OCTAVIE 2 77KW TDI
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
Samot79 25.09.15 07:51
« Nefunkční světla
Dobrý den, jsem majitelem octavia 2 TDI 77 kW.Mám problém se světly, nefungují pravé přední potkavaci,směrovka,mlhovka a zadní levé brzdové,obrysove a směrovka.Osvětlení SPZ.Stalo se mi to už po druhé, po 2 min. jízdy vše začalo fungovat.Teď už to zlobí týden.Vše jsem zkontroloval a všechny žárovky jsou Ok.Nemáte někdo skusenosti s tímhle problémem? Děkuji -
"-- skrytý --" 18.08.10 22:29
« Re: sklamanie z Oktávie
Neviem ako je to u Megan III a 1.5 dCi, ja som mal Feliciu 1.3 Lxi 50kw, jazdil som s dlhodobou priemernou spotrebou 6,1 l/100km ale dlhe cesty 2x370km som zvladal na jednu nadrz casto okolo 5,5 l/100km.
Teraz mam Ford C-Max, ktory urcite nie je ani mensi ani lahsi ako Megan III, mam 1.6 TDCi 80kW, papierove hodnoty 4.1/4.9/6.3 l/100km najazdenych cez 80000 km, celkova skutocna dlhodoba spotreba je okolo 4.9 l/100km, udaje mam aj na:
[odkaz]
Dodrziavam rychlosti, skor jazdim kludnym stylom, ale urcite nie som najpomalsi. Jazdim zvycajne 1500 - 2250 otacok, ale obcas mam aj 4500 otacok. -
"-- skrytý --" 17.08.10 23:25
« Re: LORDDEPLECHUS Trhani
"...uslisite takovy stekani a pritom to bude trhat.Jsou to nastavitelny lopatky u turba."
Mam stejny priznak... stekani, je to na Octa II Scout 2.0 TDI. Muzes prosim napsat, jak jsi zjistil ze jsou to lopatky u turba? Rad bych na to pomohl prijit i svemu servisu. -
Čičo 16.07.09 20:01
« metodika
jak automobilky měří spotřebu, kterou pak udávají v prospektech.
Měření probíhá v laboratoři při teplotě 20-30°C. Auto je připoutané na testovací stolici a test probíhá na čerstvě nastartovaném (tedy nezahřátém) motoru. Městský cyklus sestává
ze čtyř opakujících se schémat, ve kterých se auto vždy třikrát rozjede (na 15, 30 a 50 km/h) a zastaví. Celkem takto urazí 4 km. Mimoměstský režim následuje vzápětí po městském. Přibližně
polovinu času jede vůz plynulou rychlostí, jinak brzdní, nebo zrychluje. Maximální rychlost je 120 km/h, průměrná 63 km/h a auto ujede 7 km. Nejdůležitější ovšem je, že veškeré zrychlování se děje velmi zvolna plynule – tak, jak to v běžném provozu není z důvodu jeho plynulosti možné.
Na oficiálních stránkách o normovaném měření se výslovně uvádí, že testy slouží výhradně ke vzájemnému porovnání jednotlivých vozů a nemohou se shodovat s výsledky dosaženými v reálném provozu. Z dlouholeté zkušenosti se stovkami nejrůznějších aut mohu odpovědně prohlásit, že při běžné jízdě (a teď opravdu
nemyslím testování, které je přirozeně „energeticky náročnější“) je kombinovaná spotřeba zhruba o jeden litr vyšší, než udává výrobce.
/koniec citátu -
superkutil 07.05.09 10:26
« Re: sklamanie z Oktávie
Podle serveru www.spritmonitor.de mají majitelé Tvého vozu průměrnou spotřebu 6,5litru, takže opravdu hodnoty udané Renaultem jsou hodně optimistické. To bude asi problém všech malých dieselů, u kterých se laboratorně dá dosáhnout malé spotřeby, ale v praxi při běžné jízdě je spotřeba vyšší. -
Mirec38 06.05.09 21:14
« Re: sklamanie z Oktávie
tak zase nebudem jazdit ecorun, aby som mal na PP 4l. Ale cakal som, ze pri mojej smiesnej jazde budem mat +/- vyrobcove hodnoty. Teda ratal som priemer do 5l. Mam tak skoro o 20% vyssie ako na papiery, pri setrnom zaobchadzani. Proste to podla mna prehnali s cislami na papiery. Mali by byt o takych 10% vyssie, aby sa priblizovali realite a o tom sme sa tu vlastne bavili. A este jedno porovnanie. Zena jazdila nase mesto s benzinom cca 7.5l, ja 6.5, s dieslom jazdi to iste za cca 6.5 a ja 5.5 pri tomto teplejsom pocasi. V zime som bol na 6.5 ked nebol sneh a zena na 7.5. To je jednoznacny dokaz, ako klamu zakaznika. Benzin mal na mesto 9.3l a dci ma 5,5l. Pritom metodika na mesto urcite nehovori o 50km jazde mestom, ale myslim pod 10km. S benzinom som o -30% a s dieslom + 0%, zena benzin -20% a diesel +20%. Ja neporovnavam roznych ludi. A z dieslom urcite nejazdim tak zle, aby mat taku spotrebu, lebo som neschopny jazdit usporne. Proste to nejde, ved si este raz pozri, kolko si to pyta pri 60-tke tacho ako som pisal. V zime ( menej ako 2-3 stupne)to prvy km, bolo pri 60tke okolo 7l :-! -
superkutil 06.05.09 20:16
« Re: sklamanie z Oktávie
Mondeo se do některých zemí dodává s PP ukazujícím okamžitou spotřebu, já mám jen průměrnou u které PP kecá podle stylu jízdy. Megane je opravdu velké auto, je mezi Cliem a Lagunou, tedy srovnatelný s Ford Focus.
Myslím, že u dieselu můžeš mnohem víc ovlivnit spotřebu stylem jízdy.
Kolega třeba měl Oktávku 1.9TDI 81kW a s tou byl schopen jezdit pod 4litry. Ale bylo to o stylu jízdy, jezdil hodně ECO.
Já při spotřebě 7,1 jezdím s Mondeem hodně ostře, v Německu v pohodě nad 200km/h (je to tam hned).
S Mazdou 6 2.0D 103kW jsem porovnával svoje Mondeo a i když byla živější, tak měla spotřebu o 0,5 litru nižší. A to s ní její majitel jezdil jak šílenec.
Taky pozor na jízdy se studeným motorem, to žere diesel jak blázen. Také emise EURO4 zvyšují spotřebu.
-
Mirec38 06.05.09 19:13
« Re: sklamanie z Oktávie
velke auto ? ved to je prcek, to sa s Mondeom neda porovnat a este aj obsah a vykon je inde. Som ale rad, ze nepatris k tym, co maju bezne pri 120km/h 5l spotrebu :-). Alebo dokonca jeden pisal, ze jeho mazda 6 si pyta pri rychlosti nad 100km/h 3.5l nafty a neviem ci to nebolo pri rychlosti okolo 130km/h. Jemu to naftu vyraba. Ale tak ci tak, u dieslu vyrobca keca daleko viac ako u benzinu. A to su skusenosti nie nas dvoch , ale vela ludi na fore. Alebo ked u benzinu keca, tak v % daleko menej ako u dieslu, ked ratam jazdy podla pravidiel. Nie ,ze niekto nevie co je to mimo obce ist menej ako 120km/h a potom nadava, ze vyrobca keca. Ale pri mojom style, teda da sa povedat eko-style ked uz keca, co potom pri trosku tazsej nohe. V podstate moja priemerka je vyssia-rovnaka ako mestska spotreba :-). Rozdiel cez 20%. Keby som to mal porovnat s mojim benzinom , kde sa udava 7l a jazdil by som za 8,4l, to by som musel jadit s inac tazkou nohou a este by musela byt mozno aj zima :-). -
superkutil 06.05.09 17:32
« Re: sklamanie z Oktávie
MegosIII: Na Megane 1.5dCi 78kW mi ta spotřeba 4,5 při 90km/h připadá dobrá. Já s Mondeem 2.2TDCI 114kW mám v 90km/h na 6ku tak kolem 5,3-5,5litru. Máš holt velké a těžké auto. To bys musel koupit nějakého prcka z Kolína nebo nějaký hybrid. Nebo zkusit 1.2TSI od VW nebo 1,4 TDI DPF. Případně Ford Fiesta 1,6 TDCi. -
Mirec38 06.05.09 14:29
« Re: sklamanie z Oktávie
no ved preto neporovnavam inych, ale sam seba, dva rozne motory. Ale benzin som tiez netrapil co to da. Dnes usetrim na spotreba , ale sa mi vratia tie nizske otacky s dieslom v buducnu. Pri 2000ot preradovat, to ani keby som uz nemal zrychlovat. To sa dostanem na 1500ot , to nieje dobre pre motor.Vykon mam 78kW na tom dCI. Chipovat neplanujem, zaruka, je to nove. Ale styl uz nic nezmeni. Ked raz pri 90km/h na 6-tku ma spotrebu 4.5l( podla mna pyta trosku vela, je to ustalena rychlost, nie priemer), s tym moj styl jazdy nic neurobi. Benzin mal 5.5l a za taku spotrebu som mimo mesto vedel ist pri dodrziavani zakona. S dieslom, to tiez tak dako vychadza. Nevidim nikde moznost mat nizsiu spotrebu, leda ecorun a to sa mi nechce:-) -
superkutil 06.05.09 12:11
« Re: sklamanie z Oktávie
MegosIII: hodnoty které uvádíš jsou zázračně nízké. Spíše to vypadá na tvůj styl jízdy. Já jsem s Felicií 1.6 jezdil za 8litrů, s Mondeem 1.8 85kW jsem za 150tis.km měl průměrnou spotřebu 9,2 (papírově 7,2)litru. Teď u dieselu 2.2TDCI 114kW průměr 7,1 (papírově 6,1) ale dá se jezdit i za 5,3litru.
V tvém případě bych spíš řekl, že neumíš jezdit s dieselem a že budeš muset změnit styl jízdy. Zvykal jsem z benzínu na diesel několik měsíců. Zkus motor moc nevytáčet, hlavně 1 a 2 skoro vůbec, ostatní jen do 2000ot. Měj hodně lehkou nohu, diesel je hodně citlivý na sešlápnutí. Jestli máš auto nové, tak počítej na zajetí tak 20000km. Pak uvažuj o čipnutí. To u Renaulta pomáhá, kamarád tak u 1.9dCi 72kW sundal spotřebu o 1litr. Jaký máš výkon motoru?
Na grafu [odkaz] je vidět, že nejlepší je využívat otáčky 1700-2700ot kde je maximální moment. Je nutné vyzkoušet, zda motor držet pod zátěží v nízkých otáčkách nebo raději podřadit. -
Mirec38 06.05.09 11:51
« Re: sklamanie z Oktávie
superkutil, musim oponovat. Felicia, Brava, Megan vse benzin a vzdy som mal priemerky do hodnoty co udaval vyrobca. Tento diesel nie. Sposob jazdenia sa nezmenil, len auto a kedze posledne auta maju aj PP, tak to vidiet pekne. Napr cesta do zahrady. S benzinom 5.2l , benzin mal mimo mesta spratat 5.7l a priemer 7l. Diesel mam 4.6 ak sa zadari, inak + 4.8 a mimo mesto ma bastit 4l a priemer 4.5l. Proste nieco neporovnatelne. V priemere zatial som s dieslom o 1l so spotrebou nizsie ako s benzinom 6.5l diesel ma 5.7l. Zacinal som niekde na 6.5l :-). Nijak to auto nenahanam. Dalej. Benzin pri 90km/h pytal 5.3-5.5l, diesel si pyta cca 4.5l. Pri 60km/h benzin 4-4.5l, diesel 3.6-4l. Mne to tak vychadza aspon zatial. Mam iba 4300km, ale pochybujem, ze ako zazracnym prutikom sa spotreba u dieslu znizi o 1l. Mne vychadza, ze papierove hodnoty u dieslov su naschval ruzove. Uvadzane spotreby pri danych rychlostiach niesi pri otackach pod 1750ot. Viac aut na porovnanie nemam osobne vyskusanych. Tie uvedene cisla spotreby berte ako uz spotreby realne, nie hlupe cisla z PP. PP u benzinu bol optimista na urovni 2.7% a u diesla je na 99,99% presny. -
superkutil 05.05.09 21:40
« Re: sklamanie z Oktávie
Ale i benzínu je reálná spotřeba minimálně o litr vyšší proti udávané a i velkoobjemový motor může mít malou spotřebu. V USA jsme jezdili s velkou dodávkou 4x4 pro 8 lidí s motorem 4900ccm a spotřeba byla kolem 10ti litrů. Takže i u benzínu platí, že objem ničím nenahradíš.
Akorát diesel má vyšší účinnost při malém zatížení a tak má i větší rozsah spotřeby. Své také dělá turbo. Uvidíme, jak se budou chovat nové 1.4FSI. Zatím to vypadá, že mají opravdu spotřebu více závislou na požadovaném výkonu.
Ale máš pravdu, že nové diesely jsou tak složité a poruchové, že už nižší spotřeba není výhodou. -
superkutil 05.05.09 13:04
« Re: sklamanie z Oktávie
MegosIII: Hm, je vidět, že fyzikální zákony se obejít nedají. Ty uváděné spotřeby jsou nejnižší možné spotřeby měřené v laboratorních podmínkách s motorem mimo auto. norma udává určitý postup podle kterého se má motor zatěžovat. Ale v podstatě je to podvod na budoucí majitele. Spotřeba by měla být měřena na autě a za podmínek více podobným realitě.
Moje Mondeo 2.2TDCI má výkon 119kW a uváděnou spotřebu 6,1 ale realita je 7,1.
nabízím tyto doplňky za skvělý ceny, v případě zajmu piště nebo rovnou objednávejte
www.msdoplnky.webnode.cz
Martin :-)