Mazda 6

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > MAZDA

  • « 00 Reagovat !

    foto Sedvo

    Sedvo 26.10.08  16:06

    « Re: chiptuning

    Hlavně bych nechipoval auto, který má DPF (filtr pevných částic).

    A když ti udělají chip u první Mazdy 6 100kW, tak z toho dosteneš krouťák cca 380 Nm a facelift má 105 kW a krouťák 360 Nm.
    Má tedy smysl to čipovat?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.08  22:52

    « Re: chiptuning

    silnější auto..no jo ale když chci Mazdu 6 naftu a silnější verze jako 103 Kw není?proto chci chip protože se zvýší pružnost je jasný že kdyby byla verze 150 kw že bych do ní radši šel ale když jiná možnost není :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto oIoo

    oIoo 25.10.08  21:01

    « Re: Re: chiptuning

    jednou když jsem kupoval ojeté auto tak jsem dostal odpověď na otázku kolik to má najeto? 160tisíc, ale jestli věříte že ostatní auta mají míň, tak si řekněte a my vám to pro dobrý pocit odtočíme. Zamysli se proč ten chip chceš. Samozřejmě že ten princip funguje, ale jsi třeba ochotný si připlácet za aditivovanou naftu? Někdy je prostě lepší si koupit silnější auto, který má dimenzovaný všechno na vyšší výkon.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.08  20:17

    « Re: chiptuning

    Nevím,jaký máš zkušenosti s Bitpowerem ty,ale četl jsem v katalogu že se měří původní výkon a po chipu se to znovu hodí na brzdu,takže dostaneš 2 grafy s výkonama před a po na porovnání :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 22.10.08  15:40

    « Re: chiptuning

    BitPower není špatný i když nenabízí změření výkonu před a po čipu. Co se týče zatížení, tak pokud se auto nehoní na maximální výkony a zrychlení, ale navýšený výkon se použije jen občas, tak v opotřebení problém nevidím. A pokus se nepoužívá spojka v záběru, ale jen pro plynulý rozjezd, tak je také v pohodě. Plný výkon motoru se totiž používá jen v cca 5-10% jízdy (předjíždění). Zažil jsem čipnutý TDI z 66kW na 85kW a Renault dCi 74kW na 96kW a u obou auto po čipu jezdilo mnohem lépe, lépe šlo za plynem a spotřeba klesla. Ale každý diesel se nedá rozumně čipnout. Např. TDCI po čipu nic moc.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.10.08  10:26

    « Re: chiptuning

    však jasný,že bych ji nedal to nejaké pofiderní dílny,kde "tuní" auta typu škoda 120 atd.Přemýšlel jsem o firmě Bitpower kde se měří na brzdě i před i po chipu + certifikát o prováděné úpravě.
  • « 00 Reagovat !

    foto Sedvo

    Sedvo 20.10.08  18:55

    « Re: chiptuning

    To jo, o to jde. Ale spojka ani převodovka nemusí být stavěné na přenost takového momentu. A jezdil jsem 100 kW verzí skoro 2 roky a nebylo potřeba, abych chipoval. Na dálnici podle GPS jsem z ní dostal 211 km/h a na předjíždění je ten motor dost dobře pružný.

    Jinak když chipovat, tak určitě bych chtěl, aby po načipování auto šlo na brzdu, ať skutečně jde vidět ten nárůst výkonu na papíře.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.10.08  21:01

    « chiptuning

    "Maximálně, že to o něco líp potáhne"
    Však o to jde ne? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Sedvo

    Sedvo 18.10.08  22:09

    « Re: Chiptuning

    Osobně bych to nechipoval. Jenom z toho důvodu, že auto jako takové jede velice dobře. Maximálně, že to o něco líp potáhne. Ale trpí spojka a také převodovka nemusí být stavěná na takový přenost točivého momentu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.10.08  13:58

    « Re: Chiptuning

    Díky za odpověd,ale jěště mě jen zajímá u jaké firmy byla ta mazda načipovaná?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.10.08  21:09

    « Re: Chiptuning

    Dobrý večer,
    měl jsem donedávna Mazdu 6 MZR-CD 100kW. Nechal jsem ji načipovat na 130kW a cca 400Nm. Dva roky absolutně bez problému, jen při studeném motoru, a to má přihřívání od Webasto (standard), trochu kouřila. Subjektivně větší tah odspodu, zhruba od 1600 ot, mnohem živější. Bohužel byla jen 5 kvalt takže maximálka moc nevzrostla. Spotřeba +- stejná. Podle počítače 7,2 l/100km. Objektivně jsem najel 800 km na nádrž ( 64 l). Používal jsem letní gumy 225/45/17 a zimní 205/55/16 na alu. Chiptuning mohu jen doporučit, jízda je mnohem zábavnější a na motoru žádné škody nenadělal. Najel jsem cca 50.000 km.
  • « 00 Reagovat !

    foto Sedvo

    Sedvo 13.10.08  22:53

    « Re: Zimní kola

    Jasně, že na 16" to líp sedělo, ale na tu zimu jsou 15" úplně dostačující.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.10.08  10:54

    « Re: Zimní kola

    Díky, já určitě chci celé komplety, dám to na ALU kola, protože plechy dneska stojí v podstatě stejně, nebo jen o málo méně (a rozhodně by se mi nelíbily). Spíš jsem chtěl vědět, jak se změní jízdní vlastnosti, jestli jsi nezkoušel obě varianty... Na jedněch stránkách jsou i přepočty velikosti kol a ráfků, R15 195/65 je dokonce o pár milimetrů celkově větší kolo než R16 205/55, což v zimě není k zahození... Taky má mít na sněhu užší pneu lepší jízdní vlastnosti... Každopádně díky za odpověď! Jirka
  • « 00 Reagovat !

    foto Sedvo

    Sedvo 13.10.08  10:03

    « Re: Zimní kola

    Já jezdil na 195/65 15 v zimně a v létě na 16". Určitě doporučuji mít celé komplety, je to lepší a hlavně levnější.
    Zkus si spočítat - 15" stojí cca 1300,- a 16" cca 2300,- a ten rozdíl v pneu ti vykompenzuje koupi plechového disky, případně když trochu připlatíš tak hliníků a nemusíš 2x do roka platit přezouvání.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.10.08  10:56

    « Zimní kola

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jaké je nejlepší zimní obutí na Mazdu 6, 2.0 D, 100kW, r.v. 2005 (před FL). Podle TP jdou zimní R15 195/65, nebo R16 205/55 (tento rozměr jezdím jako letní). Děkuji za jakýkoliv ohlas. Jirka
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.09.08  17:59

    « Chiptuning

    Zdravím,chci se jen zeptat jestli někdo nemá zkušenosti s chiptuningem na mazdě 6 MZR-CD 100kw.Dočetl jsem se že by se měl zvýšit výkon něco kolem 35 koní a 80 Nm tak jestli je to velký rozdíl v akceleraci nebo vůbec v jízních vlastnostech a jestli to vůbec doporučujete díky za rady :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.08.08  19:39

    « Re: Re: Re: xenony

    Ale jo, asi máš pravdu, co se Mazdy týká. Ještě ji nemám kompletně prohlídlou, přece jen je v záruce... :-) Jen vím, že BMW dokáže při akceleraci (i deceleraci) přepnout do rychlého módu a vyrovnat sklon světlometů během zlomku vteřiny. Pokud tohle původní šestka nedovedla, tak nová prý ano. P.S. Bosch opravdu používá ve svých soustavách krokové motorky. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Shr3k

    Shr3k 17.08.08  15:57

    « Re: Re: xenony

    Jak říkám, tak to je. Senzor na zadní nápravě, řídící jednotka v PJB (za přihrádkou spolujezdce). Řidící jednotka počítá průměr výkyvu zadní nápravy za posledních 30 sekund jízdy rychlostí mezi 30 a 180 km/h, každé 3 sekundy pak pohne na základě tohoto průměru světly (pokud je potřeba). Takže neregistruje každý rigol, co vymeteš - to by se za chvíli uregulovala (resp. by se rychle opotřebovaly servomotorky - nikoliv krokové motorky).

    A Jardy Boučka se můžeš klidně zeptat. Tedy pokud to bude přesně vědět...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.08.08  15:05

    « Re: xenony

    Tak nevím, jak je to u Mazdy, ale u BMW to s nápravami nemá co dělat. Senzory, umístěné v karoserii neustále dodávají informace a krokové motorky v regulaci jsou schopny zareagovat i na ponor při brzdění, případně opačný problém při akceleraci. Rozhodně to reaguje okamžitě (v rámci možnosti reakce těch motorků). Pochybuji, že by to Mazda měla na jiné bázi, ale při příští prohlídce se v servisu Mazdy naschvál zeptám.
  • « 00 Reagovat !

    foto Shr3k

    Shr3k 14.08.08  11:25

    « Re: xenony

    Dynamická stabilizace nefunguje při každém zhoupnutí, jak se mylně domníváš. Konkrétně u Mazdy se počítá průměrný výkyv zadní nápravy za posledních 30 s. Ale jinak s ostatním souhlasím, pokud chce člověk legální přestavbu, je to skoro nemožné. Resp. příliš nákladné.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…