Mazda 6
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > MAZDA
-
"-- skrytý --" 13.10.08 10:54
« Re: Zimní kola
Díky, já určitě chci celé komplety, dám to na ALU kola, protože plechy dneska stojí v podstatě stejně, nebo jen o málo méně (a rozhodně by se mi nelíbily). Spíš jsem chtěl vědět, jak se změní jízdní vlastnosti, jestli jsi nezkoušel obě varianty... Na jedněch stránkách jsou i přepočty velikosti kol a ráfků, R15 195/65 je dokonce o pár milimetrů celkově větší kolo než R16 205/55, což v zimě není k zahození... Taky má mít na sněhu užší pneu lepší jízdní vlastnosti... Každopádně díky za odpověď! Jirka -
Sedvo 13.10.08 10:03
« Re: Zimní kola
Já jezdil na 195/65 15 v zimně a v létě na 16". Určitě doporučuji mít celé komplety, je to lepší a hlavně levnější.
Zkus si spočítat - 15" stojí cca 1300,- a 16" cca 2300,- a ten rozdíl v pneu ti vykompenzuje koupi plechového disky, případně když trochu připlatíš tak hliníků a nemusíš 2x do roka platit přezouvání. -
"-- skrytý --" 25.09.08 17:59
« Chiptuning
Zdravím,chci se jen zeptat jestli někdo nemá zkušenosti s chiptuningem na mazdě 6 MZR-CD 100kw.Dočetl jsem se že by se měl zvýšit výkon něco kolem 35 koní a 80 Nm tak jestli je to velký rozdíl v akceleraci nebo vůbec v jízních vlastnostech a jestli to vůbec doporučujete díky za rady :-) -
"-- skrytý --" 17.08.08 19:39
« Re: Re: Re: xenony
Ale jo, asi máš pravdu, co se Mazdy týká. Ještě ji nemám kompletně prohlídlou, přece jen je v záruce... :-) Jen vím, že BMW dokáže při akceleraci (i deceleraci) přepnout do rychlého módu a vyrovnat sklon světlometů během zlomku vteřiny. Pokud tohle původní šestka nedovedla, tak nová prý ano. P.S. Bosch opravdu používá ve svých soustavách krokové motorky. ;-) -
Shr3k 17.08.08 15:57
« Re: Re: xenony
Jak říkám, tak to je. Senzor na zadní nápravě, řídící jednotka v PJB (za přihrádkou spolujezdce). Řidící jednotka počítá průměr výkyvu zadní nápravy za posledních 30 sekund jízdy rychlostí mezi 30 a 180 km/h, každé 3 sekundy pak pohne na základě tohoto průměru světly (pokud je potřeba). Takže neregistruje každý rigol, co vymeteš - to by se za chvíli uregulovala (resp. by se rychle opotřebovaly servomotorky - nikoliv krokové motorky).
A Jardy Boučka se můžeš klidně zeptat. Tedy pokud to bude přesně vědět... -
"-- skrytý --" 17.08.08 15:05
« Re: xenony
Tak nevím, jak je to u Mazdy, ale u BMW to s nápravami nemá co dělat. Senzory, umístěné v karoserii neustále dodávají informace a krokové motorky v regulaci jsou schopny zareagovat i na ponor při brzdění, případně opačný problém při akceleraci. Rozhodně to reaguje okamžitě (v rámci možnosti reakce těch motorků). Pochybuji, že by to Mazda měla na jiné bázi, ale při příští prohlídce se v servisu Mazdy naschvál zeptám. -
Shr3k 14.08.08 11:25
« Re: xenony
Dynamická stabilizace nefunguje při každém zhoupnutí, jak se mylně domníváš. Konkrétně u Mazdy se počítá průměrný výkyv zadní nápravy za posledních 30 s. Ale jinak s ostatním souhlasím, pokud chce člověk legální přestavbu, je to skoro nemožné. Resp. příliš nákladné. -
"-- skrytý --" 15.07.08 16:56
« Re: xenony
Pokud chceš, aby to opravdu fungovalo tak, jak má, tak se musí vyměnit prakticky vše - musí tam totiž být dynamická stabilizace a ostřikovače světlometů. Takové ty sady na výměnu xenonu za žárovku docela slušně oslňují při podélných zhoupnutích... Taky jsem to chtěl řešit, ale ta stabilizace je prý docela poruchová, tak jsem nechal obyč.světla a koupil raději dobré H1. -
"-- skrytý --" 17.05.08 16:23
« Re: spojka
no omlouvat se nemusis neni za co ;-) ja sem to vedel od zacatku ze je ta akce dal sem si to totiz jako podminku do kupni smlouvy, taky to namam nejak zvlast prorezli to urcite ne,spis jen tak chytli ale nejak to strikat uz by nemelo cenu,jinak serviska a osetreni je tam delany jak ma byt, pocital sem s problemama, hodne recenzi co sem cetl tak psali o tom ze zadni lemy od mazd nejsou dobre udelany japoncici pouzivaji jiny material na vyrobu silnic a na ty nase polnacky to hold nestaci ale zadna tragedie, proste daji novy....jediny co me trosku vadi je spotreba 7l jako muzu jezdit jak chcu ale ani o deci min,kdyz si vezmu ze prej palubni pocitace u 6tek o pul litru promeruji min tak real 7.5l no asi jako v octavii ja 5.5 jezdit nebudu :-) ,cena nafty na podzim ma byt 40kc/l no to z toho ...... 8-s
zatim se mejte. -
"-- skrytý --" 17.05.08 13:32
« Re: klimatizace
WinDiesel: No právě proto jsem začal trochu panikařit až teď ,kdy se udělalo relativně teplo.Zkoušel jsem to i když jsem stál na slunci (venkovní teplota 25) a stáhl jsem vnitřní teplotu na 15 stupňů -čas vypnutí se sice zkrátil na cca 6s ,takže se klima na 6s sepla ,na 6s vypla a pořád dokola a když jsem potom nastavil vnitřní teplotu na 23 stupńů tak se klima na 6s sepla a cca na 15s vypla a zase dokola. Takže přímoúměrná závislost času sepnutí a vypnutí na rozdílu vnitřní a venkovní teploty tam je a z tohoto pohledu bych to taky viděl v pořádku, ale pořád se mi zdá ten interval spínání a vypínání s ohledem k životnosti spojky kompresoru dost častý. Kdyby to bylo řádově v minutách tak to neřeším ,ale v sekundách ?? Proto bych byl moc rád kdyby mi to mohl někdo odzkoušet poslechem přímo na své mazdičce.
Píšeš ,že s tím systémem máš co do činění -nemohl bys prosím tedy někde vyšťárat ,či odzkoušet jak dlouhý by tedy měl ten interval spínání být ?? -jestli se to opravdu při teplotách jak píšu má pohybovat v řádu sekund ???.
Jinak každopádně zatím moc díky za odpověď. -
WinDiesel 17.05.08 12:40
« Re: klimatizace
Honza10: Co já vím tak by to mohlo být v pořádku. Dnesšní systémy jsou lépe řízené a tudíž se častěji vypínají a tím snižují spotřebu paliva. Vsadím se, až budeš stát na slunci a auto bude silně vyhřáté, ke spínání nebude docházet, klima pojede na plno. Po určité době, až se auto vychladí, případně až se rozjede a bude chladit i náporem vzduchu, začne zase systém kompresor odpojovat a připojovat podle toho jak bude zapotřebí.
Neměl by jsi panikařit, řídící jednotka klimy a vozu vědí co dělají.
V Mazdě máš systém od společnosti DENSO a s tím mám dost co do činění. -
"-- skrytý --" 16.05.08 20:59
« klimatizace
Zdravím všechny ochotné lidi na tomto fóru a mám velkou prosbu na majitele vozu s automatickou klimou (nejlépe v benzinu).
Mám Mazdu 6 2.0 i teprve od února tohoto roku (kupované nové),takže jsem klimošku začal plně využívat až v posledních dnech. Zarazila mně ale četnost spínání A/C kompresotu a vrtulí u chladiče:
Prostě když zapnu klinatizaci ať už v režimu AC nebo AC/ECO ,tak hned po zapnutí se mi sepne spojka kopresoru a zároveň se naplno rozjedou obě vrtule u chladiče ,cca po 6 vteřinách se kopresor i vrtule vypnou a po dalších cca 10 vteřinách zase zapnou a pořád dokola. Takže když vyjedu z garáže ,zapnu klimatizaci a stojím u auta tak slyším cca 6s „hůů“, cca 10s ticho,cca 6s „hůů“ ….atd. a 100% mám pohledem ověřeno že současně s ventilátorem se zapíná a vypíná (cvaká) spojka A/C kompresoru. Dělalo to už od koupě ,ale to jsem klimošku zapínal jen občas aby se proběhla ,takže jsem tomu nevěnoval pozornost. Možná je to u Mazdy naprosto normální záležitost ,ale u předešlého auta taky s digiklimou mi to nedělalo tak jsem vás chtěl poprosit zda byste mi někdo nemohl napsat jak to spíná a vypíná vám ,než si nechám rozhrabat auto u „odborníků“. :'-( -
Sedvo 14.05.08 11:00
« Re: spojka
Tak se omlouvám, ale nakonec máme pravdu oba s tou opravou lemů. Záleží v jakém je to stádiu. Pokud to je tak jak mám já, tedy žádná rez a už jednou ošetřeno, tak se tam bude dávat speciální nástřik a znovu opravovat. Ale ten kdo to má načnuté nebo už v trochu horším stavu, tak se vyřezávají lemy.
Dnes jsem byl v servise a ptal jsem se konkrétně na vyřezávání lemů a potvrdil mi, to, ale že to moc nedělají.
Ten kdo jezdil pravidelně na servis, tak by neměl mít problém.