OCTAVIE 2 77KW TDI

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > ŠKODA Octavia

  • « 00 Reagovat !

    foto Mirec38

    Mirec38 03.05.09  11:56

    « Re: sklamanie z Oktávie

    no mam megana III s 1.5dCi a ze by to slo dako rapidne po 5,4l nemozem povedat. Mimo mesta ked sa jazdi podla predpisov , tak si zoberie 4,8l a viac. Ked idem ekonomicky okolo 4,5l a ked jazdim predpisy + 10-15km/h tak cca 5-5,3l. Vse bez klimy, rychlosti taco, nie real.

    Vyrobca udava 5.5-4.5-4.0, tie sa nedaju dosiahnut. Neviem ako k tym cislam prisli :-) Ale ked mi fuka od chrbta, tak by to mozno sedelo
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 22.10.08  15:34

    « Re: sklamanie z Oktávie

    No, spotřebu 5,4 bych považoval za hodně dobrou. Mám Mondeo a spotřeba kolem 7mi litrů nafty a to to nehoním. Nejmenší se mi podařila 5,3 ale jinak u O II 77kW není problém jezdit taky za 7litrů, takže 5,4 bych považoval za hodně dobré, TDI mají malou spotřebu ale jsou hlučné. Např. TDCI jsou tišší, ale spotřebu mají vyšší. Pokud chcete nižší spotřebu, kupte si menší a lehčí auto. nebo třeba Renault Megane 1.5dCi, tam je spotřeba hodně nízká.
  • « 00 Reagovat !

    foto milan3

    milan3 21.10.08  20:26

    « Re: sklamanie z Oktávie

    Reknu to takto diplomaticky: Octavia je dobre auto,ale dobre znamena bohuzel jenom za 3. Nedavno jsem kupoval auto po zrale uvaze a nutnosti investic do nemovitosti jsem se rozhlizel mezi Oct.I, Oct. II a Fiat Stilo z druhe ruky. Vse samozrejme kombi 1.9 v nafte. Proste a jednoduse vyhralo Stilo, byt nedosahuje takove urovne jako Oct II ale pro mne byl dulezity jizni komfort a hlavne prostornost a tim u mne jednoznacne zvitezilo. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto ronyhandbrake

    ronyhandbrake 21.10.08  19:59

    « Re: Re: sklamanie z Oktávie

    Ten palubný počítač sa dá prekalibrovať. Stačí v servise poprosiť technika a ten Vám to prestaví podľa potreby. Mne na Golfe V spotrebu zobrazuje na desatinu presne, keď to porovnávam podľa dotankovaného paliva. Výrobcom udávaná spotreba je laboratórne stanovená a dosť záleží od jazdného štýlu. Ja mám napr. v Golfe 1,6 písanú spotrebu 7,4 a po 13.000 km mám priemer 7,16. Všetko to závisí od prvku medzi volantom a plynovým pedálom. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto O2kombi

    O2kombi 21.10.08  09:57

    « Re: sklamanie z Oktávie

    S tou spotřebou je to pravda. Mám to taky ověřeno. Pokud by šlo o palubní počítač, tak by se za tu udávanou kombinovanou spotřebu jezdit dalo. Realita je ale jiná. Skutečná spotřeba je o cca 0,5l vyšší než udává počítač. Je to od Škodovky podvod. Chtěl bych vidět někoho, kdo dokáže s O2/1,9TDIcombi jezdit s udávanou kombinovanou spotřebou 5,1L/100km. Ani když jedu větší vzdálenosti a vynechám město, tak těch 5,1 nedokážu. Předtím jsem měl Passata Variant s 1,9TDI/66kW. Ten měl udávanou kombinovanou spotřebu 5,7. Dlouhodobá realita byla 5,9. U Octávky je realita po 10-ti tisících 5,6 a udávaná kombinovaná spotřeba 5,1. Je to prostě podvod.
  • « 00 Reagovat !

    foto ronyhandbrake

    ronyhandbrake 05.10.08  13:05

    « Re: sklamanie z Oktávie

    S tou hlučnosťou máš pravdu, hlavne v rýchlosti okolo 130 km/h do auta preniká neznesiteľné dunenie od motora. Ale s tým aerodynamickým hlukom nesúhlasím, v tomto patrí OII medzi najlepšie autá v triede. To porovnanie Fiatu Marea a OII nemyslíš vážne. Asi ako keby si porovnával hlučnosť a jazdné vlastnosti medzi Feliciou a Fabiou. Vyššia spotreba oleja to je bežný problém motorov TDI PD. A tá dlhodobá spotreba 5,4 nie je až také tragické číslo. Aké problémy máš s OII ak si neustále v servise?

    Edit: a ešte k tej cene asi toľko, že padajú prudko nadol. dnes je v ponuke OII s týmto motorom v plnej výbave Elegance Max za 644.900 Sk.
  • 00 Reagovat !

    foto Acon

    Acon 04.10.08  21:03

    « sklamanie z Oktávie

    na jar som vyfasoval new oktávku II 1,9TDI 105Hp čo je moja prvá dlhodobá skúsenosť s touto značkou ak nerátam Fabiu TDI mojej manželky, ktorú nám po 1,5 mesiaci ukradli. Keďže mesačne najazdím priemerne 9000km, už mám za sebou málo cez 45 000km a na hodnotenie si trúfam. Vzhľadom na to, že stála 770 000,- s DPH (teraz pri konverznom kurze o 100 000,-menej) ju považujem s prepáčením za šopu. Nechcem uraziť jej majiteľov a priaznivcov, ale za tú cenu je to odrb jak sviňa. Ak by stála povedzme 550-600litrov, dajme tomu, ale 700 a viac? Bratov švagor su kúpil v lete Fiat Croma 1,9JTD 120Hp 280Nm ta 740 000,- Tak to je proti Oktávke luxusná kára. Podobne je na tom Opel Vectra a new Ford Mondeo ani nejdem spomínať. Ale aby som bol konkrétny:

    + veľký kufor, ozaj veľký

    - hlučnosť, ozaj prílišná hlučnosť, nad 100km sa takmer nedá telefonovať. Hlučnosť motora aj aerodynamická hlučnosť
    - vnútorný priestor, je to dosť úzke auto. 2 chlapi ako ja (182cm/100kg v páse 98cm ) sa takmer opierajú ramenami
    - drnčiace plasty
    - super veľa mŕtvych uhlov. Najskôr som si neuvedomoval čo presne mi tak vadí, no upozornil ma na to jeden kamoš (majiteľ Oktávky) a fakt. Z toho auta nevidieť ani prd. Ak to trochu preženiem samozrejme.
    - nepríjemné vetranie. Klíma je buď nepríjemne studená, alebo málo účinná, nedá sa nastaviť tak, aby bola jednoducho príjemná a udržovala nastavenú teplotu bez obťažovania.A to je automatická.
    - spotreba 2l oleja na jeden interval cca 25 000km
    - pravidelne som v servise s poruchami (cca každých 5-6t km)

    +- jazdné vlastnosti sú skôr priemerné. V mojom prípade to pripisujem aj pneu Goodrich (či ako sa to píše) 195/65R15. Ešte 2mesiace a pôjdu do kontajnera, potom obúvam bridgestone Turanza 205/60/R15 a tajne dúfam, že sa to zlepší.Aj keď ten skákajúci zadok ?!
    +- spotreba, najprv sa mi zdala úplne super, až kým som si nezačal porovnávať realitu s palubným PC. Realita je cca + 0,6l/100km, takže z priemeru na 40 000km 4,8l/100km je reálne 5,4l a to už je porovnateľné s inými.

    Takže ja osobne som skôr sklamaný. Možno som po toľkých kladných referenciách veľa očakával, no v každom prípade som málo dostal. Dávnejšie som vlastnil a mal aj služobný Fiat Marea a, kamoč doteraz vlastní Mareu SW 115Hp, porovnali sme to... Hlučnosť a jazdné vlastnosti sú priepasné v prospech toľko odsudzovaného fiatu. A a ak zoberiem do úvahy 100 tisíce najazdených km na služobných bez porúch, tak Oktávka je sklamanie na celej čiare.

    Ako so mnou súhlasia, alebo nesúhlasia ostaní užívatelia? Možno svojimi objektívnymi názormi niekomu zachránime nešťastnú investíciu. Druhá možnosť je, že ma za môj názor ukameňujete. No moja skúsenosť pri porovnaní s inými autami (hlavne služobnými) je taká.
  • « 00 Reagovat !

    foto radhro

    radhro 04.04.08  15:56

    « Re: Rozdily mezi dvema Oktavkama, ruzny rok vyroby

    není v té nové náhodiu už v označení motoru 1.9 TDI PD DPF/77 kW ? podle mne je tam dodáván filtr pevných částic a ten to podle mne rozhodně udusí
  • « 00 Reagovat !

    foto radhro

    radhro 04.04.08  15:52

    « Re: Nastavení hodin při změně času

    tyčka co čučí z tacháče doleva ti skáčou hodiny do prava minuty ;-) čus
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.04.08  11:33

    « Nastavení hodin při změně času

    Ahoj,
    potřeboval bych poradit, jak přenastavit hodiny na správny čas (po změně času na letni a naopak).
    Díky
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.01.08  15:22

    « Rozdily mezi dvema Oktavkama, ruzny rok vyroby

    Zdravim,
    mel jsem predtim sluzebni Oktavku 2, 1,9 TDI Elegance z roku 2004 (objednavana v kvetnu 2004), tedy jedna z prvnich. Ted mam vlastni 1,9 TDI Ambiente s nejakou vybavou navic z roku 2006 (objednavana v cervnu 2006). Jediny vyznamny rozdil je, ze ta predtim mela 16" elektrony a ted to mam na 15" plechacich (predse jenom se to konfigurovalo lepe kdyz to clovek neplatil primo :-)). A ted k tomu co mne trapi. Kdyz ty auta subjektivne porovnavam, prijde mi, ze to nynejsi ma jakoby nizsi vykon. S tou predchozi jsem se temer nepohnul na krizovatce bez toho aby se protocili kola, ted to jde samozrejme taky, ale uz do toho musi clovek slapnout. Predtim to bylo neco jako default :-) Tipuji ze motory se by se mezi rokem 2004 a 2006 zmenit nemeli, co se tyce tech pneu tak selsky rozum mi rika, ze 15" by se meli protocit snaz.
    Neni to ale jenom o tom protoceni kol, proste i ten celkovy pocit z toho auta, z vykonu a tak je jiny, jakoby se mu nechtelo tahnout od nizsich otacek a bylo jakoby linejsi.
    Dalsi vec je spotreba. Na tom starem jsem bezne jezdil 5 - 5,1 dle palubniho pocitace, ted je to tak kolem 5,8 (tu starou jsem vracel kdyz mela najeto 34 tis. ted mam 23 tis.).
    Samozrejme kdyz se na to podivaji v servisu (nactenim zavad a pod.) tak je vsechno v poradku, nejsou hlaseny zadne zavady.
    Nevim tedy jestli se neco v motoru zmenilo (jine nastaveni, nejake utazeni z duvodu emisnich limitu a pod.), nebo jsem mel predtim stesti a ted smulu na konkretni kus nebo je to jenom muj subjektivni pocit? Mate nekdo podobne zkusenosti nebo vite poradit co s tim?
    Znate nekdo nejakou brzdu v Praze nebo v blizkem okoli kde by sel ten vykon motoru zmerit za rozumne penize?

    Dik za jakoukoliv radu.
  • 00 Reagovat !

    foto rest

    rest 06.01.07  12:59

    « ... a predsa fučí

    Zdravím osadenstvo. Takže mám najazdených niečo cez 59 000km, 1.9 TDI, elegance, liftback, všetko v pohode, až na tie netesné zadné dvere . CCA pred rokom mi utesnili zadné tesnenie na pravých dverách. Po roku je to spat a dokonca sa pridali aj zadné lavé dvere :-(
    Inak začalo to, ked sa troška zozimilo a udreli mrazy. Možný súvis? Aj pred rokom to tak bolo, je to fakt na zlosť. Čochvíla idem do servisu tak im to pekne "vytmavím" >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.01.07  10:13

    « Řídící jednotka - přehrání

    Zprozoroval jsi nějakou změnu ve zvuku, nebo je to jenom o výkonu?
  • « 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 05.01.07  20:47

    « Re: Re: Přehrání software ŘJ na Severní Moravě

    Konečne som našiel značku, ktorá robí rozumný chiptuning. Priamo z fabriky sa dá kúpiť zvýšenie výkonu zo 100 kW na 124 (ale je to Mitsubishi) a zvýšený výkon sa prejaví len keď je motor zahriaty na prevádzkovú teplotu a pokiaľ sa motor prehrieva, tak to tiež začne pracovať s nezvýšeným výkonom. To už áno!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.12.06  12:55

    « Re: Přehrání software ŘJ na Severní Moravě

    Já mám přehráno, ale i na vyšší výkon a zatím no problem, dělali mi to u Bosche ve Frýdku Místku. Max. spokojenost už u druhé octavie a pokud příště zase pro čip, tak jedině k nim.
  • 00 Reagovat !

    foto Diamant

    Diamant 23.12.06  09:49

    « Bez nadpisu

    žanek - pekne si to napísal. Je to úplná pravda, že viac záleží na priebehu krivky výkonu a točivého momentu, než na hodnote, akou výkon vrcholí.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.12.06  22:42

    « Bez nadpisu

    hm....je to otazka ceny samozrejme....je koniec roka a dealeri maju dost vela skladoviek....mam taku ambiciu vytrieskat 10% zlavu z cennikovej ceny...neviem ci je to moc alebo mozem aj viac ? >:D beriem to tak ze dealer bude mozno ochotnejsi teraz posledne dni v roku, zeby si este trocha vylepsil rocnu statistiku.
  • 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 22.12.06  22:02

    « Bez nadpisu

    stig:
    pokud nemusíš nějak bolestně řešit 50 tisíc navíc u dvoulitru, jednoduchá odpověď : já mám 2,0, takže Ti dobře radím vem 2,0, fakt. Už jen kvůli tomu šestikvaltu, to je věc.. Ale jak říká Blasio, svez se a uvidíš..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.12.06  21:14

    « Re: 1.9 vs 2.0

    Jdi do historie tohoto threadu nebo OII.Tam najdeš odpověďi na tvou jednoduchou otázku.Nejlepší je domluvit si předváděčku.100xse dá o něčem psát-dojmy jsou různé-lidi jsou různí.Po svezení myslím budeš mít jasno.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.12.06  12:09

    « 1.9 vs 2.0

    jednoducha otazka: hlavne klady a zapory preco ist do 1.9 alebo 2.0TDI ??
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…