poraďte-šestiválce
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > BMW
-
"-- skrytý --" 05.05.2008 21:50
šestiválce
Povídam kamarádovi: bmw dělají řadový šestiválce co? -odpověděl mi: Nevim,a je mi to fuk, šestiválce bych nechtěl, praskají mu hlavy...-tak sme se začli dohadovat, že neznamená, že má špatný zkušenosti s řadovými šestiválci ze starších patrolů, že tim pádem praskají hlavy u všech.. Podle jeho slov řadový šestiválce jsou moc dlouhý a proto praskají - všechny >:-[] Podle mě je řadovej šestiválec akorát. Navíc určitě u bmw (a i jinde) jsou natolik moudří, že nedělají motory kterým praská hlava z pnutí...kdo má tedy pravdu? Je totální tup on nebo já? -
Renglon 03.11.2009 20:50
Re: Re: šestiválce
Job má pravdu. Já vlastním Opel Omega 2.5 TD '96 jak všíchni víme motor je z BMW a hlavy u těchto motorů praskají a proto Opel do Omeg dával své hlavy, ale i ty praskaly, ale jen v případě, že studený motor vytáčíte do vysokých otáček. Já svoje auto za studena nevytáčím a nebojím se, že by mě praskla hlava. A pro turbo není dobré když vůz ženete v otáčkách a pak přijedete do cíle a motor okamžitě vypnete. Tím to způsobem se turbo rychle ochladí a turbo se bude deformovat a snižujete životnost turba.-
kolmar 27.01.2010 18:05
« Re: Re: Re: šestiválce
To tu kazdy vie, este si mal dodat preco sa nema tocit studeny preplnovany motor. No kedze turbo je mazane centralne od motora, studeny motor este nema dostatocne zohraidy (riedky) olej a nemaze ho tak ako by malo. Kedze prevadzkova teplota turba pri dieselu je cca 900 stupnov a pri bendzine 1200 je to asi opodstatnene - nedokaze sa tym olejom dostatocne vychladit. Preto napr. nove motory 1.8 TSI maju vodou chladene turbo Borg Wagner!
Inac, vsetky hlavy nepraskaju...to je povera - priklanam sa! Treba sa k tomu vediet spravat! Stary Patrol (mas na mysli 2.8 V6) mal s tym velke problemy, no hlavne preto ze sa prehrieval casto v terene. Nahradil ho 3.0 Di, no Bohuzial ten tiez nebol priklad spolahlivosti...hoci mal valceky len 4! Je to o technike nie o koncepcii.
-