OCTAVIE 2 77KW TDI
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
« Bez nadpisu
na margo RJ-palubneho pocitaca.V rodine mame aj 3 rocne Fiat Stilo 1,6 benzin kombi,a nechcem hanit VW,ale Fiat ma urcite lepsie prepracovanu elektroniku,palubny pocitac umoznuje nastavit omnoho viacej veci ako moja Octavia,a adt, a navyse v porovnatelnej vybave je aspon 10-15% lacnejsi.ps. Fiat ma tak prepracovanu elektroniku, ze po vypnuti kluca v skrinke,cela elektrika v aute je odpojena!, takze neexistuje problem so zabudnutymi zapnutymi svetlami.. -
« Re: Re: Re: Re:
presne! vo firme mame 3 ks A8 (r.v.2003), vsetky maju teraz od 90 do 135 tkm a vsetky maju dookola rovnake problemy: riadiace jednotky vseho druhu!!! raz komfortna, potom bucnej brzdy, baterie, volantovej tyce... cena? za 3 roky ostalo v servise nieco okolo 600 tis SK a to par vymen bolo aj zarucnych... -
« Re: Re:
Je velmi mozne ze spravili flash RJ. V oblasti konstrukcie sp. motorov mam nejake vedomosti,ale bohuzial nepustili ma nikdy k tomu,aby som si to prezral sam...a casovo som tam nemohol s nimi byt...Tak ci onak,podstatne je,ze takych ako ja je zrejme viacej,a v konecnom je to vyriesene,a to je podstatne..ps. pre buducnost asi ale aj tak skodu nekupim...predrazena...Motor ide podstatne inaksie,je to citit...netreba sa dat odbit,inaksie to vzdy niekam zahraju do out-u co zdy asi skusaju... -
« Bez nadpisu
Dik, tak to je dobrá zpráva, zitra tam jedu, tak tu "hloubkovou analýzu" po nich budu chtít. Zároveň mi to ale nějak "neštymuje" - technicky si nedovedu představit, že by jakkoliv hloubková analýza dokázala napravit takovéto chyby v ŘJ. Mě to spíš připadá, že z Boleslavi dorazil aktualizovaný software/firmware pro ŘJ a oni to tam prostě naflashovali a to s tou hloubkovou analýzou bude jenom kouřová clona. Ostatně nestalo by se to poprvé co vezu nějakou škodu do škoda-servisu s popisem závady a při přebírání je tato odstraněna, na faktuře o ní není zmínka a technik mlží. Myslím, že to mají marketingově nařízeno - o závadě vědí, pokud to jde za nimi tak ji odstraní zdarma a její existenci popřou a značka má hnedle lepší renomé. Počítám, že na méně technicky erudované uživatele-řidiče to může platit. Ale třeba jen slyším trávu růst... -
« Bez nadpisu
Zdravim vsetkych...ako som nizsie uvadzal ohladom problemov s trhanim motora a naslednej ocakavanej diagnostike..Zaver: servis mi urobil kompletnu - zrejme hlbkovu diagnostiku s tym ze sa prepisali hodnoty, kt. polo potrebne a motor po odjazdeny cca 400km ide ok, bez trhania a je celkom pruzny...takze nakoniec spokojnost.., v dufani ze to bude i nadalej tak..V pripade zaujmu, kontakt kde mi to robili, Porsche slovakia Kosice, maju s tym uz po mne skusenost a mali by to vediet odstranit..vrele odporucam vsetkym, pretoze je to o niecom inom... -
« Re: Re: Škubání mezi 2000 ot. - 2500 ot.
Dobry den,tak dneska to riesia,uvidime s akym vysledkom.Po posledne diagnostike-som prave vcera-dneska absolvoval cca 900km a zistenie - motor nad 2500ot/min. ide uz celkom ok, ale urcote v oblasati 1700-2500 citit ubitok tociveho momentu cca 30%, co sa prejavu sposobom, pri zacati zaberania turba, motor ma tendenciu zacat tahat, avsak hned je akoby "priskrteny", typicka vykonova spiska nie je, naras je iba "linearny" az do 2500, kde motor uz pracuje celkom slusne... Sklbanie sa i nadalej objavuje, je to presne ako u Vas, a navyse sa to znacne prejavi-pre service, pod zatazou v kopci, vtedy to citit pomerne slusen a da sa to takto simulovat.
Som za koordinovany postup, ved preco nie?, my sme ti, kt. su zakaznikmi a za svoje peniaze chceme ISO qualitu.jl.ps. pristup service-ok,len cakam na vysledky. -
« Re: Škubání mezi 2000 ot. - 2500 ot.
Trochu se to protáhlo, auto je po diagnostice - výsledek negativní - v uvedeném rozsahu otáček se nepravidelný chod (škubání) projevuje stále, byť mírněji - příčinou bude pravděpodobně jízda s nezatíženým autem. Přístup servisu byl mírně vstřícný - o závadě doposud neslyšeli (to sladké tajemství, že je touto závadou postiženo více aut a výrobce na to nemá zatím řešení jsem jim zatím nesdělil). Jako projev dobré vůle mi technik daroval lahvičku čehosi, co mi (autu) pročistí palivový systém se slovy, že jsem mohl natankovat někde špatnou naftu. Toto jeho stanovisko vezmu v úvahu, neboť nejvýraznější projevy jsem zaznamenal v Polsku (celkem 1500 km) a Poláci jak známo přidávají za zákona do nafty řepku (a vůbec jsou to poláci) - i když jsem tankoval u "renomovaných pump" (BP, ORLEN). Zkusím také Shell V-Power Diesel, uvidíme. Co se týká dalšího postupu, předpokládám cca do měsíce uplatnění reklamace na tuto závadu. V případě zatloukání - či dlouhodobého neřešení za strany výrobce zvažuji koordinovaný postup postižených - Kdo by se přidal ? -
« Re: Trhani
DObry den vsetkym...Pripajam moju korespondenciu ja vs. service vs. centrala skoda. To sklbanie vykonu mi ide uz aj poriadne na city, kedze ako vidim, je nas viac a jedine co sa dozviem je, riesi sa to..! No moja trpezlivost uz sa naplnila a teda zacinam to riesit i ja, doteraz som to z mojej strany chapal ako pomoc servisu a riesenie problemu na "mojom " aute...Nie som ochotny akceptovat takyto stav a vsetci sa tvaria, ze je vsetko OK..! A to mi asi vadi najviac, kedze ako sa zda, je nas viacej, a Simply Clever ostava ako stale vo faze riesenia..! Popravde, napr. vsetkym plusom, za vozidlo som dal 800.000SKK!!! a cakal by som ze motor bude tym, co ma bude stale urdziavat v pocite, ze mozem sa nan spolahnut (casom som zistil ze napr. FIAT Croma 1,9JTD vyjde na tie iste peniaze, co je skutocne o triedu triedu lepsie auto...).
takze vsetkym, centrala mi poslal riesenie, pricom by som cakal, ze servis kedze ma navod, tak budu krok za krokom ho nasledovat...
Zatial cakam, snazia sa ako tak, len vysledkov sa neviem akosi dockat...
-------------------------------
Dobrý deň
V týchto prípadoch je nutné najprv previesť dôkladnú diagnostiku v
autorizovanom servise Škoda a skontrolovať funkciu ventilu plniaceho tlaku
N75 (ventilový blok). Ďalej skontrolovať tesnosť podtlakového riadiaceho
vedenia a tlakového sacieho traktu a skontrolovať funkciu turba.
S pozdravom
Juraj Krátky
Škoda Auto Slovensko s.r.o.
technika Aftersales
Sabinovská 6
821 02 Bratislava
jkratky@skoda-auto.sk
Dear Friends,
My name is xxxxx and I am the Skoda customer.
One month ago we bought into the company Skoda Octavia II 1,9 TDI 77 kw,
Combi version, N1, presently app. 5000km.
The question why I am writing to You is my interest to solve the problem
on my car.
Definision of the problem:
After the first 1500 km occured on my car during the acceleration
between 1800 - 2400 RPM the "breaks" in the engine power
characteristic. In the first moment seems to me, that it is nothing
critical, but after time, it was more times, and more times...
The car I took from Porsche Auto Kosice Dealer, where I reclaim this
problem to ask service to make me the diagnostic of the engine.
Result: everything is in the tolerances.. Exactly said is NOT!.
Description of the problem behaviour in more detail, and my opinion to
this problem:
I will decided this behaviour to some stages (in other in SK):
1. rezim kludna pomala jazda, jemne pridavanie, motor sa sprava uplne
ako by turbo nebolo aktivne, a to aj pri vytoceni do 2300 ot., kde
nasleduje jemne trhanie vykonu. (uz spominane problemy....od 1800-2400
ot.min.)
V danom "rezime" je vykon motora citelne nizsi, a citit to ako pri
akceleracii po rovine, tak aj pod zatazou napr. do kopca.
Je citit ako by motor skutocne dostaval, bud to
- chybny vstup od prietoku vzduchu, a potom ak napriek dobrej
elektronike, turbo nepracuje ako ma
- samotne turbo pracuje "v nespravnom" rezime (natacanie lopatiek..)
suhrn: motor sa sprava ako by stracal 30% vykonu, je neochotny
zrychlovat, pocit "siel" iba ako s atmosferickym plnenim.
2. rezim spravny
motor potobne ako v predchadzajucom pripade, pod tym istym "plynom" a
zatazou pracuje slusne pruzne, v celom pasme otacok, a je citit typicku
"vykonovu" spicku TDI.
V tomto rezime motor pracuje skutocne pre radost vodica a citit citelne
zaber turba, dokonca ak sluchovo pocut zabratie.
zaver: ak by pracoval v tomto rezime, nemam vyhrad.
3. postreh:
zistil som, ze ak motor pracuje v rezime "1" a po prudke akceleracii -
plyn. pedal az podlaha, vytocenie cca do 3500 ot. min., nastane akoby
"nakopnutie" - citit akesi "vybuchnutie" vykonu a motor sa obcas takymto
sposobom dostane do rezimu "2".
Bohuzial, ako nahle prejdem par km, resp. zmiernim tempo, v okamziku sa
cela charakteristika vracia spat na "1" a opat je to "atmosfericky" motor.
This is very critical for me, if I am sometimes not able to believe to
the powerl of my car, especialy if I am making time to time the business
trips over the Europe, e.g. during the accelaration on the highways.
The main reason why I am directly asking You for the support is, that I
really I like this car, and if it is running correctly it is very nice
for the driving, but "IF"!.
The Porsche Slovakia aproach is till today *very good*, but maybe in the
central of Skoda service You know abot this problems and it will be much
quicker to solve my troubles with the engine.
Finaly I am attaching the opinion of the other customer from internet
forums. Please, visit the links below:
[odkaz]
[odkaz]
t=15&sid=dffd84be75c1b773ce19e66a35d068d…
[odkaz]
to find maybe other information which descibe my problem, as well.
I hope that the slogan "simple clever" is exactly right and You will
help me solve my problem ASAP, together with the service.
---------
Len dodavam, ze po natankovani klasickej! nafty (nie bez siry...), motor sa akoby ukludnil, avsak vykonova typicka spicka cca 2000ot.min je o dost nizsia, "nakopnutie" TDI s nekona a citim cca 30% nizsi vykon v pasme do 2500otmin. po tomto to uz ide relativne ok.
AKo tu predo mnou jeden poznamenal, na dialnici chyba prave toto pruzne zrychlenie okolo 2000otmin.
poznamka: keby som do 1500km nezazil aj iny tah motora, ani by som si to neuvedomil... -
« Re: Škubání mezi 2000 ot. - 2500 ot.
Dneska jsem byl v servisu ohledne nejakych prkotinek a ptal jsem se na tento problem a bylo mi sdeleno, ze o tom vi a ze se to porad resi , nicmene novy software pry stale jeste neni k dispozici. Mi to zacla koktavka delat v cca 1000 Km. -
« Škubání mezi 2000 ot. - 2500 ot.
2 Bilbo a ostatní "nešťastníci" co jim to škube - po velmi dobrých zkušenostech s O1 PD 4x4, jsem upgradoval na O2 PD 77kW 4x4 a cca po 600km mi to začalo poškubávat v pásmu otáček 2000-2500, příznaky jsou prakticky totožné jak napsali ostatní. Hned zítra se s tím chystám do servisu, tak poreferuji. -
"-- skrytý --" 27.06.06 09:26
« Re: Re: Re: Re: Trhani
Ano, je to vlastnost: zbytečně velký krok/zdvih pedálu spojky, přičemž záběr prakticky v jednom bodě a žádný prokluz. Časem se to sice trochu "roztáhne", tj. "z bodu" se stane "malá úsečka", ale stejně nic moc. Prostě schýza a la VW, resp. "koncern".