OCTAVIE 2 77KW TDI
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Bez nadpisu
...to dunenie je zname u vsetkych motoroch typu PD, je to z dovodu vysokych plniacich tlakov, skuste vyskusat napr. BMW alebo najake HDI, tam to nie je, ale je to nieco za nieco, proste TDI PD ma jednu nevyhodu,
vo vyssich rychlostiach duni, preto audi uz montuje do 3,0 uplne iny motor, postupne na to prejde cely koncern VW.. -
"-- skrytý --" 04.03.06 20:08
« Re:
Myslím, že Ti to můžu potvrdit ...... Při mé oblíbené rychlosti, kdy se kochám, tj. 135km/h na tacho = cca 129km/h podle GPS slyším takovou cyklickou rezonanci a dunivější zvuk. Pod i nad to "tam" není. Ale je to můj první diesel, takže můžu slyšet trávu růst ............ >:D -
« Bez nadpisu
Já bych to s nadsázkou shrnul:
-klasickému ovládání lankem už odzvonilo-co na tom že to teď víc žere,důležité jsou emise a přímý vstřik který už jde ovl.jen počítačem
-je to hlučnější?Nevadí,lépe odhlučníme..
Trochu mě to připomíná vtip o globálním oteplování kdy je třeba pořídit výkonnější klimatizaci.. 8-s
PS:To není samozřejmě jen o škodovce..tož co nám ještě ta globalizace přinese? -
« Re:
No s tou spotřebou nevím. Měl jsem O1 81kW a zřala rozhodně méně nafty než současná PD O2 1.Obě byly po chipu, ale PD rozhodně papne víc. A o oleji ani nemluvím ? Chystám se teď při výměně nedávat 0W30 506.01, ale ten nový longlife 3 5W30 504.00 507.00 od shellu. Uvidím jestli to bude papat méně oleje, protože oproti O1 která mi za 15000 nesežrala skoro nic je to hnus. Ale za pokrok se prostě platí. -
« Re: Re:
no počkej, průměrná spotřeba 5,7 (nebo tak nějak) je psaná i v ofic. papírech od škodovky. (mi ukazuje počítač 5,7 - průměr z cca 11tkm najetých km). Neříkej mi, že pouze já se vlezu do této spotřeby a všechny ostatní 1,9 TDi PD jsou žíznivější?? - známý má O1 1,9 TDi a dlouhodobý průměr má o litr vyšší.... -
« Bez nadpisu
mám O2 TDI 77kw od listopadu a nemyslím si, že by hlučnost byla vyšší, než O1. Spotřeba je určitě nižší - mám 5,7l dlohodobý průměr v zimě a to je méně než na O1 - v tom je podle mě výhoda motoru PD - vyšší výkon při menší spotřebě a menších emisích. Jediné proti možná je, že spotřeba oleje, který nepaří k nejlevnějším je vyšší než u O1. -
« pumpe dúse
Jsem prostý laik,a vím že pokrok nelze zastavit,ale může někdo vysvětlit hlavní výhody motoru PD oproti klasickému TDI?O I jsem nevlastnil,ale z doslechu vím,že motor byl tišší a méně žíznivý.V čem tedy inženýři udělali takový progres?!Nejspíš šel nahoru výkon i krouťák,asi i emise jsou menší.
Z hlediska uživatele však vnímám hlavně větší hlučnost a spotřebu :( -
"-- skrytý --" 20.02.06 20:18
« Bez nadpisu
Hm,docela dobrý.Že by v Paříži?!?! Sponzorují Tour de France,sice se mnozí budou usmívat,ironizovat,jenže:sponzorovali už v roce 2004 a na stánku to jednak úročili a co se zájmu týče:asi se zase někdo rozžhaví doběla,jenže třeba Toyota,která byla v tom samém pavilonu šikmo naproti asi 30 m v pravo,tak zájem téměř nula(a to tam měli Priuse a naprosto fantastický 2,2 ropák do Avensisu...),podobně Seat(Toledo) nezájem.
Ptali jsme se černouška,který spolu s dalšími místními rozdával anketní lístky,jak francouzi Škodu hodnotí,resp. to bylo o pocitech,prvních dojmech, nemohl sice ukázat,ale tvrdil,že názory lidí výlučně pozitivní.Ono to dost odpovídalo zájmu a návštěvnosti u stánku.
Nevidím jediný důvod to zpochybnit,protože hoch to měl jako brigádu a auta mu byla docela ukradená.Spíš kočky... Nerad bych urazil majitele japonců(sám mám nového),ale ani jeden se zájmem neblížil-vůbec. Nechci natrvrdo říci,že nezájem,byla tam třeba ještě uzamčená Mazda5,naproti M6 MPS a nic.Lidé nevšímavě chodili.
Sice to ještě nic neznamená,ale občas se bavím,když se lidé nad Škodou vášní-svět je více dospělý,občas mi to tak připadá,ať to řeknu slušně.
Uvidíme,jestli a co chystají a vybalí v Paříži. Francie je příliš velký trh.
Je to jako s korejskými auty. Moc bych se nesmál a spíš je třeba bystřit. O Číně-zatím asi není konkurece schopné,ale za 10-15 let? :'-( -
"-- skrytý --" 20.02.06 16:13
« Bez nadpisu
Dle důvěryhodného zdroje se chystá Škoda okola května tohoto roku představit model Octavia II 4x4 s motorem 2,0 TDI 103 kW (140 k). Kombinace silnějšího nafťáku a pohonu všech postrádali mnozí zákazníci a Škodovka jim tak hodlá vyjít vstříc. Zároveň chystá i novou verzi Octavie, jakýsi allroad, který dostane zvýšený a upravený podvozek, oplastované boky a blatníky. Zda budou obě novinky představeny naráz nebo spolu budou nějak souviset (2,0 TDI pouze pro "allroad"?), zatím nevíme a realitu ukáže až čas. :D -
Pete75 20.02.06 07:46
« Silné TDI do 4x4
2 all: No, podle mne je to taky škoda, ale všechno je dáno obchodní politikou VW. Kdyby tam 2.0 TDI byť "jen" ve verzi 103kW, co by se stalo s prodejem Passat Syncro, nebo A4 Kombi quattro? Teď mě budou přiznivci Audi kamenovat, jak to můžu srovnávat... ale vemte si to tak, že současný elektronický systém 4x4 ve Octavii je už velmi vyspělý a spousta lidí nejsou skalní příznivci (Audi), takže kdyby se jim to nabídlo...
Je o mnoho víc tichá./už jenom dvojité těsnění oken dělá více/.než benzín a než 1.9TDi 66kW..klasická nebo 4x4..
Jednu má brácha a druhou táta.
Jezdím do práce každý den..cca 20km..se spotřebou 4,6..domů 4.2l....částečně městem.
V pěti lidech Plzeň-Praha..po Praze..a zpět...5,5l...za měsíc průměr 5.2l.
Už dlouho jezdím na dovču na jih Itálie...s benzínem to bylo za 7,2l..průměrná rychlost něco nad 100km/h..co není málo.
Brácha s kombíkem 66kW čipnutým za 5.5l..táta se 4kolkou kombíkem 66kW za 6.2..
Podotýkám,žádné dunění jsem nezaregistroval.
Než se motor zahřeje na provoz.teplotu,tak poznám sepnutí turba kolem 2000ot/min..potom už nic.Jel jsem s tím déle 150km/h..
Benzín jsem cestou do Itálie hnal plně naložen..jak to šlo.V Nemecku pořád skoro na doraz...podle GPS 199km/h..a jinde podle možností...Itálie cca 140km/h.
V benzínu jsem měl vše..a tempomat makal v jednom kuse i 500km/italské dálnice jsou bezva..Klima mechanická..taky v pohodě.
Teď mám dvouzónovku,16ky kola..prostě super.
Nepomlouvám tady jinou značku..ale po 2500km z Octávky vystoupím určitě více v pohodě,jako z Peugeota nebo Citroena po 400km.Mě nevyhovuje moc měkké odpružení..
Každý má dnes možnost koupit si na co má a co mu vyhovuje.
Koupit si Fiata a vychvalovat Mercedes..to mi nepřipadá moc chytré..
Lehkou nohu a hodně km přeju všem..