OCTAVIE 2 77KW TDI
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Duni - neduni
Mam Passat TDI PD 96kW. Duni znatelne vic, nez OII, nejvice pri otackach okolo 1900 rpm a druhe uzke maximum pri 2450rpm. Je to ovsem slyset jen pri pomale jizde a castecne zatezi. OII je v techto rezimech o dost tissi. Naopak, v rychlostech pres 160-170kmph je tissi Passat.
PDckove duneni je slyset v Passatu jen cca do 80kmph, potom ho jiz prekryvaji aerodynamicke hluky. -
"-- skrytý --" 07.03.06 12:11
« Bez nadpisu
Tak si při 130 km/h zkus pustit rádio tak, aby neřvalo, ale aby bylo rozumně slyšet. A pak zkus s puštěným rádiem zastavit - poznáš že máš v autě za jízdy celkem slušný randál protože ve stojícím autě ti rádio bude pšěkně řvát.
Ucho se sice hluku přizpůsobí a už ho na vědomé úrovni nevnímá, ale na podvědomí ti ten hluk působí a unavuje. Někomu to vadí víc, někomu míň. Mi ten hluk vadil celkem dost. -
Jabella 07.03.06 11:17
« Dunění??
Já nevím komu tady co duní..nebude to spíše psychické dunění?
Dnes jsem schválně projel moji bývalou Octávku I ,1.6 75kW/koupil ji ode mě kolega/ a potom moji 1.9 TDI 77kW OII a nemůžu si pomoct.".dunění neduní".
Hluchý taky nejsem..pravidelná zdravot.povinná prohlídka v ÚLZ Praha..
Rozdíl je v odhlučnění obrovský..akorát při rozjezdu je slyšet,že motor je diesel..toť vše. -
Diamant 07.03.06 08:31
« Re: Re: Re: Re:
Skúšal som Golfe a Octavii motor 1,6 FSI a v Octavii a Audi A3 zase 1,6 MPI a mám dojem, že ako Golf, tak aj A3 sú veľmi podobne odhlučnené. Octavia na tom zase nie je tak zle.
Ale druhá vec je, že pred tým, než si niekto kúpi auto, bolo by dobré ho aj vyskúšať. A podľa možnosťí v najpoužívanejšom jazdnom režime. Ja napríklad jazdím skôr pokojne, tak vždy skúšam autá hlavne v nižších otáčkach a zaujíma ma ako hluk, tak aj zrýchlenie pri takomto režime. Samozrejme motor aj vytočím, že či pri predbiehaní nebude obťažovať. Ideálne je skúsiť niekde na okreske reálny predbiehací manéver.
A priznávam, že práve dunenie je dôvod, prečo by som si TDI nevybral. Vibrovanie spojkového pedálu sa výrazne zlepšilo oproti predošlej generácii. Ale to dunenie pri rozbehu a v nízkych otáčkach (obzvlášť u 2,0 TDI) mi vadí. -
« Re: Re: Re:
2Marios:
Byl by z tebe dobrej herec;umíš krásně přehánět.Tady jde o to že PD je trošku hlučnější než např.common rail apod.Nevím jestli škodovka odhlučnila motor dobře nebo ne;každopádně by nebylo na škodu srovnání s Passatem či Jettou-jak to zvládli tam.Pakliže lépe což předpokládám-je nutno se smířit s tím že škoda je auto nižší stř.třídy.Asi nejlépe by bylo porovnat to s Golfem.Asi tady nebude moc jedinců kteří jeli s tím i s tím... :? -
"-- skrytý --" 06.03.06 19:54
« Re: Re:
Já vás nechápu. Napřed si koupíte ropáka a potom tady teskníte nad tím jak to vibruje a duní vám s toho kefa! Přece musím vědět co chci od motoru! Buď benzínový motor a jsem v poho a nebo drncadlo s chrotachrochta zvukovou kulisou.
A už vůbec bych nedokazal jako Brrr hlídat otáčky tak, aby náhodou nespadly pod 2000 za minutu a díky tomu mi nezačli neodpadávat plechy z auta! -
"-- skrytý --" 06.03.06 19:03
« Re:
shi: není asi dunění jako dunění.
Titanus napsal dunění až s vibracema u akcelerace před 2000 ot/min. čož jedině potvrzuji a při jízdě se tomu vyhybám.
U rychlostí 120-140 opravdu nic zvláštního nepozoruju (dneska jsem si na to dával extra pozor). Hudební sluch nemám, to řeknu rovnou. Navíc, jak jsem již poznamenal, nemám s diesely příliš mnoho zkušeností. -
"-- skrytý --" 06.03.06 17:16
« Bez nadpisu
Brrr: Po tom co jsi napsal, by si člověk myslel, že je OII odhlučněná skoro jako Lexus. Jel jsem s OII 77 kW asi 700 km v kuse a musím říct, že mi celkem duněla hlava - jsem zvyklý na vyoskootáčkový benzín a dunivý zvuk tohoto PD mi nesednul. Většinu času jsem jel 90 až 160 km/h a co se týče hluku je furt stejný - dunivý.
Na OII nemohu říct jediné křivé slovo, ovšem s jednou vyjímkou a tou je právě odhlučnění - to auto by si zasloužilo lepší ! -
Jabella 06.03.06 15:26
« Bez nadpisu
Spotřebu jsem dvakrát měřil tak,že jsem naplnil nádrž po okraj...najel 1000km a na stejné pumpě u stejného stojenu znova po okraj.
Po druhé jsem zase naplnil po okraj a potom po 1000km doplnil manuálně bandaska+měrka...rozdíl computer+přesná měrka plus minus 0,3dl.
Chce to i zhruba stejnou teplotu.
Vyhrál jsem si s tím,protože se je tady i jinde hodně rozdílů.
Ve městě to chce jezdit s pohledem více před sebe,semafor,provoz a pod.Je to o stylu.
Je fakt,že u benzínu byl rozdíl u stejného typu podle stylu až 3l... -
"-- skrytý --" 06.03.06 15:06
« Bez nadpisu
Brrr: Spotřeba oleje je v pohodě.Asi je tam long life od Castrol a ten mizí,realita.Řešením je Castrol Magnatec 5W40 a je po problému.Interval výměny doporučuji 15 tis.vyzkoušeno,funguje.Po problémech.Tišší motor.Také specifikace aby byla stejná,to pozor.
Spotřeba: je v relaci,seč mně měřil na O1 s odchylkou asi 0,1 l.
Je zima a zvířátkům se pod kapotou líbí.Je nějaká plašička,ale účinek neznám.Třeba někdo hodí zkušenost. -
"-- skrytý --" 05.03.06 16:38
« Moje zkušenosti s O2C 77kW
1. Mám najetých 20tis.
2. PP mi ukazuje průměrnou spotřebu o 0.5l nižší, než je skutečně.
3. Skutečná průmeřná spotřeba je 5.7 až 6.0l.
4. Při trasách delších než 150km s relativně lehkou nohou a mimo dálnici je to 4.6+0.5=5.1l/100km
5. Už jsem dolil celkem 1,5l oleje (.. a to při 8tis, 12tis a 18tis vždy po pul litru)
6. Dunění motoru se objevuje pouze v rozmezí otáček 1500-1900 a při plném sešlápnutí plynového pedálu.
7. Už dvakrát jsem musel nechat vytáhnout kamínek, který uvízl mezi kotoučem a třmenem přední brzdy (stalo se to někomu taky?)
8. Na kabeláž a hlukovou izolaci mají spedano nějací hlodavci. Vzhledem k tomu, že nemám garáž, musím řešit i tyto problémy.
9. Dvěře řidiče se dovíraly až při zvýšené síle (opraveno v záruce).
10. Nafta při mrazech -25°C nezamrzla, ale čerstvá nafta jde na zvuku motoru poznat (hlavně za studena). Od této doby používám aditiva.
Jsou to pouze mé vlastní zkušenosti a vaše můžou být samozřejmě jiné.
Je tu můj první diesel.
:arrow: chceš PD-smiř se s urč.nepříjemnými režimy motoru.
:arrow: chceš benzín-smiř se s větší spotřebou.