FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.10.06  14:29

    « Re: palubní počítač

    Je to počítač od nulování do nulování. Nuluje se tak, že zmáčkneš a podržíš čudlík na displeji. Totéž s průměrnou rychlostí.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 14.10.06  13:45

    « palubní počítač

    Vážení přátelé, mám první den v garáži mondeo 2,0tdci. Jen drobný dotaz-jde vymazat nebo zkrátka zresetovat palubní počítač nebo je to jen denní počítaldo a např zítra tam už bude spotřeba měřena od nova když to nastartuju??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.10.06  10:35

    « Re: řazení

    Honza42: nejlépe řadí automat, k tomuhle motoru s vekým krouticím momentem je jak dělaný.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.10.06  08:26

    « Řemen od alternátoru

    Pánové, dejte si pozor na řemen alternátoru. Včera jsem byl ve Zlíně, popojížděl v koloně a najednou hrozné bublání z motorového prostoru. Zastavili jsme (vezl jsem Angličana), já startoval a on pozoroval. Výsledek: ve 140 tisících mi odešel jeden pramínek řemenu k alternátoru (velké štěstí, odřízli jsme jej a jeli dál do Prahy, v Po jedu do Hale si řemen nechat vyměnit).
    Ve Fordu mi řekli že žádný interval pro výměnu není, že kontrola se provádí vizuelně bla bla bla...
    Tak nevím, ale viděl bych výměnu tak ve 120 tisících, pro jistotu, moje doporučení, abyste někde nezůstali stát...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.10.06  08:21

    « Kondenzace vody do nafty v nádrži

    Jardo, s Tvým příspěvkem souhlasím n 1000%.
    Já podezřívám kondenzační vodu z mnoha způsobených problémů, hlavně tehdy, když se lidi dušují že nabrali 100% kvalitní a značkovou naftu bla bla bla...
    Největší problémy jsou způsobeny:
    - u nových aut transportovaných od výrobce s 6 l paliva, pokud potom dlouho stojí, je možno nakondenzovat 2-3 litry vody a zničit vstřikovací systém
    - u aut dlouhodobě jezdícíh s poloprázdnou nádrží, riziko je hlavně v jarních a podzimních dnech s velkými rozdíly teplot (ráno kolem 0, odpoledne kolem 20 stupňů)
    - u aut prostě jezdících málo a přetržitě, to diesely vůbec nemají rády
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.10.06  22:45

    « řazení

    Řadí se lépe 6 kvalt nebo 5 kvalt ? Testoval jstre někdo obojí ? Jezdím jen vyjímečně po dálnici a slyšel jsem, že 6 kvalt jde o hodně hůř řadit - musí se na něj pomalu. Takže bych pak možná radši pořídil jen 5 kvalt, pokud bude vůbec k 96kW motoru někde k sehnání.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 13.10.06  08:05

    « Re: Re: radici paka

    jarda.suchy1: už jsem to tu myslím psal - mě auto po ránu při nižších teplotách také kouřilo - vadné žhavící svíčky... možná ti některá pomalu odchází...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.10.06  13:52

    « Re: radici paka

    No ted jsem to zkousel a dela to maximalne 0,5-1cm - "mereno" okem - ano a prijde mi, ze u zarazene 1" a 2" stupne, je moznost vykyvu do stran trosku vetsi nez u ostatnich rychlostnich stupnu.
    Behem leta to nebylo - vyssi teploty, ale ted jak jsou ranni teploty nizke, obejvuje se hned po startu bily oblacek "odfouknuti" dymu. Uz jsem si navykl a kontroluji to kazdy den pri startu.
    Musim take uznat, ze jiz cca 3 tydny tankuji pouze Shell Diesel V Power a motor je pri nizkych otackach 1500 - 2300 - hodne v pozadi - malo slyset.
    Udelam jeste to, ze natankuji nekolikrat po sobe obyc. naftu od Shellu a uslysime :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Robbert

    Robbert 12.10.06  10:50

    « Info o spotřebách

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.10.06  09:29

    « radici paka

    Mam dotaz pruzkumneho charakteru - kdyz mate zarazenou 1ku ci 2ku, jak velka je vule paky ve smeru kolmem na rychlostni stupne (= i.e. jak moc se s pakou pri zarazene rychlosti necha kvedlat do strany). Ja jsem ted po navratu ze servisu zjistil, ze na 1ku a 2ku je "manipulacni prostor" par cm, coz nevim, jestli predtim bylo. 3 az 6 drzej uplne pevne, ale tyhle 2 jsou nejake divne. Chapu, ze u 15 let stareho Formana jsou rychlosti vykvrdlane, ale u rok a neco stareho auta me to prijde divne...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.10.06  21:45

    « problem s naftou a vodou v ni

    Dnes jsem bavil s jednim zkusenym clovekem z branze ohledne paliv a jejich skladovani a vubec. Nebudu tady rozvadet uplne podrobnosti, ale vysledek a nove informace aspon pro me, jsou takove.
    Rozhovor zacal na zaklada zacinajiciho podzimu a mlhy ktera dnes byla po ranu na velke casti uzemi CR. Pokud napr. v 50l nadrzi mate pouze 10l paliva a nechate stat auto vychladle pres noc. Muze se na stenach te poloprazdne nadrze vysrazet pekne "mnozstvi" vody, ktera je nasledne pri rozjezdu-pohybu chladneho auta splachnuta do nadrze. Muze se opravdu jednat o mnozstvi vody, ktera je bez problemu schopna moderni vstrikovaci systemy doslova odrovnat. Zalezi samozrejme na spouste faktoru, ale jednoznacne doporuceni je nenechavat v zimnim obdobi nadrz prazdnou ale naopak plnou, kdy jsou velke rozdily vlhkosti (mraz - daleko vetsi sucho nezli v letnich mesicich) nebo (teploty okolo nuly a lehce nad nulou, kdy je vlhkost na vysokych hodnotach).
    Napr. veskere letecke provozy, tankuji palivo okamzite po pristani a ne az pred odletem.
    To jak je chranen motor pred separaci paliva a pripadne vody z nadrze si nedelam iluze. Technicky to neni urcite problem - ovsem v dnesni dobe setreni jakekoli drobnosti pri vyrobe v to pochybuji.
    Take jsem videl sopis vzorku testovanych paliv z defektnich motoru od ruznych znacek osobnich automobilu az po motory z nakladnich tahacu a pokud nevyhovovala nafta norme byla to spis vyjimka. A pokud predepsane hodnoty byly pod normou, byly to maximalne jednotky procent! Jinak receno - normy a specifikace pro paliva jsou celkem benevolentni prave kvuli rafineriim, ktere nejsou schopny neustale vyrabet naprosto shodnou kvalitu nafty ac se jedna o stejny prvotni produkt.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 11.10.06  20:16

    « Re: Re:

    Jo jo to musím potvrdit, auto mi občas škube při cca. 1700 ot/min., také se mi samo přepínalo do nouzáku a hodně po startu kouřilo. A bylo to špatné dvě svíčky, čidlo vačky a po testu vstřikovačů prý výsledky jak u nových! Takže neházejte naději do žita, ale je lepší být připraven na nejhorší tak jako já - pak máte jen radosti když odjíždíte ze servisu :).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.10.06  18:24

    « Re:

    Nešiř bludy. Je tu čerstvě příklad. Auto mělo podobné problémy a hned se našla řada chytrých, co křičeli o vstřikovačích. Prdlačku, čidlo polohy vačky (že, Vaše Lordstvo?)
    V tomhle vláknu je asi nejkompletnější sbírka informací o tématu fordí TDCi, kvalita nafty, vstřikovací čerpadla a vstřikovače. Pokud tě tenhle problém zajímá, stojí to za přečtení.
  • 00 Reagovat !

    foto Davido07

    Davido07 11.10.06  17:01

    « Bez nadpisu

    Veskere (vetsina) cukani naftoveho motoru, rozsviceni kontrolky zhaveni, poklesu vykonu a kourivosti u Vasich Mondeii TDCi maji za nasledek spatne ci odchazejici vstrikovace Common-railu. A z te nejvetsi casti za to muze nekvalitni nafta. Vstrikovace se postupne ucpavaji, klesa vykon, prestane fungovat EGR ventil a auto se jednoho dne prepne do nouzoveho rezimu a nejede...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.10.06  11:54

    « Re: Re: Re: Re: Re: Škubání

    Ford neručí za nic :-)). Vsadím se, že by nechal udělat rozbor té kaluže, a že by uźjistil, že auto, které tím projelo je navždy mimo garanci :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 10.10.06  11:16

    « Re: Re: Re: Re: Škubání

    Já stál ten den pravou přední v kaluži, ale že je takhle zvrhlá, to mě nenapadlo...ručí Ford i za chování pneumatik???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.10.06  10:23

    « Re: Re: Re: Škubání

    1,2........promile ??
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 10.10.06  08:30

    « Re: Re: Re: Škubání

    Moik: nemám esp, ale měkou pneumatiku poznám také rychle - píská mi to pomalu v každé ostřejší zatáčce :).
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 10.10.06  08:26

    « Re: Re: Škubání

    S tím ESP, jak si psal, aby to nezačalo řešit... mám příhodu :P
    Jezdili jsme po Orlických horách...serpentýny a sem tam v levotočivé prostě se ozval ten typickej zvuk, přibržďovalo vnější kolo a blikala kontrolka ESP - ne chybou motoru, prostě bylo v činnosti...říkám si fíha... ale nic ne nestalo, auto nevyjelo ze směru, jen dost přibrzdilo, prostě jak ESP... no nechám Vás hádat, jestli přijdete na to, čím to bylo...chyba elektroniky to nebyla, byl to ten nejbanálnější důvod...
    -
    -
    -
    -
    -
    -
    pravá přední měla 1,2 :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.10.06  18:29

    « Re: Škubání

    Tak už by ho mohli soudruzi opravit, ten software, ne :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.10.06  17:46

    « Škubání

    U novějších motorů při brzdění motorem dochází k úplnému zastavení dodávky paliva. Zjistěte si někde, při jakých otáčkách je dodávka paliva zpětně obnovena. Těch 1500-1600 min-1 a jízda téměř bez plynu by tomu mohla odpovídat. Mohl by to být potom nedodělaný software pro tento režim jízdy.
    Poloha plynu "ani ryba ani rak" nedělá dobře ani jiným autům.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.10.06  15:16

    « škubání..

    No já beru naftu výhradne shell...mam najeto 158 tkm(koupil jsem to pri stavu tach 88tkm). To skubani tam mam taky a dela to jen na 5-tý rzchl. stupen, asi tak pri 1500-1600 otačkach. Děla to jen nekdy, moc se tim nezatezuju, protoze to dela od te doby, co to auto mam..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.10.06  14:45

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chyba elektroniky?

    Hmh, může být......ale mě cukalo auto ibez ESP úplně stejně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.10.06  14:12

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chyba elektroniky?

    A co obráceně? Chyba je v ESP (to přece umí omezovat otáčky motoru). ESP něco špatně vyhodnotí, omezí otáčky až moc, na to reaguje motor škubnutím a probliknutím kontrolky žhavení, ESP se nějak dozví, že je chyba, a proto se vypne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.10.06  13:59

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chyba elektroniky?

    Na kontrolku žhavení jsou navedeny všechny chybové signály............nechápu, na co je tam ta další kontrolka chyby motoru . Občas nějaký záškub zřejmě souvisí s příliš chudou spalovací směsí v určitých režimech motoru, je to kompromis mezí spotřebou a emisemi a nástupem kroutícího momentu 400 Nm..........si myslím já :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.10.06  13:56

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Chyba elektroniky?

    Mě to normálně neškube. Za rok a půl provozu mi to párkrát škublo, vždy jenom jednou a hned to jelo dál normálně. Ještě se zeptám - co znamená rozsvícení/zablikání kontrolky žhavení během jízdy?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.10.06  13:43

    « Re: Re: Re: Re: Re: Chyba elektroniky?

    Překvapuje mě to, že 2,2 škube. Mě to fakt nedělá , a to vím, co myslíš, s tím 2,0 jsme si to užil, hlavně v zimě, kdy to někdy při takové té skorobezplynové jízdě začalo chladnout, a pak jako by nevědělo, jestli pustit " sytič " a nebo ne.Nepomohlo tomu nic, i když jsem měl pocit, že po výměně napínacích kladek se to zlepšilo. Začal jsem uvažovat o tom, jest¨li se něktreá nepřidírala a nerozhodila tak motor v otáčkách nízkých a rovnoměrných.............
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 09.10.06  13:37

    « Re: Re: Re: Re: Chyba elektroniky?

    hbr: To škubání v těhle nízkých otáčkách dělá i mě i na shell a to ESP nemám.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.10.06  13:30

    « Re: Re: Re: Chyba elektroniky?

    Asi by bylo zajímavé zjistit, jestli to je jenom rozsvícená kontrolka, nebo to ESP skutečně nefunguje. Ale nikdy na to nebyla vhodná příležitost, vždycky se spíš snažím najít místo, kde můžu v klidu znovu nastartovat. Co kdyby to ESP bylo potřeba...
    Vždycky je to ale při nižších otáčkách - 90 km/h na pětku, skoro bez plynu - třeba z kopce.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.10.06  13:22

    « Re: Re: Chyba elektroniky?

    Já ESP nemám, ale není úplně vyloučeno, že nějaký nestandartní projev ( třeba právě nekoordinované zaškubání ) je pro elektroniku tak nesrozumitelné, že to vzdá. Na druhou stranu představ si, že by to ESP začalo ty záškuby řešit ............
    Jinak mohu potvrdit to, že SHELL si je opravdu v malých otáčkách jaksi méně jistý...........
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 09.10.06  13:03

    « Re: Chyba elektroniky?

    viz impaler, ale zaujala mě ta kontrolka ESP. Tu jsem zatím nespojoval s motorem, taky mi občas zůstane svítit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.10.06  13:02

    « Re: Re: Chyba elektroniky?

    Tak se polepším. Je to mondeo 2.2 TDCI (dle názvu fóra, že). Najeto 40 tisíc. Tankuju 90% Globus, zbytek značkové pumpy ČR i cizina. Nevzpomínám si na žádnou podezřelou pumpu, je to firemní, takže netankuju to nejlevnější v JZD. Auto bylo kupované úplně nové.
    Samozřejmě jsem fórum četl, už předtím, než jsem auto koupil. Nenašel jsem ale, že by někdo něco psal o svícení kontroly ESP. Když jsem tu chybu hlásil při prohlídce 20tis., tak prej žádný záznam o ní nenašli.
    Ještě doplním - poprvé to udělalo asi po 2 měsících, takže najeto pár kilometrů a natočeno jen pár nádrží.
  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 09.10.06  13:01

    « Nafta

    Ruman: budeš překvapený? Shell v Hranicích na Moravě. Na tuto naftu obecně moje Mondeo cukalo o poznání víc.
  • « 00 Reagovat !

    foto impaler

    impaler 09.10.06  12:55

    « Re: Chyba elektroniky?

    A co tak napsat, jaké mondeo? Scházíme se tady i s dvoulitrama a benzíňákama. Asi TDCi a asi sis zatím nedal práci se čtením symptomů v tomto vláknu.
    Nicméně nás bude velmi zajímat víc podrobností. Především, pokud je to nafťák, co do toho liješ. Přiznat každou podezřelou pumpu, jinak nemá cenu diskutovat. Zatím se tu totiž myslím nevyskytl nikdo, kdo by měl tu káru od novoty, plně pod kontrolou veškerý tankování a vždy jen Shell či podobné.
    Nebo se pletu? Hrozně rád bych věřil PetroviT., že pak je riziko malé. Protože mně to za 40 tisíc km zatím nebliklo a necuklo, ale bojím se dost. Beru ovšem jen ten Shell a pokud je, tak ten dražší (v Belgii).
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.10.06  12:34

    « Chyba elektroniky?

    Mám mondeo od 4/2005 a za tu dobu se mi asi 4-5x stalo, že za jízdy (spíš nižší otáčky) dojde naráz ke třem věcem - v motoru škubne, problikne kontrolka žhavení a trvale se rozsvítí kontrolka vypnutí ESP. Auto dál normálně jede, ESP jsem nezkoušel, ale není možné ho znovu zapnout. Po vypnutí motoru a nastartování je všechno v pořádku. Nevíte co to může být?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.10.06  12:23

    « to: Moik

    A kde jsi bral naftu??
  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 09.10.06  12:15

    « Vstřikovače

    lordmystic: Bylo ta to hříčka osudu, protože ani ne 24h před tím, než odešel vstřikovač na mým Mondeu, mi ve Fordu řekli, že jsou všechny vstřikovače ok a mají správný průběhy čehosi. Jel jsem si pro opravený auto (hadice od turba) a než jsem se stihl potkat s tátou, kterej to tam vyzvedával, už se mu to rozblikalo :-o
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.10.06  12:13

    « Re: Re: Re: Re: Re: Vstřikovače u 2,2 TDCi

    Jak se asi můžeš soudit s čerpací stanicí ?? Jak dokážeš, že je to právě ta jejich nafta, že není "zředěná" jiným tankováním a pod. To by ti to muselo zdechnout ještě u toho stojanu, a to i tak můžou tvrdit, že kdo ví, co už v té nádrži bylo ..............Já jsem to vzdal, aniž bych to zkoušel. Právníci viděli šanci snad jen kdyby nás bylo hodně od stejné pumpy a nasadit na to ČOI.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 09.10.06  11:50

    « Re: Re: Re: Re: Vstřikovače u 2,2 TDCi

    DIM: fakt? To je drsný, to člověku pak zbývá jediné řešení a to se soudit s čerpací stanicí... a tam to bude běh na hodně dlouho trať :(. Jo jo, tady se Ford moc nevytáhl :(.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.10.06  11:47

    « Re: Re: Re: Vstřikovače u 2,2 TDCi

    FORD poslal mé palivo do zkušebního ústavu maziv a paliv v Praze, na základě rozboru přišla zpět chemická analýza ze keré vyplynulo, že palivo neodpovídá ČSN pro motorovou naftu.. a tudíž FORD nemůže závadu odstranit v rámci garance, protože já jsem tam nalil něco jiného, než je v technickém předpisu pro tento motor .......... v podstatě neprůstřelné, proto by mě zajímalo, jestli opravdu lesingovka toto zaplatí, já jsem to ani nezkoušel, ještě by mě nařkli z úmyslného poškození jají věci :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 09.10.06  11:40

    « Re: Re: Vstřikovače u 2,2 TDCi

    DIM: myslíš že dělá Ford sevis rozbor paliva a ve smlouvě je navíc klauzule ohledně přesného složení nafty? A myslíš že to lze garantovat? Vtip ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.10.06  11:13

    « Re: Vstřikovače u 2,2 TDCi

    2,2 mě jezdí plynule ,na rozdíl od dřívějšího 2,0 TDCi.
    Jak se staví lesingovka k tomu že to zaplatí ??? Nebuou to chtít zaplatit, když jsi de facto nedodržel garanční podmínky špatným palivem ??
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 09.10.06  09:51

    « Re: Re: Re: Spätné zrkadlo

    Jenyk: LOL, tak to jsem se přehlédl v tom vnitřním :)
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 09.10.06  08:26

    « Re: Re: Spätné zrkadlo

    Presne tak. Je to vnútorné zrkadlo. Ráno bolo 4 st. C ale v zime bolo aj - 20 st. takže mrazom to nebude.Nerozumiem tomu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.10.06  08:18

    « Re: Re: Spätné zrkadlo

    lordmystic: a jak ti * rozbili vnitřní zrcátko?
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 09.10.06  08:14

    « Re: Spätné zrkadlo

    Jozef035: No to se mi taky několikrát stalo - bohužel parkuji na ulici kde občas pár * taky projde :(.
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 09.10.06  08:11

    « Spätné zrkadlo

    Dnes ráno som nastúpil do auta a mal som prasknuté vnútorné spätné zrkadlo. Bez toho aby som sa ho dotkol. Keď som auto zaparkoval tak prasknuté istotne nebolo. Rozumiete tomu?
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 09.10.06  08:10

    « Re: Kilometry

    Petr T: no nás více méně vůbec nemusí zajímat jak si to Ford zařídí aby to vydrželo, nás zajíma hlavně to, že to prostě nevydrželo. Slyšel jsem tu něco u cukání při načatých vstřikovačích... Se mi stává více méně také jen na pětku při lehké jízdě a jemném zrychlování kolem 1800ot/m začne auto trošku pocukávat. Je to jen v těchto otáčkách a na jiný rychlostní stupeň to nepozoruji. Ale byl jsem na kontrole vstřikovačů nedavno tam mi řekli že mi to proměřili a že je vše v nejlepším pořádku. Tak vám nevím...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.10.06  19:26

    « Kilometry

    FM: Prosím upřesni kilometry, můžeš?
    Jinak s Tebou souhlasím, Ford by to neměl hodit na Tvoji hlavu, dokonce i kyž jsi natankoval špatné palivo (což se stalo, to je bez diskuze, celá sada vstřikovačů prostě neodejde z důvodu jakési pofiderní výrobní závady, každý jeden vstřikovač prochází elektronickou koncovou kontrolou, při které se mu přiděluje individuální charakteristika, která se potom zapisuje do ŘJ.)
    Prostě co se stane v záruce, mělo by se krýt, pokud se neprokáže ÚMYSLNÉ nedodržení záručních podmínek...
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.10.06  15:51

    « Bez nadpisu

    Tak to je mně tě líto. Ale zase to neplatíš alespoň ze svého. Prolezl jsem
    různé diskuze konkurenčních HDI od PSA a je pravda, že problém vstřiků se tam sice vyskytuje, ale poměrně sporadicky. Samozřejmě je taky možné, že se tam dikuze prostě jen "nerozjela". Trochu je mně podezřelá ta velká bazarová nabídka poměrně zánovních TDCI. Je možné, že po záruce se jich každý snaží zbavit. Na západ to nejde, tam už je moře, a tak končí u nás.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.10.06  13:56

    « Vstřikovače u 2,2 TDCi

    Zdar pánové. Dost dlouhou dobu jsem na fóru nebyl, dost jsem totiž na celý povedený Ford zanevřel a to po opětovné výměně vstříkovačů, o což se s vámi teď podělím. Jinak koukám, že toto téma je stále žhavé a tím spíše neberu vysvětlení fordu o nějaké naftě.......
    Nejdříve mi někdy v únoru nebo březnu vyměnili 1ks vstříkovače, což do dnes nechápu a bylo mi jasné že u toho nezůstane. Vydrželo to necukat pouhé 4 týdny a byl jsem ve Ford Hale znovu. Přehrání softwaru, které bylo podle nich to pravé řešení mi moc optimismu nedodalo a tak jsem to celé předal Lease Planu, ať si to s Fordem řeší sami. Ani ne po dvou měsících od výměny toho 1 ks vstřikovače následovala výměna zbytku, tedy těch 3 původních. Kuriozní bylo, že se technici z Hale vyjádřili v tom smyslu, že ten 1 vyměněný také nevypadá na to, že by měl za sebou jen necelé dva měsíce provozu a tutově s ním budou problémy. Vyměnili však jen ty 3 původní a auto mi vlastně vrátili s tím, že se tam brzy zas objevím. Samozřejmě, že Ford výměnu 3 vstřikovačů na záruku neuznal a Lease Plan to musel zatáhnout. Myslím že jsem podepisoval fakturu na nějakých 28 tis. Tím to u mě Ford projel na celé čáře a již se tím nemíním zabývat. Samozřejmě, že auto cuká, není to zatím tak hrozné, občas to sebou zaškube, např. při plynulé jízdě na 5 rychl. při 100 km/h, najednou to začne hrkat, asi jako když došlo palivo a nezbývá než přidat plyn aby se to dostalo do tahu. Ale už na to kašlu, ať si to cuká jak chce.
    Na tom všem mi vadí, že z nás všech Ford dělá blbce a nepřizná svoji vinu, tak jako teď např. výrobci notebooků u těch baterií. Sice je to přijde na pěkné peníze, ale myslím že pověst tím neutrpí a zákazníci to překousnou.
    Takže 2,2 TDCi je v tomto směru pěkně nepovedený a dále ho nikomu nedoporučuji.
    Sorry, pokud jsem Vám někomu zošklivil iluze o Fordu, ale dle nekonečné diskuse o vstřikovačích vidím, že s tím má problémy každé druhé mondeo v TDCi a jelikož se chovají k zákazníkovi tak jak se chovají, zasloužili by si, aby od nich zákazníci odešli jinam. Bohužel pro nás zákazníky, není moc na výběr.
    Mějte se fajn, zdraví Flying Mondeo.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.10.06  19:49

    « Nemáš pravdu.

    Honzo,
    ty starší ročníky získaly tu pověst díky následujícímu schematu:
    - původně - nedostatečně trvanlivý materiál vnitřku čerpadel
    - následně - vyrobená čerpadla se měnila tak dlouho, dokud se prostě a jednoduše nevyprodala - vše na garanci, ale některá auta chtla i 3 výměny kompletního systému, proto ta špatná pověst.
    Dnes jsou ona čerpadla kompletně zaměněna za odolnější a navíc čerpadla ve specifikaci Euro4 (ještě odolnější, 1600 bar). Mezi 2003 a 2005 již není žádného rozdílu, starší auta ale zákonitě dostávají horší péči a horší palivo (přechod z 1. do druhé ruky). Já sám mám 05/2003, 135 tisíc a zcela bez problémů...
    Mondeo nové generace pak dostane novou generaci čerpadla (jiná, jednodušší a bezporuchová konstrukce) a 1800 bar.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.10.06  19:31

    « Re: automat u mondea tdci

    Oficiálně je v tom celoživotní náplň oleje a údržby netřeba. Já po čtení fór dospěl k závěru, že po tak 80 - 100 kkm je vhodné nechat vyměnit olej ale ne v autorizovaném servisu, ale u specialistů na automaty. Tolik najeto ještě nemám, jsem zatím teoretik.
    Vítej mezi pravověrnými, zastánci fofrklacků zase oslabili >:D >:D >:D >:D >:D !
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 07.10.06  17:58

    « automat u mondea tdci

    Vim, ze to nepatri uplne sem, ale nejak jsem nenasel nic co by se toho tykalo.
    Koupil jsem ojete mondeo 2,0 tdci 96kw s automatem(moznost rucniho razeni)
    Netusite nekdo jakou udrzbu a po kolika kilometrech ta prevodovka vyzaduje? Jinak dle servisky se u toho meni olej po 20kkm, to je pro me taky nove..
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 07.10.06  14:13

    « Re: Mondeo TDCI a vstřiky

    Honza42: máš pravdu, na jaře jsem měl úplně stejné rozhodování jako ty, včtně toho, že jsem měnil svého starého P405 r.v. 91 a ten držák platí i pro tenhle můj model bez turba - najeto bylo už přes půl míče km. A když jsem se rozhodoval jaké nové auto, má volba byla také mezi Passatem a Mondeem 96kW. Ovšem Passata maji naši, to auto mi přijde velice "přecitlivělé" a má také své mouchy a jízdní vlastnosti Mondea mi přijdou subjektivně mnohem lepší. I když teť mám stále drobné problémy s autem, ale to záleží také na jaký servis narazíš. Ale řeknu tě, že zvykount si na Mondeo je velice rychlé a příjemné a silně návykové :).
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.10.06  14:05

    « Mondeo TDCI a vstřiky

    Tak jsem to přečetl celé (23:00 - 3:00) a teda UFF!! Závěr z toho si dělám následující:
    1) do 6/2003 je TDCI šmejd jemuž nelze pomoci. Výměna vstřiků mu nepomůže, protože piitting z čerpadla je vždy znovu zničí.
    2) od 6/2003 je to (snad) poruchové jako každý jiný Common rail. Potíže mají všichni. Vím o P406HDI, BMW atd. Pokud tedy četnost závad bude jako u jiných značek, budiž.
    3) Pokud si pročtu diskuzi Passata PD 96kW, tak taky žádné nadšení. Takže se k vám možná během pár týdnů asi přidám coby "Mondeář"
    4) Na závěr dotaz. Který motor je tišší ? 2,0TDCI nebo 2,0 HDI ??
    Pořád mám totiž ještě v záloze P 406 Break 2,0 HDI 80kW. Sice je starší, ale zato levnější a celkem spolehlivý.
    Toho času P 405 1,9 TD (1994) - držák, takový už neseženu.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 07.10.06  13:57

    « Re: Rail

    No mluvíš mi z duše, protože jsem byl ve Volyni u Strakonic kam jezdím k Fordovi. Tam jsem jim po předchozí návštěvě u Ford Hale řekl, že chci vyměnit pouze čidlo toho vačkového hřídele, už bez diagnostiky, atp. I konkrétní čísla dílů jsem jim řekl. No a bylo z toho to, že mi to zdiagnostikovali (700kč), našli závadu na tom snímači tlaku, volali že prej to je tím tak že ho vymění za 7000kč. Sem říkal co můžu dělat když je to tím tak že jo. Když jsem pro auto přijel, takprej to testovali s tím vyměněným a bylo to stejné, tak že mi tam zase vrátili ten původní. Za to vše si samozřejmě naúčtovali práci. K tomu aby to nebylo málo že mi prej špatně startuje auto (nevšiml jsem si) a prej sem měl dvě vadné svíčky, tak to rovnou taky vyměnili (nepozoruji žádnou změnu při startování). Korunu tomu nakonec nasadil technik tím, že prej nakonec asi budu mít pravdu a že mi vymění to čidlo vačkového hřídele, že prej to bude asi ono. Ale za týden nebyli schopni objednat komplet čidlo + kabílek i když jsem jim diktoval čísla dílů. No je to děs, teť až tam pojedu, tak si to s nima budu muset pořádně vyříkat...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.10.06  20:08

    « Rail

    My Lord, dá se to pořídit celé za 5 tisíc a když budeš potřebovat, pomůžu Ti s tím...
    Dej pozor!!! Důvodem hlášení "nesprávný tlak v railu" většinou NENÍ vadný senzor railu (dodává se jako komplet, nedá se dodat zvlášť, zatím ne), ale na vině jsou většinou vstřikovače (tečou přepadem, což snižuje tlak v railu) nebo čerpadlo (buď vadná mechanika nebo ovládací ventil IMV za bratru 2500 bez DPH).
    Pokud na to půjdeš blbě, zaplatíš za řadu věcí co nepotřebuješ. Zajeď do HALE, to je na commonrail Delphi prostě nejlepší servis. Dělaj zároveň Forda i Delphi, mají oboje diagnostiky i stanici na čerpadla a vstřikovače, spoustu zkušeností...
    Je to na Tobě.
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 06.10.06  12:47

    « Bez nadpisu

    Se trošku utrhnu od zvířátek - nemáte někdo zkušenosti s tlakovim čidlem u vstřiků? Prej to je v nějaké liště a stojí to cca. 7 tis. kč...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.10.06  12:22

    « Re: Kočka

    Já taky bydlím ve městě :-)
    Pokud jde o zvířátka, soused v garáži měl v motoru do rozvodů vzduchu k ofukovačům u Oltcita nalezlého a chcíplého obrovského potkana. To byl teprve smrad z klimatizace :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 06.10.06  09:02

    « Kočka

    Bydlím ve městě, ale každý ráno mám na sedle skútru i na autě otištěný kočičí tlapky. Nijak mě to nedrásá, mám kočky rád :-) a taky vím, že skrz ty drápky není dobrej nápad se je snažit zahnat :-)
    Spíš mě kdysi bralo, že mám nahoře na hlavě motoru (Escort 1.6 16V) hnízdo od nějaké kuny...a jednou mě stavěli cajti a chtěli mrknout do motoru a do kufru. V kufru jsem měl PB bombu a v motoru pelech kuny. Policajt se bavil...prej v kufru bombu v motoru hnízdo..jeďte...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.10.06  08:30

    « Smrt(d)ící elixír

    To by ta kočka nepřežila!!! >:D :shock: :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.10.06  00:48

    « Re: Re: Re: Re: Re:

    To chce stylovější řešení. Nedalo by se i na kočičku použít zázračné aditivum do nafty Stanadyne Performance Formula? Nalít jí za krk deset kapek na jeden škrábanec...dost ohavně to smrdí po hořkých mandlích. Netvrďte mi, že neodjede jak namydlená kočka!
  • « 00 Reagovat !

    foto exup

    exup 05.10.06  23:19

    « Re: Re: Re: Re:

    DIMe:
    já si myslím, že by stačilo, kdyby si sousedovic kočka ostříhala nehty.. Bez Těch šrámů na kapotě by Ti pak po ní zůstal jen dobrý pocit. Rozhodně bych nepřestával v nejlepším, ve snaze předejít okamžiku, kdy ty své drápy vysune a začne jimi neovladatelně ničit Tvoji kapotu 8)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.10.06  18:37

    « Jekyll/Hyde

    :D >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.10.06  11:01

    « Mucholapka

    Hi,
    to Janerad: koupil jsem si odstranovac much (mozna i hmyzu:-), jakmile uz sterace nezvladaji (a ja prestavam skrze sklo videt), obliknu teplaky, oplachnu vodou, nastrikam, necham pusobit a pak po cca 5 minutach rucne, krouzivymi pohyby houbickou znicim. Vcetne predku kapoty a narazniku. Spolecne s timto ukonem provadim i cisteni disku (mezi sparami) kartackem na zuby (nyni mam modry). Druhy den pak hned rano hura do mycky, aby se postarala o zbytek....
    to DIM: tak radim pujcit si od decek z party vzduchovku (mozna ze nejaka decka z byvale party jeste bydli pobliz, i kdyz uz maji pupiky a zadne vlasy:-), natahnout, vlozit brok, zavrit hlaven, oblict teplaky, vycihnout vhodnou pozici blizko vozu, nejlepe blizko trasy slouzici kocce k umisteni na voze a cihat. Cihat, nekdy mnouknout, zase cihat. A kdyz te nekdo uvidi, tvrdit, ze po praci odpocivas... Jakmile spatris tu divou zver, zalicit a prask! Toto opakovat nekolik dni po sobe a uspech je zarucen. (Ja toto delal vrabcum, kteri mi lezli do strechy do domecku. Po 14 dnech jsem to teda vzdal, protoze si ty svi*e nerekli, ze je u mne nebezpecno a litali stale novi a novi. Ale na kocky to pry plati... Ted shanim past na kunu, terou mam ve strese, ale to uz je prispevek do jineho vlakna:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.10.06  10:24

    « Re: Co potřebuješ vědět?

    Petře T !!! Jak na ni ???? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.10.06  10:23

    « Re: Re: Re:

    Hmyz na autě ?? Já mám každé ráno na autě sousedovic kočku !! Mrcha se tam asi vyhřívá.a nejhorší je, že když na ni vystartuju, tak jak hrabe těmi drápy po kapotě, mám tam už solidní reliéfy - tuning !
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 04.10.06  22:43

    « Co potřebuješ vědět?

    Jsem k dispozici, vstřiky, to je moje...
    Mám k dispozici i diagnostiku, i všechny potřebné manuály.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.10.06  21:23

    « Re: Re:

    S vodou je spokojenost, právěže moc neubývá... V garáži mi od začátku překáží 5l do ostřikovačů, snažil jsem se už 3x dolít a vždycky tak max. 2 deci :-) Stříká dost, vpředu i vzadu, snažím se vyplácat co nejdřív, ale zadnímu stěrači stejně není pomoci je takový naprd...
    Jak řešíte hmyz večer na autě? Když to nechám na okně, tak ráno přes fleky nevidím... Setřít to nejde a je to pak tak na 10 min. u benzínky :-) Samozřejmě myčka s tím taky nepohne...
    Sice mám vypozorováno, že v rychlostech pod 100 km/h se hmyz tolik nerozplácává, ale když jsem nezpomalil kvůli bodům, tak kvůli hmyzu teprve ne...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.10.06  15:52

    « Bez nadpisu

    DIM: Nebudu prece kvuli kazdemu setreni okna lezt z auta a zalejvat sterac kbelikem vody >:D
    Bohuzel ted nemam kdy sjet s tim autem do servisu, ale rani koule dymu me uz pekne zacina prudit... skoro mam pocit, ze to je naka ficura z druhy svetovy, jak se lode zahalovaly do dymu ;-) ... lepsi nez antiradar
    Ty sterace za litr mam taky, jen me je nakej c*rak o velikonoce obratli vzhuru nohama, ulomil se kousek pacicky co to drzi, takze to sem tam sjede a nema tak dobry pritlak ... musi se to pak posounout manualne ... musim se dokopat koupit novy...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.10.06  13:59

    « Re:

    Zadní stěrač je třeba zalít vodou z ostřikovače, což problém řeší, ale vody sakra ubývá ..
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 03.10.06  13:48

    « Bez nadpisu

    Jenyk: díky za připomenutí. Tak abych se podělil o své zkušenosti s motorem. Motor se mi přepínal do nouzového režimu. Ze začátku jen občas při nastartování teť později i za jízdy. Bál jsem se že to budou vstřiky nebo něco podobného.
    Po návštěvě Ford Hale (Praha) - mimochodem výbornej servis s odborníkama co mi vše vysvětlili a dobře poradili - po kompletní diagnostice motoru včetně proměření vstřiků mi bylo řečeno, že motor je v perfektním stavu včetně vstřiků a žádná závada v autě (řj) není detekována. Toto na 95% způsobuje vadné čidlo CMP snímač vačkového hřídele, který auto hází do nouzového režimu a nezanechává záznam v řj o chybě.
    CMP snímač - starý kód 1132919, nový kód 1358343 + je třeba kabel 1376175 (ty dvě poslední čísla nahrazují původní díl). Cena cca. 1200Kč.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.10.06  13:24

    « Re: Re: Sterace

    No já nevím, mně to vzadu jakžtakž stírá. Zázrak to není, o nesetřené ploše nahoře se ale mluvit nedá.
    lordmystic: napiš i sem, že o vstřiky nešlo.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.10.06  12:56

    « Re: Sterace

    Hi,
    to Janerad: mam stejnou zkusenost jako Honzeek, zadni je nanic, neda se ani koupit lepsi, dopredu jsem si koupil jen takovou ohebou tycku s gumickou (davaji se tusim do skodovek), sice staly skoro tisic, ale jsou dobry. Je na nich logo Ford a znacka, kdy se maji vymenit (takovy zažloutly trojuhelnicek smerem k ridici).
    V prepazce mi spony litaj taky, kaslu na ne. Nedokazal jsem si predstavit, jak je budou vyndavat a mel jsem srach, ze mi daji jinou, co bude treba vrzat i behem jizdy...
    BTW: uz se tesim na nove mondeo s sestivalcem 2.7 TDCi...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.10.06  12:50

    « sterace

    Zadni sterac na mondeu je spise pro okrasu. Podle me to je tou konstrukci, kratce jsem jezdil s focusem II a ten ma takovy ten novy celoplastovy, ochcavky v praci ho maj taky a stira to o 100 lepe. Jeste ze aspon dopredu jdou na mondeo tyhle sterace koupit...
    Ad znackovy servis - ja nevim, ale mam pocit, ze tam berou same hovada, nejsou schopni udelat ani 3 veci naraz spravne - z cehoz 2 byly dat na kola upadle cepicky ventilku - na fakturu je sice napsali, ale na kola uz je nedali... to byla kdysi moje prvni zkusenost s Auto-Palace (ne ze bych si nebyl schopen koupit cepicky, ale vsim jsem si toho az u nich v servisu...:)
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.10.06  12:30

    « Zadní stěrač kombi na 80%

    Pánové, mám dotaz na účinnost zadního stěrače na kombi - od zacátku (07/2006) mi zadní stěrač spíše rozmazává, než stírá, navíc na horní straně okna nechává tak 8 cm prakticky nesetřeno... Co s tím?
    Mám na to tlačit v servisu, nebo je to "vlastnost" zadního stěrače na Mondeu obecně? Předtím jsem jezdil 4dv., vzpomínám s láskou...
    Taky přidám odstrašující případ - měl jsem špony v přepážce (zvonily v zatáčkách a odlepila se mi kůže na ručce, jel jsem na do servisu na záruku...
    Nikdy více do servisu RS Příbram! Po hodině mi přišli ukázat nějakou páku ručky v krabici, že prý objednali obyč. plastovou bez kůže a jestli mi bude stačit... :-) řekl jsem NE a čekal další hodinu. Pak mi přistavili auto - ovšem s vyměněnou řadící pákou a plastem okolo! Navíc nešla zařadit dvojka! Ještě že tak, jinak bych s tou vyměněnou řadičkou asi odjel... Takže zase do dílny, auto se vrátilo s mojí pákou (neměla flíček na koženém pytlíku a měla jiný tvar pojistky zpátečky a jiný odstín imitace dřeva na plastu), řadit už šlo bez problémů...
    Perlička na závěr... do trubky v přepážce vyvrtali dvě dírky, aby špony vypadly... Ale neprofoukli a namontovali (v horším případě vrtali přímo v autě), a ocelové piliny z vrtání jsem měl v autě na roletce, sedadle a v kufru... Normální nukleární hovada...
    Pro tu ručku tam asi budu muset ještě jednou... hrozím se toho, mám noční můry a nespím... :-) Ale vezmu si s sebou basebalovou pálku.
    No nezabili byste je?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.09.06  13:38

    « Re:

    Jedině asi Petr T. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 26.09.06  11:38

    « Bez nadpisu

    Bylo tu někde zmíněno, že v tomto vlákně jsou info ohledně opravy vstřiků - aby se ušetřilo a nemuseli se měnit kompletně. Nejsem pravidelným čtenářem této diskuse a procházet 47 stran je nad mé síly (hlavně časové). Nenašla by se nějaká laskavá informovaná duše, která by mi mohla hodit odkaz na jaké stránce to bylo nebo o tom hodit alespoň stručné info. Věřím že tato informace ohledně vadných vstřiků by si zasloužila pomalu vlastní vlákno. Předem díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.09.06  11:18

    « Re: zpet

    Ten bílý dým tam mám taky, ale ne úplně vždy. A nezávisí to jenom na teplotě, dneska se neobjevil ani mráček. Myslím, že na to bude mít vliv např. rozdíl teplot.........
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…