, ked pri pridavani otacky motora vyleteli niekde okolo 4000 a ostali na tej urovni (prevodovka CVT) a auto pomerne slusne zrychlovalo. Ale ako vravim, nebolo to zle a ako rodinne auto by som si to tiez vedel predstavit.
    Od Toyoty som zvedavy hlavne na novy Yaris GR, alebo novu GR86 :-)
    Ale ako sluzobak vyhral o triedu vacsi Passat Variant :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 20.02.20  09:05

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce Mondea

    fred, w-a: no asi to nebude pôsobiť moc hodnoverne, ale skutočne ja jazdím v zásade predpisovo. A všeobecne u mňa platí, že ak spravím nejaký prešľap, tak na mňa vždy dôjde a zaplatím si to. A hoci si ešte vnútorne ospravedlním to prekročenie rýchlosti (keď chceš rýchlo predbehnúť, nedá sa to robiť v 90ke), tak predbiehanie cez plnú čiaru je už moc. Preto som sa pomaly triasol o vodičák, keď sa ku mne s majákom rútili. Našťastie chalani boli veľmi seriózni, nerobili ramená a nemali tie klasické policajné reči, naopak som mal pocit, že si tú naháňačku celkom užívali. Nakoniec sme pokecali o autách, ja som im pochválil služobák, ako im to pekne zrýchľuje >:D a potom dali zľavu.
    Každopádne to na mňa malo výchovný účinok a včera cestou do Osterreichu som išiel poctivo pomaly a dodržiaval všetky blbé rakúske 70ky. >:D
    P.S: najnovší vývoj v "kauze" nástupca Mondea je taký, že "poďme do hybridu". >:D Čo by spravilo dosť odlišný zoznam kandidátov (napadá mi ako prvá Corolla kombi hybrid) a z pôvodných by zostal len Superb. Ten jeho hybrid je však asi najlepší, výkonovo dostatočný a cenovo prijateľný (na úrovni 2,0TSI). A robí sa aj v červenej. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 19.02.20  17:33

    « Reality show

    iu
    Jen abys věděl, proč jsou zrovna na GTS (991.2) výfuky (koncovky) tam, kde jsou. ;-)
    [odkaz]
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 19.02.20  17:27

    « Re: Reality show

    w-a
    No, některé srážky s blbcem jsou opravdu nevyzpytatelné... :no: 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 19.02.20  15:25

    « Re: Reality show

    Nový GR from EVO....
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 19.02.20  13:13

    « Reality show

    Ne že by člověk za svůj motoristický život nezažil nějakou tu hádku, ukazování "jedniček" a vytrubování.....ale teprve dnes jsem zažil srážku s opravdovým psychopatem. To co bývá předmětem obsáhlých reportáží ve zprávách komerčních televizí, se mi "poštěstilo" okusit na vlastní kůži.

    Přitom vše začalo docela nevinně. Na cestě mezi dvěma okresními městy jsem dojel bílou Škodu Yeti 4x4 a protože mezi ní a vepředu jedoucím náklaďákem zela mezera zvíci fotbalového hřiště, svižným manévrem jsem ji předjel. K nějakému omezení neřku-li ohrožení nedošlo ani v nejdivočejších snech, ostatně poté, co jsem se zařadil, byla mezi mnou a Yetinou mezera pro několik dalších aut. Takže jediné, co by mi mohl někdo vytýkat, bylo, že jsem se při předjíždění celkem pochopitelně úplně nedržel stanoveného rychlostního limitu. O to větší překvapení pro mě nastalo, když mě řidič Yetiny začal intenzivně problikávat, dojel mě a zuřivě gestikuloval, zatímco se mi lepil na zadek tak, že jsem měl obavy byť jen povolit plyn, aby do mě nenarazil.

    Dokážu téměř vždy zachovat chladnou hlavu a protože mi ten lepič byl nepříjemný, uhnul jsem mu trochu doprava, aby mě tedy předjel zpátky a zachoval si svou zjevně pošramocenou důstojnost. Po chvilce se skutečně zdálo, že se toho chytl a začal mě předjíždět, jenže v momentě kdy byl vedle mě už nadále nezrychloval, ale začal se mi tlačit na bok a troubil jak na lesy.To už mě tolik v klidu nenechalo a posunky jsem mu naznačil, co si myslím o jeho duševním zdraví. Reakce nebyla o moc lepší, naopak to vypadalo, že mě vážně chce narvat na svodidla. Mrknul jsem tedy do zrcátka, jak to vypadá za mnou (nikde nikdo) a prudce sešlápl brzdy. Tím se ten pošuk dostal přede mě. Hned jak se vzpamatoval, tak se mě pokusil vybržďovat, ale na to už jsem byl připravenej. Navíc mu nepřálo volno v protisměru a než si to všechno stihl dát dohromady, rychle jsem ho předjel a snažil se mu co nejvíce vzdálit. To už bylo tak cca 2 kilometry od domova a i když na mě zdálky znovu problikával, už se mu nepodařilo se ke mně dostat na dosah. Jenom jsem čekal, jestli náhodou neuhne ze státovky za mnou, což nakonec neudělal.

    A protože mě celá ta situace moc neosvěžila, rozhodl jsem se kontaktovat firmu, pro kterou to auto jezdí. Jsem vážně zvědavej, jestli na to budou reagovat. [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 19.02.20  08:38

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce Mondea

    Ronaulte a čo si objednal.Zase "francúza"? ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 19.02.20  04:21

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce Mondea

    iu: tebe ide karta v poslednej dobe :-)
    Včera som bol prevetrať tú moju haraburdu po 3,5 mesačnom odpočinku. Išli sme do Telče na kávu a je to masakééér. Letné gumy studené, asfalt studený, vonku 6C, RACE režim a ono to pretáča kolesami v 140 aj na štvorke. >:D
    Akoby povedal Toper načo to komu je také vytunené a prerastené auto, asi by to mali zakázať.
    Čafte a koňom zdar!
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 19.02.20  00:11

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce Mondea

    w-a
    Tak byl si v hraničním pásmu ze SR, a tam je podezřelé každé Učko. Tak jako u německé čáry se Zetkem. Aspoň vidíš jak máme bystré policajty, vidí dvě GTIčka a hned si to (1+1) dají v hlavě dohromady. >:-[]
    Ale kdybych jim tenkrát neposlal smsku, tak by tě tam zdrželi podstatně déle. >:D ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 18.02.20  21:38

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce Mondea

    wl: To jo, za 40E to musela být pořádná sleva (možná množstevní, to máme nejdřív zákaz vjezdu v Karpatech, pak předjíždíme nad limit kolonu - zkrátka štamgast >:D ), ale pokud se týká tvého postesknutí nad přístupem k "cizincům", tak musím vzpomenout, jak jsme jeli od Hellera do Rožnova s GTI-čkama. Ty předjíždíš ale zastavili mě. Podezřívavě kontrolovali SPZ s Učkem a pak se mě ptali, co tam (na Valašsku) tak daleko od domova dělám. Pak zaměřili pohled tvým směrem, když si na mě čekal, a dospěli k jasnému závěru - "To se tady jako honíte ?" Jestli tohle není šikana... >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 18.02.20  21:23

    « Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce Mondea

    Idam: jj, to prodávám ;-) >:D nevím, ale asi de dočkáte, měl bych to konečně dopsat...
    Prodávám, i když nerad, ale holt musím, když nové už pomalu montují a nemám tak velkou garáž jako třeba WL ;-\ :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto idam-i

    idam.i 18.02.20  20:52

    « Re: Re: Re: Re: Nástupce Mondea

    Ronault a čo predávaš ? Snáď nie to auto, čo čakáme na recenziu ? ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 18.02.20  20:32

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce Mondea

    Dany
    Tj tw, za babku... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 18.02.20  20:30

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce Mondea

    iu
    Jen 40 euro? Já u vás platil (taky černý Sup V6) minimálně 3x tolik, a to ještě po dlouhém ukecávání...
    Asi proto, že nemám slovenskou RZ a patřičný titul... 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 18.02.20  18:22

    « Re: Re: Re: Nástupce Mondea

    iu....píšeš to správně........V podstate obdobne ako pradeda, ktorý si svoju starú 1er cení na peniaze, za ktorú sa dala kúpiť funglovka. ..................ano, dala kúpiť.....ale už nejde a ani už nikdy nepůjde. A tom to je. Dnes je to unikát, protože je prakticky nová a navíc s mechanickým MPerformance samosvorem..... ;-) Nezanedbatelný je také fakt, že je homologovaná se "správným" výfukem a možností dalších legálních úprav.... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 18.02.20  16:12

    « Re: Re: Re: Nástupce Mondea

    iudex: no tak a proč najíždíš na patníky: :-O >:-[] >:D Musím odklepat, ale po 6 letech na letních 17" nemám ani šrámeček od patníku apod., prostě jsem opatrný, je tam pár drobných od kamínků, ale to by vyřešila právě fólie.
    No a pozor, nesrovnávej mě s pradědou. Já si hýčkám auto, to je pravda, ale aktuální cenu v inzerátu mám v podstatě pod tržní v bazarech ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Dany

    Dany 18.02.20  15:05

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce Mondea

    Zážitková jazda >:D
    Ani to moc nestálo
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 18.02.20  14:32

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce Mondea

    Malá impresia z dnešnej jazdy: výhoda výkonného auta je, že keď sa vám nechce vliecť v kolóne, tak proste nemusíte, dupnete na to a predbehnete naraz celú tú kolónu aj v zákrutovitom úseku, kde si to ostatní netrúfnu. A ako bonus dostanete, keď je v tej kolóne čierny Superb 3,6 V6 s modročerveným majákom, aj malú naháňačku, a to všetko za akciových 40 eur. >:-[] >:-[] >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto Dany

    Dany 18.02.20  12:10

    « Re: Re: Re: Re: Re: Nástupce Mondea

    Mne sa tiež páči kombi menej a v porovnaní s TSI možno bude pôsobiť ako slabá na pľúca. 190 koňový TSI som ešte neskúšal, predsa iný cyklus spaľovania môže znamenať iný prejav, ako pri pôvodných TSI. Musím to skúsiť.
    Aj vo videu spomína, že 2,5 zaberá odspodu, má skôr stredové naladenie a prevodovka sa snaží to využívať.
    Konečné slovo aj tak bude mať žena. Možno to bude F 500 + vozík, alebo ten Mustang
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 18.02.20  11:30

    « Re: Re: Re: Re: Nástupce Mondea

    Dany: M6 je určite zaujímavé auto, najmä šoférsky. Len ako sedan nie je akceptovateľná, to by muselo byť kombi a to sa mi tvarovo páči menej. Ale šlo by to. Skôr sa obávam toho motora, nie výkonu, 143 kW je dosť, skôr jeho priebehu a najmä krútiaku. Predsalen polovička jazdí "dízlovým štýlom", rozumej od 1200 do 2500 otáčok, bytostne neznáša vytočený motor, ale Ecoboost takéto zaobchádzanie znesie a ťahá, dá sa viezť na vlne krútiaku odspodu. A je z tohto pohľadu rozdiel mať plný krútiak pri 1800 otáčkach a pri 4000 otáčkach. To by sčasti riešil automat, ale je aj tak otázka, či by sa v porovnaní s dvojlitrovým turbom nezdala 6ka "slabá na pľúca".
    No a potom je tu povestná japonská nekonfigurovateľnosť, ako píšeš, je to štýlom ber alebo nechaj tak, pričom pri vyššej výbave si musíš vziať aj veci, ktoré nechceš, ako je to kožené čalúnenie.
    Ale v zásade máš pravdu, stojí na vyskúšanie.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dany

    Dany 18.02.20  10:59

    « Re: Re: Re: Nástupce Mondea

    Iudex, do Mazdy ťa neťahá aspoň sa previezť? Na drag race s TSI to nebude, ale na rodinné použitie to nevidím ako negatívum, presne v duchu ako píše Woody. Z mojho pohľadu má šestka proti SuperBu dosť benefitov. Riadenie, podvozok, interiér. Menší priestor asi nebude až tak vadiť, keďže sa vyberá aj medzi nižšou strednou.

    [odkaz]

    Pozerám, že Mazda zas osekala ponuku a u nás je 2,5 momentálne dostupná len v Revolution Top, čo znamená kožu, síce odvetrávanú, ale aj tak.
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 18.02.20  09:27

    « Re: Re: Nástupce Mondea

    dany: jj, ani Škoda sa nemusí hanbiť za cenníkové ceny, sú značne sebavedomé a treba sa pri konfigurácii dosť kontrolovať. Potom ale hrozí, že si nakonfiguruješ práve tú racionálnu (nudnú) verziu služobáka, akých jazdí po cestách milión. Lebo už len Sportline s benzínovým dvojlitrom začína na 44t, bez jediného príplatku. Preto by som volil skromnejšiu verziu Ambition, slabší dvojliter a len pár príplatkov, cenovo niekde na 35t, verím, že s nejakou zľavou by to bolo niekde okolo 30t.
    Ron: ty si presne človek, od ktorého by som auto kupovať... nechcel. ;-) Nemyslím, že by to auto samotné bola zlá kúpa a bolo v zlom stave, naopak. Len ten silný citový vzťah predávajúceho k autu spôsobuje niekedy nereálne cenové očakávania a prestrelenie ceny. V podstate obdobne ako pradeda, ktorý si svoju starú 1er cení na peniaze, za ktorú sa dala kúpiť funglovka. ;-)
    Ja mám k autu síce tiež nejaký vzťah, ale žiadna láska, stále je to len vec, nie frajerka. A každý škrkanec potom menej bolí. Mimochodom po minulom "úspešnom" týždni som si potvrdil, že darmo by som dal na auto drahú fóliu; neochránila by ma ani pred škrtnutím disku, ani pred rozbitím čelného skla. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto Dany

    Dany 18.02.20  07:44

    « Re: Re: Nástupce Mondea

    až tak nekritický nie je:
    "absence mechanického kolečka na ovládání hlasitosti", "pomalejší hardware celodigitálních budíků", "Superb začne po silnici houpavě plout", "komfort občas naruší jen bouchnutí", "jsme někde kolem hranice 1,3 milionu korun", "nic lepšího v Mladé Boleslavi nedostanete" a potom sú tam tie divné reči o tom, že vie byť "sexy" čo je úplně směšné.
    Nakonfiguroval som si ho skusmo u nás a cenovka atakuje 50t € a to som tam nezaškrkával parkovanie, icocpit a podobné zbytočnosti. Ja viem cenovka, ale je rovnaká ako ponuka na 330i v M pakete v "potrebnej" výbave.
    Niečo som prehliadol, alebo nejde nakonfigurovať slabší dvojliter 190k?
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 17.02.20  22:36

    « Re: Nástupce Mondea

    WL: vidím jen dvojtečku a za ní nic, takže mu jako doporučuješ nic? >:-[]

    Jinak asi chápu to, že moc neprodáváš svá auta. Já dneska začal psát inzerát ne Megana a vůbec se mi ho nechce zveřejňovat, 8-s Si ho od malička hýčkám, nejlepší papání a olej dávám, leštím, voskuju a pak si ho někdo za pár korun odveze a kdo ví jak se k němu bude chovat 8-s :-( :'-(

    Jako chápu, je to jen naftový kombík nižší střední, ale moje první nové auto 8-s To Picassa mi moc líto nebude ;-)

    Jinak stresující situace. Sousedi mají hrozně otravnou a vlezlou kočku, často leze vedle do baráku kde mám pronajatou garáž na Megana na Fanouše a ejhle byla nezvěstná a to poté, co byla otevřená dost dlouho vrata. Tak jsem se tam šel podívat, projdu barák, nikde a jak se vrátím do garáže, tak koukám, jak ta d**ka zrzavá je ve Fanoušovi, otevřel jsem dveře a než jsem jí chytil zdrhla druhou stranou. Mladý říkal, že takový výraz v mém obličeji dlouho neviděl, něco jako odhodlaný vrah. Měla štěstí, že jen nějaké chlupy a že zdrhla a já taky, protože asi bych byl dneska trestně stíhaný za týrání zvířat. 8-s >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 17.02.20  21:20

    « Re: Re: Re: Chapter 2: Proceed

    iudex: Já k těm testům přistupuju spíše s rezervou, máme to každý jinak a jak jsi třeba viděl z videa roadblog, tam je mládenec navýsost spokojený. Naopak kritiku člověka nezainteresovaného tím, jestli mu půjčí další auto na testík,čímž získá další skupinu followerů, člověka, kterého znám osobně - to už beru vážně. A pokud mohu mluvit za sebe, tak v rodinném autě dnes už vítám spíš ten klidnější projev. Jak jsem třeba ze začátku brblal nad tím, že 1.8 TSI nemá žádný zvuk (a ona opravdu nemá), tak si toho dneska paradoxně docela cením. Naložím rodinu, můžu jet rychle nebo i agresivně a motor mi tam nedělá zbytečný divadlo. Jasně, nějaká on-off klapka ve výfuku by zřejmě byla ideální, ale když holt není, tak raději ten klídek.
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 17.02.20  16:50

    « Re: Nástupce Mondea

    wl: veď papierovo mi aj ten Superb vychádza najlepšie, vo všetkých smeroch väčšie auto, ako moje Mondeo, dobre vyzerajúce a s dvojlitrovým TSI aj nadpriemerne dynamické. Proti nemu hrá v zásade len jeden faktor: opozeranosť a početnosť výskytu na cestách). A úprimne: to je dosť silný argument, ako u mňa, tak aj u polovičky.
    To Insignia (aj keď to nie je žiadna rarita) pôsobí oproti Superbu podstatne neopozeranejšie, notabene teraz, keď príde facelift. Ale týchto kandidátov budem porovnávať niekedy v budúcnosti, keď príde faceliftovaná Insignia na salóny.
    P.S. ten test je podozrivo nekritický, tak dokonalý zase ten Superb nebude, to ja som viac kritický k 340i ako redaktor k štvorvalcovému mainstreamu. Aj keď je pravda, že toto je úplne najlepšia možná konfigurácia Superbu, od motoru po farbu a výbavu.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 17.02.20  15:16

    « Nástupce Mondea

    iudex
    Jestli chceš opravdu rodinné/prostorné auto, pak bych určitě volil tohle:
    [odkaz]
    (ve tvém případě tu slabší variantu 2.0 TSI)
  • « 00 Reagovat !

    foto Dany

    Dany 17.02.20  14:27

    « Re: Re: Re: Re: Re: Chapter 2: Proceed

    Ten otravný zvuk sa musí dať nejak vypnúť v servisnom nastavení, alebo odmazať... Ak by mi iba toto vadilo, išiel by som po tom.
    Inak z autosalónu si pamätám, že v Proceede je vzadu viac priestoru na hlavu ako liftovej Insignii. Pravda, pomáha si nižšie ukotvenými sedákmi.
    V Karpatoch celkovo dopĺňali tabule aj na miesta, kam sa ešte donedávna dalo chodiť
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 17.02.20  14:15

    « Re: Re: Re: Re: Chapter 2: Proceed

    dany: jj, dvojspojka v Proceede by vysoké diaľničné otáčky mala riešiť, lebo má o stupeň viac. Ale to otravné vrčanie nezávislé od otáčok žiaľ nevyrieši a ako som písal, to nie je otázka klapky vo výfuku (tá by mala byť v Normale zatvorená), ale fake zvuku z reprákov. Inak Proceed, notabene v GT by mal byť podvozkovo inak nastavený ako bežný kombík, čo si skúšal, to bude iste citeľný rozdiel. A ako som písal, s podvozkom problém nebol, bol istý a príjemne tuhý, len to riadenie bolo menej citlivé/komunikatívne.
    Inak mne sa práve ten trojvalec 1,5 javil ako celkom točivý, aj keď je pravda, že hore sa mu už moc nechcelo, resp. to nemalo zmysel, zrejme ako píšeš to urezanie podladenej verzie, 182k verzia by mohla byť hore lepšia.
    Ad P.S: zákaz vjazdu. Keď idem do Karpát, pravidelne parkujem na takom neofiko parkovisku, ostatne ako množstvo iných áut, ale v nedeľu poobede bolo pekné počasie, tak sa tam pomáhači vybrali a asi mali žatvu. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Dany

    Dany 17.02.20  13:16

    « Re: Re: Re: Chapter 2: Proceed

    Iudex, pekne zhrnuté dojmy. Fordom som jazdil Trnavským, 1,5 150k, ST-line. Asi rovnaká konfigurácia ako ty. Dojmy mám podobné. Čo sa mi na Focuse najviac páčilo bolo riadenie, naladenie podvozka a radenie. Ford pomerne skoro púšťa von zadok po odstavení plynu, pribrzdení. O dosť skôr ako Megan a to bola krátka verzia vs kombi. Ja osobne by som bol zvedavý na silnejšiu verziu, prípadne ST. Táto 150 koňová sa nevytáčala tak radostne, ako by som na trojvalec očakával a bolo cítiť, že je urezaná.
    S cenami sa umúdria asi až keď sa im to nebude predávať.
    S Proceedom som nejazdil, iba s kombíkmi so základnou 1,4 a 1,4 Tgdi s dvojspojkou. Tie riadením ani podvozkom nedosahovali zaujímavosť Fordu. Nejak to funguje, aj zadok sa dá odsadiť, aj komfort to má slušný, ale nie je tak cítiť ako Ford. Hádam, že GT bude mať inak nastavený podvozok aj riadenie. S vysokými dialničnými otáčkami by mohla niečo spraviť dvojspojka. To že sa nedá vypnúť otravný zvuk považujem za prešľap naprieč značkami vrátane BMW. V Renaulte to ide vypnúť aj v režime sport.

    Ja by som ešte do strednotriedneho výberu zahrnul Mazdu 6 s 2,5. Šestka je pomerne ľahkonohá. Časom vychytali nedostatky, zapracovali na interiéri a skladovky sa dajú zohnať okolo 30t v Revolution.

    PS: Čo si vyviedol, že ťa predvolávajú?
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 17.02.20  09:40

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MGTS

    wl.....střešní okno chybí, ale má to pro změnu ještě pořádný výfuk....... >:D No a Webasto střešní okna umí..... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 17.02.20  08:57

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MGTS

    Mimochodom minulý týždeň som nemal moc šťastný čo sa auta týka: najskôr som na obrubníku oškrel oba ľavé disky (ako Ron písal, to je "výhoda" leštených diskov). Potom mi odletený kamienok spravil ťukanec na čelnom skle no a včera som to zavŕšil pokutou (resp. predvolaním na políciu). Proste darilo sa. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 17.02.20  08:47

    « Re: Re: Chapter 2: Proceed

    woody: ja sa neviem vyjadriť. či ten Proceed hučí nad 110 kmh, toľko som nešiel (resp. išiel pri vytočení trojky, nie ustálenou rýchlosťou na 6ku). Problém bol v tom, že ten hluk od výfuku či z reprákov bol v aute stále, nielen v režime Sport, ale aj v normale. Pritom zvunku má ten výfuk pekný zvuk, taký hrubší, mierne chrapľavý, skrátka fajn k športovo orientovanému silnejšiemu kombi. Len vnútri som si na to proste nemohol zvyknúť, bolo to strašne "športové" aj pri normálnom zrýchľovaní, nielen pri zadupaní plynu na podlahu. A vieš, že mne zvuk sériového GTI prišiel ako málo športový a nevýrazný, preto som menil výfuk, takže nie som žiadna citlivka na mierne zvýšený hluk. Rád by som počul názor niekoho z vás na ten zvuk Proceedu, či som len sám, komu to vadí (lebo v tých testoch to väčšinou len chvália).
    Každopádne toto moje zvezenie mi spravilo jasnejší obraz o tom, čo by malo nahradiť Mondeo. Po tomto sa skôr prikláňam k strednej triede (hoci papierovo som predpokladal skôr opak). Ako som písal, pri tých menej vybavených a motorizovaných kombíkoch nižšej strednej je cítiť tá trieda, na dobrý pocit by to museli byť top verzie (ako je Proceed GT; už ten ST-line je na hranici prijateľnosti). Proceed ako taký nemá zásadné slabiny, jazdí dobre, výborne vyzerá zvonku i zvnútra, dynamika je solídna, má parádnu výbavu a hlavne super cenu. Moja konfigurácia vychádza na 27590 eur, pričom výbava je z môjho pohľadu až zbytočne obsiahla. Po 11% zľave je to 24555 eur, čo je úplne fantastická cena za 204 koní s automatom a komplet výbavou. Vadia mi na ňom drobnosti ako je menej miesta vzadu, menší kufor ako klasické kombi, no a hlavne ten zvuk verzie GT.
    [odkaz]
    [odkaz]

    Pri Focuse mám tiež jasnejšie. Dizajn nie je tak slabší oproti Proceedu a v dobrej farbe a aspoň ST-line sa mi páči (čakal som, že klasické kombi bude popri štýlovom Proceede pôsobiť tak nudne, ale nie je to tak). Ten interiér bežných verzií chce dovybaviť, proti ST nemám ale najmenšie výhrady, ten je super. Fajn je lepší priestor oproti Proceedu, ako vzadu (Mondeo to stále nie je, ale rozdiel je minimálny), tak aj v kufri (Mondeo prekonáva). Možno by motoricky stačila aj bežná 1,5EB, v zásade aj 150k a verím, že 182k verzia bude úplne v pohode. Aj keď neviem, či by ma po kúpe neštvalo, že som nesiahol rovno po ST. Som zvedavý, ako jazdí ST. Nemám obavy, že by som bol nespokojný, skôr je otázkou, ako by poslúžilo ako rodinné a či by to pre manželku nebolo až moc hardcore, to treba skúsiť. Predsalen komfortom asi prekypovať nebude (ak to bude ale porovnateľné, ako ST-line na 18kach, tak je to ešte OK).
    Každopádne je tu presne opačný problém ako pri Proceede, a to je cena. Po dovybavení Focusu na úroveň Proceedu GT vyjde 150k verzia viac, ako ten Proceed bez automatu (26675 eur), to nehovorím o 182k verzii (27675). No a po zľave sa ten rozdiel ešte zvýrazní. A z tohto cenového pohľadu bežný Focus s 1,5 R3 nie je lepším autom, ako Proceed GT. Lepším (a bezpochyby výrazne lepším) bude až Focus ST, no ale ten je cenovo zase inde (moja konfigurácia 35t eur).
    [odkaz]
    [odkaz]
    Takže sa predsalen pozriem späť na strednú triedu. Tam si počkám na faceliftovanú Insigniu (s novým dvojlitrom 200k, čo sa javí ako ideálna motorizácia) a tiež klasiku Superb (rovnako so slabším dvojlitrom TSI).
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 17.02.20  08:02

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: MGTS

    wl....ano, taky jsem si všiml, že ten popis výbavy je zoufalý. Na př. perforované sedáky naznačují, že by mělo jít o odvětrávaná sedadla (obr.10 zleva) a o interierovém karbonovém obložení ani ťuk .... :-|
    Podle STK (2/2022) mělo jít do provozu v únoru 1018.
    ALE....nemá to střešní okno a na ty jsem já zatížený...... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 17.02.20  01:17

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: MGTS

    pd7
    Pokud chceš bílé auto (píšou bílá metalíza), tak možná jo...
    Popis výbavy tragický, a to je přitom na stránkách porsche.cz.
    Např.: LED hlavní světlomety, ale taky xenonové světlomety, takže co platí?
    Nebo: regulace výšky podvozku a zároveň konvenční odpružení???
    To psal nějaký auto analfabet, přitom podle těch fotek tam všechna výbavy ani není uvedena. Podle STK je to tři roky staré, i když údajně v provozu až od 2018.
    Chtělo by to prolézt a projet.
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 16.02.20  20:10

    « Re: Re: Re: Re: Re: MGTS

    wl.....zajímavá nabídka.............
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 16.02.20  16:36

    « Re: Re: Re: MGTS

    wl....asi tak....kliky a zrcátko v černé to elegantně doplní (alespoň u mě). PSCB brzdy "deleted"......... ;-)
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 16.02.20  16:06

    « Re: Re: Re: Re: MGTS

    Spíš odře ten lak na nich, ale ony jsou spíš v těch dveřích zapuštěné, rozhodně neplní nějakou ochrannou funkci při parkování.
    U těch zrcátek ve sport designu (to až teď po face) můžeš mít (za stejné prachy) i dvoubarevnou verzi, spodek v černém lesku, vrch v barvě karoserie:
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 16.02.20  16:00

    « Re: Re: Re: MGTS

    wl.....neboj, za pár týdnů po parkování u Kaufu mě ty lišty někdo "rozbije"..... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 16.02.20  15:04

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chapter 2: Proceed

    w-a
    Jasně. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 16.02.20  15:03

    « Re: Re: MGTS

    pd7
    Fakt, ty brzdy teď stojí fakt stejně i na GTS a
    81 tis. není málo. Základní brdy na GTS bohatě stačí, co se brzdného účinku týče. PSCB mají delší životnost a jsou téměř "bezprašné", takže záleží na tvých preferencích.

    P.S. Ty dveřní boční lišty v barvě karoserie mi tam opticky nesedí. Právě ta velká bílá plocha potřebuje "rozbít".
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 16.02.20  14:38

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chapter 2: Proceed

    wl: Jo, to je fakt, ale odkaz na toho pána "děkuju že odebíráte můj kanál" jsem sem dával opravdu jenom kvůli těm otáčkám. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 16.02.20  14:34

    « Re: MGTS

    wl.....tož rozjel jsem znovu konfigurátor a vidím, že za ty PSCB brzdy na MGTS chtějí 81.081 CZK ? Přidal jsem i vectoring plus. Pokud zůstanu u bílé barvy, stále se vlezu pod 2.5 mil..... :-!
    Před slevou.... ;-) PL42HS39
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 16.02.20  13:03

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chapter 2: Proceed

    w-a
    Pro toho borce z videa je všechno skvělé, růžové a zalité sluncem... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 16.02.20  12:56

    « MGTS

    pd7
    Je základní výfuk, pak příplatkové sport. koncovky (21 tis.) a potom sport. výfukový systém (66 tis.) MGTS má ten sportovní výfuk systém (stejný) v základu. MGTS je nejsportovnější verze Macanu (+ nejlepší poměr cena/výbava) a Turbo je pro změnu (zatím) nejsilnější verzí. Brzdy PSCB (bílé brzdiče), které má Macan Turbo v základu, můžeš mít i u MGTS za zvýhodněnou cenu 40 tis. (pro eSko stojí dvakrát tolik).
    MGTS má v základu snížený adaptivní podvozek (3 úrovně tuhosti), který pro eSko stojí 31 tisíc. Za 40 tis. můžeš mít v MGTS vzduch, ale já bych to raději investoval do zadního sport. diferáku, který je skvělý, tím spíš, že Macan má nastavení awd s maximální preferencí zadní nápravy, na což (na tu preferenci i možnost sport. difu) můžeš nejen u takové RS Q3 SB zapomenout. V tom článku jasně píše, že komfort je (i s tímto nevzduchovým podvozkem) překvapivě úplně v pohodě i na 21", přičemž ty chceš 20".
    Vzduch umí být měkčí, ale bouchá na příčných nerovnostech a při sportovnější jízdě je odtažitější, hlavní výhodou je tak jeho schopnost měnit světlou výšku (pokud to využiješ).
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 16.02.20  10:09

    « Re: Re: Re: Chapter 2: Proceed

    wl.......ok, MGTS looking good.... ;-) Jen jedna věc ohledně výfuku. S a Turbo verze nabízí ve výbavě na přání sportovní výfuk, ale u GTS ne. Ano, GTS má údajně nějaký "lepší" výfuk už v základě, ale v některých testech k němu mají dost výhrady. Dá se tomu rozumět, že po přidání GPF/PPF už zvuk nebude to pravé ořechové. Bylo by zajímavé porovnat zvuk Macan Turbo s příplatkovým sportovním výfukem a nové GTS s tím základním sportovním výfukem. :-! Cenově, po "řádění" ve výbavě na přání v konfigurátoru, mě vychází MTurbo o nějakých 200k dráž. Turbo má ty lepší brzdy, které jsem u GTS však vynechal.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 16.02.20  07:49

    « Re: Re: Re: Re: Re: Chapter 2: Proceed

    wl: Možná to mohlo být v plusech jako řekněme zajímavější zvuk motoru mezi konkurenty a zároveň v minusech, že je to při delších jízdách obtěžující. Nakonec si to ale stejně musíš vyzkoušet sám. Upřímně, moc se mi nezdála ta informace o 3.500 otáčkách při 130 km/h. Jednak to je u dnešních oturbených motorů hodně výjimečné a taky už jsme tady při podobné informaci nachytali na švestkách autora testu Opelu Astra 1.6T. No tak jsem se koukl na pár videí a fakt to tak je.
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 16.02.20  00:29

    « Re: Re: Re: Re: Chapter 2: Proceed

    w-a
    Potom moc nechápu proč to dávají do plusů...
    Jinak jestli poslední pohodová rychlost 110 km/h, tak to potěš koště...
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 15.02.20  22:00

    « Re: Re: Re: Chapter 2: Proceed

    wl: Když si to přečte celý, tak možná ano. ;-)

    "Ony ale ProCeedu GT nesedí ani dlouhé cesty. Hlavním problémem je zpřevodování, respektive stálý převod. Ten je totiž velmi krátký. Díky tomu auto sice umí tabulkově zrychlit z 0 na 100 km/h za solidních 7,6 sekundy, ale má to i své stinné stránky. Chcete-li se vydat na dlouhou cestu, budete pravděpodobně dost jezdit po dálnici a ProCeed už v 80 km/h na šestku točí 2100 otáček. V tachometrových 130 km/h ukazuje otáčkoměr takřka 3500 ot./min. a spotřeba se pohybuje kolem 9,5 litrů, v GPSkových 130 km/h pojedete za deset. Nad čímž by se ještě možná dalo mávnou rukou, nebýt hluku.

    Valivý od kol sice také není ani vzdáleně na pochvalu, ale ona sportovní nota výfuku, která sice není nijak charakterní, ale minimálně ve městě je celkem zábavná, začne být úmorná. Poslední pohodová cestovní rychlost je rovných 110 km/h, kdy motor ještě netočí nesmysly, spotřeba se drží do 7,5 l/100 km a výfuk je zticha. Cokoli nad znamená monotónní hučení výfuku (v normálním režimu, sport je ještě horší)."
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 15.02.20  21:03

    « Re: Re: Chapter 2: Proceed

    w-a
    S tím stylovým zvukem zřejmě iudex moc souhlasit nebude... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 15.02.20  19:26

    « Re: Chapter 2: Proceed

    iudex: Hezky sepsáno. :yes:

    Tady jsem našel jeden podle mého hodně slušnej test na ProCeed.
    [odkaz]

  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 15.02.20  19:12

    « Re: Re: Panamera Coupé

    Tebe je snadné pobavit, škoda, že nejsi nějaká hodně pěkná baba. >:-[] ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 15.02.20  17:52

    « Re: Panamera Coupé

    >:D >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 15.02.20  16:28

    « Panamera Coupé

    Ale tohle má být menší, než Panamera, navíc s parádním počtem dveří. :yes:
    Tohle + 911 ideální "čtyřdveřová" zlatá garáž! ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 15.02.20  16:10

    « Re: Re: Re: Chapter 2: Proceed

    Ja by som radšej ten fosílny tvar 911 :-) , Panamera už bude asi celkom veľká, aj keď stále pokukujem jedným očkom po takom MB S Coupé (ojazdené).
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 15.02.20  15:36

    « Re: Re: Chapter 2: Proceed

    pd777
    Nový článek tady pro tebe:
    [odkaz]

    A Panamera Coupé se blíží:
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 15.02.20  11:32

    « Re: Chapter 2: Proceed

    iu....seš dobrý pisatel...... ;-) U nás je FFST kombi v základu za bratru 813 000 CZK plus nějaká ta výbava na přání cca 860 000 CZK (give and take a crown.... ;-)), to v dnešní době není zase taková drahota.
    Počkej si na ty značky, pořádně se svez a hned jim tam nech zálohu.... ;-)
    Na druhé straně jak vidím moc nespěcháš, tak počkej na ten automat. Jako rodinné auto by asi byla ta A/T přece jen lepší........ :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 15.02.20  09:10

    « Re: Chapter 2: Proceed

    Parádne čítanie chlape. :yes:
    Obe autá sú fakt pekné, ale za mňa je ale lepší F v kombajne a ST a lajne. Ten sa mi fakt páči a keď píšeš že ani R3 neurazí tak to môže byť dobrá voľba bez ohľadu na ceny. Ktovie ako je tu v CZ ale budúci týždeň idem na servis s Galaxiou tak môžem skúsiť omakať tlačítka na predvádzačkách.
  • 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 14.02.20  17:43

    « Chapter 2: Proceed

    Proceed u predajcu síce mali mať aj vo verzii GT, ale keď som prišiel, mal ho požičaný moderátor Funrádia ne celý deň (ako VIP klient) a v danej dobe ho ešte nevrátil. Smola.
    Tak aspoä preliezam Proceed staticky. Aj to je len GT-line. Každopádne aj jeho výbava je viac, ako dostatočná. Sedačky má tak na polceste medzi bežným Focusom a ST, slušné bočné vedenie aj materiály, ale nič nekompromisné á la ST. Interiér som čakal, že bude solídny a tu Proceed nesklamal: fakt je prekvapivé, kam sa táto značka posunula, interiér pôsobí lepšie, ako Focus ST-line. Okrem výborných sedadiel je špičkový volant, tvar, materiál, ovládače, prešitie kože, proste paráda. Výborné sú aj pádla automatu pod volantom, akurát dostupné a solídne na dotyk. V tej nižšej polovici je tiež vidieť šetrenie, tam je to na úrovni toho Focusu, proste niekde sa tá trieda musí prejaviť. Inak ale interiér veľmi dobrý. Miesto vzadu je podľa očakávania o niečo slabšie, ako vo Focuse kombi, predsalen tá strecha padá dole a na hlavu to cítim, už sa opieram hlavou o strop, aj na kolená sa mi javí, že je o cenťák menej miesta. Každopádne nič dramatické z pohľadu detí, ako rodinné poslúži. Možno by viac vadila vysoká línia bočných okien, ten výhľad je obmedzenejší.
    Kufor je v základe prekvapivo bez obmedzení, plochou by som popvedal identický s Focusom. Rozdiel je až nad úrovňou rolety, kde hneď začína okno, teda vyššie predmety na rozdiel od klasického kombíku nevojdú. Ale tak je to aj v Mondeu liftback, takže až taký problém by to nemol.
    Práve keď odchádzam, vidím prichádzať GT aj s moderátorom (Marcelom Forgáčom), tak som sa otočil na päte a počkal si na predvádzačku. Teda nakoniec som sa zviezol. Samozrejme v rámci piatkovej Blavy, teda žiadne okreskové zákruty, len v obmedzenom mestskom režime, ale aspoň to. GT verzia má byť športovejšou verziou v porovnaní so základným Proceedom (s 1,4T) a je to cítiť vo všetkých smeroch. Podvozok je o cenťák nižší a je pekne tuhý, ale nie búchavý či prehnane tvrdý, na daný výkon asi optimálne naladenie, veľmi blízke tomu Focusu v ST-line. Na nerovnostiach je príjemne tuhý a stabilný, až veľké jamy vyvolajú buchnutie. Riadenie je ale o niečo slabšie, ako vo Focuse, niežeby sa mu v rámci triedy dalo moc vyčítať, ale v priamom porovnaní s perfektným riadením Focusu pôsobí tak voľnejšie, ľahšie, nie je tam taká spätná väzba a precíznosť. Mal som automat (7st dvojspojku) a je to taký štandard, necuká, ale nie je ani nejak blesková, akceptoval by som ju do rodinného auta. No a potom je tu motor. Ten výkon tam asi je, ale nie som ním úplne presvedčený, na to som mu dal málo napiť, len dve-tri prudké pružné zrýchlenia. Možno je to otázka očakávania, od R3 Focusu som nič moc nečakal. kdežto od 204k Proceedu viac. A možno svoje robí kombo s automatom. Ale výkon nebol problém, tým bol pre mňa zvuk. Strašne fejkový, a to nielen v Sport móde (kde sa má otvoriť klapka vo výfuku), ale aj v normále, kde je výfuk zavretý, napriek tomu je vnútri neprirodzené dunenie akoby motora, ale zjavne ide o repráky. To bolo pre mňa tak otravné, že mi to rušilo celkový dojem z jazdy a stále som vnímal len ten hluk a vrčanie, akože športové, ale reálne otravné. Pre rodinné auto by som to prospe neakceptoval. Takže asi táto vec by pre mňa sama osebe bole prekážkou kúpy Proceedu GT. Fakt škoda, pretože inak je to veľmi dobré auto, s prekvapivo kvalitným a hodnotným interiérom, krásnym exteriérom, parádnou výbavou a aj cenou.
    Apropo ešte cena: Kia zatiaľ nezdražila kvôli emisiám, čakajú vraj na cenový dopad pokút a podľa toho to prepočítajú. Čo sa zľavy týka, od Kórejcov som nič nečakal, ale pre určité profesie majú zľavu, ktorá je pri Proceede 11%. Nie zázrak, ale dvojciferné číslo som u nich nečakal, takže v kontexte slušnej cenníkovej ceny je to fajn.
  • 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 14.02.20  17:19

    « Chapter 1: Focus

    Vo Forde síce mali Focus ST kombi, ale žiaľ ešte nie na značkách a teda som sa nemohol zviezť. Takže z ST len statické dojmy, jazdil som Focusom 1,5EB ST-line.
    Vizuálne sa mi Focus ST páči, ako na fotkách, tak aj naživo. Krátky ešte o niečo lepšie ako kombi, ale to je logické. Krátky bol v modrej performance, skutočne asi naj farba pre neho. Kombi bol paradoxne v oranžovej no a presne ako label písal, na kombíku je tej žltej priveľa. Na krátkom by to ešte šlo, ale na kombi rozhodne nie. Naviac tá farba naživo nie je taká pekná, ako na fotkách, je až príliš do žlta a ani nepôsobí ako metalíza (možno ani nie je, viem len, že je trojvrstvová). Takže na kombi rozhodne buď modrú, alebo červenú. Interiérovo je štvorkový Focus podľa očakávania veľký posun vpred, materiálovo i kvalitou spracovania, humpolíckosť predchodcu je preč. Samozrejme ak človek skĺzne pohľadom dole, tam nájde tvrdé plasty, ale to vyčačkanie ST verzie dosť pomáha celkovému dojmu: volant, perfektné sedačky, plus plná výbava, v zásade mi nič nevadilo. Sedačky Recaro sú ako obvykle hodne objímajúce, label by do nich nevošiel, pre mňa boli akurát a fakt sa mi páčia. Výborný je tiež volant. Slušný je aj stredový displej, v najväčšom rozmere pôsobí moderne a aj svižne. Vzadu je tiež miesta viac, ako v predchodcovi, ja sa za seba vleziem síce bez rezervy, ale vleziem, každopádne plnohodnotná náhrada za Mondeo to nie je, tam je ten priestor o level ďalej. Kufor je v kombíku dostatočný, objemom i pravidelnými tvarmi. Predvádzačku vonku som si aspoň naštartoval, zvuk motora v kombinácii s výfukom (resp. hlavne toho) je parádny, takto má znieť jeden hotheč. Neviem, ako pri jazde, či to nebude príliš, ale staticky paráda.
    No ale jazdil som s podstatne triezvejšou verziou 1,5EB 150k, aspoň že mala ST-line podvozok, ktorý je oproti štandardu nižší a tvrdší, rovnako malo auto "estéčkový" rozmer gúm 235/40 R18, takže aspoň nejaká podobnosť tam bola. ST-line každopádne nie je ST ani výbavou, v interiéri už predsalen bez tých ST čačiek to pôsobilo ako klasická nižšia stredná, viac boli vidieť tie lacnejšie plasty, celkovo nič strašné, stále v medziach akceptovateľnosti, každopádne interiér môjho (už minulogeneračného GTI) bol ďalej. Najviac som bol zvedavý na motor, v podstate moja prvá skúsenosť s R3 Ecoboostom. A... nie je to zlé. Výkon to rozhodne má, subjektívne to bolo plus mínus na úrovni motora môjho Mondea, nižší výkon kompezovala nižšia hmotnosť a na auto danej triedy ten motor s prehľadom stačí. Koncepcia R3 sa občas nezaprela, pri pridaní plynu v nízkych otáčkach to trochu zabručí, ten zvuk je proste iný, ako pri R4, nehovorím, že nepríjemný, v pohode sa to dá akceptovať, každopádne ten R3 tam počuť a cítiť. Inak ale motor išiel do otáčok celkom ľahko a ochotne. Podvozok je klasicky fordovský, príjemne tuhý, istý, rozhodne mal limity násobne ďalej, ako motor. Riadenie bolo ale asi najlepšou stránkou, Ford proste riadenie umí, tak prirodzené riadenie v danej triede asi nie je, proste asi top v predokolkách. Radenie OK, asi CtR bude mať lepšiu cvakačku, ale na bežný model úplne bez výhrad.
    Celkovo asi Focus splnil to, čo som od neho očakával a jazdí presne tak, ako som si predstavoval. Samozrejme to nie je ST, to bude niekde podstatne ďalej, ale ak môžem vychádzať z ST-line ako z polcesty k ST, tak som presvedčený, že ST nesklame. Minimálne predajca sa dušoval, že tých 280 koní je tam určite, hlavne je vraj citíť brutálny krútiak a záťah v každom spektre. Neviem, musím skúsiť sám, ale tak nejak tomu verím.
    Inak zaujímavá info, Focus sa momentálne nedodáva s automatom, v cenníku figuruje 8st. HDM automat, ale vraj je problém s emisiami/homologizáciou a proste aktuálne nie je a tak skoro ani nebude. To by riešilo moju dilemu, či Focus s automatom (zvažoval som, že ak bežný Focus s 1,5EB, tak asi s automatom). A zároveň to spolu s určitými výhradami k bežnému Focusu posúva moje preferencie k tomu ST. Zrejme by ten silnejší 1,5EB (182k) na auto postačoval so značnou rezervou, ale interiér v ne-ST verzii predsalen v detailoch nepôsobí tak dobre, plus ten zvuk samotný by ma zlomil v prospech ST.
    Potom tu je ale jeden "drobný" problémik, a tým je cena. Predajca tvrdí, že kým na bežný Focus mi nejakú (aj to malú) zľavu spraiť vie, vraj na ST žiadne zľavy importér neponúka, môže sa pobyhovať len v rámci svojej predajcovskej marže, čo sú čísla na jednej ruke. Ponuka na FST spred x rokov, ktorú som dostal (vtedy 14%) vraj teraz je úplne mimo reality. No a to je problém, najmä v kontexte s medziročným zdražením ST. Napr. tá predvádzačka bola vo výbave za 39t a so všemožnou zľavou sa dala dostať na 36. A to za Focus (či všeobecne neprémiovú nižšiu strednú) proste nedám.
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 14.02.20  16:41

    « Focus vs. Proceed

    Tak dnes som si spravil trochu voľno a zastavil sa vo Forde a v Kii, aby som si skúsil dvoch potenciálnych kandidátov na nástupcu Mondea, Focus a Proceed. Napíšem pár dojmov.
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 14.02.20  14:41

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: i30n nová verze?

    ..."good on ya mate"... aussie slang.... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Dany

    Dany 14.02.20  14:28

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: i30n nová verze?

    Já su kludný ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…