OCTAVIE 2 77KW TDI
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Bez nadpisu
Píšu ještě do týhle sekce, abych získal radu: za 2 týdny bych se měl dočkat a přijde mi moje TDI PD 77 kW. Původně jsem uvažoval o tom, že ji dám "čipnout" (dle názorů zde asi u Cimbu) ale teď mám trochu obavy ze ztráty záruky a ze ztráty záruky na "doživotní mobilitu" -straší mě známí..... Poradíte mi? Do současné doby jsem jezdil s benzínem 170 k a nevím co mám od 77 kW očekávat.... má cenu ten "čip" dělat, co říkáte, ostřílení uživatelé ropáků? -
« Bez nadpisu
já dnes volal známemu do VW servisu a ten mi na to řakl že to ted dělá každé TDI PD,spusobuje to prý přílišná citlivost plynu,při sešlápnutí plynu to někdy vydá signál který je v ten moment příliš velký na to jakou v tu chvíly jedete rychlostí.Prý to reklamuje spousta lidí a zatím nemaj řešení,volali už kvůli tomu i do VW a tam jim řekli že o tom vědí a připravujou nový program pro nastavení potenciometru plynu,ale sám uznal že se mu to příliš nezdá.Každopádně to dělá u všech TDI PD a nejvíc prý u passatu.
Lopatky turba to určitě nejsou,měl jsem před tím 81kw a tam mi ve 350000km odešlo to natáčení lopatek a to se projevovalo uplně jinak,přestalo to tahnout nad 2500ot.to bylo uplně mrtvý,stačilo to jen chcípnout a zas nastartovat a bylo ta zas na moment ok,ale žádný zatrhání tam nebylo. -
« Bez nadpisu
a co vám na to řekli v servisu?já s tím ještě nikde nebyl,mám to ještě v záběhu tak vím co by mi řekli,že at jezdim dál že to je možná tím že to ještě neni zajetí.
U mě to je taky jedinná věc co mi trochu překáží.Hrozně mi to připomíná to když mi u staré OI odcházela váha vzduchu,to se taky projevovalo lehkým zatrháním při akceleraci,ale to zas ani potom nerozjelo,což tohle tahné bez problému.Jinak jsem a tím naprosto spokojenej -
« Bez nadpisu
Zdravim,mám ted 3týdny novou OII 1.9TDI 77kw,mám na ni najeto něco přes 5000km a mám takový menší problém,při akceleraci od 2 rychl.stupně a výše by to jakoby zatrhalo než se to začne rozjíždět.Nedělá to vždy a ted už bych řekl že méně často,než když to bylo v záběhu.
Chci jen vědět jestli jsem jediný nebo jestli se to objevilo i někomu z vás.
Jinak je to skvělé auto,měl jsem před tím OI 1.6 75kw s tou jsem za 4roky najel 364000km,pak 1.9TDI 81kw(422000km) a vždy super bez větších závad,jen u TDI jsem 3x měnil váhu vzduchu a ve 350,000km turbo jinak jen běžná udržba,tak jsem zvědav co vydrží 77kw,zatím mě jen zaráží spotřeba,ne ne jít dolu,jezdím ted s tím za 6,1l/100km,u OI 81kw jsem měl spotřebu od začátku 4,6-5,1l/100km a muj jízdní styl je pořád stejný. -
"-- skrytý --" 16.04.06 13:19
« Re: Spotřeba oleje
Ja mam svoju OII od I/06 a najazdenych nieco cez 15000km prevazne na dialniciach a pri nahodnej kontrole stavu hladiny oleja mam stale hladinu v polovici medzi max a min povolenou hladinou oleja. Zatial som tam nenalial ani kvapku oleja..
Fakt je ten, ze som si dal trochu zalezat pri zabehu a auto nikdy netocim za studena.. -
Diamant 07.04.06 19:26
« Re: Spotřeba oleje
exup - presne tak. Hneď som mu povedal, že akákoľvek reklamácia či nárok na opravu neprichádza do úvahy, lebo ešte stále je to vo výrobcom stanovenej norme. Doliať 1L nie je problém, obvykle sa mierky navrhujú tak, aby medzi minimom a maximom na mierke bol rozdiel presne 1L. Ale beztak je to veľa. Jediné, čo by som asi urobil, by som skontroloval viečko mot. oleja a nádržku chladiacej kvapaliny. A potom spodok motora. Či niekam ten olej neuniká. Pokiaľ nie, tak už potom je to obtiažnejšie. -
exup 07.04.06 10:38
« Spotřeba oleje
To Diamant :
Mně přijde spotřeba oleje u OII Tvého kámoše docela přemrštěná. Já bych z toho byl každopádně trochu nervózní. Olej jsem měnil asi v 26 000 km a do té doby jsem tam dolil necelé 2 l longlife Castrolu. Poprvé se mi rozsvítila kontrolka v 7700 km. Dolévám vždy tak 0,25 - 0,3 l. Nalít ale najednou do motoru 1 l mně přijde docela dost. Nicméně nemám vyzkoušené, jestli tohle množství pobere provozní rozsah měrky. Vysoká hladina oleje, jak známo, není nic dobrého.
Zajímavé je, že teď mám od výměny oleje najeto už asi 11 000 km a ještě se nic nerozsvítilo. Buď mi tam mecháno v servisu nalil nějakou forotu ftipně až nad rysku.. (ani jsem to po něm nekontroloval..), nebo to má s tím Mobil1 long life, na který jsem přešel z Castrolu, nějakou menší spotřebu. Což by bylo jen příjemné. Třetí možnost je, že mně odešlo čidlo hladiny a nedostatek oleje se projeví místo kontrolkou náhlým zvýšením třecí síly pístů ve válcích.. >:D . Asi se budu muset podívat na měrku..
V každém případě jsou limity spotřeby oleje od výrobce nastavené mazaně tak vysoko, že se do nich Tvůj kámoš spolehlivě vejde. Ba možná teď nedosahuje ani polovinu toho, co ještě připouští výrobce. Aby po něm pak kdekdo nechtěl vyměnit motor s odůvodněním, že mu žere olej, to je samosebou..