OCTAVIE 2 77KW TDI
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia
-
"-- skrytý --" 06.08.06 06:49
« RE:Nulování dlouhodobých údajů
Počítání dlouhodobých údajů se nuluje samo po dosažení 100 hodin nebo
10 000 km.podle toho ,co nastane dříve. Takže podle tvého popisu je to
O.K.Vynulovalo se samo. Před cestou do Chorvatska si můžeš vynulovat ještě jednou sám, abys měl přehled co tato cesta obnáší. -
lorenzlubos 06.08.06 00:18
« ku pal. pocitacu:
Meral som spotrebu podla pocitaca aj podla tankovania. Uz asi 1 mesiac. Tankovani asi 10. Ukazuje mi uplne spravne. No teda zaokruhluje na 1 destainne miesto - ale spravne. To je ale Fabia SDI. Nie plana nadrz, ale max cca 10 litrov, ale vzdy to sedelo! -
Diamant 05.08.06 21:59
« Re:
provista - obvykle to ukezuje o tých 0,5L menej u nafťákov. U benzínu to býva lepšie.
K spotrebe oleja - aká je u teba vzdialenosť medzi minimom a maximom na mierke? Bývalo zvykom, že je to 10 mm, ale mňa prekvapilo, že v mojom prípade je to až 20 mm. A mierka nie je kovový pásik, ale taký drôt - lanko. -
« Bez nadpisu
bittner71: ad1) pokud máš první výměnu po 30.000km, tak to musí splňovat specifikaci VW 506.01 , bude to SAE 0W/30, ale ne všechny 0W/30 oleje splňují VW specifikaci. Nejlevnější na netu
[odkaz]
jinak ceny okolo 500-600-(až 900). Jenže když koupiš litr, tak ti připočítaná doprava zvedne cenu tak, že si to můžeš koupit u pumpy rovnou.
ad2) ano, nějak tak se to "samo" nuluje - podrobně to je v manuálu -
« Olej; automatické nulování dlouhodobých údajů v PP
Zdravím souseda (jsem z Chomutova) s nickem "provista1". Navíc i já měl v letech 2002-6 Fabii 1.4 MPI ;-) Ale teď k věci. Mám najeto 5.000 a za týden jedu do Chorvatska. Podle zkušeností lidí s OII si na cestu chci koupit olej (provista1 sice ještě nedolíval ani po patnácti, ale co kdyby).
Otázka č.1) Jaký olej mi doporučujete pro motor 1.9 TDI a kde jej lze pořídit nejlevněji?
Otázka č.2) S překvapením jsem zjistil, že se mi vynulovaly dlouhodobé údaje v PP (pozice 2); nejsem si jist, zda jsem si to omylem nevynuloval sám, ale protože jsem si nedávno všiml, že se mi hodnota na ukazateli času stráveného jízdou blíží číslu 100 hod, předpokládám, že právě po dosažení této hodnoty se údaj o dlouhodobé spotřebě vynuluje. Víte někdo jak to je? -
"-- skrytý --" 03.08.06 21:04
« O II. 1,9TDI-PD - spotřeba
Zdarec chlapci! Takže moje dosavadní zkušenosti: auto koupeno 16.3.2006, výbava Elegance, kola 195/65/15, nyní najeto 12.000 km, dlouhodobá spotřeba 5,2 l/100km, jízda s dodržováním našich limitů, průměrně ve dvou lidech, občas dálnice SRN, minimální spotřeba 4,1 - Most-Liberec a zpět, v noci, chladno, bez klimy, maximální spotřeba - couračky po městě, Climatronic v chodu: 7,2 l/100km. Dokud jsem jezdil jen "okolo baráku", olej nežrala, teď po dovolené (Chorvatsko, dálnice, teplo a zátěž) pokles o cca 3 mm na měrce, pořád v limitu, zatím jsem nedolil... Cukání okolo cca 1900 ot/min se občas objeví (v tahu), řekl bych, že četnost tohoto jevu se POMALINKU snižuje. Jinak spokojenost - dříve Š105 (1982-1990), Š-Favorit (1990-2002), pak Š Fabia 1,4MPI (2002-2006).
P.S. Udávané hodnoty spotřeby jsou podle PP, skutečnost podle tankování je u mě cca o 0,2 - 0,3 l/100km vyšší. -
"-- skrytý --" 03.08.06 20:16
« Re: Re: Re: spotreba
Já mám trošku jiné zkušenosti.
Během jednoho roku užívání jsem si ověřil, že mi PP ukazuje o 0,5l méně, než je skutečnost.
Před 14 dny jsem se zmínil v servise a říkali něco o korekci PP.
Teď to vypadá reálněji. Tzn. 5,7l (najeto 33 tis.) -
« Bez nadpisu
Ozi:s toho si nic nedělej,já prožil v servisu taky peklo a to v NHCar,Praha6 tam jsem auto kupoval,bylo to tam kvůli tomu cukání 3x a pokaždé bez výsledku,navíc mi při poslední navštěvě zkurvily popelník kterej nešel zavírat,před navštěvou byl o.k.nechápu co a proč s tím tam někdo dělal,tak jsem jim tam řekl co si o nich myslim a jel pryč a začal jsem otravovat mého známeho přijím.technika u Klokočky,ten mi hned řekl že to vědí a že už to řešej s MB.
Oblastního technika jsem tam měl taky v NHCaru před 1,5měsícem,kterej se s tím svezl a oznámil mi že to je běžný jev TDI PD motorů a že třeba u Passatů to dělá ještrě výrazněji a tím byl hotov.
Dnes mi ten známí od klokočky volal(viz.to co jsem psal),takže už je na to aktuál.zdělení tak se nemůže žádnej servis vymlouvat.
Já abych řekl pravdu tak jsem auto kupoval 6.4.2006 a to cukání bylo výrazné a pravidelné tak do 10-15tis.km,nyní mám najeto přes 30000km a už to registruju jen velmi zhřídka.nechám přehrát tu jednotku a bude to o.k.
Podobný problém měl můj šef s novou Audi A6 3.0TDI,ten zas nadával že mu občas zabere turbo tak že ho to zamáčkne do sedadla a někdy je zas turbo efekt naprosto nevýrazný,tak mu taky po několika reklamací nakonec přehrali ŘJ motoru a bylo pro problému,tak věřím že to bude stejné i v našem případě. -
« Bez nadpisu
Roman5a9: já se snažím přinutit svůj autoservis aby mě výměnu sw v ŘJ provedl také - ale prý na to musí přijet oblastní technik ! člověk nasbírá zkušenosti (zde na fóru:), přinese problém umělcům do servisu vyřešený na zlatém tácku a ty vemena si ani nedokážou sehnat aktuální verzi.... A ŘEKNU TO, je to Autocentrum JSM Týniště nad Orlicí.
Titanus: 1.9PD 77kW 4x4 s cukatůrou = po prvním měsíci a po 5.000 km = 6,2lt/100 (a Climatronic běží stále) -
« cukání 1.9TDI 77kw
Tak mi nyní volal můj známí od Klokočky z Řep,Ph6 že jim přišel z MB software na přehrávání ŘJ motoru z aktuál.hlášením co způsobovalo to pocukávání při akceleraci 2000-2500ot.
Hned tam teda přehráli ŘJ motoru u předváděčky která jim taky pocukávala a už je to o.k,už to nedělá.
Prý to způsobovalo,špatný odchod výfuk plynů z motoru,kvůli zvýšeným nárokům na emisní limity to bylo přiškrcené.Vysvětlil mi to laicky,že v moment kdy sešlápnu plyn a jednotka vyhodnotí to že by emise byli vysoké tak vypustí část do výfuku a zbytek jde zpětným vedením výfuk.plynů zpátky do motoru a v tom byl problém,šlo tam víc než je max.hranice a tím se ten motor přidušoval.
Tak jsem se tam hned objednal na příšt.úterý,tak pak dám vědět. -
Diamant 21.07.06 19:44
« Re:
Napíš, čo ten PP u Fiat umožňuje nastaviť, resp. čo viacej ešte ukazuje? Inak pre kritikov PP u Škody - skúte niekedy Volvo, potom si začnete vážiť ten Škodovácky PP.
Myslím, že s nevypnutím svetiel nie je problém ani u OII. Pri automatickom svietení sa po vypnutí zapaľovania svetlá vypnú celkom. Ale ak ich vodič zapne ručne, tak ostanú svietiť len parkovačky a vodič bude zvukovo upozornený. Podľa mňa celkom rozumné riešenie. A u Škodoviek sa mnohé spotrebiče odpoja aj automaticky, ak ich človek zabudne vypnúť (napríklad svetlo v interiéri, v kufri, ...).
měrku mám v podobě kovového plátku cca 6 mm širokého a cca 0,5 mm silného, měřicí oblast je cca 15 mm dlouhá se střední částí 5 mm "tečkovanou. i Po tom poklesu jsem v oblasti "tečkování", navíc jsem to po pár dnech měřil znovu na jiném místě parkoviště a pokles byl už ne 3 mm, ale jen asi 1 mm, stačil trochu jiný sklon, takže to nechám zatím být.
to Bittner71:
olej jsem dostal k autu (kupováno v Autoplusu II. v Mostě), je to SHELL Helix Ultra Longlife III., 0W-30, cena strašlivá, okolo 700,-Kč, ten Longlife je to proto, že mám specifikaci motoru QG1, to znamená variabilní servisní intervaly (max.2 roky, kilometry dle využívání motoru a stylu jízdy, což vyhodnocuje řídící jednotka, můžou nastat i mezi 30.000 až 50.000km). Spousta známých však raději přešla na pevné intervaly, protože se jim zdálo ne zrovna dobré nechat jeden olej v motoru třeba 40.000km a zároveň, byť častěji, ale přeci jen dávají do motoru levnější olej, smozřejmě dle specifikace. Jinak pro Fábinku jsem olej kupoval ve velkoskladu MOGUL v Mostě-Vtelně (výpadovka na Louny) - Castrol TXT Softec 5W-40 : v servisu mi ho při první výměně účtovali za 410,-Kč, ve velkoskladu (i pro "smrtelníka") byl za 260,-Kč!!! Pokud to tak bude i s tím Loglifem, budu rád....