Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
pradeda777 07.04.20 18:10
« Re: Re: Re: Re: Re: M6
Dany/Freddie........co vy na to? Myslím, že to bylo v roce 2009 nebo 2010, kdy na startu Slováckého Kopce byly 3 generace borců z mé rodiny. Táta, 2 synové a 2 vnuci....myslím, že by to bylo na nějaký rekord.... ;-)
Jinak závody do vrchu pokračují. Ujal se toho Maverick Rescue z.s pod Alešem Gansdorferem a funguje pod jménem Maverick Rescue Euro Cup.
[odkaz]
Tož ono by to nebylo marné venue na ten probíraný budoucí sraz. Silnice je v cajku (Tms to potvrdí) a ani není moc frekventovaná. Stačily by nějaké walkie talkie (start - cíl - vůz na trati) a mohlo by se i chvíli rozumně bláznit.. ;-) Buchlovské kopce jsou také prima, ale je tam většinou šílený provoz...hezká restaurace avšak.. ;-)
....jinak v Čejči, kousek od Slováckého Kopce, je možnost ubytování přímo ve vinném sklípku... -
iudex 07.04.20 15:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
Social distancing je dôležitý aj v manželstve. ;-) Nech Tvoja polovička berie tú sólo túru ako príspevok k šťastnému a spokojnému manželstvu bez hádok a ponorkovej choroby (a že to v súčasnej dobe, keď sú ľudia nútene doma začína byť problém vidím v rámci práce). >:D -
iudex 07.04.20 11:16
« Re: Re: Re: Re: Re: M6
wl: tak keď si chcel nejakú fotku, tak tu je pár z mojej včerajšej rýchlej túry:
[odkaz]
Vybehol som po práci na Záruby (najvyšší vrch Malých Karpát) a hrad Ostrý kameň, kde som bol práve v dobe západu slnka. Stretol som za celú 10 km túru 4 ľudí a čriedu muflónov. A ako bonus jazda po prázdnych okreskách už na prezutých letných. :-) -
white label 06.04.20 16:25
« Re: Re: Re: Re: Re: M6
Dany
Berete to poctivě, včetně zdravé a vyvážené domácí (spišská klobása?) stravy... >:D ;-)
Oheň parádní, na opékání/grilování. :yes:
P.S. Udržet se v sedle při ryze sportovní jízdě (v zatáčkách) může být "problém" i pro zdravého člověka, tím spíš s klasickým manuálem, kdy potřebuješ obě nohy na pedálech téměř neustále a přitom často řídíš jen jednou rukou
Proto pokud máš pouze klasický tříbodový pás (s běžnou sportovnější sedačkou), je i v tomto ohledu dvojspojka typu PDK poměrně výraznou výhodou, což někoho, kdo to nezkusí přímo porovnat, možná ani nenapadne.
Se skořepinami a pětibodovými pásy "napevno" je to samozřejmě něco jiného. Vysoké postavy zase můžou mít problém kam nahoře s případnou helmou/přilbou. -
Dany 06.04.20 15:55
« Re: Re: Re: Re: M6
Pradeda: úprimnú sústrasť.
Vyzerá, že ste boli celá rodina celkom slušne načuchlý benzínom. :yes:
Môj obdiv k bratovi, ako to so svojim handicapom dával. Čítam Labelove "v sedle" a pokyvujem hlavou, že dokázal vyhrávať. Ako som dočítal, že to vlastne myslí doslova, tak mi dochádza, aké to muselo byť náročné. Ručné ovládanie je ručné ovládanie, ale presné dávkovanie plynu a bŕzd, to je iný level...
My sme v Karpatoch skoro denne. Máme to tu za humnami a decká treba nejako venčiť, inak by nás zožrali za živa. Trénujeme rovnováhu, jemnú motoriku, cvičia s nami...
[odkaz] -
iudex 06.04.20 09:54
« Goodbye Mondeo
Pradeda: moja sústrasť. :'-(
wl: ja chodievam bez ohľadu na situáciu každý víkend s rodinou do Malých Karpát na túru. A keď sa podarí, tak aj sám cez týždeň len tak na rýchly výšľap.
ad stretko: tak to bude v blízkej dobe nemožné, aktuálne dokonca premiér Matovič navrhuje obmedziť voľný pohyb obyvateľov v období Veľkonočných sviatkov (od 8.4. do 13.4.) s výnimkou cesty do zamestnania, nákupov do domácnosti, návštevy lekára, pobytu v prírode v rámci okresu, pohrebu, alebo starostlivosti o príbuzného alebo susedskej výpomoci. Teda nemôžem ísť ani len mimo okres.
Inak včera som sa rozlúčil s Mondeom, odviezol si ho nový (a veľmi spokojný) majiteľ (zostalo v rodine, fakticky darované). Tak najbližšiu cestu s odpadom na zberný dvor už bude musieť absolvovať Mazda. >:D -
pradeda777 05.04.20 12:08
« Re: Re: Re: M6
Začátkem roku mě zemřel brácha. Nevím jestli jsem se o tom už tady zmínil. Dnes jsem náhodou objevil o něm článek na netu, tak ho sem dávám.......byl to BOREC a PÁN ZÁVODNÍK do poslední chvíle....R.I.P.
[odkaz]
Taky jsem se dočetl na stránkách eWRC Results, že jel 3x Valašskou Zimu o čemž jsem (díky tomu, že jsem tady v tu dobu nežil) ani nevěděl.
[odkaz]
Video z Diváků....
[odkaz]
Bohužel než odešel, stačil ještě před 9 lety pochovat svého syna, který se také věnoval motorsportu jako organizátor, ale i jako jezdec....R.I.P.
[odkaz] -
white label 05.04.20 00:32
« Re: Re: M6
Pokud by byl problém s čárou, mohl by časem být sraz třeba přímo na čáře, mezi Makovem a Bumbálkou.
Jsem rád, že spousta z vás má dále placenou práci, každý dnes takové štěstí nemá a bude to asi čím dál vzácnější "samozřejmost".
Kdo má teď více času, mohl by sem občas dát nějakou fotku ze života. Já jsem dnes večer při návratu z projížďky na kolobce (po cyklostezce kolem Bečvy) vytáhl mobil a udělal rychlý cvak:
[odkaz] -
Ronault. 04.04.20 20:10
« Re: M6
Speedfred: jo to si nejsem jistý, jestli ti poradím. Sám jsem měl problém s kterým si známý v servisu nevěděl rady a poslal mě za bývalým mechanikem, věk cca 70 let, parkinsonik, chudák se klepal... Popsal jsem mu problém, otevřel kapotu, otevřel víčko oleje a říká benzín v oleji, z toho moc bohatá směs, vadná membrána v AC pumpě... a pak našel díru v podtlakové hadici k posilovaci brzd.
Naštěstí na Fanouše se ještě něco málo dá sehnat, tak jsem hned objednal 3 AC pumpy a další díly za cca 3500 Kč. Mám seznam věcí za cca 10t Kč, co bych letos chtěl nakoupit.
Díval jsem se na ten TAZ 1500 a ta pumpa vypadá úplně jinak, snad, že by se dala i rozebrat, vyměnit membránu, což se na Fanoušovi nedá.
Ad sraz... kolega z SK teď na weekend jel, ale platí to jen pro zdravotníky, musí mít nějaký formulář a pracovat do 100 km od hranice. Jen si tak říkám, jestli ho pustí zase zpátky, snad jo. -
pradeda777 04.04.20 09:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
Z diskuze k článku na Živě...........
Mises | 06. 03. 2020 10:11 | Microsoft Windows 10 Chrome 79.0.3945.130
Už jsem i zaslechl story o tom, jak někomu (nebylo to ale v ČR) začaly chodit pokuty za přestupky, které nespáchal.
Pak si uvědomil, že dal na facebook fotku svého auta včetně SPZ (Jaguar XF v ne tak běžné barvě) a někdo, kdo má shodou okolností auto stejného typu a barvy, byť je z jiného města, si vyrobil kopii jeho SPZky.
Jasně, pokud má vykuk stříbrnou oktávku a chce páchat přestupky s cizí SPZ, tak si oběť vyhlídne na ulici za pár minut. Ale u méně běžných aut to tak lehké není.
Sice nechápu, co za blázny toto může dělat.... ale holt ne všichni jsme soudní. S falešnou SPZtkou je šance, že vás chytí policajt, asi docela vysoká. Je to asi o 8 řádů riskantnější, než vzít trochu černého bahna a umístit ho na SPZ tak, že třeba udělá z trojky osmičku - v takovém případě vždy může řidič při kontrole tvrdit, že před jízdou auto pečlivě kontroloval (jak mu ukládá zákon) a to bahno tam nebylo - asi tam během jízdy přilétlo od jiného auta projíždějícího louží. Důkazní břemeno je na straně policie a myslím, že je jasné, že bude v důkazní nouzi.
Proti vozům s kamerami scanujícími SPZky aut parkujících na modrých zónách lze asi klidně použít i černou izolepu (opět udělat třeba 8 z 3), protože tam ani ta povinnost auto kontrolovat není. Někde zaparkujete a těžko budete chodit každých 10min kontrolovat, zda vám nějaký vtipálek nelípl kousek černé lepící pásky na SPZ.
Libertariánské rýpnutí na závěr: povinnost mít na autě SPZ je něco jako by zavedli povinnost mít na čele vytetované rodné číslo. Stejná presumpce viny, stejný nesmysl, stejná snaha represivních orgánů si ulehčovat práci. Jen na ten jeden nesmysl jsme si již zvykli, kdežto až zavedou ten druhý, tak budeme chvíli protestovat - než si zvykneme také (protože už jsme si zvykli na biometrické občanky, atd...).
Souhlasím (+10) | Nesouhlasím (-3) | Odpovědi (1) -
Ronault. 03.04.20 20:25
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
Pradědo, je otázkou, co bys nechal přelakovat. Na plastových částech nic nezměří, hloubku laku se dá měřit jen na kovovém podkladu. Taky jsem měl přelakovaný nárazník na Meganu. Spíše jde o to, že ne vždy se podaří trefit odstín. Jak opravovali Picassu dveře v Třinci, jak to ti sr..i sfoukli i na druhé straně a musel jsem to reklamovat a dodnes na gumových částech jsou stopy barvy, tak jak jsem to teď dával jednomu pacientovi, tak hned i v podvečer poznal netrefený odstín bílé... a to je jen bílá by si člověk řekl. -
pradeda777 03.04.20 20:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
Ron....největší problém by asi byl (když bys nechal předek kvůli ťukancům a škrábancům přelakovat) při následném prodeji pak někomu s hloubkoměrem laku vysvětlovat, že auto nebylo bourané..... :-! -
Ronault. 03.04.20 17:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
Jistě, i já jsem pro sraz. Samožřejmě hned cítím ,že když budu mít HH, hned jsem zajímavější na srazu :-! >:-[]
Navíc letošek bude o se týče jízdy pro radost slabota. Dal jsem na rady Helenky ohledně letošní dovolené, která doporučuje toto: [odkaz] >:D a zrušil Bulharsko a tedy Transfagarasan. Čili možná alespoň něco by se hodilo .
U nás v práci to vypadá klidně, jelikož jsem obor plánovaných výkonů, vše je zrušené, na ambulance se bere jen akutní pacienti, tak je nuda... jen se bojím aby to nebylo ticho před bouří. Každopádně jestli to dopadne dobře, tak oni se ti nemocní neztratí a po obnovení plného provozu jednoho dne se z toho... zcvokneme.
Já aktuálně taky nemám nic pro radostné ježdění. Fanouš má sice novou AC pumpu, takže zdá se přestal cukat, ale ráno je mráz a to ho trápit nebudu. Snažím se alespoň občas trochu svižněji s Picassem, alej jen jak se to dá s MPV a zpomaleným francouzským odbrářem, co řadí místo mě... Každopádně jakmile se na mě skoro cokoliv lepí, už tomu neujíždím jako s Meganem...
Už aby tu Polo bylo 8-s
ad folie... vzhledem k tomu, že řešíme bydlení, tak asi celofolie padnou, ale minimálně kapotu, nárazník a světla určitě. Rozbité okno bych do toho vašeho uvažování nebral, okno je pojišťené, není problém jej vyměnit bez škod, lakovat celou kapotu pro škrábance a ještě netrfí vždy lak a pojišťovna moc ťukance od kamínků neuznává... to je jiná situace. -
Dany 03.04.20 11:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
Čavte,
zraz by bol veľmi fajn :yes: Možno by sa to dalo poňať pandemicky aj v tomto období,že by sme nevystupovali z áut a bavili sa konferenčným hovorom >:D
No snáď to stihneme ešte na letných.
Ja som doma a tiež mám paradoxne menej času ako obvykle. Robíme pre Pentu a termíny bežia korona, nekorona. Tým že je veľa kolegov PN, OČR, tak toho mám požehnane. Bežne robím do večera a cez víkend. Momentálne ani nemám čas čítať testy.
Ak idem do obchodu, tak vždy popod Karpaty, nech je to akýmkoľvek smerom. Na zimákoch je to celkom zábava. Spotrebou sa teraz držím (do obchodu a späť) tesne pod 9l >:-[]
Niečo na pobavenie. Záhoráčtina. Je to tak na pol cesty >:D
[odkaz]
hádam budete rozumet -
iudex 03.04.20 08:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
woody: presne to si hovorím v súvislosti s tými fóliami. Je fajn chrániť si lak, ale aj tak mi najčastejšie kamienok ťukne okno. Aj aktuálne mám ďubku na 3er aj na Mondeu. Mondeo pôjde z domu, to už nebudem riešiť, ale 3er budem musieť. Inak k tým oderkom: ten môj oderok na predných dverách z čias kúpy som doteraz neriešil, včera som to v servise spomenul či sa to nedá nejak korekčnou tyčinkou a pod., ale žiaľ povedali že prelakovať (samozrejme komplet dvere). No a keďže sa to stalo pred poistením a teda by som to musel cvakať z vlastného, tak na to kašlem. Tiež som zatiaľ nevyriešil vŕzganie dverových líšt, ale našťastie mi to uznali a vymenia mi ich (síce trochu frflali, že záruka mi skončila pred 3 dňami, ale "veľkodušne" mi to spravia v rámci kulancie).
A ako píšeš človek má jazdný absťák, slnečné počasie, suché cesty, chcelo by to nejaké beskydské horské cesty. Včera som to len tak zo zúfalstva po tých našich rovných cestách (aspoňže úplne prázdnych) rozbehol na dvojnásobok limitu, ale to proste nie je ono. -
woody-alien 03.04.20 08:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
wl: Jj, vypadlo mi z textu slůvko "ještě". Ještě jednou. ;-)
Jinak ale mám stran zábavného ježdění opravdu absťák a pokud mi zbývá čas, jezdím si čistit hlavu co to dá. V práci mám paradoxně o dost větší fofr než dřív. Do marketu smí pouze zákazníci s příslušným živnosťákem ale rozjel se internetový prodej, kdy si běžný zákazník zboží objedná on-line a pak si ho může v připraveném prostoru vyzvednout. Takže tady teď řídím takový skoro-Amazon - nárůst internetových objednávek je téměř dvacetinásobný.
No ale k autům. Když se tady nedávno řešili fólie a odolnost laků, tak po první pořádné očistě SSS za delší dobu jsem shledal drobné škrábance na levých zadních dveřích těsně nad prahem. Při už minimálním zašpinění to není vidět, takže absolutně nelze říct, kdy a jak k tomu došlo. Nejspíš odletující štěrk. Tohle se vyřeší rozleštěním. Majitel Hajja Café (tedy jediné vaší konkurence co do kvality podávané kávy v přeširokém okolí) je mladej kluk, jezdí na mašině a zřejmě má rád i auta, pročež zřídil na okraji Děčína Hajja Café Point - v podstatě kosmetické studio pro auta s posezením u dobré kávy. Kluci jsou tam šikovný. Předek Swifta je zatím OK, ale nepochybuju o tom, že časem nějakou ránu dostane. Každopádně doby, kdy každé zjištěné poškození na autě u mě provázela téměř zástava srdce, jsou už pryč. :-) A fólii bych kvůli tomu neřešil. Když se prodával předchozí Swift po více než 6 letech celoročního provozu, nějaké otlučeniny na předku taky byly, ale nic co by nevyřešila laková tužka a trocha vyleštění. Snad nejvíc otlučená ale byla SPZ, ta má opravdu měkkej lak. >:D
No a včera jsem dostal zase pěknou ránu do čelního skla. Trochu jsme se škádlili s jednou A6 a přesně v momentě, kdy už jsem se ho chystal předjet, tam se ozvala rána jak z děla někde v pravé části. Ani jsem si nebyl jistý, jestli to šlo do skla nebo do laku, ale pak jsem našel na skle drobné poškození - ani to není pavučinka, jenom taková ďubka. Nj, tomuhle se nijak vyhnout nedá, proto to člověk musí brát trochu s nadhledem. -
white label 02.04.20 23:24
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
w-a
>:D Dyť už si ten "mrtvý radar" se mnou jednou zažil (na HB)...
To je jedna z výhod nenápadného sporťáku, je to hodně nízké, navíc šedé a ještě to má střechu v barvě asfaltu, pak se ani moc není čemu divit, když ho nějaký stacionární radar přehlídne. >:-[] ;-) -
woody-alien 02.04.20 21:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
iudex: Velká gratulace k novému povozu. A přeju, ať jste s ním spokojeni. :yes:
Až skončí tohle virové šílenství, doufám, že uspořádáme někde "na půl cesty" zase srázek. Porovnávání neporovnatelného mě baví, Ma6 vs SSS vs Ronovo P-GTI plus třeba Thom se svojí novou bramborou, Dany, speedfred s Julčou a taky bych chtěl jednou zkusit, jak white labela nestihne změřit radar. >:D
Zkrátka trocha radosti do toho zarouškovaného světa. ;-) -
pradeda777 02.04.20 18:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
iu....no, chtěl bych upřesnit tu "prkennost". Spíš by se ten popis vztahoval na celkové chování vozu. Nebylo to myšleno jen na samotné pérování. Ani do zatáček se mu moc nechtělo....bylo to pro mě dost velké zklamání. :-( -
iudex 02.04.20 15:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
Jj, bola to X1. Tak tvrdší je, to je pravda, ale "prkenným" by som ho neoznačil. To Tvoja M140i je ešte tvrdšia. Ale ak hľadáš niečo výrazne pohodlnejšie, tak je pravda, že X1 s Mkovým podvozkom by nebolo to pravé orechové. Inak výkon tej 20i je takmer zhodný s našou 6kou (141 vs 143 kW), tak som bol zvedavý, aký je rozdiel pocitovo. A je to veľmi podobné. 20i má väčší krútiak a lepšie sa pozbiera z nízkych otáčok, ale zase časť toho výkonu sa stráca vo vyššej hmotnosti a horšej aerodynamike, takže je to veľmi porovnateľné. Každopádne je to postačujúci motor aj pre X1 na také to domáce jazdenie, aj spotrebu vie mať peknú (pohodová jazda za 7,4). Akurát zvuk moc nemá (resp. nemá naladený výfuk tak ako 330i), ale to sa od normálneho motora v malom SUV asi ani nečaká (aj keď M6 ma prekvapila ako príjemne znie výfuk po naštartovaní). -
pradeda777 02.04.20 13:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
Tak to jsi jel s X1....tuším. Já ji jednou dostal jako náhr. vozidlo také, ale byla to nafta 18d a co se týče výkonu, tak jsem neměl výhrad. Horší to ale bylo s podvozkem. Ten mě připadal takový prkenný (podobně jako předešlý Tiguan) a jak jsem jednou dokonce X1 zvažoval, tak po té zkušenosti vypadla ze seznamu..... ;-\ -
iudex 02.04.20 10:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
Tak som nakoniec aj ja skončil v SUV. Ale aby som sa úplne nespreneveril sám sebe, tak v benzínovom a bavorskom :-)
[odkaz]
Je to samozrejme náhradné vozidlo, kým je trojka v servise. Benzín 20i, automat, dosť vybavené. Interiérovo ako moja trojka, teda ešte "stará škola", priestor vpredu aj v kufri prekvapivo dobrý, vzadu je ale na nohy dosť málo miesta (nad hlavou dosť), proste tu sa už najnižšia rada X prejaví, inak ale prekvapivo praktické auto, ktoré pri 2 malých deťoch môže plniť rodinné účely. FWD koncepciu som pri normálnej jazde nebol schopný identifikovať, podvozok je ale príjemne bavorácky tuhý, logicky ale vyššia stavba je cítiť v zákrutách, kde sa auto nakloní viac, ako sedan, ale na pomery SUV slušné. Motor tak akurát, znieslo by to aj viac výkonu, ale v rámci určenia to stačí a nie je tam nejaký deficit, hlavne ak sa to dá do sportu a reaguje to svižnejšie. Btw. presne túto verziu má doma webpaja a on si dosť pochvaľuje. -
iudex 01.04.20 16:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
WL: áno, v zime stála na salóne, neoplatilo sa im kupovať zimáky. Ono celkovo toho moc nenajazdila, registrovaná v máji 2019 a za 10 mesiacov mala len niečo cez 600km. Inak po tejto našej musel predajca zobrať novú predvádzačku, ale ako hovoril predaje išli do hája, všetci odskočili aj od dohodnutých obchodov, takže možno dobrý tip na kúpu predvádzačky s potenciálom vysokej zľavy. :-)
fred: na Mondeu mám dlhodobú 7,25. Ono predpokladám, že 6ka bude na tom podobne, predsalen tých 6,8 bolo viac mimomesto, ale ak by to aj bolo povedzme 7,5, tak na takmer 200k benzín s automatom by to bolo úplne super. -
Dany 01.04.20 08:38
« Re: Re: Re: Re: Re: M6
Iudex, gratulácia. Je to fešanda.
Už nedávajú diodové hmlovky? S tým chrómovým prúžkom to vyzerá elegantne a mierne to opticky rozširuje.
WL: Tie gumy vidím skôr na leto, ale nie je tam dobre vidieť vzor. Edit: Aaa, je to tam.
PS: mlyn bol zavretý bez nejakého bližšieho časového určenia. Aspoň som sa previezol. -
iudex 01.04.20 08:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: M6
wl: nie, letné Turanza.
Inak pár dojmov z prvej jazdy. Potvrdzuje sa mi dojem z predvádzačky o výbornom podvozku a riadení, podvozok je agilný a komunikatívny, riadenie je živé, presné, síce bez nejakej spätnej väzby, ale niečo tam cítiť je. Avšak agilita, v ktorej podvozok predbieha Mondeo, je zase vyvážená menšou kultivovanosťou podvozku, podbehy nie sú tak odizolované a kolesá a celkovo menej hladké cesty sú počuť výraznejšie (ostatne to sa na 6ke kritizovalo od začiatku a tam sa prejavuje tá nízka hmotnosť auta). Pripisujem to aj 19" kolesám, predsalen netlmia tak ako gumy s vyšším profilom. Ani motor nie je tak tichý ako Ecoboost v Mondeu, teda aby som bol presnejší samotný motor tichší je, je to počuť pri naštartovaní, kde nenituje tak ako Ecoboost, ale ako atmosféra potrebuje viac otáčok a tam je logicky hlučnejší. Výkon ale má, aj ten krútiak nie je zlý, len proste nebude mať od 1500 taký záťah ako turbo (258 Nm až pri 4000 ot vs Mondeo s 240 Nm pri 1750, s overboostom až 270 Nm). Ale v rámci možností atmosféry je priebeh toho krútiaku dosť vyhladený, je to zjavne ladené tak, aby sa nemusel až tak točiť ako dakedy atmosféry. A jeho točenie nie je ani moc veľký zážitok, v otáčkach ako som písal je hlučnejší a nie je to zrovna šesťvalcový zvuk. Ale spotreba je naopak parádna, prvá jazda za 6,8, síce hlavne mimomesto, ale i tak na surový motor s objemom 2,5 litra je to pekné. Automat je dobre zladený s motorom, rozhodne lepšie ako aktuálne DSG, radí hladučko, nedusí tak ako DSG, aj v bežnom režime D podradí, ak treba. Možno na diaľnici by sa hodilo viac ako 6 stupňov, inak ale bez výhrad.
A ostatné postrehy len poznámkovo:
- sedák je na môj vkus vyšší, chcel by som ho ešte viac dolu, ale nedá sa (manželke to ale vyhovuje),
- 360°kamera je super, ale rozlíšenie je dosť nízke,
- projekčný head-up je silne návyková vec, paráda,
- Android Auto ani Apple car play akosi nejdú rozchodiť, zatiaľ,
- asistenti ako lane assist a adaptívny tempomat sú príliš citlivé, ale zistil som, že sa dá nastaviť ich citlivosť a musím sa s táým niekedy pohrať,
- nemáme tam navigáciu, tá je súčasťou výbavy Revolution až od r. 2020 a my máme ešte modelový rok 2019 a môžeme si ju iba prikúpiť za 500 eur, ďakujem, neprosím,
- otočný ovládač á la iDrive v bavorákoch je veľmi praktický, je tu síce aj dotykové ovládanie, ale to je v porovnaní s kolečkom o dva levely horšie a nechcem si predstaviť nový Golf a spol, ktoré majú všetko cez dotykáč. -
iudex 31.03.20 21:29
« Re: Re: Re: Re: M6
Díky hoši!
wl: 3" sú sakra rozdiel, aj by som povedal, že 19ky sú na rodinné auto zbytočné, stačili by 18". Ale ono šestka má dosť veľký priemer kolies, aj na tých 19" je profil 45%, takže opticky ani tie 19ky nepôsobia prehnane veľké.
Ron: tak zvonku sa to ešte dá, práveže Mondeo svojimi tvarmi popri 6ke nepôsobí nijak zastaralo, to len tou chudobnejšou výbavou. Ale zvnútra je rozdiel dramatický, to sú iné svety. Ako som písal v tomto je šestka na tom citeľne lepšie ako moja trojka, prémia-neprémia.
Ešte dve fotky dlhším ohniskom, ktoré tak neskresľuje ako širokáč:
[odkaz]
[odkaz] -
Ronault. 31.03.20 17:54
« Re: Re: M6
iudex: Gratulace a ať slouží. Vybral jsi dobře, vč. barvy.
Jako je pravda, že do šrotu Mondeo není, ale vedle Mazdy vypadá jako chudobný bráška ;-)
Mě už se Polo taky pomalu chystá, dnes jsem to ověřoval a termín dodání už je... celkově to vypadá na rovných 6 měsíců čekání 8-s ufff -
-
pradeda777 30.03.20 10:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: i30N Project C
wl...a možná to je právě to, co tvoje garáž potřebuje, aby trochu pookřála.... ;-) >:D
Tož ta CTR leží dost lidem v hlavě... ;-) Vím, že iudex, tom i freddie mají pro ni "slabé místo"...no a co si budeme povídat...i té CTR zvoní hrana a je to s nejvyšší pravděpodobností poslední šance (a je to nakonec ten samý příběh jako s 6 vál. 1er a 2er) si ji pořídit s touto mechanikou novou. A jak víme, kupovat takové vozy jako S/H je velmi riskantní business, pokud člověk nezná důvěrně historii daného vozu. -
iudex 30.03.20 10:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: i30N Project C
Je to single chalan, jeho to musí baviť. >:D Ako píšeš je to o čase, ktorý my, ženatí so záväzkami, nemáme, resp. to málo využívame na niečo zmysluplnejšie ako je leštenie auta, ktoré do 24 hod. zmokne. >:-[] -
Dany 30.03.20 10:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: i30N Project C
Iudex, áno. Dnes už sa dá v slušnom aute priplatiť "slušná" hudba, väčšinou. Väčšinou bez šachty na CD. A čo si budeme, dnes je normálne a pohodlné mať hudbu na kľúči. Aj to sa dá riešiť bezstratovými formátmi ako FLAC, prípadne spraviť si vlastné minimálne komprimované MP3. Kto by dnes mal toľko času, že.
K tomu lešteniu GTI. Možno ho doma sere žena. Čo ty vieš? :-) -
iudex 30.03.20 09:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: i30N Project C
Najlepšia hudba v aute je zvuk vytočeného motora. >:D Z môjho pohľadu priplácať ťažké prachy za aftermarket hudbu a odhlučnenie sú vyhodené prachy a zbytočnosť. Auto je vec na jazdenie, nie náhrada koncertnej sály či štúdia, to nech si audiofili spravia doma. V slušnom aute väčšinou už je primerane slušná hudba a do starého šrotu vrážať pomaly hodnotu auta je úplne na hlavu. No a dnes aj tak 90% ľudí v aute okrem rádia počúva MP3, teda zvukovo biedny formát, na ktorý stačí štandardné audio. A napokon vytlmenie (väčšinou na báze bitumenu, teda dosť ťažkého materiálu) pridáva zbytočné kilá, ktorých sa naopak na aute chceme zbaviť.
Ale samozrejme každý má právo vyhodiť prachy či čas za to, čo chce. Cez víkend som pozoroval suseda, ako 6 hodín leští svoje GTI, ktoré... parkuje na ulici. >:-[] -
Dany 30.03.20 09:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: i30N Project C
Ron, možno má niekto rád ticho a hudbu a auto vôbec nerieši. To čo si dal, to sú ale riadne extrémy.
Ja som pred časom do nijak zaujímavého auta, ale nového, riešil čisto hudbu. Odhlučnenie dverí, kabeláž, zosilovač s elektrónkovým koncákom, repro (bez subwofera). Nízkorozpočtovo a svojpomocne. Rozdiel bol markantný. Kam sa hrabú kdejaké fabrické Bosse za násobne vyššiu cenu.
[odkaz]
Dnes by som to už nerobil -
pradeda777 29.03.20 20:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: i30N Project C
Ron.....re-ochr. fólie. Já určitě nebyl jeden z těch, co by ti to vymlouval. Měl jsem ji na X5 a mám ji teď i na M140i. Na 1er dokonce i na dveřích. Nevím jak účinná je na dveřích, ale předek bych doporučoval. Já osobně, kdybych kupoval ojetinu, tak za "kousek", který nemá předek omlácený od kamínků nějakou tu kačku rád připlatil. Další věc je, že i jako majitele by mě netěšilo se denně dívat na auto s "omláceným předkem" od kamínků a šutrů...... Nezapomeň ji aplikovat hned jak auto dostaneš. Náhoda je sviňa a jedna náhodná sprška štěrkem ti může poničit vůz hned na druhý den po tom co ho dostaneš.... ;-\
Odhlučnění. Měl jsem v plánu tuto věc řešit na obou MPSách. Ale nedostal jsem se k tomu. Největší problém byl s hlukem od podběhů. Nějaký borec mě radil použít Miralon a aplikovat jej na karoserii na podběhy. Dávalo by to smysl. Ale jelikož jsem to nezkusil, tak to nemůžu potvrdit. -
pradeda777 29.03.20 18:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: i30N Project C
wl....tož nevím co jinak s tím....evidentně ten prostřední výfuk slouží k upravení zvukového projevu v nižších i vyšších otáčkách. Třeba se nechtěli uchýlit k plně umělému zvuku a snažili se zachovat co nejpřirozenější......chtělo by to vyhledat prohlášení nějakého borce přímo od Hondy, který na této věci pracoval, aby nám to vysvětlil. -
Ronault. 29.03.20 17:12
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: i30N Project C
Nedávno jsem tu řešil folie na Polo a většina z Vás jste řekla, že na auto v hodnotě cca 600t je to zbytečná investice...
Dneska mi psal nový majitel Meganu, že zvažuje jej trochu odhlučnit a má pravdu, protože Megane v tom moc nevyčníval. Koukl jsem na firmu, která se tomu věnuje a mají tam auta, kde realizovali odhlučnění a nestačil jsem se divit, co někteří do auta vloží.
Extrém Sierra v hodnotě poplatku za ekologickou likvidaci: [odkaz] vrazil 66 521 Kč, blázen...
C5 v hodnotě tak 40t, ani poklice na ty plechy majitel nedá a do hudby 46.725 Kč. [odkaz]
Bora v ceně 30t, maximálně odhlučnění za 59.546 Kč. [odkaz]
Focus s úpravou v jeho hodnotě: [odkaz]
a tak by se dalo pokračovat...
Ještě bych to třeba chápal u nějakého výjimečného auta, i když s malou hodnotou, ale tyhle výše jsou ničím zajímavé spotřebáky, ba naopak 8-s
A u této Zastavy tomu taky nerozumím. Zaprvé leštit Zastavu, čili licenční Fiat je jako leštit Olcita... dobrá, budiž, ale místo lišty tam dát rádio Kenwood.. [odkaz] 8-s A pokud se nepletu, tak uvnitř dveří to na fotkách vypadá jako bublinky koroze, to jim učitě pomohl... -
pradeda777 29.03.20 14:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: i30N Project C
wl...tož výfuky.....tam to měli Honda borci těžké, protože ten třetí výfuk má svoji funkci a co teda s ním. Mohli ho nechat uprostřed a levý a pravý výfuk posunout víc do stran. Snad by to vizuálně pomohlo, ale nevím jestli tam nebyly nějaké designové překážky. Určitě by to ale bylo nákladnější řešení. To by se potom mohli uchýlit i ke quad řešení jako Audi nebo BMW M.....
Interier čalounění jak píšeš, je opravdu decentní a jde ruku v ruce s designovým záměrem CTR SL celkově "uklidnit".
-
white label 29.03.20 13:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: i30N Project C
pd7
Ten interiér vypadá u verze SL o dost lépe.
Docela pomohla i ta absence červených lampasů "všude možně" a rozumná je i volba šedých 19" kol.
Osobně bych řešil ještě aspoň optickou korekci toho třetího výfuku/trumpetky, ta mě tam irituje od začátku, běžné verze (bez ní) vypadají mnohem přijatelněji.