Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
-
pradeda777 08.04.21 21:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: BMW a.k.a. stará Škodovka v servise
Nová Toyota GR 86....tož o tomto by se už dalo uvažovat.....jasný, 300 kobyl to ještě nemá, ale ostudu to taky neudělá...někde v tom vidím Supru.... [odkaz] -
white label 08.04.21 15:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: BMW a.k.a. stará Škodovka v servise
iu
Pětikilové Abartíky jsou pěkné, naštěstí jsou ty koncovky v takovém minimalistickém provedení, takže to až tak nevadí.
V tomto ohledu je dostatečně výmluvným faktem, že u Audi mají S modely 4 koncovky, ale RS modely jen dvě, stejně tak RS modely od Porsche. -
iudex 08.04.21 15:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: BMW a.k.a. stará Škodovka v servise
Tie 17ky tam boli akurát. :-) Proste doba sa posunula, ja si pamätám, že moje voľakedajšie auto snov Audi S4, športový model strednej triedy s biturbo V6 malo 17ky (225/45 R17). Dnes má 17ky aj miniauto Fiat 500. Inak keď ho spomínam, včera som išiel za 500vkou (v kabáte Abarthu) a vyzeralo to pekne nabrúsene, 4 koncovky výfukov (labela asi porazí >:D ), ale k tomu výzoru nas_atého prcka to sedelo a aj to celkom pekne znelo: [odkaz] -
white label 08.04.21 00:44
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: BMW a.k.a. stará Škodovka v servise
Leg
Tmavší šedá je tam pouze klasická letitá Daytona. Svého času se mi docela líbila, ale dnes už mi přijde za zenitem.
Pak je tam ještě červená Tango a zelenozlatá Taktik. Ale nejspíš by u mě nakonec vyhrála ta šedá Suzuka. Na fotkách sice vypadá spíš jako bílá, ale v reálu je to celkem povedený odstín. -
white label 08.04.21 00:37
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: BMW a.k.a. stará Škodovka v servise
pd7
Ale to byla doba malých kol, nejen disky, ale celkovým obvodem kol.
Třetí g. Golfu byla tou poslední na malých kolech. Na trojkovém Golfu jsem měl s 15" disky nižší profil pneu, než na pětkovém Golfu se 17" (na zimu). Prostě přišla nová doba a s ní i větší kola. -
Leg 07.04.21 20:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: BMW a.k.a. stará Škodovka v servise
Tom: veru sa mi zdalo, že si tie zlaté aj seriózne zvažoval. Je to škoda, na druhej strane tieto majú parádny tvar a aj keď tmavosivé na fotkách moc nevyniknú, naživo bývajú výrazne lepšie. Takže asi cajk. Ak si chcel menej brzdného prachu, mal si si priplatiť za karbónové brzdy. ;-) >:D
Wl: mne sa tiež tá farba moc nepáčila, hlavne ten modrý nádych, ja by som asi šiel do nejakej tmavosivej. Neštudoval som vzorkovník, ale som si istý, že nejaká tam bude.
Vŕtačku ten môj používa (aj keď pred časom som si všimol že prešiel zo vzduchu na baterky), doťahuje ale momenťákom. Tak to robia asi všetci. Sám som prešiel asi štyrmi pneuservismi, kým som našiel taký, čo som s ním spokojný, takže nie čo o tom viem. Chalan je takmer sólista, takže býva dosť busy. Keď mi však na vlečke pod 500 kg kameniva prdla v kameňolome guma, nemal problém skočiť do auta a do 30 minút bol pri mne. -
pradeda777 07.04.21 20:30
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: BMW a.k.a. stará Škodovka v servise
wl....jsou ok. Mě se líbí víc ty zlaté na černé kastly. 18" na malém kupátku jako M2C je pro mě tak akorát. Já začínal na 13" a 15" to už byly "sakra kola". Na předposlední VTiR jsem přikoupil 17" a připadaly mě velké až moc. Proto jsem taky na poslední ITR nechal bílé fabrické 15", i když byly v nabídce i větší kola. ...... ;-) :-! >:-[][odkaz] -
white label 07.04.21 17:26
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: BMW a.k.a. stará Škodovka v servise
pd7
Naživo ta origo zlatá kola vypadají maximálně na 18", viděl jsem je na modré M2CS, a to mě na nich (naživo) taky zklamalo. Ty co má Thomasino origo vypadají mnohem větší a tomu autu sluší víc, zvlášť k té SsOr. -
iudex 07.04.21 15:42
« OT: i30N
Malý offtopic: už je v predaji faceliftovaný i30N. Cena podľa očakávania išla hore, teraz je to 32390 eur, teda cca. 2000 eur nárast. Ale sú v tom nejaké vylepšenia ako vyšší výkon, ľahšie kované disky, väčšie brzdy a i. a keďže zdraželi všetci, stále to zostáva najlacnejším HH v triede.
[odkaz] -
white label 07.04.21 14:08
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: BMW a.k.a. stará Škodovka v servise
iu
Určitě by ty zlaté disky (viz odkaz Lega) vypadaly líp k Hockenheim Silver, ale ani k té SsOr to překvapivě nevypadá až tak zle, možná v jiném zlatém odstínu by to bylo horší. -
Thomasino 07.04.21 14:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: BMW a.k.a. stará Škodovka v servise
Na některých fotkách z mobilu ty moje vypadají jako černé, to se nedá nic dělat. V reálu jsou šedé, spíše tmavší šedá. Což je super taky vzhledem k údržbě a bordelu z brzdových desek, nebudou stále tak špinavá jako černá lesklá nebo zlatá apod. >:-[] >:-[]
Pradědo - tu černou M2 se zlatými koly v Renocaru jsem párkrát viděl, ty zlatý kola určitě nechci, vypadají na živo malá, spíše jako 18". Nelíbí se mi to, o údržbě nemluvě :-(
Ty kola EDELWEISS co poslal LEG znám, jsou hodně lehké, dělají ve spoustě barev (bral bych bronzové), ale sada stojí asi 80 tisíc CZK vč. DPH [odkaz] Ty BBS stojí "jen" 60 tisíc a moje JR jen 30 tisíc ;-) Takže to byla taky ekonomická volba, původně určená na okruh, ale nakonec jsem na okruh objednal GTI CS300, takže M2 budu šetřit. -
white label 07.04.21 13:55
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: BMW a.k.a. stará Škodovka v servise
Leg
Za mě šedá (na e-tron) ano, ale rozhodně ne ta Kemora, tzv. základovka je pro mě u Audi spíš šedá Nardo, Kemora má (na rozdíl od ní) výraznější nádech do modra.
Mým favoritem by zřejmě na e-tron byla šedá Suzuka, což je obdoba stříbrné Hockenheim na M2C.
P.S. I k vůli těm termínům dopředu jsem změnil pneuservis a tam to najednou jde i podle mě.
Navíc u mě nepoužívají pneumatickou "vrtačku", kola dotahují momenťákem (kolik lidí ho doma má?), středovou krytku mi dávají přesně/rovně nad ventilek a zamykací šroub k/proti ventilku.
A mají i diagnostiku k senzorům tlaku a teploty pod ventilkem. -
iudex 07.04.21 13:35
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: BMW a.k.a. stará Škodovka v servise
Tie BBS v zlatej vyzerajú výborne, určite lepšie, ako čierne. Otázka je ale, či by som dal takto výrazné disky na výraznú farbu ako je SSO. Asi nie, trošku sa mi to bije. Mojím favoritom by bol BBS SR diamond cut: [odkaz]
P.S. Porovnanie G8R a S3. Ako všade Golf R v zrýchlení vypráši všetko, aj vlastného prémiovejšieho brata, takmer o pol sekundy (čo rozhodne nezodpovedá rozdielu len 10k): [odkaz] -
Thomasino 07.04.21 12:49
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: BMW a.k.a. stará Škodovka v servise
Ano, původně jsem chtěl BBS CI-R v bronzové barvě, jako výroční edice k 50-ti letům BBS. Ale nakonec se ukázalo, po tom co jsem je objednal, že se v té barvě v mém rozměru nedělají. Tak jsem šel do těchto JR SL-01, které jsou lehčí a mají zakázkové ET aby to dobře sedělo. Ty BBS vypadají takto:
[odkaz] [odkaz] -
pradeda777 07.04.21 12:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: BMW a.k.a. stará Škodovka v servise
tms.....kola jsou za mě ok. Kontrast k oranžové kastly je tak akorát. Jo, a k těm doplňkům to sedí, to je pravda. Ale tmavá/černá kola jinak nemusím. Nevím jak moc kola povylezly, ale k vůli nějakému centimetru sem/tam, bych do toho neinvestoval. (Je pravda, že ty ve zlaté na * od Lega vypadají moc dobře. I na té černé M2C, co sedí (skoro 2 roky) v showroomu u Renocaru vypadají zlatá kola moc dobře.[odkaz] (Nevíš náhodou, jestli ta M2C má už PPF? Reg květen 2019?) -
Leg 07.04.21 12:07
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: BMW a.k.a. stará Škodovka v servise
Tom: kolesá parádne, ak ma pamäť neklame, zvažoval si BBS nejakú anniversary edíciu. To sú ony? Ako ale píše label, škoda tej farby, ja by som dal nejaké bronzové/zlaté (to bola tá edícia, nie?), na dvere jeleňa a máš jagermeister tribute jak víno. Všetci ostatní majú M trikolóry na milión spôsobov a čierne disky, toto by bolo zaujímavé a originálne.
[odkaz] -
Leg 07.04.21 12:00
« Re: Re: Re: Re: Re: BMW a.k.a. stará Škodovka v servise
wl: farbu neviem, evidentne to bude ešte posielať do továrne na finálny nástrek. Zatiaľ má na ňom len základovku. >:D (tak som pozeral do konfigurátora a volá sa to kemoragrau a je to dokonca metalíza. Z diaľky a pod mrakom to ale vyzerá ako teraz populárna "základovka") [odkaz]
iudex: jasné, ja zrovna nie som zástanca jazdy s davom čo sa týka áut, takže ja tú miernu komplikáciu znesiem. Inak nedávno som sa zviezol na tému TDI+DSG (Volvo V40 D2 s dvojspojkou) a čím ďalej menej chápem, prečo sú ľudia toto ochotní absolvovať v relatívne drahých autách. Jasne, ak človek natočí desiatky tisíc ročne po diaľnici, tak je to iné, ale pre súkromné medzimestké poskakovanie, ako to má väčšina mojich známych to fakt nedáva zmysel.
Pol dňa ako pol pracovného dňa, čiže cca 4 hodiny. Na začiatku umyť autá (keď už rozťahujem vercajk), navoskovať nové kolesá, naimpregnovať pneu, zhodiť staré koleso, vyčistiť podbeh, nahodiť nové, poriadne vyčistiť staré rolesá, upratať a premerať tlaky a prípadne dofúkať, všetko samozrejme pre dve autá a ani nemáš čas vytiahnuť zubnú kefku. (tú mimochodom používam na zuby, na autá mám iné štetce)
wl: termíny sa u nás počas prezúvacej sezóny z mojej skúsenosti prideľujú na cca dva a viac dní dopredu. Pre mňa celkom komplikácia - nie neprekonateľná, ale dní, kedy si môžem naplánovať dopredu čo chcem nie je mnoho a nerád ich trávim v pneuservise. :-) -
pradeda777 07.04.21 11:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: BMW a.k.a. stará Škodovka v servise
Freddie.....nádržka ostřikovači ti ve spoji (s nevětší pravděpodobností) praskla díky procesní závadě zvané "weld mark". Je to u takových výrobků z plastu docela běžná závada. Je to způsobeno nedostatečnou teplotou roztaveného plastu v místě spoje. Většinou takové problémy vychytá operátor nebo inspektor. Byl jsem těmto věcem v Toyotě "nablízku", tak o tom něco vím... :-! -
Thomasino 07.04.21 10:07
« Re: Re: Re: Re: Re: BMW a.k.a. stará Škodovka v servise
Nazdar bando! Ohledně toho přezouvání. M2 mám na letních už 3 týdny, což jsem hlásil, minulý týden jsem nechal v pneuservise přezout také Atecu (nechávám to po sezóně i vyvážit projistotu, takže žádné samo-domo). Včera tady pravda lehce sněžilo, ale stejně dělám z domu a nikam jezdit nemusím, tak mě to nechalo celkem v klidu. A v pondělí odpoledne jsem se byl projet zase po týdnu v Moravském krasu - samozřejmě za hranicí okresu >:-[] Nějaký relax je prostě potřeba!
[odkaz] (a následné fotky). Kvalita fotek žádná sláva, nebylo zrovna moc světla a jsou to jen rychlé cvaky mobilem. Ale jinak bylo fajn, mám tam své oblíbené trasy, hezky jsme se svezl.
-
white label 06.04.21 17:39
« Re: Re: Re: Re: BMW a.k.a. stará Škodovka v servise
Leg
Ten e-tron GT má soused v jaké barvě?
iu
Problém s termíny do pneuservisu nemám, můžu přijet v den, který se mi to hodí (Po-So) a klidně termín několikrát změnit. Není pneuservis jako pneuservis, a to v mnoha ohledech. Naštěstí už si dnes člověk může vybírat, chce to jen nebát se občas vyzkoušet něco nového/jiného.
Zrovna teď jsem vyřizoval nové letní pneu na CrossPolo (215/40/17"), objednal jsem u nich GY Asymetric 5, nechal tam letní 17" disky se sjetými Premium Contact 5 (ještě z prvovýroby, mimochodem nesrovnatelně lepší, než Sport Contact 5), kola perfektně vyčistili (i zevnitř), žádné lepidlo po starých závažích apod., nasadili nové pneu, vyvážili a zavolali, že je dají na auto kdykoli, stačí jen zavolat, než vyjedu! A to už bylo 1. dubna! A v sobotu 3. dubna už byly na autě.
A zaúčtovali si pouze předem dohodnutou cenu za pneu, za přezutí nic. -
white label 06.04.21 17:35
« Re: Re: Re: Re: BMW a.k.a. stará Škodovka v servise
sf
Tak to moc nechápu, proč by tam muselo být něco agresivního, a co by to mělo konkrétně být?
Nádržka kapaliny ostřikovačů obvykle praskne při delším parkování v mrazu, pokud tam není zimní nemrznoucí směs do ostřikovačů. Kdyby ti tvrdili tohle, tak by to mělo aspoň nějakou logiku... -
speedfred 06.04.21 14:54
« Re: Re: Re: BMW a.k.a. stará Škodovka v servise
iu : možno neuveríš ale ja mám na čistenie diskov aj zubné kefky. Keď je čas tak sa s tým veľmi rád bavím.
wl : prasknutá nádržka ostrekovačov. Uvidentne to tieklo v plastovom spoji a oni mi tvrdili že som tam musel naliať niečo agresívne. To som bol fakt vytočený. -
iudex 06.04.21 14:25
« Re: Re: Re: Re: BMW a.k.a. stará Škodovka v servise
Leg: veru, mám pomaly ťažkú exotiku, R6 benzín a manuálom. :-) Ale stokrát radšej čakať na pružinku do "exotiky" než sa voziť na masovej konfigurácii ako je napr. TDI+DSG.
Inak hybridy či čisté EV ako máš Ty sú zatiaľ ešte stále väčšou exotikou ako manuál, takže si počkáme na Tvoje prvé skúsenosti so servisom. ;-)
Čo sa týka prezúvania, za hlavnú devízu domu s garážou považujem to, že nie som fixovaný na pneuservis a vymením si gumy kedy chcem. Je to oveľa pohodlnejšie a operatívnejšie prezuť si kolesá podľa svojich časových možností, po práci či cez víkend a hlavne podľa aktuálneho počasia, ako si dojednávať vzdialený termín v servise, ktorému sa musím prispôsobiť a zabiť s tým kopec času. Btw. neviem, čo chceš na aute prezúvať pol dňa. Jedine že by si disky čistil zubnou kefkou (ale pri Tvojom puntičkárstve by som sa ani nečudoval). >:D Čo sa týka vyváženia, pokiaľ necítim vo volante vibrovanie či nejaký iný prejav nevyvážených kolies, tak nevidím dôvod komplikovať si život prevažovaním diskov pri každom prezúvaní. -
Leg 06.04.21 13:07
« Re: Re: Re: BMW a.k.a. stará Škodovka v servise
iudex: vidíš, keby si si kúpil automat, ako všetci ostatní, tak za prvé by si žiadnu pružinku nepotreboval, lebo by si takú vymoženosť ako spojkový pedál nemal a za druhé, aj keby sa pokazila pružinka od niečoho iného, tak by ju mali na sklade, lebo by to nebol exotický kus, čo nikto iný nekupuje. >:D
Ja pre zmenu nadviažem na tému ekoteroristickí elektrohujeri a R8 v jednom: teraz cez sviatky u suseda vo dvore parkoval etron GT a celkom ma prekvapilo, ako je to auto kompaktné a placaté. Na prvý pohľad som si myslel, že to je R8. A celkovo, to auto má svojim výrazom výrazne bližšie k R8 ako ku A7 (alebo A5 Sportback). Keď už štvordverové kupé tak takto, všetky Panamery, AMG-GT 4door a podobné výtvory pri tom vyzerajú ako SUV.
Ešte dík za názory/skúsenosti s prezúvaním. U mňa nejde ani o ušetrené prachy ako o zjednodušenie organizácie. Skrátka, pre mňa osobne je výhodnejšie zabiť pol dňa svojpomocným prezúvaním (vrátane dôkladného vyčistenia kolies a podbehov), ako sa objednávať na určitú hodinu niekoľko dní dopredu. Letné gumy na VW majú nejakých 2500 km a na Lexuse 0, zimné po cca 1500 km (vďaka pandémii je môj nájazd takpovediac whitelabelovský), takže do pneuservisu (dúfam) pôjdem až budúcu jar. :-) -
iudex 06.04.21 09:54
« BMW a.k.a. stará Škodovka v servise
Nadviažem na tému manuál. Bol som prvýkrát neplánovane v servise s 3er. Zlomila sa mi pružina na spojkovom pedáli, stálo to dve návštevy servisu (prvýkrát pružinu nemali na sklade). S dvomi notoricky kazovými Fordami sa mi to nestalo, rovnako nie s VW, musel som si počkať až na prémiu. >:-[] A samozrejme doma na to bola reakcia v štýle "to sa ani na starej Škodovke nestalo". >:-[] -
pradeda777 05.04.21 15:58
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JQV
wl.....byl to manuál, 4.2 l V8. Řadička jako ta na videu. Podobně řešené řadičky (gate) používal snad i Aston Martin, Ferrari, i Jaguar. Byl to nezvyk a opravdu jsem se v tom necítil dobře. Možná bych si časem zvykl...a nebo by to bylo s přibývajícím věkem ještě horší.... ;-) Kámoš to tenkrát používal jako zaváděcí vozidlo při závodě silničních motorek tady v Kyjově. Já tam několik let dělal vedoucího startovního prostoru, organizoval předávání cen vítězům a také tlumočníka. -
pradeda777 05.04.21 13:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JQV
wl....kua nechcu a taky mě to sere. Ale hlavu do písku nemá cenu strkat. Hold, "spalováci" tuto válku s koalicí (ekofašisté+elektrolobby+politici nové generace) prohrávají. Nevím, jak dlouho by "spalováci" této přesile odolávali, kdyby se ropa v 70letech minulého století skokově o 400% nezdražila, ale faktem zůstává, že olejáři (OPEC) tu změnu tímto urychlili. Vlastně, že by někdo za "spalováky" bojoval se ani nedá říct. Ono totiž ekofašisté za pomoci "liberálních" medií, každého, kdo se jen náznakem chtěl koalici postavit rázně umlčeli. [odkaz]
Nesmí se zapomínat, že jedním z hlavních aktérů je Čína, která nejen že je největší výrobce a vývozce baterií do aut, ale také s velké části ovládá těžbu vzácných kovů potřebných k jejich výrobě. No a navíc vyvezla do světa Covida, který nám zkurvil už roka života, včetně letošních Velikonoc..... >:-[] >:-[] >:-[] -
pradeda777 05.04.21 10:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: JQV
wl....nekupuju, ale svezl jsem se v roce 2011 v podobné. Kamarád dělal šéfa prodeje v Top Centrum car Audi tady u nás, tak jsme tomu jednou dali trochu za ucho... ;-) Ale nějaký velký dojem to na mě nezanechalo. V tu dobu jsem už jezdil s mojí druhou M3MPS a R8 byla proti tomu taková neposlušná, nepohodlná bestie... ;-) Řazení v Mazdě bylo také daleko lepší.....
A jasný, každý pořádný sporťák by měl mít dobrou manuální převodovku, to máš pravdu.... :yes: Škoda, že BMW se nikdy k dobrému manuálu nikdy nedopracovalo a už ani nedopracuje...... ;-\ -
woody-alien 04.04.21 09:13
« Re: Pneu
Já to většinou dělám tak, že do "svého" pneuservisu jedu s jedním autem a nahážu do něj kola i na druhé auto. Takže mi při přezouvání jednoho vyváží a zkontrolují i kola na to druhé. Ta moje destrukční příhoda vyplynula z toho, že jsem Swifta nepřezouval a přezout Leona jsem potřeboval hned, takže jsem se na to pro jednou vybodl a stihla mě karma. >:-[] -
white label 04.04.21 00:14
« Pneu
Leg
Už pár let nepřezouvám svépomocí a jezdím do profi pneuservisu včetně vyvážení a případně i kontroly senzorů tlaku a teploty v pneu.
Nikdy to není stopro a pokaždé se vyvažuje, někdy více, někdy méně, navíc lehce koplý disk je nejlíp vidět až po roztočení na vyvažovačce, po zimě si nechávám "roztočit" i zimní disky, ať mám dost času na případnou opravu/vyrovnání disku.
Navíc i bez toho domácího odření disku mi ty finanční náklady na přezutí přijdou adekvátní úspoře času. A pro auto je lepší, když se zvedne celé najednou najednou, hevery k autu jsou spíš na nouzové zvednutí při náhlém defektu. -
speedfred 03.04.21 18:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: QV Turbo v perfektním stavu
Pri 3000 kilometrovom nájazde je asi škoda vyvažovať pokial neodpadlo závažie či ti niečo nevibruje.
Ty máš aj Lexaurin?
Mne sa podarilo predať Galaxy (neviem či som ale urobil správne).
Išiel do bazáru 3xA. Bezkonkurenčne najlepšia výkupná cena. -
Leg 03.04.21 14:16
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: QV Turbo v perfektním stavu
iudex: Jasné, ak na to pozeráš z pohľadu pomeru dojazdu a ceny, nemá Mazda šancu. Akonáhle ale začneš vnímať veci ako u ostatných áut, up! nemá proti Mazde šancu, skrátka je to totálny lowcost a tie (ušetrené) prachy sú vidieť na každom detaile, teda okrem pohonného reťazca. Mazda podľa mňa nie je zlá voľba, ak niekto chce malé šikovné SUV na skákanie +-50 km okolo domu a nevadí mu za neho dať 40 litrov (na prvý pohľad trochu úzka cieľová skupina ale z mojich skúseností sú ľudia pre takýto účel schopní kúpiť výrazne väčšie rárohy)
Otázka pre všetkých domácich prezúvačov: ako riešite vyváženie? Nechcem sa posmievať, fakt ma to zaujíma... Sám som v minulosti občas prezul bez toho aby som vyvážil. Túto zimu zimu som najazdil na oboch autách dokopy sotva 3000 km, tak myslím že sa to zaobíde bez vyvažovania a prezujem si aj ja doma. Len pri vašich skúsenostiach doškriabanými diskami si nie som istý či niečo ušetrím. >:D >:D
BTW ja som sa z cukríkového stavu môjho prvého nového auta tešil pol roka. Potom som pri umývaní našiel poškriabaný a prasknutý zadný nárazník - evidentne parkovací lišaj, ktorý sa zaobišiel bez mojej prítomnosti. Som zvedavý, či mi Lexus vydrží dlhšie. -
woody-alien 01.04.21 21:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: QV Turbo v perfektním stavu
iudex: Tak podobně jsem si poškodil disk já sám, když jsem naposledy přezouval Leona na zimní. Vypadlo mi kolo z ruky, sice na asfalt ale takovej ten hrubej, plnej kamínků. Samozřejmě diskem dolů, jak jinak, a hned byl disk poďobanej jak po epidemii neštovic. Ale byl to zimák (což v mém případě znamená o hodně menší ztrátu) a taky jak píše sf, opravit se to dá. Na GTI jsem nehezky odřel originál o obrubník, vysmál jsem se ceně nového disku od VW a za pár šupů (tuším 1.500) mi to opravili tak,že jsem to nepoznal. -
speedfred 01.04.21 09:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: QV Turbo v perfektním stavu
Nič nevyhadzuj, všetko ide opraviť.
To mi pripomenulo : keď som mal nového Scénica (cca 3 mesiace) tak dcéra kameňom pisala po dverách a blatníku. Asi sa hrala na škôlku. :-( -
iudex 01.04.21 08:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: QV Turbo v perfektním stavu
Leg: ja som naopak čakal úplné ticho a potom som si uvedomil, že hluk vytvára nielen motor (btw. aj to elektro vydáva nejaké to bzučanie), ale aj pneumatiky, podvozok a obtekajúci vzduch. Takže áno, ten štart a posúvanie po meste je fajn tiché, ale pri vyšších rýchlostiach mimo mesto je to v podstate to isté. Plus chýba tomu ten parádny zvuk, keď R6 ide do otáčok. :-)
Inak tá Mazda v porovnaní s Tvojou električkou má v podstate len nevýhody. Má síce menší dojazd, ale zato je oveľa drahšia. Fakt si to s tou dotovanou cenou úplne vyhral, EV za 12t, to sa už nebude opakovať.
Inak bývaš doma? Minule cestou z Dolian som zvažoval, že Ťa prepadnem a obzriem Tvoje električky.
Btw. včera som prezúval a prišla dcéra a začala sa hrať s kolesami, na čo jej jedno padlo, samozrejme diskom dolu na betón a disk sa komplet dooškieral. V podstate na vyhodenie. Ughhhh 8-s -
Leg 31.03.21 22:18
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: QV Turbo v perfektním stavu
Tak 150-170 km je fakt bieda, tým duplom pre auto, v ktorom nie je problém zhltnúť aj výrazne vyššiu porciu kilometrov (o cene ani nehovorím). 170 km by som na mojej kolobežke zvládol aj pri tohtoročných -12-tich. Na druhej strane doteraz som behom jedného dňa najazdil maximálne necelých 200 km (viac ani v up!e nie je zdravé), takže stres z dojazdu v podstate neexistuje.
Čo mňa denne nadchýňa (a čím ďalej tým viac) je samotný elektropohon ako taký. Zo začiatku to bolo také divné, tiché ale teraz je to presne naopak. Keď sadnem do spaľováku, čudujem sa, prečo tak divne vrčí a vibruje atď. :-) -
-
iudex 31.03.21 13:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: QV Turbo v perfektním stavu
Leg: Mazda MX-30, písal som tu takú minirecenziu. Ako píšeš moc ma to nenadchlo, auto ako také dobré, jazdne, ovládaním, vypracovaním, typická Mazda. Ale tá elektro časť je bieda, baterka len 35 kWh, ofiko dojazd 200 km, to znamená neustále nervy a stres, či niekam dôjdeš, hypnotizovanie dojazdu a celkovo to je hlavne o spotrebe, to je to, čo riešiš, nič iné. Absolútna ekorallye 15 kWh/100km, normálna úsporná jazda 18, bežná bez obmedzovania 22, teda reálny dojazd 150-170 km. Oproti tomu je Tvoja električka úplný long-range.
[odkaz] a nasl.
fred: spoiler prišiel už s nalepenou obojstrannou lepiacou páskou, takže som len odmastil kufor, zameral a nalepil. Snáď v 200vke neodletí. >:D
wl: jj, tie aftermarket disky sú o level krajšie ako origo BMW a ich dizajn pekne schováva skrutky. Len sú háklivé, už mám 2 z nich poškriabané. Holt daily driver. -
Leg 31.03.21 13:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: QV Turbo v perfektním stavu
iudex:
Ja týmto karbónovým doplnkom moc nefandím, ale vyzerá to fajn. Na čom si jazdil?
Ja nemám nové nič okrem toho, že som včera rozbalil novú vapku. Bol som dosť na pochybách, či nie je model za 350€ pre mňa overkill (kupoval som ju primárne kvôli 9 metrovej navíjacej hadici), ale oproti predchodcovi za tretinu je to výrazný rozdiel. Bodaj by nebol.
Na akom EV si jazdil? Keďže si benzínový šesťvalec evidentne nezhodil zo skaly, predpokladám, že ťa to až tak neočarilo. :-)