Mazda 6
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > MAZDA
-
oIoo 25.10.08 21:01
« Re: Re: chiptuning
jednou když jsem kupoval ojeté auto tak jsem dostal odpověď na otázku kolik to má najeto? 160tisíc, ale jestli věříte že ostatní auta mají míň, tak si řekněte a my vám to pro dobrý pocit odtočíme. Zamysli se proč ten chip chceš. Samozřejmě že ten princip funguje, ale jsi třeba ochotný si připlácet za aditivovanou naftu? Někdy je prostě lepší si koupit silnější auto, který má dimenzovaný všechno na vyšší výkon. -
superkutil 22.10.08 15:40
« Re: chiptuning
BitPower není špatný i když nenabízí změření výkonu před a po čipu. Co se týče zatížení, tak pokud se auto nehoní na maximální výkony a zrychlení, ale navýšený výkon se použije jen občas, tak v opotřebení problém nevidím. A pokus se nepoužívá spojka v záběru, ale jen pro plynulý rozjezd, tak je také v pohodě. Plný výkon motoru se totiž používá jen v cca 5-10% jízdy (předjíždění). Zažil jsem čipnutý TDI z 66kW na 85kW a Renault dCi 74kW na 96kW a u obou auto po čipu jezdilo mnohem lépe, lépe šlo za plynem a spotřeba klesla. Ale každý diesel se nedá rozumně čipnout. Např. TDCI po čipu nic moc. -
Sedvo 20.10.08 18:55
« Re: chiptuning
To jo, o to jde. Ale spojka ani převodovka nemusí být stavěné na přenost takového momentu. A jezdil jsem 100 kW verzí skoro 2 roky a nebylo potřeba, abych chipoval. Na dálnici podle GPS jsem z ní dostal 211 km/h a na předjíždění je ten motor dost dobře pružný.
Jinak když chipovat, tak určitě bych chtěl, aby po načipování auto šlo na brzdu, ať skutečně jde vidět ten nárůst výkonu na papíře. -
"-- skrytý --" 15.10.08 21:09
« Re: Chiptuning
Dobrý večer,
měl jsem donedávna Mazdu 6 MZR-CD 100kW. Nechal jsem ji načipovat na 130kW a cca 400Nm. Dva roky absolutně bez problému, jen při studeném motoru, a to má přihřívání od Webasto (standard), trochu kouřila. Subjektivně větší tah odspodu, zhruba od 1600 ot, mnohem živější. Bohužel byla jen 5 kvalt takže maximálka moc nevzrostla. Spotřeba +- stejná. Podle počítače 7,2 l/100km. Objektivně jsem najel 800 km na nádrž ( 64 l). Používal jsem letní gumy 225/45/17 a zimní 205/55/16 na alu. Chiptuning mohu jen doporučit, jízda je mnohem zábavnější a na motoru žádné škody nenadělal. Najel jsem cca 50.000 km. -
"-- skrytý --" 13.10.08 10:54
« Re: Zimní kola
Díky, já určitě chci celé komplety, dám to na ALU kola, protože plechy dneska stojí v podstatě stejně, nebo jen o málo méně (a rozhodně by se mi nelíbily). Spíš jsem chtěl vědět, jak se změní jízdní vlastnosti, jestli jsi nezkoušel obě varianty... Na jedněch stránkách jsou i přepočty velikosti kol a ráfků, R15 195/65 je dokonce o pár milimetrů celkově větší kolo než R16 205/55, což v zimě není k zahození... Taky má mít na sněhu užší pneu lepší jízdní vlastnosti... Každopádně díky za odpověď! Jirka -
Sedvo 13.10.08 10:03
« Re: Zimní kola
Já jezdil na 195/65 15 v zimně a v létě na 16". Určitě doporučuji mít celé komplety, je to lepší a hlavně levnější.
Zkus si spočítat - 15" stojí cca 1300,- a 16" cca 2300,- a ten rozdíl v pneu ti vykompenzuje koupi plechového disky, případně když trochu připlatíš tak hliníků a nemusíš 2x do roka platit přezouvání. -
"-- skrytý --" 25.09.08 17:59
« Chiptuning
Zdravím,chci se jen zeptat jestli někdo nemá zkušenosti s chiptuningem na mazdě 6 MZR-CD 100kw.Dočetl jsem se že by se měl zvýšit výkon něco kolem 35 koní a 80 Nm tak jestli je to velký rozdíl v akceleraci nebo vůbec v jízních vlastnostech a jestli to vůbec doporučujete díky za rady :-) -
"-- skrytý --" 17.08.08 19:39
« Re: Re: Re: xenony
Ale jo, asi máš pravdu, co se Mazdy týká. Ještě ji nemám kompletně prohlídlou, přece jen je v záruce... :-) Jen vím, že BMW dokáže při akceleraci (i deceleraci) přepnout do rychlého módu a vyrovnat sklon světlometů během zlomku vteřiny. Pokud tohle původní šestka nedovedla, tak nová prý ano. P.S. Bosch opravdu používá ve svých soustavách krokové motorky. ;-) -
Shr3k 17.08.08 15:57
« Re: Re: xenony
Jak říkám, tak to je. Senzor na zadní nápravě, řídící jednotka v PJB (za přihrádkou spolujezdce). Řidící jednotka počítá průměr výkyvu zadní nápravy za posledních 30 sekund jízdy rychlostí mezi 30 a 180 km/h, každé 3 sekundy pak pohne na základě tohoto průměru světly (pokud je potřeba). Takže neregistruje každý rigol, co vymeteš - to by se za chvíli uregulovala (resp. by se rychle opotřebovaly servomotorky - nikoliv krokové motorky).
A Jardy Boučka se můžeš klidně zeptat. Tedy pokud to bude přesně vědět... -
"-- skrytý --" 17.08.08 15:05
« Re: xenony
Tak nevím, jak je to u Mazdy, ale u BMW to s nápravami nemá co dělat. Senzory, umístěné v karoserii neustále dodávají informace a krokové motorky v regulaci jsou schopny zareagovat i na ponor při brzdění, případně opačný problém při akceleraci. Rozhodně to reaguje okamžitě (v rámci možnosti reakce těch motorků). Pochybuji, že by to Mazda měla na jiné bázi, ale při příští prohlídce se v servisu Mazdy naschvál zeptám. -
Shr3k 14.08.08 11:25
« Re: xenony
Dynamická stabilizace nefunguje při každém zhoupnutí, jak se mylně domníváš. Konkrétně u Mazdy se počítá průměrný výkyv zadní nápravy za posledních 30 s. Ale jinak s ostatním souhlasím, pokud chce člověk legální přestavbu, je to skoro nemožné. Resp. příliš nákladné.
A když ti udělají chip u první Mazdy 6 100kW, tak z toho dosteneš krouťák cca 380 Nm a facelift má 105 kW a krouťák 360 Nm.
Má tedy smysl to čipovat?