Nová PANDA
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
jenik1 17.05.11 15:17
« Re: LPG
Našel jsem přestavbu (jestli jsi z Prahy) za 23 tisíc pro Pandu. Jsou tam i Fotky:
[odkaz]
Navíc jsem se dočetl, že ta úprava pro LPG je dost zásadní zásah do motoru. Musí se prý vrtat nové díry do bloku motoru pro vstřikovače LPG.
Cenový přehled přestaveb na LPG od firmy na [odkaz]
______
centrální vstřikovač pro starší vozy s karburátory. Vozidla se vstřikováním a řízeným katalyzátorem potřebují řídicí jednotku LPG. Cena zhruba od 9.000 Kč, sřídicí jednotkou od 18.000 Kč
kontinuální vstřikování pro novější vozy, kde je přísun paliva LPG zajišťován pro každý válec zvlášť. Vyšší výkonnost i nižší spotřeba. Cena zhruba od 22.000 Kč.
sekvenční vstřikování pro moderní automobily. Disponuje elektronicky řízenými tryskami pro distribuci paliva LPG do válců. Cena zhruba od 27.000 Kč -
jenik1 15.05.11 13:48
« Re: LPG
Nevím, co montuje. Včera byl závod do vrchu Prachatice - Libínské Sedlo a právě tam dělal Favorita na LPG. Tak jsem se s ním bavil a Pandu 1.1 by za 16 tisíc udělal pomocí nějaké levné polské sady. Je to s prací, materiál..komplet. Má tam světelnou reklamu na plotě, která svítí i ve dne. -
jenik1 15.05.11 13:03
« Re: LPG
Dík, jeden co dělá LPG a bydlí na Libínském Sedle u Prachatic, montuje polskou sadu za 16 tisíc, ale to mi nedoporučil. Říkal, že nejlepší zkušenosti má s italskou sadou Tartarini. Benzín stát již méně než 30 nebude a ten rozdíl v ceně LPG a benzínu je propastný. Dokud stál benzín do 25 korun, tak to šlo, ale teď je to katastrofa. Ovšem jestli nezavedou daň i na LPG, až se rozšíří. Lepit díry v rozpočtu se musí. Jinak ve Slovinsku měli LPG snad na každé pumpě. No já jsem už píchnul dvakrát. Jednou mi dokonce praskla bočnice. Předtím jsem stál u pumpy na parkovišti, kde se pohybovali tzv. nepřizpůsobivý spoluobčané tmavší pleti. Možná mi jí nařízli, protože pak jeli za mnou a něco chtěli, že mi pomůžou a tak. -
gtv6 15.05.11 10:56
« Re: LPG
LPG :-) , zkušenosti by byly s loni jsem najezdil 40 tis km s lancií kappa, zkušensti jsou bezesporu pozitivní. Problémy s ventily u italských motorů nejsou, protože jsou již z výroby plánována na alt. paliva CNG, LPG. S ventily jsou problémy co vím u forda, popř. každého motoru s měkkými sedly ventilů. Spoustu reakcí na internetu, najdeš negativních a na staré systémy s centrálním směšovačem. Nenech se odradit a pokud chceš tak si sežeň někoho spolehlivého, popř. zavedenou firmu na montáže LPG. Polský sekvenční system STAG bude do 25 tis., popř. italské tartarini přímo montované fiatem za 27600 kč. rezervu vyhoď a dej lepící sadu, musím to zaklepat na dřevo, ale za celej život jsem nepíchl, abych musel tahat rezervu, to mám najeto asi pul milionu. LPG budu montovat do galaxy V6 a pandu zaplynuju taktéž. Jen si uvědom, že do nádrže LPG s papírovými 40 litry napustíš jen 80 %, takže nádrže musí být co největší, jsou různé typy toroidů, výškově i s plným středem, u pandy bych oželel i kousek kufru, protože i ta benzínová na 35 l je bída. Na benzín jezdíš za 5 x 35 = 175,- a plyn 5,5x17= 93,50 Za 30 tis. km to máš zaplacený. Další handicap plynu je nutnost zkrátit výměny oleje o 1/3 olej bych měnil místo po 20 tak po 15 tis ( panda má 2,5 l oleje, takže fin. legrace ) a jednou ročne kontrola LPG popř.výměna LPG filrů / 500 kč/ Takže LPG určitě u malých aut ano, pokud najedeš více km, prostě čím auto víc žere, tím se plyn víc vyplatí. -
jenik1 13.05.11 19:31
« LPG
Zdravím,
gtv6, jaké máš zkušenosti s palivem LPG? Takhle už to dál nejde. Benzín stojí 34 korun a LPG 17 korun. Takže při ujetí jednoho tisíce km ušetřím při LPG tisíc korun. Za rok a půl mám náklady za přestavbu zpátky. Četl jsem ale, že trpí ventily a po ujetí 50 tisíc odejdou. Nevím jestli je to pravda, četl jsem na [odkaz] kde nabízejí additiva do olejů a paliva. Takže nevím...
Tak jsem o tom LPG něco přečetl na netu a nějak mne na LPG přešla chuť. Z auta vznikne takový složitý "hybrid" který je těžký, více žere, a je náročný na údržbu. Asi nejlepší jak šetřit je méně jezdit na klasický benzínový nebo naftový auta. Jednoduchý to mají majitelé dieslů, tam LPG nejde. -
jenik1 10.05.11 10:47
« Re: Kdyby měla Pandu
Včera jsem se vrátil s Pandou ze Slovinska z obce Koper u moře. Po dálnici celkem 1350 km a Panda šlapala jako hodinky. Slovinský dálnice super, až na ty opuštěný mýtné brány, které se jen projíždí. Celé Slovinsko jsem projel bez policejní kontroly, až na hraničním přechodu na dálnici mezi Mariborem a Grazem mne zastavila Slovinská policie a kontrolovali platnost dálniční známky (15 euro). Tak kdyby jste tam někdo jel, rozhodně to chce známku. Dal jsem nový letní gumy značky Matador a při 130 km hrozně hučí. Předtím jsem měl Barumky a ty byly lepší. -








