OCTAVIE 2 77KW TDI
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
"-- skrytý --" 15.03.06 17:51
« Re:
Chip u úplně novýho auta bych určitě nedělal, raději počkej až ujedeš 10-20 tis.km. Stejně ten vyšší výkon nemůžeš pořádně využít, protože motor se má v záběhu šetřit a ne mu nákládat. Ale jestli ten chip chceš mít co nejdřív tak počkej aspoň do 2 tis.km ;-) -
matuS 13.03.06 23:11
« Bez nadpisu
na skusobnej jazde som isiel s versom 1.8vvti a vzapati s oII 1.9tdi 77kw. Isiel som aj po meste, aj pomaly aj 130 po dialnicnom obchovate.
Mne to prislo, ze obe auta su hlucne rovnako, samozrejme kazdy ten hluk bol ineho charakteru.
To ze dizel duni je iba zalezitost zvyku.
Pamatam si, ked som si kupil do auta subwoofer, tak prvy mesiac ma z neho bolela hlava. Proste dunel.
Potom som si na to zvykol.
Myslim ze tento pripad je s oII taky isty. Netrufam si objektivne porovnat, ci je oII 1.9tdi v ramci svojej triedy hlucna alebo ticha
Moj nazor je, ze v cene do 600tis Sk (v zakladnej vybave) je to auto tiche, v plnej vybave cene 1mil sk je to hlucne
Kazdopadne ide o zvyk. Myslim ze za tu spotrebu sa oplati si zvyknut. -
« Bez nadpisu
...mam Touran 2,0 TDI , samozrejme duni pri rychlostiach nad 120 km/h, aerodynamicky hluk tam nie je az taky, ale to dunenie ma kazdy motor so systemom PD, ved to tu uz bolo napisane, je to nieco za nieco, lepsia dynamika oprot CR, dovodom su vyssie vstrekovacie tlaky, CR ma postupne davkovanie, preto je motor kultivovanejsi...
...najlepsie je odhlucneny GOLF PLUS, ak porovnavam ten isty motor, cize 2,0 TDI.... -
« Re: Duni - neduni
Tak to jsem rád že PD duní taky v Passatu.Není to škodolibost-jen konstatování.Tím pádem O II v tomto směru není vyjímkou k horšímu a to mě těší.Co z toho plyne?
:arrow: chceš PD-smiř se s urč.nepříjemnými režimy motoru.
:arrow: chceš benzín-smiř se s větší spotřebou. -
« Duni - neduni
Mam Passat TDI PD 96kW. Duni znatelne vic, nez OII, nejvice pri otackach okolo 1900 rpm a druhe uzke maximum pri 2450rpm. Je to ovsem slyset jen pri pomale jizde a castecne zatezi. OII je v techto rezimech o dost tissi. Naopak, v rychlostech pres 160-170kmph je tissi Passat.
PDckove duneni je slyset v Passatu jen cca do 80kmph, potom ho jiz prekryvaji aerodynamicke hluky. -
"-- skrytý --" 07.03.06 12:11
« Bez nadpisu
Tak si při 130 km/h zkus pustit rádio tak, aby neřvalo, ale aby bylo rozumně slyšet. A pak zkus s puštěným rádiem zastavit - poznáš že máš v autě za jízdy celkem slušný randál protože ve stojícím autě ti rádio bude pšěkně řvát.
Ucho se sice hluku přizpůsobí a už ho na vědomé úrovni nevnímá, ale na podvědomí ti ten hluk působí a unavuje. Někomu to vadí víc, někomu míň. Mi ten hluk vadil celkem dost. -
Jabella 07.03.06 11:17
« Dunění??
Já nevím komu tady co duní..nebude to spíše psychické dunění?
Dnes jsem schválně projel moji bývalou Octávku I ,1.6 75kW/koupil ji ode mě kolega/ a potom moji 1.9 TDI 77kW OII a nemůžu si pomoct.".dunění neduní".
Hluchý taky nejsem..pravidelná zdravot.povinná prohlídka v ÚLZ Praha..
Rozdíl je v odhlučnění obrovský..akorát při rozjezdu je slyšet,že motor je diesel..toť vše. -
Diamant 07.03.06 08:31
« Re: Re: Re: Re:
Skúšal som Golfe a Octavii motor 1,6 FSI a v Octavii a Audi A3 zase 1,6 MPI a mám dojem, že ako Golf, tak aj A3 sú veľmi podobne odhlučnené. Octavia na tom zase nie je tak zle.
Ale druhá vec je, že pred tým, než si niekto kúpi auto, bolo by dobré ho aj vyskúšať. A podľa možnosťí v najpoužívanejšom jazdnom režime. Ja napríklad jazdím skôr pokojne, tak vždy skúšam autá hlavne v nižších otáčkach a zaujíma ma ako hluk, tak aj zrýchlenie pri takomto režime. Samozrejme motor aj vytočím, že či pri predbiehaní nebude obťažovať. Ideálne je skúsiť niekde na okreske reálny predbiehací manéver.
A priznávam, že práve dunenie je dôvod, prečo by som si TDI nevybral. Vibrovanie spojkového pedálu sa výrazne zlepšilo oproti predošlej generácii. Ale to dunenie pri rozbehu a v nízkych otáčkach (obzvlášť u 2,0 TDI) mi vadí. -
« Re: Re: Re:
2Marios:
Byl by z tebe dobrej herec;umíš krásně přehánět.Tady jde o to že PD je trošku hlučnější než např.common rail apod.Nevím jestli škodovka odhlučnila motor dobře nebo ne;každopádně by nebylo na škodu srovnání s Passatem či Jettou-jak to zvládli tam.Pakliže lépe což předpokládám-je nutno se smířit s tím že škoda je auto nižší stř.třídy.Asi nejlépe by bylo porovnat to s Golfem.Asi tady nebude moc jedinců kteří jeli s tím i s tím... :? -
"-- skrytý --" 06.03.06 19:54
« Re: Re:
Já vás nechápu. Napřed si koupíte ropáka a potom tady teskníte nad tím jak to vibruje a duní vám s toho kefa! Přece musím vědět co chci od motoru! Buď benzínový motor a jsem v poho a nebo drncadlo s chrotachrochta zvukovou kulisou.
A už vůbec bych nedokazal jako Brrr hlídat otáčky tak, aby náhodou nespadly pod 2000 za minutu a díky tomu mi nezačli neodpadávat plechy z auta! -
"-- skrytý --" 06.03.06 19:03
« Re:
shi: není asi dunění jako dunění.
Titanus napsal dunění až s vibracema u akcelerace před 2000 ot/min. čož jedině potvrzuji a při jízdě se tomu vyhybám.
U rychlostí 120-140 opravdu nic zvláštního nepozoruju (dneska jsem si na to dával extra pozor). Hudební sluch nemám, to řeknu rovnou. Navíc, jak jsem již poznamenal, nemám s diesely příliš mnoho zkušeností. -
"-- skrytý --" 06.03.06 17:16
« Bez nadpisu
Brrr: Po tom co jsi napsal, by si člověk myslel, že je OII odhlučněná skoro jako Lexus. Jel jsem s OII 77 kW asi 700 km v kuse a musím říct, že mi celkem duněla hlava - jsem zvyklý na vyoskootáčkový benzín a dunivý zvuk tohoto PD mi nesednul. Většinu času jsem jel 90 až 160 km/h a co se týče hluku je furt stejný - dunivý.
Na OII nemohu říct jediné křivé slovo, ovšem s jednou vyjímkou a tou je právě odhlučnění - to auto by si zasloužilo lepší ! -
Jabella 06.03.06 15:26
« Bez nadpisu
Spotřebu jsem dvakrát měřil tak,že jsem naplnil nádrž po okraj...najel 1000km a na stejné pumpě u stejného stojenu znova po okraj.
Po druhé jsem zase naplnil po okraj a potom po 1000km doplnil manuálně bandaska+měrka...rozdíl computer+přesná měrka plus minus 0,3dl.
Chce to i zhruba stejnou teplotu.
Vyhrál jsem si s tím,protože se je tady i jinde hodně rozdílů.
Ve městě to chce jezdit s pohledem více před sebe,semafor,provoz a pod.Je to o stylu.
Je fakt,že u benzínu byl rozdíl u stejného typu podle stylu až 3l...