Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 09.07.20  14:48

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: knižné okienko

    wl: A vůbec tam maj divný mravy....přibalím si ještě jeden hasičák. :-! >:D
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 09.07.20  13:10

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: knižné okienko

    Ron
    Ty jako lékař z ohniska nákazy budeš mít povinně roušku... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 09.07.20  08:51

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: knižné okienko

    Pradeda: no a tá kniha sa odohráva v práve tom drsnom outbacku, kde keď sa vyberieš autom cez púšť, tak musíš mať v aute komplet zásoby (jedla, vody, náhradných dielov, benzínu) a keď sa tam ocitneš sám peši, veľmi pravdepodobne umrieš. Že outback je horúce peklo mi ostatne potvrdili aj známi, ktorí mali rok sabatical a žili pol roka v Queenslande v Townswille a pol v Západnej Austrálii v Perthe a pre Európana sú tie životné podmienky dosť nezvyčajné. Okrem toho drsného vnútrozemia sú to vzdialenosti, mimo pobrežia je všetko od seba strašne ďaleko a dostupné len lietadlom, ak teda nechceš ísť hodiny či dni autom. Ani to kúpanie v mori nie je len tak, na severe QLD morské krokodíly (to vraj nebolo len plané strašenie, útoky krokodílov sú tam každý rok), jedovaté medúzy (kúpali sa len v neoprénoch), dole ako píšeš studený oceán a silné prúdy. Proste zaujímavé, ale žiť by tam vraj nechceli.
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 09.07.20  08:17

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: knižné okienko

    Mne by tvoja korona nevadila, pretože my máme na vysočine svoju.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 09.07.20  06:23

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: knižné okienko

    Tak kdo vlastně v sobotu přijede? Bude nás dost? Já bych dojel na tu 14, budu-li stíhat a nebude-li vám vadit, že jedu z ohniska a no go corona zone. >:-[]
  • « 01 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 08.07.20  20:21

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: knižné okienko

    wl....podle ústavy ČR se každý občan může (na př. při Sčítání lidu) přihlásit k jakékoliv národnosti a nikdo ho v tom nesmí omezovat a ani mu národnost vnucovat. Při Sčítání lidu v roce 2011 jsem si zapsal národnost Moravská a zrovna tak učiním i příští rok při dalším Sčítání lidu. Byl bych rád, kdyby se k národnosti Moravské přihlásilo co nejvíce lidí. V roce 1991 to bylo 1.5 milionu občanů.... :yes:
    Listina základních práv a svobod - Poslanecká sněmovnawww.psp.cz › docs › laws › listina
    jako součásti ústavního pořádku České republiky. ... 2/1993 Sb. ve znění ústavního zákona č. ... (2) Každý má právo svobodně rozhodovat o své národnosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 08.07.20  17:54

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT: knižné okienko

    pd7
    Každý Moravák (tím spíš moravský Slovák) byl/je zároveň ČechoSlovák, viz mapa...
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 08.07.20  17:11

    « Re: Re: Re: Re: Re: OT: knižné okienko

    wl....ale já nejsu Čechoslovák.....já su Moravák a přesněji moravský Slovák.... ;-) ...a ano, slovenština je mě jako "polovičnímu Slovákovi" blízká.....také sem jako školák jezdil do Svitu pod Tatrami na prázdniny. Žil tam můj ujo Karol.... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 08.07.20  17:09

    « Re: Re: Re: OT: knižné okienko

    pd7
    Milan Baroš je místní rodák (Vigantice), takže to není až tak vzácné, vidět ho zrovna tady.
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 08.07.20  17:00

    « Re: Re: OT: knižné okienko

    wl...ano, stane se. My jsme v roce 1991 snídali v resortu v Nelson Bay, NSW a přisedl si k nám Ivan Lendl s jeho malou dcerou.......[odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 08.07.20  16:57

    « Re: Re: Re: Re: OT: knižné okienko

    pd7
    Knížka ve slovenštině přece není pro Čechoslováka žádný problém. Co já jsem se za komančů načetl třeba časopisu STOP auto-moto revue (ve slovenštině)...
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 08.07.20  16:36

    « Re: Re: Re: OT: knižné okienko

    freddie....ano, dalo se i letět. Ale ve čtyřech to bylo dost nákladné. Plus bylo potřeba si pak ještě půjčit auto, abychom si mohli zajet někde na výlet a na nákupy. S mojí druhou soudružkou jsme už většinou jen létali. Ale když na to byl čas, tak jsme jeli kolem pobřeží. To byla sice delší cesta, ale o to zajímavější.
    Tož ano, vnitrozemím se na to dalo dupnút, ale s dvěma dětmi na palubě sem nechtěl nic riskovat. Abych pravdu řekl, už si ani nepamatuju kolik jsme to tam tenkrát obvykle "upalovali" ... ;-) Ale na pěkný flastr to určitě bylo.... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 08.07.20  15:55

    « Re: Re: OT: knižné okienko

    Tak ja som dostal knihu o E. Ferrari ale kedy sa k tomu dostanem netuším. Ešte som poriadne ani nelistoval v tom časáku Evo kde bola GT3 vs GTR 8-s
    Dedo, nebolo tam lepšie ísť letecky alebo v tých časoch sa ešte tak moc nelietalo?
    Ako to bolo s meraním rychlostí? Dalo sa na to dupnúť?
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 08.07.20  15:03

    « Re: OT: knižné okienko

    iu....australské vnitrozemí je opravdu depresivní. Několikrát jsem absolvoval jízdu z Melbourne po Newell Hwy do QLD i s dětmi na dovolenou. Byla to ale nejkratší cesta (1800km) do tropů za teplem, protože ani v pravém létě nebyla v Melbourne jistota, že bude letní počasí a na koupání v moři. A bacha. I když bylo horko, tak voda v melbournském zálivu (Jižní Oceán) se málokdy přiblížila 20°C (na otevřeném oceáně 17°C), což na rychlé ochlazení je sice ok, ale na nějaké delší skotačení nebo plavání nic moc a pak na pláži nepříjemné horko. V QLD byla voda v moři (Tichý Oceán) 26-28°C a příjemný teplý vánek, což už bylo o něčem jiném. Cesta nám obvykle vzala 2 noci, 2.5 dne. Jízda nekonečná. Mezi městy 200-300 km. Krajina polopoušť. Teplota 35-45°C. Žádné lesy. Většinou jen rovina. Až v QLD nějaké kopečky a lesy. Ale těch 10 dní, co jsme tam strávili v resortu u moře vždy stály za to.... ;-) (Kniha je v ČR k dostání jen ve slovenštině).
    PS Prezidentku vám závidím....... :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 08.07.20  14:57

    « Re: OT: knižné okienko

    iu
    U mě teď zase aktuálně sedí čerstvý fotbalový "důchodce" Milan Baroš.
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 08.07.20  09:59

    « OT: knižné okienko

    Pradeda: aktuálne som dočítal výbornú knihu a spomenul som si na Teba. Je to totiž kriminálka odohrávajúca sa v Austrálii, pričom krajina a prostredie tam hrá významnú rolu, odohráva sa to v rozpálenom vnútrozemí a opísané je to veľmi plasticky. Jane Harperová: Stratený muž. Odporúčam. [odkaz]
    EDIT: aktuálne prezidentka pred mojou kanceláriou: [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 08.07.20  01:35

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: moto

    Takže logicky, výstup ve trojce - tři vrcholy... ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 07.07.20  19:39

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: moto

    >:-[] 2 osoby = 2 vrcholy :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 07.07.20  17:10

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: moto

    sf
    Ten první vrchol sis plánoval už v základním táboře...?
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 07.07.20  16:31

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: moto

    >:D >:D >:D myslel som že zažije konečne 2 vrcholy do obedu. No nejako si ma vyviedol z omylu. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 07.07.20  16:20

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: moto

    iudex: My jsme vylezli na Radhošť loni. Počítám že v sobotu dopoledne budu spíš relaxovat po páteční skvělé jízdě ve štrůdlu v tropickém vedru. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 07.07.20  16:17

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: moto

    sf: No ono při tom množství turistů ani na nic jinýho než na výstup nepomýšlejte. >:D Jakkoliv pozvat partnerku na "vrchol" může svádět i k něčemu jinému. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 07.07.20  15:45

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: moto

    My by sme do toho asi aj išli (myslím výstup).
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 07.07.20  12:47

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: moto

    Nemá niekto chuť spojiť to s trochou fyzickej aktivity a vyjsť na ten Radhošť doobeda? Z Dolnej Bečvy by to mali byť tak 2 hodinky hore.
  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 07.07.20  11:33

    « Re: Re: Re: Re: Re: moto

    Já se sobotním srazem od 14 hod v Rožnově počítám :-! :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 06.07.20  15:39

    « Re: Re: Re: Re: Re: moto

    Na Orave sa iba robí, a zapriahneme do toho aj “dolňákov”.

    S tou elektronikou u MM asi niečo bude, pretože testovanej motke nešiel vôbec displej a ani smerovky. No a u V2 radiť podľa ucha moc nejde.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dany

    Dany 06.07.20  12:54

    « Re: Re: Re: Re: moto

    Fred, jazdil som na H2 SX a niečo málo aj popísal. Pre osvieženie, som si to tiež pozrel :

    H2 SX SE a misrt Akrapovič. Podvozok, brzdy a vlastne všetko je špičkové. Tu nie je čo vytknúť. Na nižších otáčkach je to celkom v pohode, trošku ucukané, ale v pohode. Ten pocit, keď prvý krát na plný začne tlačiť kompresor je neopísateľný. Žiadne starosti nemajú šancu sa vás udržať. Žiaľ ani rozum. Ten zostal niekde v prachu pri zrazenom zajkovi. Len hučím do prilby „pi.čéééé“ (pardon). Keď sa mi v 180 na plnej štvorke odlepilo kolo na miernom horizonte, tak som sa cítil ako jazdec Isle of man. Priposratý o sedačku. Aspoň myslím, že tak nejako sa cítia, keď pozerám tie zábery. Hodinku s ňou som si užil a prežil. Ešte teraz sa mi klepú prsty. A to je ešte hypersport H2 s 231 koňmi a H2R s 310. Nie nechcem si to ani predstaviť.

    A dal som ju po obmedzovač, raz. Viackrát to nemalo zmysel.

    [odkaz]

    Zed je za super cenu a ako hovorí Sršeň. Nic netahá tak, jako Kawa s kompresorem, nic.
    Čo si ešte skúšal? Jazdil si na tej Morinke?

    [odkaz]

    Kafé ja osobne ešte neviem. Budeme s rodinkou na Orave, takže by som to mal bližšie ako z domu. Len neviem ako s časom, či nebude treba niečo robiť a tak
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 06.07.20  10:29

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: moto

    Áno bol to iba “podladený” naháč Z H2 >:D , na tú Ninju ani nemalo význam už sadať. Viac ma ale zaujalo Moto Morini Corsaro 1200 ZZ. Veľká V2 super zvuk a výkonu tak akurát (140 PS). [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 06.07.20  09:00

    « Re: Re: Re: Re: Re: moto

    No tak sf psal přímo Kawa Z H2, tak počítám že to bude tohle:
    [odkaz]

  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 06.07.20  08:32

    « Re: Re: Re: Re: moto

    Ja predbežne rátam, že by som dobehol. Možno si to spojím a s túrou a doobeda vybehnem na Radhošť, ak bude vhodné počasie.
    Fred: neviem o ktorej H2 píšeš, vidím Ninja H2, supersport s 231k, Z H2, naháč s 200k a H2 SX, torurer s 200k. Každopádne keď má niečo dvojkolesové preplňovaný motor s výkonom hotheču (Ninja H2 má viac ako môj GGTI), tak to musí byť čistá šialenosť. Na druhej strane šialenosť je aj tá cena na úrovni GGTI (Ninja H2).
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 06.07.20  06:43

    « Re: Re: Re: Re: moto

    sf: No jako já s tím počítám. Viděl bych to jak psal Thomasino, 14:00 na kávičce a pak se uvidí.
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 05.07.20  09:48

    « Re: Re: Re: moto

    Dany, neviem či si skúšal aj tú “kompresorovú sviňu” (sorry ale nič krajšie ma nenapadá) ale iba poviem že to je hnus. To bola snáď prvá motorka ktorú som nedal do obmedzovača a hlavne ani nebol dôvod pretože to fakt ide ako sviňa už aj v strednom pásme. Myslel som si že mám silné auto ale po včerajšku sa musím trošku prekalibrovať. A hlavne keď niekto povie že ho M3 alebo QV ide na okreske zabiť tak sa mu schuti vysmejem do očí. >:-[]
    Hoši mal som kdejaké moto 150+ PS ale toto je hnus, a ako som pozoroval všetkých pilotov ktorý z nej (Kawa Z H2) zišli tak to bolo hlavne krútenie hlavou do strán a snáď všetky grimasy tváre ktoré existujú. :-) Isiel som smerom k JE Dukovany a keď som videl jej obrysy tak som mal pocit že mám další blok jadrovky pod zadkom, fakt ten motor nemá slabšiu chvíľku. Koľko krát som chcel radiť ďalšiu vyššiu rýchlosť ale už to nešlo, pretože aj na 6 to ťahá neskutočným spôsobom. Od 6t rpm ma to začalo sťahovať z kože.
    Nie je to len o motore, ale tu hrá hlavnú úlohu aj keď šasi je tak isto báječné, brzdy fajn ale hlavne quickshifter úžasná vec. To by mala mať každá moto.
    Musel som to zo seba dať.
    PS : čo ten budúci víkend? Bude káva v Rožnove?
  • « 00 Reagovat !

    foto Dany

    Dany 03.07.20  09:38

    « Re: Re: Re: moto

    Fred, teda, ja som "mal" tiež slušný ťah, ale reťaz sa mi ešte pretrhnúť nepodarilo. Že ty si nezabiehal ;-) >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Dany

    Dany 03.07.20  09:37

    « Re: Re: moto

    Iudex, Woody: Čomu nerozumiete? Rád vysvetlím ;-)
    Jediné sprosté slovo je tam quickshifter a to je taká vecička, ktorá umožňuje radenie bez spojky od určitých otáčok, podľa naladenia. Pri radení hore na určitý čas preruší prívod paliva aby odľahčil ťah a umožnil preradenie. Pri podraďovaní hodí "medziplyn". K prevodovke to nie je moc priateľské a neodporúča sa používať stále. Na druhú stranu predlžuje dráhu radenia a radí sa cez "pružinu"/ spínač, ktorý sa pri použití spojky iba deaktivuje.
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 03.07.20  09:22

    « Re: Re: moto

    cca 2-3 mesiace spať som si kúpil nový bicykel a do nájazdu 80km som 2x roztrhol reťaz! Pán v predajni sa ma pýtal jak to pretože mu to nešlo do hlavy. Tak som mu povedal že idem ako čipnuté tdi “vocpodu” a potom to takto dopadá. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 02.07.20  19:40

    « Re: moto

    Dany: Parádní report :yes: i když přiznám se, že jsem spíš latentní motorkář a rozuměl jsem tomu jenom o něco víc než iudex. >:D

    Ale když jsme u "jednostopých", mám mikrohistorku z debaty s kolegou. Zrovna jsem přijel do práce se Swištěm po ročním servisu, výměna oleje atp. a kolega přijel na kole. Jen jsem tak mezi řečí nadhodil spokojenost s cenou servisu a on na to:

    "No já byl teď po dvou letech a platil jsem 4.200. To jsem čekal míň."
    "A kolik máš najeto ?"
    "6.000 km."
    "No, to teda moc nejezdíš, 6000 za dva roky, co máš za auto ?"
    "Ale ne, já myslel servis na kolo." >:D

    PS: Kellys Gate 30
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 01.07.20  10:46

    « Re: Re: Re: Re: moto

    iudex
    Bylo to pro tebe jako číst červenou knihovnu v plus devadesáti letech... ;-)
    (31000)
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 01.07.20  08:40

    « Re: Re: Re: moto

    Ten Stríít od Dukny musí byť fakt husté, kua. No uvidím. :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 01.07.20  08:24

    « Re: Re: Re: moto

    Dany: výborný román, síce som vôbec nerozumel, o čom píšeš >:D ale bavilo ma to a vďaka Tebe som pri jeho čítaní vykôstkoval kilo čerešní. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Dany

    Dany 30.06.20  21:50

    « Re: Re: moto

    Tak si to uži. H2 je velice nekompromisný zážitok, ale ja by som to doma asi nechcel. Tiež žere gumy na počkanie a bude žrať jak prekopnutá. Tých 200 plnokrvníkov musíš napásť.
    Ale ty si zvyknutý na spotrebu všeho druhu z Julinky ;-)
    Versys ešte na Babe ukazoval plnú a myslím, že stiahol jednu paličku až v TT. Za celý deň som skončil so spotrebou 6,6l podľa dotankovania. Do Tracera som po 60km dotankoval 8 l. Nie som si úplne istý, či bola pôvodne plná, ale ukazovalo plnú.
    Vyskúšaj si ešte Z900 RS, tá ma bavila najviac.
    [odkaz]
    Čokoľvek budeš skúšať, zober si to pred H2.
    Ja si myslím, že s tými dvoma kusmi to nebude také horúce. Ja som mal možnosť si vyskúšať čokoľvek, kľudne aj všetko, len už mali fajront.

    Tu máš niečo na nepokojný spánok >:-[]

    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 30.06.20  20:25

    « Re: moto

    Dany, ja snaď pôjdem v sobotu na greendays a mám predbežne zajednanú testovačku na ten údajný "brutalizmus" H2 ale naháča. Snáď tam budú mať ešte niečo volné a vyskúšam aj nejaký další kusok niečoho civilného (povolené sú 2ks). Stále ma to však ťahá k tomu diabolskému Diavelovi (ojazdený) ale jeden známy čo má V-maxa 1800 tak ma od toho celkom odhovára. Vraj to je podobné ako mad-max, gumu neháva na asfalte všade a žerie to ako prekopnuté.Dojazd 120-150km.
    Tak ja ti neviem, ale absťák už začína byť hodne nepríjemný.
  • « 00 Reagovat !

    foto Dany

    Dany 30.06.20  20:10

    « Re: UP! Čítanie na víkend

    Leg, pekne a hlavne triezvo spísané dojmy :yes:
    Už som sa tu skôr vyjadril, že by sa mi dotovaný elektropovoz páčil pre ženu. Pre ňu by to bolo ideálne poskakovadlo ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Dany

    Dany 30.06.20  19:45

    « moto

    Aj ja sa podelím so skúsenosťami z jedného veľmi príjemne stráveného dňa. Vydal som sa na test tour, kde som mal naplánované bezprostredne porovnať čo najviac kandidátov na môj zážitkový povoz. Mal som zajednaný Versys do nasledujúceho dňa a na ňom som mal naplánované obehnúť ďalších predajcov. Nakoniec to vďaka povinnostiam skončilo trochu inak, ale nebudem predbiehať. Vyzdvihol som si Kawu a vybral sa do Styxu pre Tracera 900. Už prvé km na Kawe v Bratislave ma utvrdili v tom, aká dokáže byť neskutočne pohodlná a ľahko ovládateľná na tú veľkosť.

    Tracera mali vo výbave GT, s komfortným sedlom. Tracer bol o niečo živší na podvozku, ale oproti Kawe vyžadoval viac dôrazu pri ovládaní. Tiež bol agresívnejší, ucukanejší na plyne (aj na B-čkovej mape) s výraznejšími vibráciami a tiež jadrnejším prejavom. Vďaka tejto kombinácii pôsobil o čosi výkonnejšie ako uhladenejší Versys. Na Babe bol vo svojom živle a na kratšie vzdialenosti by mu možno nič nechýbalo. V podstate mi najviac vadili zadné stupačky, ktoré sú kvôli celkovej veľkosti veľmi blízko tých predných a keď som dal nohu, tak ako sa má, tak už mi zadná stupačka zavadzala. Neviem si predstaviť, že by tam ešte niekto sedel. Pri využívaní potenciálu je dosť užraný a cestou BA – Baba – BA si potiahol cez pol nádrže. Podvozok manuálne nastaviteľný, dosť dobre naladený, brzdy výkonné s agresívnejším nástupom. Za cenu 12t € + 900 na ďalšiu výbavu je to veľmi zaujímavá ponuka. Ak by som si žil na menšej nohe :-) , tak by sa to dalo.

    Telefonát, treba mi ponáhľať na stretnutie do Trnavy a následne do Šale. Ok, Mulstistradu dnes vypustím a na KTM sa môžem staviť v Matúškove, čo je pri Galante. Ale Babu dám!

    Už cestou na Babu zisťujem, že Kawa nie je o nič pomalšia, len robí všetko tak nejak samozrejme a pritom je celkovo pohodlnejšia. Posed, úchop, vibrácie, akustická pohoda za štítom... Režimy sa dajú prepínať za jazdy a semiaktívny podvozok ešte dolaďuje nastavenia podľa povrchu, náklonov, ťahania za plyn. Tvrdosť podvozku sa dá ešte doladiť pridaním batožiny, prípadne spolujazdca (v systéme). Trakčná kontrola zasahuje neznateľne (proti Yamahe), ABS nechá v Sporte hvízdnuť kolo a neoberá tak o drahocenné metre. Ak prerozdeľuje nejak brzdnú silu medzi predok, zadok, tak to nebolo cítiť. Skrátka elektronika je tu nastavená vynikajúco a nekecá do jazdy, resp. kecá, ale neotravuje. Trakčná sa dá vypnúť, Abs asi nie. Sme na Babe, dávam Sport. Hneď v druhej zákrute škrkám stupačkou o asfalt. To, s akou ľahkosťou sa taký kolos ovláda je prekvapivé. Výkon absolútne nechýba a na krátkych úsekoch teleportuje podobne ako Tracer. Zvuk pri plne otvorenom saní je návykový. Požičiam si jednu pasáž z pera profesionála:
    „chová se jako lehce převychovaný chuligán, který sice už ví, který příbor se používá na rybu a který na steak, ale pořád jsou jeho pěsti silnější než mozek, když dojde na původně jen verbální konflikt. A přesně s takovýmhle motorem vás baví jet “

    Priznám sa, že minulý rok mi prišiel ten motor nevýraznejší, ako zvukom, tak aj prejavom. Má to na svedomí jedna jediná vec. Pred ním som jazdil 200 koňovou H2 SX s pánom Akrapovičom.

    No ale nestíham, takže rýchly presun do TT a odtiaľ ešte rýchlejší do Šale. Autá doslova preskakujem. V Matúškove majú pre mňa nemilé správy, nemajú značku na predvádzačke, až budúci týždeň. Cestou späť počujem iný zaujímavý zvuk a nie je môj. V šóre pred sebou vidím vykukovať R8, hneď jak je voľné, tak to osolil a ja sa púšťam cez 4 autá hneď za ním. Najskôr som sa doťahoval, no pri 180 sa už začal vzďaľovať. Aspoň som si skúsil cez 220, ale takéto rýchlosti už moc nemusím, tak zase poľavujem.
    V TT volám kamarátovi, či sa nejde previezť, aby som porovnal aspoň so starším modelom. Hneď si prehadzujeme mašiny a ideme sa voziť. Po pár zákrutách bliká doprava a čuduje sa, ako je to ľahké a ako sa ľahko ovláda, výkonu dosť a dosť a keď mu hovorím, že sú cca rovnako ťažké tak hovorí, že by hádal tak 40 – 50 kg rozdiel z toho správania. Pravda, na Advíku je hneď poznať vyššie ťažisko, hrubiánsky prejav motora a aj ho treba o dosť hrubšie prehovárať. Zase motor je hotový reaktor. Nižšie stupne ani nemá zmysel vytáčať, na trojke pri plnom ešte furt hrabe elektronika, že je výkonnejšia je nižšie poznať skôr tým humbukom čo robí (má tam ladený výfuk), ako reálne pretavenou rýchlosťou. Nad 180 je to iná a ťahá furt jak splašená koza. Mal som tam asi 240 na úzkej okreske a už sa mi sťahovali polky. Jednak zo strachu o zajačikov a druhak o svoje prirodzenie, keďže sa sedí priamo na obrovskom valci. Keď to porovnám s Kawou, akože sú prejavom neporovnateľné, tak Kawa je v každom ohľade príjemnejšia, pohodlnejšia a do určitej rýchlosti rovnako rýchla. V bežnej premávke určite. Sériové sedlo je pohodlnejšie ako príplatkové KTM a pritom dovoľuje vysadať v zákrutách a aktívne jazdiť. Štít Kawy je lepší ako príplatkový čo mal na KTM. Vibrácie do riadidiel neporovnateľné, na to som háklivý, lebo mi tŕpnu ruky. Ergonómia mi viac sadla na Kawe. Brzdy mali lepší nástup a nebolo treba za ne tak ťahať ako za Brembá, čo som bol prekvapený. To môže byť ojazdením. Kolem a kolem asi tušíte, čo mi viac sadlo. KTM je určite univerzálnejšia motorka a možno aj na okruhu by bola rýchlejšia. Viac mi však vyhovuje cestnejší charakter Kawy a v súčte všetkých vlastností to nepreválcuje ani výkon Advíka. Nejaké Rumunsko by som asi radšej absolvoval s KTM, ale naše cesty sú prevažne cestného charakteru. A aj nepekné zaplátované povrchy zvláda Versys s noblesou.

    Ešte je tu otázka ceny. Japonci nie sú moc prívetivý v tomto smere a na plne vybavený Versys SE GT sa mi podarilo zjednať 1500 € dole a to už som mal pocit, že ho okrádam. Konečná cena je tak stále okolo 17t, čo je dosť.

    V KTM sú so základom prívetivejší a model 2020 v cenníkovke 17t, sa dá zohnať za 15. V tom stave jej ale na Versys chýbajú nejaké nutné extras ako komfortné sedlo, vyhrievané hefty, lepší štít, padáky... a niekde som čítal, že už v základe nemá ani quickshifter... a samozrejme kufre. V konečnom dôsledku bude po dovybavení cena Advíka o niečo vyššie.

    A čo mi vadilo na Versyse? Je toho málo, ale niečo sa predsa nájde. Chod quickshiftera je dlhší a cítiť tam pružinu (že vraj naladený k pohodlnejšiemu charakteru cestovania) a je to cítiť aj za jazdy. V testoch sa opakuje, že za jazdy to cítiť nie je. Dá sa vyhodiť a deaktivovať v systéme. Na predvádzacom Versyse mi občas, asi 3x, zachvela spojka pri rozbehu. Toto som si na minulom nevšimol (že vraj to niektoré kusy majú a stratí sa to keď sa usadia pružiny v spojkovom koši). A ako som bol nútený jazdiť viac aj v meste, tak pri najnižších rýchlostiach v zápchach je tiež trochu ucukaný. Proti ostatným dvom rivalom je to ale o rád inde.

    Fu, to je román.

    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 29.06.20  16:12

    « Re: Re: Re: Re: UP! Čítanie na víkend

    iudex: áno, presne tak som to dlho vnímal, len aj tých pár šťavnatých jázd ma nejako v poslednej dobe prestalo napĺňať.
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 29.06.20  10:35

    « Re: Re: Re: Re: UP! Čítanie na víkend

    iu : presne ako píšeš. Pri dialničných presunoch a kolónach si človek povie načo mi je taká prekoňovaná kára, ale prídu nejaké zakrútene cesty s "motačmi" tak je radosť sa zviesť a obiehať motačov keď je to nutné.
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 29.06.20  08:25

    « Re: Re: Re: UP! Čítanie na víkend

    Leg: tak vlastne všetko podľa očakávania, radosť z nízkej spotreby pri pohybe v určenom prostredí, neprekvapivé limity dané darcom orgánov z triedy mini, muchy infotainmentu typické pre najnovšie modely, všetko prijateľné v kontexte ceny.
    Ono s tým kladnejším prijatím než bávo to bude aj dvomi aspektmi, ktoré sám pozorujem: jednak je tu faktor novosti a zaujímavosti (čisté elektro je stále obrovská zriedkavosť, notabene v nejakej dostupnej cenovej relácii, t.j. mimo Tesly), jednak pri tej prémii (navyše pred 11 rokmi či kedy si si kupoval 1er a na malej dedine) je aj faktor závisti, ktorý sa prejavuje aj tak, ako píšeš (načo Ti je také auto, šak to vela žere, proste kyslé hrozná).
    Cez víkend som vybehol na Skalku na ferratu, čo je cca. 160 km, z toho 90% po diaľnici a tiež mi napadlo, že načo mi je trojliter, keď idem 140kou ako všetci ostatní na Fabiach a Octaviach, na rozdiel od nich ale s podstatne vyššou spotrebou. Ale potom prišlo stúpanie z Kremnice na Skalku, pekne zákrutovitá cesta s novým asfaltom, ktorú som celú vyšiel v ostrom tempe na vytočenej dvojke resp. trojke. No a na konci som opäť dospel k záveru, že práve kvôli týmto pár okamihom a jednotkám percent jazdy so zubami vycerenými od radosti mi stojí za to mať taký motor. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 29.06.20  05:14

    « Re: Re: UP! Čítanie na víkend

    woody: áno, blbečkovskú komunikáciu som nútený používať v práci viac ako dosť. Preto sa tomu snažím v súkromnom živote vyhýbať a udržiavať vzťahy viac na úrovni. Bohužiaľ, občas na to človek doplatí a niekedy sa nedá ináč. Mňa asi najviac dostali klampiari, ktorí prišli niečo dorobiť na streche. Volali (nebol som doma), či by si niekde nemohli požičať rebrík. To som fakt nevedel, či sa začať hurónsky rehotať, začať im nadávať alebo ich ísť vyhnať zo stavby.

    S tým infotaimentom to nebude taká tragédia, nejak si nájdem cestičku. Ide skôr o to, že pri elektre človeku sa hodí prístup ku niektorým špecifickým funkciám (napr. nastavenie nabíjania) a tie sú zahrabané v hlbinách aplikácií a ani nie je vidieť, čo aktívne je a čo nie.

    Praděda: je to román, ale napísal som to celkom rýchlo, šlo mi to od srdca. :-) K tej poslednej vete: v mojom okolí sa to skutočne petrolheadmi nehemží, naopak. Keď som doviezol BMW, padali v zásade dve otázky: koľko to žere a načo mi je také silné auto. A úplne to zaklincoval kamoš po zhliadnutí nápisu 130i, že na jednatrojku to má fakt dobrý zvuk.
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 28.06.20  14:26

    « Re: Re: Re: Re: Re: UP! Čítanie na víkend

    wl....frajer mě říkali naposled v roce 2007 když mě bylo 60 a ještě jezdil s ITR okruhy s klukama, co mohli být moji vnuci.... ;-)
    A tady za tento hot crossover by se člověk mého věku asi také nemusel stydět,,, ;-)
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 28.06.20  14:22

    « Re: Re: Re: Re: Re: UP! Čítanie na víkend

    Vy dvaja neprestanete, asi Vás rozsadím >:D
    Ja keď budem mať 100 rokov tak si chcem kúpiť Ferko, pred ním bude snáď ešte pár Poršákov.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 28.06.20  11:09

    « Re: Re: Re: Re: UP! Čítanie na víkend

    Vidíš, to je frajer, a ty už nechceš ani hb/hh. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 28.06.20  10:34

    « Re: Re: Re: UP! Čítanie na víkend

    ...."můj" starší brácha... ;-) >:D
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 27.06.20  11:34

    « Re: UP! Čítanie na víkend

    Leg.....tož nečekal jsem, že tu napíšeš hotový román, ale četlo se to hezky a přečetl jsem to od začátku až do konce. Jenom ta poslední věta mě trochu překvapila. Asi ve vaší čtvrti bydlí nějací divní lidé... ;-) Ale to se stává. V žádném případě by nemělo cenu se kvůli tomu stěhovat...... ;-)
    Tvé první dojmy z nového "zkratovozu" mě utvrdili v tom, že bude záhodno si tuto věc brzy otestovat. Před 50 lety jsem něco málo najezdil s elektrickou ještěrkou, tak su zvědavý jak daleko od té doby technologie pokročila.... ;-)
    Ideálně s fotovoltanikou na střeše, kousek do práce a kousek do města, zkratomobil určitě dává smysl. Plus nižší emise....tož ať dlúho slúží..... :yes:
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 27.06.20  09:17

    « Re: Re: UP! Čítanie na víkend

    w-a
    To je fakt, skutečných profíků je u nás jako šafránu, čest výjimkám.
    Jak psal Leg, oni ti prodejci byli dlouhá léta zvyklí prodávat nová auta jen s výpary v nádrži, tak teď od nich nemůže nikdo čekat, že mu do elektromobilu "natankují" rovnou plnou... >:-[] ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 27.06.20  07:57

    « Re: UP! Čítanie na víkend

    Leg: Díky za zajímavé čtení. :yes:

    Při poznámce "ale nechcel som urážať ich profesionálnu hrdosť" jsem šel skoro pod stůl. >:D

    V podobné situaci bych asi chytil těžkého "nerva", to je neskutečná stupidita. Ale mám svoje zkušenosti z jiných oblastí, jak u nás funguje profesionalita. Opravář, kterýmu musím půjčovat nářadí, stěhováci, kterým musím radit, jak něco přestěhovat, dopravce, kterého jsem málem vyhodil z auta se slovy, že mu teda na to místo zacouvám... >:-[] Takže jsem si bohužel zvykl na blbečkovskou komunikaci a preventivní otravování, aby vše dopadlo alespoň přibližně podle mých představ.

    Jinak i přes své sklony k petrolheadství chápu tvoje důvody a v zásadě nemám proč oponovat.

    Jenom ten boj s infotainmentem a systémy "chytřejšími" než uživatel mě se.re čím dál víc. To se ovšem týká i spalováků. Jsem holt fosilie. ;-)

    Tak ať jsi spokojenej, to je nejdůležitější.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 27.06.20  02:30

    « Re: UP! Čítanie na víkend

    Leg
    Díky za zajímavé čtení na víkend. :yes:
    Jak už jsem psal, s e-Up!em jsem jezdil (po Ostravě), když to ještě byla novinka, a ani s prostorem za volantem jsem neměl problém, lepší než v mnoha subkompaktech. A pokud by to bylo třídvířko - ideální i na nastupování/vystupování ...
    Ať ti věrně slouží!

    P.S. 183/70? S 5kg zavazadlem si snem automobilek, tzv. "normovaný řidič".
    Já jsem v tomto ohledu spíš "white hightower": [odkaz]

  • « 00 Reagovat !

    foto Leg

    Leg 26.06.20  22:54

    « UP! Čítanie na víkend

    Nerád vám ruším konštruktívnu debatu o tom, v koľkých komorách je najlepšie páliť staré fosílie za účelom rozpohybovania pseudoterénnych automobilov takmer neschopných opustiť asfaltovú cestu a s tým súvisiacu polemiku o tom, ktorý aparát pri tomto pálení vydáva uchu najviac lahodiace detonácie :-! , ale sľúbil som prvé dojmy z auta, ktoré na pohybovú energiu využíva presun elektrónov z miesta na miesto a pri tom nevydáva takmer žiadne zvuky. Teda technológia, ktorá je hodná 21. storočia. (O tom, kde tieto elektróny “vznikajú” takticky pomlčím. :-) )

    V prvom rade treba konštatovať, že sú to sktočne prvé dojmy, auto som objednával bez skúšobnej jazdy, na základe parametrov a prvých dojmov médií. To je niečo, o čom by som nikdy nepovedal, že niekedy spravím, ale dotačný systém má svoje úskalia, výroba len nabiehala a očakával som, že ak by som čakal na test drive, auto by bolo asi výrazne neskôr, ak vôbec. A za výrazne vyššiu cenu. Takže som sa spoľahol na médiá, na skúsenosť s rental carom spred pár rokov v jednom stredomorskom letovisku (samozrejme holobyt s udýchaným atmolitrom) a statickými dojmami na showroome (podobný biely atmoholobyt).

    Už samotné odovzdávanie bolo celkom funny. Spravili sa papiere a predajca odišiel pre auto. Vrátil sa bez auta, ale s ustarosteným výrazom v tvári a otázkou, ako ďaleko to máme domov. “60 km.” “Máte to nabité na 50 km, to Vám asi nebude stačiť, dám to dobiť.” otočil sa a odkráčal preč. Nuž čo, sám si za to môžem, chcel som mu mailom včas pripomenúť, nech to aspoň trochu nabijú, ale nechcel som urážať ich profesionálnu hrdosť, že nevedia, že elektro sa nedá odovzdať s výparmi v nádrži čo vystačia ledva na najbližšiu pumpu. Tak mi treba, ešte som ani neprevzal svoj prvý elektromobil a už sedím v kresle a čakám, neschopný sa pohnúť kvôli nedostatočnému dojazdu. Range anxiety v praxi, keby to videli zarytí odporcovia elektromobility, tak mi neostane než chodiť po kanáloch. Prešlo pár desiatok minút, prešli sme si auto, čosi sme si ukázali a ja som s radosťou vyrazil na cestu. Takže tie prvé dojmy:

    Motor: 61kW hovorí za všetko, jasné, elektromotor a jeho výhody, okamžitá reakcia od nuly atď, ale zázraky sa nedejú. To znamená, že som očakával pomerne slušnú dynamiku cca do 50, do 100 ako tak a ak bude treba, na tých 130 sa to nejak rozkotúľa. Pravda je taká, že do 50 je to auto v reálnej prevádzke podobne mrštné ako 130i (!), ak s ním samozrejme človek nejazdí permanentne na jednotke-dvojke, čo nejazdí. Do cca 100 auto zrýchľuje viac ako slušne, zaradiť sa v mestkom diaľničnom pripájači je brnkačka, a aj tých 130 nie je žiadny problém. Takže dynamika motora je skutočné prekvapenie, uznávam, spôsobené hlavne nízkymi očakávaniami danými malým papierovým výkonom. Bonus je, že ten motor fakt dobre brzdí, viď kapitola brzdy.

    Prevodovka: v podstate žiadna nie je, iba “pevné” prepojenie motora s kolesami cez reduktor. A u prevodoviek platí, že najlepšia prevodovka je žiadna prevodovka.

    Riadenie: gumové, bez citu. Zodpovedá očakávaniam vzhľadom na cenovú kategóriu základu.

    Podvozok: podobne ako riadenie. Našťastie, nie je to úplny kostitras a obavy z príplatkových 16” kolies sa nenaplnili. Oproti BMW výrazne poddajnejší, aj keď v každej inej oblasti samozrejme neznesie porovnanie. Naivný by bol ale ten, kto by očakával niečo iné. Test na zakrútenej okreske ma ešte len čaká, už z diaľničných privádzačov viem, že príplatkové 185 mm gumy boli dobrá voľba. Výhoda je, že interiér nie je vyhrkaný desiatkami tisíc km našich superkvalitných ciest, ako na mojich ostatných autách, čo pridáva na subjektívnom komforte. Som zvedavý, ako dlho mu to vydrží.

    Brzdy: neviem, nepoužívam. :-) Vďaka pomerne silnému brzdeniu motorom a spätnému získavaniu energie do akumulátorov brzdy používam v zásade pri zastavení a nepredvídaných situáciách. Pomocou voliacej páky “prevodovky” má človek možnosť nastaviť 5 stupňov rekuperácie, ja hlavne používam ten najsilnejší.

    Batéria: alfa a omega každého elektromobilu. Dnes som mal 75 km cestu do mesta, po meste a späť s mnohými zastávkami, 28 stupňov, pustená klimatizácia, väčšinou som sa pohyboval niekde medzi 20-80 m/h, ak sa dalo, šiel som rýchlejšie + krátka piatková zápcha (toto je asi prostredie, kde sa UP! Bude pohybovať najčastejšie). Spotreba rovných 10kWh/100km, domov som prišiel s dojazdom 210 km. Takže ďalšie príjemné prekvapenie. Cestou domov z autosalónu po “maďarskej” plošine, kde som šiel 50 dedina a 120 mimo mi to vyšlo na cca 14 kWh/100km, spotreba je teda silo závislá od rýchlosti, nič pre diaľničných strelcov.

    Vnútorný priestor, interiér: priestrannosť vpredu plne dostačujúca (mám 183/70, neviem či by to label dal), vzadu s výhradami na kratšie trasy aj pre dospelých. Polohu za volantom som si našiel celkom rýchlo, chýba lakťová opierka a možnosť pritiahnuť si volant. A sedadlá sú ozaj biedne, napriek fancy diamantovému prešívaniu (vzadu nie je, asi im neostali prachy na niť), kto by to čakal. Cargo je maličké, po sklopení sedadiel ok. Lakované dvere mi nevadia na rozdiel od bagážnika, fakt je problém dať na nákladovú hranu zvnútra nejaký plast, veď to bude po pár rokoch úplne zničené.

    Hi-tech stuff: ako vieme, dnešné autá bez príslušnej aplikácie ani nemá zmysel uvádzať na trh. Ak by sme sa mali riadiť konektivitou, UP! je asi najmodernejšie auto na svete, lebo má aplikácie hneď dve. Jedna je na ovládanie auta na diaľku (nabíjanie/vyhrievanie/chladenie/rozmraz… okna + ďalšie informácie), druhá slúži ako infotaiment, ak je telefón vložený do držiaka na prístrojovke. To je v princípe super nápad, ktorý ale naráža na dva zásadné problémy. Zaprvé tá aplikácia je morálne zhruba 10 rokov za ostatným software v telefóne a zadruhé držiek je vodorovný a minimálne iOS má dosť obmedzené fungovanie telefónu naležato. Čiže homescreen, telefón, spotify, hudba a dokonca aj rozpoznávanie tváre sú otočené o 90 stupňov. Mapy sú ok. Ďalšia vec je softvare celého auta samotný, jednak je totálne neintuitívny a návod nijako nepomáha a druhak jednu appku som spároval tak na tretí krát a druhú vôbec. Až cez vebové rozhranie som sa dozvedel, že možno treba zavolať na infolinku, aby aktivovali simkartu. Vôbec sa nedivím, že ID3 je taký prúser, na tomto je krásne vidieť, že na sw oddelení ľavá ruka nevie čo robí pravá.

    Suma sumárum (aj tak to až sem nikto nedočítal, koho by tu zaujímala takáto zápalková krabička) auto prinieslo pár skutočne pozitývnych prekvapení (dynamika, spotreba a dojazd), z pár vecí som sklamaný (hlavne infotaiment a jeho nevyladenosť a neintuitívnosť), väčšina slabých miest ako sedačky či riadenie sú ale v kontexte cenovej kategórie a predpokladaného použitia auta v budúcnosti neprekvapivé a akceptovateľné. Skrátka, ako prímestké približovadlo bude iste plniť svoju úlohu viac ako dobre a verím, že nám prinesie aj veľa radosti. A mimochodom, v okolí známych zbiera výrazne viac pozitívnych reakcií ako kedysi BMW, vidím, že aj neautofanúšikovia sú ním často úprimne nadšení.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 26.06.20  18:02

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AMG/OMG

    pd7
    Děláš, jako kdybys to MB OMG měl doma v garáži, nebo jako kdyby ti uletěly včely.
    Jestli jsem ti zbořil hrad z písku, tak sorry, ale o štengrování si tu začal psát ty. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 26.06.20  17:56

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AMG/OMG

    tms....no ano...AMG A35.....seděl jsem v ní a to mě stačilo. Vlastně hlavně to "vyhrabávání se" z ní mě úplně stačilo.... ;-) (Horší než z 1er) O jízdu jsem už nestál... ;-\ Právě proto jsem se zaměřil na GLA a Q3. V Q3 i v superseded GLA jsem už seděl a N/V je pro nás, "staré vojáky", docela v normě. C43 AMG Coupe je parádní vozítko i za rozumnou cenu, ale pro mou potřebu univerzálu bohužel nevhodné.... :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 26.06.20  17:28

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AMG/OMG

    wl......."Ale komu jsem to poslal, všichni na to dávají palce nahoru a vychlámané smajly"....co na říct.....jsem rád, že máš z toho takovou radost....a přeju ti to..... :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 26.06.20  16:31

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AMG/OMG

    Th
    Přesně tak, woodyho "OMG" je absolutní trefa do černého... :yes: >:-[] ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Thomasino

    Thomasino 26.06.20  16:08

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AMG/OMG

    OMG pro 4-válce MB AMG je ale dobrý, to se mi taky líbí. Hlavně ty nové A35 AMG nejsou na řízení prý nic moc :-O Jako spousta barviček a cingrlátek jako v cirkuse, asi pro mladé co jsou závisláci na YT, FB a Instáči, ale řízení tě už moc nepobaví. Ale stále se mi hrozně líbí C43 AMG Coupe, kde je ještě pořádný šestiválec s pěkným zvukem. To naopak chválí i bývalí majitelé M2 a jiných sportovních aut. Ale tam je taky preferovaný zadek a není to ošizená čtyřkola pomocí Haldexu, s preferencí předku (což mám v Atece a vím jak funguje - na daily dobrý, na zábavu nic moc). Ikdyž v tom Q3 RS to zvládli soudruzi podle všeho naladit mnohem zábavněji například :-) Tak je otázka, jak se s tím popasovali u Mercedesu. Ale známej z nové A35 AMG hatchback není moc nadšený.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 26.06.20  15:52

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AMG/OMG

    sf
    Myslíš Rotvajlera s Jorkšírským teriérem? >:D ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 26.06.20  15:44

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: AMG/OMG

    pd7
    Nedupl, ale tobě z toho evidentně málem praskla žilka... :*) >:D >:-[]
    Ale komu jsem to poslal, všichni na to dávají palce nahoru a vychlámané smajly... :yes: >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 26.06.20  15:10

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: AMG/OMG

    ..... už se poprali? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 26.06.20  14:00

    « Re: Re: Re: Re: Re: AMG/OMG

    wl...."Ode dneška jinak, než OMG, AMG s R4 neřeknu".....hahaha....to zní jako pubertální tamtrums.....doufám, že sis při tom i dupl nohou..... ;-) >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 26.06.20  13:48

    « Re: Re: AMG/OMG

    iu....v AMG jak víme, skládají motory ručně z nejkvalitnějších, vyvážených komponentů opravdový "kouzelníci". A AMG si pak za takový motor nechá patřičně zaplatit.
    Je to jak s ovsem pro koně. Pokud chceš pro svého koně kvalitní oves, tak musíš za kvalitu patřičně zaplatit. Ale pokud by ti nevadilo krmit svého koně ovsem, který už koněm jednou prošel, tak takový oves se dá pořídit daleko levněji. ;-) Něco v tom smyslu měl v Toyotě Manager Quality napsáno ve své kanceláři na stěně.
    Co se týká AMG A 35 a AMG GLA 35 , tak ty jejich 300k motory nejsou real McCoy AMG.
    Tyto jsou smontované z komponentů přímo na výrobní lince ve fabrice. (Cost saving... ;-) )
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 26.06.20  13:44

    « Re: Re: Re: Re: AMG/OMG

    iu
    Už to mám zase zpátky...
    To byl můj náhradní nick, když jsem se nemohl po "úpravě" webu přihlásit.
    K té recenzi 992 se až tak moc nedivím, vzhledem k tomu, že měl před tím 997.2
    Taky riziko prvních nevychytaných sérií a smůla na kus...
    Proč se před objednáním pořádně nesvezl s předváděčkou (třeba i na víkend) je zarážející.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-labels

    white_labels 26.06.20  13:30

    « Re: Re: Re: Re: AMG/OMG

    iu
    Zase mi blbne přihlašování! Dodnes tu po debilním fl nejdou avatary, kromě Lega.
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 26.06.20  13:06

    « Re: Re: Re: AMG/OMG

    Keď ste tu všetci peší, to sa môžte ku mne pridať zajtra na túru na Veľký Rozsutec ;-)
    [odkaz]
    white: prečo zmena nicku? Inak videl si recenziu na novú 911ku na MACZ? Celkom nasraná, majiteľ zrocna nechváli: [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto white-labels

    white_labels 26.06.20  13:05

    « Re: Re: Re: Re: AMG/OMG

    pd7
    No, hlavně, že ty se naopak vůbec vyštengrovat nenecháš... >:D
    A to OMG nějakými marketingovými odkazy neokecáš. Ode dneška jinak, než OMG, AMG s R4 neřeknu.
  • « 00 Reagovat !

    foto white-labels

    white_labels 26.06.20  13:02

    « Re: Re: AMG/OMG

    pd7
    A to mi píše někdo, kdo si i pro rohlíky jezdí autem... :*) >:-[]
    Já si pro rohlíky nejezdím, a po Rožnově autem taky nejezdím a s Porsche už vůbec ne, pěšky, nebo na kolobce. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 26.06.20  12:30

    « Re: Re: Re: AMG/OMG

    Freddie,....hahaha...když on se wl nechá tak lehce vyštengrovat....asi má málo práce.... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 26.06.20  12:16

    « Re: Re: Re: AMG/OMG

    Tak určite poriadna zľava dokáže zmeniť náhľad na výhodnosť, ale obávam sa, že na nejakú štvrtinu ceny u Áčka môžeš zabudnúť. Nedávno tu písal kolega s novým Áčkom (tuším A200d), že zľavy boli od 4 do 10% (za čo to napokon kúpil).
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 26.06.20  12:08

    « Re: Re: AMG/OMG

    Súboj Porče vs Merkeles/ R.p.R. vs Kyjov sa pekne vyostruje >:D
    To A 45OMG musí byť ale fakt šupa, dizajnovo to nie je krásavec ale technicky to bude fajn no a cena?? Ktovie čo je reálne.
  • « 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 26.06.20  12:00

    « Re: AMG/OMG

    Tak síce tiež nie som fanúšikom štvorvalcových AMG a za žiadne z nich by som nikdy nevysolil tie nehorázne peniaze, faktom ale je, že A45AMG je sakra rýchly stroj, 420 koní je na hatch brutálny výkon, videl som dragrace, kde Áčko vyprášilo omnoho výkonnejšie viacvalcové stroje, napr. RS4.
    Ale opäť, za štvorvalcový hatchback dať 65.682 eur (bez príplatkov), to by som musel byť na hlavu padnutý.
  • « 00 Reagovat !

    foto pradeda777

    pradeda777 26.06.20  11:46

    « Re: AMG/OMG

    OMG.....neználkové.....nikdo neumí motory jako AMG!.... :-!
    [odkaz]
    wl....pořád lepší rozvážet rohlíky po Kyjově s moderním Citanem, než zmrzlinu po Rožnově s "historickým" Prošem.... >:-[] ;-) >:D Btw, měl bys raději chodit pěšky, je to zdravější a prospělo by ti to..... :-!
  • « 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 26.06.20  10:29

    « AMG/OMG

    w-a
    Přejmenovat všechny AMG s R4 na OMG je nápad desetiletí! :yes: >:D >:-[]
    Posílám dál, škoda že zatím osobně neznám nikoho s touto kombinací, ale děda se jistě brzy do klubu OMG přidá. ;-)
    Géčko je taky dobrý tip pro dědu, když chce něco menšího a hlavně "moderního". >:-[]
    A s Citanem by zase nemusel pro rohlíky jenom jezdit, ale rovnou je i rozvážet po celém Kyjově, taková seniorská brigáda, a měl by třeba časem i na to Porsche. Možná by pak o tom mohl vydat knihu: "Jak jsem s MB k Porsche přišel" >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 26.06.20  06:34

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Macan

    wl : áno brzdy , po poľsky :*)
    vč. som v rámci malého oddychu "čekol" inzeráty na Macan-y a tie ceny nevypadajú nejako zle.
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 26.06.20  05:22

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Macan

    wl: V rámci D3 ale i další prémie má ovšem MB modely, na které konkurence jednoduše odpověď nemá. Např. Géčko...anebo Citan. >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 26.06.20  05:16

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Macan

    wl: Speciálně u některých modelů (třeba zrovna to GLA) by Mercedes určitě měl tradiční AMG modifikovat na příhodnější OMG. ;-) >:-[]
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…