CVT prevodovka Multidrive S
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
Marikovec 01.01.10 23:38
« Re: Ocelový řetěz ?
Nie je to zavesene na nete - resp ja som to tam nikde nenasiel-teda myslim konkretne toyotacku prevodovku (aj ked ... [odkaz] tu je taka trochu blba fotka) Ale mam pdf dokument priamo z toyoty kde je ta prevodovka trochu nafotena a aj schematicky nakreslena a popisana. O CVT je mi uz takmer vsetko jasne, akurat neviem jednu vec, ktoru mi nedokaze povedat ani predajca z toyoty - ze ci sa konkretne pri Multidrive S pouziva na rozbeh HDM a az pri urcitej rychlosti sa zapaja variator, a ak ano, tak konkretne pri akej rychlosti nastava tato zmena. Ak je tu nejaky technik od Toyoty mohol by k tomu nieco napisat. Ak xces to pdf ko tak ti to mozem poslat na mail v pondelok z roboty- Inak Toyotaci tvrdia uplne bohorovne ze tato prevodovka sa urcite nekazi a ze uz sa par rokov dava do modelov v japonsku kde s tym nie su problemy. Narazam na to ze niektore automobilky ako napr. Audina maju s CVT problemy, kde niekedy pri 100.000 km sa musi prevodovka menit. Ale ako som laicky vyrozumel z doteraz prestudovanych veci, vyzera to tak, ze najvacsie problemy s tymto typom prevodovky maju automobilky, ktore ju kombinuju so silnymi dieslami, ktore maju vysoky krutiaci moment a ten cvt dobre nezvlada. To je asi aj dovod preco sikmooki tuto prevodovku nekombinuju s dieslami ale iba benzinmi (Mitsu, Subaru, Toyota) Tak dufajme ze to bude fachcit dobre. -
"-- skrytý --" 01.01.10 19:04
« CVT převodovka
Vysvětlení,popis a ukázku činnosti najdeš na:
www.subaru.com, pak vybrat Legacy,pak kliknout na Engineering,pak kliknout na Transmission a je zde popis, vysvětlení činnosti a video.
Něco podobného je na:
cs.autolexicon.net/articles/cvt-coutin… />
Jinak ve zkratce: CVT je označení pro bezestupňovou samočinnou převodovku s tlačným ocelovým řemenem.Ten řemen je složen z několika slabých pásů a jsou na něm uloženy spec.elementy.Základem CVT je variátor.
Pěkný rok 2010 a mnoho najetých kilometrů bez poruch a nehod. -
Marikovec 30.10.09 13:02
« super spotreba
Spotreba 2,0 l benzinu na hodnote 6,8 l/100 km - to je uplne vynikajuce. Tento motor sa spotrebou velmi blizi k naftakom. Je to dobra sprava, dakujem. Ak budete mat aj udaj z dialnice, budem rad ked napisete. Prajem vela bezporuchovych km a dufajme ze tie predpovede zlych jazykov o zivotnosti cvt do 100.000 km sa v pripade Toyoty nenaplnia. -
-
m5t 05.10.09 19:53
« Re: Multidrive S
Zdravím,převodovku mám ve svém novém Aviku a zatím mohu říct "super",ale mám zatím najeto jen 5tKm.Na Toy foru mi jeden předpovídá po 100tKm rychlou smrt,prý je to vlastnost těchto automatů,tak nevím jak dopadnu.Snad ve vývoji pokročili a bude šlapat jak dosud - je skvělá při parkování,jen přepínám bez plynu vpřed-vzad, v obci při padesátce motor na 1tis ot.,automatika slušně vyladěná,pro mě dobře reaguje na přidání plynu,ale namám srovnání(je to můj první automat). Ale jak říkám je nová a nevím co bude při 100tKm. -
Marikovec 16.09.09 12:50
« Multidrive S
Zdravim Vas. Nemate niekto osobnu skusenost s novou CVT prevodovkou od Toyoty - Multidrive S? Budem kupovat RAV4-ku a dost silne zvazujem prave verziu s touto prevodovkou. Na nete je vsak k nej zufalo malo informacii. ANi na stranke Toyoty k tomu nie je skoro nic uvedene. Nevie niekto ako je to so spolahlivostou tejto prevodovky?
To ze v audi maju velke problemy som pocul (tusim multitronic) no ale oni maju problemy aj s motormi >:D ... no odbocujem, Toyota boly vzdy znama tym, ze cokolvek priniesla na trh tak to neskutocne dlho testovala... tak verim, ze to bude fungovat dobre, hoci zivotnostou na klasicky manual este dlho nebude nic mat...