FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.06  16:44

    « Re: Re: Re: Re:

    Musím to vyvážit, snad mne fordí pánbůh nepotrestá. Monďas funguje jak víno, teď má 60 000 a půjde na kontrolu. Gumy po 20 000 (Goodyear Eagle F1, 225/40R18) mají vzorek pořád vysoký. Celkově velká spokojenost.
    A Petr T mne přesvědčil, V-Power dieseluju nebo Stanadyne aditivuju.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.06  16:41

    « Bez nadpisu

    Petr.T a DIM.... chlapi dejte pokoj.Jen co mi daj auto tak hned zacnu zase hledat nejake huceni, a to si piste ze nejake najdu :roll:
    Jinak co si pamatuji, tak me Mondie bylo vcelku tiche, zimni gumy Continental samozrejme o neco hlucnejsi nez letni.Ovsem hrozny zvuk se ozyval z otcova MB .Ma tam zimni pirelky a to je fakt hukot, az neprijemnej.DIMe a opravdu to neni gumou?(moc te prosim ,jeste jednou to poradne okoukni a oposlouchej) :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.10.06  16:00

    « Re: Re: Re:

    Mě teď měnil brzdy a bylo to hodně poznat na tom, jak to brzdí nahoře. Jinak mě vydržely zimní i letní přední gumy vpředu přesně jen tu jednu szonu , tak asi 20 tis. Vždycky jsem měl gumy tak na dva roky :-( Ale sjeté jsou tak nějak normálně dobře...... To ten ouverboust :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.10.06  15:57

    « Re: Re: Re:

    ..no jo, no.....no a co ?? My zas pro ně někdy něco ve 3d obrábíme :-) Rýn Nerýn . ( Asi 2 krát ).
    Vico : V tom kufru se dá v pohodlně i to, když se sklopí sedadla , tak je to normální letiště :-) Takže jsi to podle mě prorazil loktem :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.06  15:47

    « Re: Re:

    U mne se to nedá rozeznat.
    Auto se po výměně brzdových kotoučů, seřízení (spíš kontroly) geometrie a výměně silentbloků vpředu a kupodivu tlumičů vzadu chová lépe než nové. Nikdy se s ním takhle nejezdilo, zraje jako víno. Jen ten podivný hluk. Ale není to nijak výrazné. Musím s tím trochu polaborovat až zase někam pojedu (třeba teď do Kolína na prohlídku báze F1 Toyoty, heč). Nad Rýnem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.10.06  15:46

    « Re: Re:

    DIM: zatial iba na levej strane, kde je to dvojite operadlo, a na lavej strane, takze na mieste hned pri okne >:D . Musim vsak priznat, ze som kufor vyuzival aj na nieco ine ako prepravu veci :*) Avsak zozadu sa to sedadlo neda podla mna poskodit - je tam nejaka pevna vystuha.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.10.06  15:42

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    No, na rychlosti jo, ale v souvislosti s otáčkami . Takže je jedno jestli jedu na trojku 40 nebo na pětku 90..Ale řekl bych, že při té 90 je to slyšet subjektivně nejvíce...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.10.06  15:40

    « Re:

    Vico : mohlo by to být prasklé ztvrdlé játro :-) Dělá to spíš na pravé nebo na levé straně ?? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.06  15:39

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    DIMe, na mne to působí jako kdybych měl nevyvážené kolo, nebo špuntovou záplatu.
    Na starých gumách jsem to měl, tak jsem to tomu připisoval. Teď mám nové a skutečně již necítím vibrace, ale zvuk je tam dál a je závislý od rychlosti auta.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.10.06  15:39

    « Re: Re: Re:

    Overkřup...............tak co stím huhuhuhuh ?? :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.06  15:36

    « Re: Re:

    Ty vole, overboost... >:D >:D >:D >:D >:D , možná tak overrup!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.06  15:34

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Lorde, buď v klidu.
    To je ochlazením. Za studena se posouvá časování vstřiku paliva dopředu (dřívější předvstřik paliva) a chybí pilotní předvstřik. Po zahřátí se vstřik paliva posouvá do normálu a zvuk motoru je ztlumen pilotním předvstřikem (množství paliva 1:8).
    Čirou náhodou se ti sešla výměna vstřiku a ochlazení.
    Až budou mínusovky, to teprve bude cvakat - zvuk se tehdy přibližuje projevu klasických TDíček.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.10.06  15:33

    « Re:

    ...a není to ten overboost ?? Ale ten , myslím, funguje opačně :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.10.06  15:19

    « Bez nadpisu

    Chlapi, ja som myslel ze mondeo je dobre auto. A teraz ako citam tieto fora, my vobec nie je do smiechu. Vsak tu ma kazdy s niecim problem. To asi nemoze byt nahoda. Ja ho mam zatial relativne kratko - 2 mesiace - ale uz cakam, kedy budem mat aj ja problemy...
    BTW mne zas celkom vadi, ze sa na pravej zadnej sedacke prehyba nieco v operadle. Ked tam sedim, a zrychlujeme, nieco rupne v operadle a chrbat mam o 2 cm hlbsie. Naopak, ked brzdime, tak ma to vystreli dopredu o 2 cm.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 27.10.06  14:47

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Mě se začal divně chovat zvuk motoru po výměně toho vstřiku. Pokud je auto zahřáté (cca. 10km), je zvuk v pohodě parádní. Ale pokud není zahřátý, tak při zrychlení cca. od 2tis. otáček má zvuk navíc takovej drnčící/cvakací/chrčící zvuk. Nevím přesně jak to popsat. Prostě jako kdyby tam něco rezonovalo nějak divně. Máte to také někdo?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.10.06  14:39

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Ale mě se to při vyřazení a nebo už při vyšlápnutí spojky ztratí. Pak zůstává jen opravdový zvuk pneumatik. Dal jsem tam Pirelli, před tím tam byly Good Year, v létě Michellin a je to pořád. Dokonce už jsem schopen si najít v těch zvucích různé jiné - od střešního nosiče, od pneumatik, od motoru....ale todle je ještě něco nad tím vším. Začínám podezírat převodovku a nebo ten setrvačník, ale nevím, jestli se točí, když vymáčknu spojku dál nebo ne.....
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 27.10.06  14:34

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Bolo by načase riešiť konečne niečo iné ako tie vaše nešťastné motory. Na to by mohla byť jedna samostatná diskusia spoločná pre všetky značky. Mám dojem že všetky diesle sú problematické.
    Taký nejaký hluk trápi aj mňa od nova. Utešujem sa že je to len pneumatikami. Ale počujem to na letných aj na zimných. Oboje Pirelli. Budúci rok kúpim nové letné podľa možnosti čo najtichšie podľa testov. Ak to neprestane tak to bude prúser. Potom to asi tak má byť. Dosť ma to otravuje lebo motor nepočujem ale hluk od kolies je pomerne značný. Vozil som sa na Superb a tam keď som vyradil rýchlosť (bolo to tdi) auto bolo podstatne tichšie.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.10.06  14:20

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Konečně téma ?? S těmi vstřiky už je to moc obehrané ! :-) Tak kde začneme ??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.06  13:53

    « Re: Re: Re: Re: Re:

    Člověče já tam taky mám takový zvuk a nedávno jsem měnil gumy za úplně nové Dunlopky...
    Že by něco nového???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.10.06  13:49

    « Re: Re: Re: Re:

    Mimochodem : teď jsem přezul na zimní a doufal jsem , že se mi ztratí nepříjemný valivě - kolísavý zvuk, který jsem přisuzoval pneumatikám. Jenže nezmizel, a teď čím by to mohlo být ?? Ložiska to nejsou, takže převodovka ? Setrvačník ?? Dělá to za jízdy při všech režimech, když vyšlápnu spojku, tak se to uklidní ......Takové huhuhuhuhu , závislé na rychlosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.06  13:49

    « Repas vstřikovačů DELPHI

    Jenyk:
    Servis Hale a další dva nebo 3 již v tuto chvíli nakupují potřebné vybavení a nářadí.
    Delphi předvedla repas vstřikovačů a test na Automechanice ve Frankfurtu. Vypadá to jako velice náročná věc. Jenom kódování 1 vstřikovače trvá 30 minut, vstřikovač prochází 150 testovacími cykly. Vstupní diagnostický test trvá potom 15 minut. Zcela automatický.
    Odhaduji ceny:
    900 až 1900 Kč výměna přepadového elementu, čištění v ultrazvuku, kódování
    2900 až 3900 Kč kompletní repas s kódováním a výměnou trysky.
    Zdravím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.10.06  13:45

    « Re: Re: Re:

    Jezdím v Mondeu zase ! To je taková moje sadomasochistická úchylka :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.10.06  13:44

    « Re:

    Ale ten vývoj je vždycky stejný : napřed řeknou že jen nějaké čidlo, člověk se uklidní, pak ale je tam za chvíli znovu, pak řeknou " tak přece jen j jeden vstřik vadný", a pak to rozeberou a složí a pak už to hlásí všechny....... A tady je ten okamžik , na který čeká Ford Motor Company, protože tvrdí : a není vám to divné, že vám najednou odešly všechny vstřiky ?? jeden, to bychom na garanci uznali, ale všechny ? Tak uděláme rozbor nafty..... A i kdyby ta moje nafta byla tísíciprocentní, nikdy nebudu mít jistotu, jestli je ten výsĺedek opravdu můj vzorek, jestli byl vzorek odebrán podle nějakého schváleného postupu ( věřím že někde u filtrů to může být horší vždy), jestli do nádrže v servisu a nebo někde do vzorku nikdo nic nenasypal ....... A pak FMC řekne sorry, nesplnil jste povinnosti provozovatele, tudíž záruční podmínky, protože jste tam nalil něco, co tam nemá být.......máme na to papír....
    Pro Petra t : Já vím. Fakt vím............ ale stejně nebudu aditivovat a nebudu :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 27.10.06  13:43

    « Re: Re:

    DIM: ale jezdíš v Mondeu TDCI zase. Patříš mezi nás, sám sebe neposloucháš :).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.10.06  13:35

    « Re:

    Vždyť jsem vám to říkal !!!!! :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.06  12:58

    « Bez nadpisu

    v Autodieslu myslim pisou v brzke dobe ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 27.10.06  12:51

    « Re: Re:

    Jenyk: mě bylo řečeno že snad v průběho příštího roku (2007). Tak uvidímě, třeba má někdo přesnější info...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.06  12:06

    « Re:

    Petr T: nemá již být dlouho dostupná repase vstřikovačů za ceny pod 3 000 za kousek?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.06  11:49

    « Bez nadpisu

    Jak jsem to dokazal?Omlouvam se :*)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.06  11:48

    « Bez nadpisu

    beru z 99,99% u shellu.Od te doby co je vV Power diesel tak beru i ten.Chvili beru Diesel Extra chvili V Power.Potiz ale je, ze ne vsude ho maj.V Plzni myslim jen u jedne stanice u autobusoveho nadrazi.Jo a pak jeste u Rokycan na dalnici.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.06  11:47

    « Bez nadpisu

    Zajimalo by me, zda vzdy jen ty vstriky vymeni, anebo udelaj kompletne to co maji.Jestli jsem byl pozorny ctenar tohoto vlakna, tak by meli prohlidnout cerpadlo, myslim ze i dle Forda vymenit nadrz a privod paliva.Desim se situace, az mi reknou ,ze to bylo nekvalitni naftou.Asi se ze me stane berserk a vsechno kolem sebe pobiju.Vubec si nedokazu predstavit, jakym jinym a lepsim zpusobem vybrat cerpaci stanici.Dle meho jsem se to snazil delat jiz ted.Ale co, snad mi reknou neco jinyho prozaictejsiho a ja budu uplne v klidu, jako beranek 8)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.06  11:46

    « Bez nadpisu

    beru z 99,99% u shellu.Od te doby co je vV Power diesel tak beru i ten.Potiz ale je, ze ne vsude ho maj.V Plzni myslim jen u jedne stanice u autobusoveho nadrazi.Jo a pak jeste u Rokycan na dalnici.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.06  11:42

    « Bez nadpisu

    Zajimalo by me, zda vzdy jen ty vstriky vymeni, anebo udelaj kompletne to co maji.Jestli jsem byl pozorny ctenar tohoto vlakna, tak by meli prohlidnout cerpadlo, myslim ze i dle Forda vymenit nadrz a privod paliva.Desim se situace, az mi reknou ,ze to bylo nekvalitni naftou.Asi se ze me stane berserk a vsechno kolem sebe pobiju.Vubec si nedokazu predstavit, jakym jinym a lepsim zpusobem vybirat cerpaci stanici.Dle meho jsem se to snazil delat jiz ted.Ale co, snad mi reknou neco jinyho prozaictejsiho a ja budu uplne v klidu, jako beranek 8)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.06  11:41

    « Re:

    Beru vetsinou Shell, ted jsem 2x bral u OMV, vetsinou velke pumpy. Noname neriskuji, nedelal jsem to ani predtim s benzinem.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.06  11:39

    « Bez nadpisu

    To: m.leky, Honzeek - jen tak pro info, co berete za palivo a kde? - davate vyhradne Diesel Shell V Power nebo jen obyc diesel?
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 27.10.06  11:35

    « Vstřiky

    Mě odešel nedavno po 112tis. km jeden vstřik. Chtěl jsem se objednat do Hale na kontrolu vysokotlakého čerpadla, které se zadírá a může to způsobovat. Tam mi však vedoucí servisu řekl, že je to zbytečné, že pokud by bylo to čerpadlo špatné a zadíralo se, tak mi odejdou všechny čtyři vstřiky nebo více než jeden. Prý už bude to čerpadlo jetý, ale mělo by vydržet.
    Jinak když odejde jen jeden vstřik tak jako mě po 112tis. km, to je prostě více méně tím, že jde o to, že nevydržel. Má prý nějakou toleranci a prostě odešel. Ostatní prý budou odcházet postupně prý také. Takže pokud vám odejdou všechny čtyři vstřiky u relativně nového auta, pak je hodně nasnadě že je v čoudu to vysokotlaké čerpadlo.
    Jinak jsem se smířil s tím, že jako měním olej, filtry, pneumatiky, atp., budu také měnit vstřiky :(. Jo jo, je do drsný že to takhle napíšu, ale z hlediska provozu mě začíná Mondeo mrzet... a to jsem měl možnost sáhnout po 96kW Passatu. Asi by to byla lepší volba, no uvidíme časem...
    PS - čekám že se ozve DIM že mi to říkal, ale jak je vidět, i nové 2,2 Euro 3 a 4 odcházejí stejně tak, jak starší modely!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.06  11:28

    « Re:

    Jsme na tom podobne. Jsem ted mimo domov, tak jsem nechal auto na prohlidku (echt kourilo pri studenem startu) a ppry menej i ty zbyle 2 vstriky... mensi problem je, ze pry vstriky nejsou na sklade, takze kdovi jak dlouho to tam bude :-((( Asi je po nich ted velka shanka koukam... nechapu proc je nevymenili najednou...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.06  11:16

    « Bez nadpisu

    Ahoj. Dnes jsem volal do Hale ,jak to vypada s mojim milackem.Jak to rici...... :-) pry jsou vsechny 4 vstriky vadne a momentalne se ceka na vyjadreni Forda.Trochu me rozciluje, ze mi nerekli nic vic, nejake podrobnosti
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.10.06  14:11

    « Re: Re: Re: Re: Vstřikovací čerpadla a vstřikovače

    Moik:
    A to se právě hrozně pleteš.
    Z čeho si myslíš že žily diesel servisy Bosch a Delphi (Lucas) do teď???
    No přece z oprav rotačních a řadových čerpadel:
    - zadřené rozdělovací hlavy (cca 10 tis.)
    - přetržené hnací hřídele (cca 5 tis.)
    - opotřebované vačkové destičky (Bosch) či kroužky (Lucas) (3 až 5 tis.)
    - opotřebované ventilky a elementy řadovek (sada 8-12 tis)
    - a mnoho dalších dílů (sada tšsnění 2 tis.)
    A to mluvím jenom o mechanickýc čerpadlech.
    To je mystifikace říkat že moderní diesely jsou poruchovější, není to pravda, jenom se nedají tolik využít díly ze šroťáků.
    V momentě plné opravitelnosti vstřikovačů CR bude auto s CR systémem vyžadovat nižší výdaje do oprav a údržby než tradiční komůrkáč.
    Vůbec nejhorší jsou TDDI motory s rotačním el. řízeným čerpadlem Bosch VP44. (90 tis. nové, 30 tis. min. repas plus k tomu 4 dvoustupňové mechanické vstřikovače jeden za 6 tis., se senzorem za 12 tis.)
    Oproti tomu:
    čerpadlo CR nové 16 až 25 tis.
    čerpadlo CR repas 6 až 15 tis.
    vstřikovač CR nový 4 až 1 tis.
    vstřikovač CR repas 3 až 6 tis.
    oprava vstřikovače CR 0,9 až 2,9 tis.
    A na závěr: velkou bolestí komůrkových motorů bylky právě ty komůrky, nakonec se rozpadly... Moderní přímovstřikové motory je nemají a proto jsou řádově spolehlivější i u značek, které komůrky prostě neuměly (Renault...)
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 26.10.06  12:19

    « Re: Re: Re: Vstřikovací čerpadla a vstřikovače

    Nechci vyvolávat flame...pokud má být moderní diesel jiná liga a já si mám uvědomovat, že zároveň s ním mám přidat za palivo a aditiva, pak bych jako zhýčkaný zákazník očekával zachování výroby TDDi motorů, který sežerou všechno. Já nechi auto, který je jiná liga, já chci auto, co jezdí a vypadá pěkně, co mě nenechá ve štychu. Kup si supermoderní diesel, ale pozor na to, co žere nebo si kup prověřenej, spolehlivej, starší diesel, kterýmu je to jedno...stejně jako u benzínových přmovstřiků VW a 98okt. benzín nebo klasiku na 95okt.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.10.06  12:15

    « Re: Re: Vstřikovací čerpadla a vstřikovače

    Paul M:
    Úplně jsi mne necpochopil. Jakékoli vyšší číslo sdílí vylepšení předchozího a ještě jsou na něm další změny.
    Vše od 035A je vylepšené a zodolněné.
    Ano, R00402Z jsou lepší než R00202Z.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.10.06  12:03

    « Re: Re: Vstřikovací čerpadla a vstřikovače

    ad Auto Diesel: mám hodnou dceru,nějak mi to objednala a dokonce předplatila a platí dál,takže netuším. Všechna 4 čísla dorazila pečlivě zabalená,nezničená.Leccos by pan Vaculík mohl jinak formulovat,ale celkově je to hodně dobrý počin.Když nic,lidé si uvědomí,že moderní diesel je trošku jiná liga a nevyplácí se šetřit na palivu,aditivu,jaká jsou úskalí provozu.Lze s tím souhlasit,co píší.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.10.06  09:31

    « Re: Vstřikovací čerpadla a vstřikovače

    Petr T.:
    díky za info. Chápu to tedy správně, že odolnější čerpadla jsou pouze dvě: 9044A(Z)035A(B) a 9044A(Z)130A(B) ?
    vše ostatní jsou víceméně původní modely, které se vidíraly a uvolňovaly kovové částečky a oddělávali čerpadlo. Nebo jsou vylepšené a odolnější i modely: 9044A(Z)036A(B) a 9044A(Z)100A(B) ???
    Ještě dva dotazy:
    - jak já, laik, poznám jaké tam mám čerpadlo. Kam se mám podívat po otevření kapoty - je někde vidět nějaký štítek? Nebo musím jet do servisu, aby něco odstrojili a zjistili stav věci?
    - je ten inovovaný vstřikovač (R00402Z) odolnější nebo ta inovace s odolností nemá nic společného?
    díky
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.10.06  08:22

    « Vstřikovací čerpadla a vstřikovače

    Paul M.:
    Pro 115 k tam původně byly vstřikovače (EJBR)R00202Z. Pokud tam nalezneš R00402Z, máš tam inovovaný typ.
    Čerpadla: je tam řada náhrad, asi takhle:
    9044A(Z)033A(B) původní
    9044A(Z)034A(B) změny, ale v zásadě stejná konstrukce
    9044A(Z)035A(B) vylepšené
    9044A(Z)036A(B) změny, ale v zásadě stejná konstrukce
    9044A(Z)100A(B) změny, ale v zásadě stejná konstrukce
    9044A(Z)130A(B) Euro 4 (1650 bar), mnohem odolnější, pokud použito pro systémy Euro 3 (1400 bar)
    A - označení Delphi
    Z - označení Ford
    A(B) - dva typy používaných senzorů teploty na čerpadle, jeden je modrý, druhý zelený
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 26.10.06  08:17

    « rozdíl mezi vstřiky

    Ještě k těm vstřikům a předchozímu dotazu. Když mi teť měnili jeden vstřik, tak mi řekli, že je to již jiný model trochu jiné konstrukce, takže mám teť na autě tři starší vstřiky a jeden nový, k tomu původní staré vysokotlaké čerpadlo. Prý by se k v střiku mělo vyměnit i přívodní potrubí nafty, ale že mi to prý napasovali i bez toho... ale nechtělo se jim, prý si doplatím hafo tisíc za to přívodní potrubí. A chtěli mi rovnou měnit všechny čtyři vstřiky když odešel jeden, ale říkal jsem jim že nejsem blázen, že mi to přijde zbytečné, tak s kecama vyměnili jen ten jeden. Auto samozřejmě už v záruce není, jinak bych si to vyměnit nechal. Jaké máte zkušenosti vy?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.10.06  00:02

    « vstřikovací čerpadlo - jak poznám inovovaný typ?

    ahoj, v predchozích diskusích bylo řečeno, že v cca polovině 2003 se inovovala vstřikovací jednotka, která pak byla o něco odolnější než doposud (především čerpadla). Jak ale poznám, že dané mondeo má skutečně již nové čerpadlo a vstřikovače? Jde to nějak opticky poznat nebo vyčíst z nějakých čísel v TP? Ptám se proto, protože mohu koupit Mondeo 2.0 TDCi 85 KW, 125.000km, r.v. 08/2003 (nový model po faceliftu - velké mlhovky), ale nevím zda již obsahuje novou verzi vstřikování nebo ne. Díky všem za info
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.06  23:24

    « Re: Re: Re: Re: Problémy po několika dnech stání

    www.automotospecial.cz, ti vydávají Auto Diesel
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.06  23:23

    « Auto Diesel

    Napiš si panu Vaculíkovi z redakce:
    vaculik@automotospecial.cz
    www.automotospecial.cz
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.06  18:44

    « Re:

    to: m.leky
    To je blbost. Nečti a projeď se !
    A uvidíš. :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.10.06  17:18

    « Re: Re: Re: Problémy po několika dnech stání

    Ad Auto Diesel: asi se nic nedoctu - nevim jak ho v holandsku sehnat :roll:
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.06  17:12

    « Bez nadpisu

    Tak jsem se ted dozvedel, ze moje Mondie je asi "nejpomalejsi" auto s dieslu na "trhu" a ze to vlastne neni motorove ani osobak ,ale spis tahac ci dodavka.To mam teda radost. :'-(
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 25.10.06  15:57

    « Re: Re: Re: Re: Problémy po několika dnech stání

    Taky mě to zaujalo, nenašel jsem nic - aspoň objednat někde...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.10.06  15:49

    « Re: Re: Re: Problémy po několika dnech stání

    Je ten Auto diesel test někde on-line ??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.06  15:44

    « Re: Re: Problémy po několika dnech stání

    To jatypc... : tak o tom vsem se prave doctes v tom auto diesel. Opravdu me prekvapilo, jak moc se v tomto casopisu clovek docte odbornych a praktickych informaci - narozdil od jinych AUTO platku podobnym spis Blesku a jemu podobnym - spousta nesmyslnych fotek a informace zadne.
    Chvalim tak tvurce tohoto casopisu - viz. test dieselovych motoru spojeny s realnym vystupem informaci z mototrove brzdy (Mondeo papirove 114kW, 400N.m - z motorove brzdy 120kW, 389N.m)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.10.06  15:19

    « Re: Problémy po několika dnech stání

    K tomu zavzdusneni: chapu, ze kdyz auto dele stoji, tak se tam muze neco zavzdusnit (i kdyz pri spravne konstrukci by to snad tak moc nemelo). Co to zavzdusneni muze zpusobit nebo cemu hlavne skodi a jak moc? A da se nejak omezit (temi "normalnimi spojkami" misto rychlospojek atp.)? Diky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.10.06  15:05

    « Re: Re: Re: Re: Kondenzace vlhkosti v nádrži

    ¨Zkondenzovaná voda z vnějšku nádrže taky vadí ???
    Já jenom, že po ránu jsem ještě nikdy neměl auto zarosené ZEVNITŘ !! Teda pokud jsem v něm zrovna ne to ........:-))
    Auto se orosí při "prudkém" oteplení, když se celou noc pomalu vychlazuje a pak vysvitne slunce a okolí se poměrně rychle oteplí. To auto ještě zůstane chvíli studené ( tak jako tráva nebo cokoliv jiného ) a na něm se srazí vzdušná vlhkost.
    Přece jen ale případ opačný je poměrně těžko představitelný. Jedině prudké ochlazení okolí ( kaluž, myčka ?? ), a nebo natankování teplého paliva za mrazu ?? Z toho přepadu toho asi zase tolik horkého do nádrže neteče, ale to nevím......
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.06  14:53

    « Re: Re: Re: Re: Kondenzace vlhkosti v nádrži

    hmmm... rozvadet tu co vsechno zpusobi tech nekolik ml nakondenzovane vody v palivovem systemu je na knihy!!! Nemluve o tom - zeptejte se chemiku v rafinerce, jak bojuji s chemickou vazbou vody na paliva a jak se to v prakticky resi!!!
    Mimo jine opravdu doporucuji si precist technickou cast (od stranky 128) Auto diesel c.4 - je to zajimave. A pro neverici je tam i prave clanek s pridavnymi aditivy a jejich vzajemne negativni pusobeni, normami na naftu a jeji mazivosti atd. ... Oprvdu si to prectete !!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.06  08:45

    « Re: Re: Re: Kondenzace vlhkosti v nádrži

    Spirit: Zcela a zásadně nesouhlasím.
    Dle Tvého názoru jsem tedy dnes ráno nemohl přijít k autu, které bylo pokryto zkondenzovanou vzdušnou vlhkostí!!!!
    Jak říkáš, teplotní rozdíl mezi autem a vzduchem je zcela minimální (auto má celou noc na to, aby se vytemperovalo, tudíž k žádné kondenzaci nemůže dojít...)
    A přece bylo auto celé mokré.
    Zkušenosti hovoří jasně. Ke kondenzaci dochází jak v nádržích na čerpacích stanicích, tak v přepravních cisternách, tak v nádržích jednotlivých automobilů.
    PROTO SE CISTERNY A NÁDRŽE ODKALUJÍ.
    PROTO MÁ VĚTŠINA FILTRŮ PALIVA MOŽNOST ODPUSTIT NASBÍRANOU VODU. I Mondeo má na spodku filtru odkalovací zátku, vyplatí se čas od času vypustit trochu paliva a zbavit se vody...
    Nejdůležitější na závěr: i malé množství vody může poškodit palivový systém. Zvlášť tehdy, když:
    1/ Majitel je šetřílek a neustále jezdí s poloprázdnou nádrží
    2/ Majitel málo najezdí, ta troška vody má více času nahlodat součástky korozí
    3/ Problém hrozí zvláště na podzim a na jaře, kdy jsou extrémní rozdíly mezi nočními a denními teplotami a auto stojí a nejezdí
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.10.06  08:33

    « Problémy po několika dnech stání

    jatypc: To je typicky problém zavzdušněného systému. Čím déle auto stojí, tím více vzduchu do systému vnikne.
    Poznalo by se to dvojím způsobem:
    Nahradí se hadicí přímo z kanystru s naftou normální přívod paliva. Pokud nezlobí přímo z kanystru, systém je zavzdušněn.
    Nebo se včlení do přívodu paliva průhledná hadice a sledují se bubliny.
    Nebo se odpojí přepady ze vstřikovačů a sleduje se, zda nafta nepění.
    U Fordu byly hodně problémy s rychlospojkami, v HALE je zaměňují za normální spojky. Systém je poměrně komplikovaný a snadno nasaje vzduch jak před čerpadlem tak za čerpadlem (přepad ze vstřikovačů je nasáván Venturiho trubicí na čerpadle a vracen do nádrže, kromě toho je tu ještě dvojitý okruh filtrace, kdy za studena jde všechna ohřátá nafta přes filtr aby se nezalepil parafinem, a po ohřátí jde nafta z přepadů čerpadla i vstřikovačů zpět do nádrže.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 25.10.06  07:49

    « Re: Re: Re: Kondenzace vlhkosti v nádrži

    Je jistě pravdou že nějaká voda tam kondenzovat může, ale zdá se mi to také málo pravděpodobné, že by se tam kondenzovalo tolik, aby to poškodilo motor. Znám spousty lidí co mají nová auta a jejich nádrže jsou po většinu času prázdné či poloprázdné a žádné problémy nikdy neměli... Ale v tomto období určite pokud to jen půjde, budu se snažit mít nádrž plnou - raději neriskovat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.10.06  22:42

    « Re: Re: Kondenzace vlhkosti v nádrži

    To by asi chtělo trochu podrobněji vysvětlit, než jenom takhle heslovitě. Pozdě v noci už se mi nechce přemýšlet. Ale když nafta ani benzín nejsou voda (souhlasím), tak jediná voda se může do nádrže dostat ve vzduchu (vzdušná vlhkost) a v tom případě se bavíme o objemu 5-65 litrů (plná-prázdná nádrž) v prakticky hermeticky uzavřeném prostoru. V plné nádrži, kde má kapalina velkou tepelnou setrvačnost (protože je jí tam hodně), takže může nastat vyšší rozdíl teploty mezi okolním vzduchem (ovšem vzduchem mimo nádrž, vzduch v nádrži prochází neustálou tepelnou výměnou mezi hladinou paliva a stěnami nádrže, tzn. jeho teplota je někde mezi teplotou paliva a okolního vzduchu) a palivem v nádrži - ale je tam jenom málo vzduchu, takže prakticky nemá co kondenzovat. A v prádzné nádrži, kde je vzduchu hodně, je zase málo paliva - které tudíž mnohem rychleji převezme teplotu okolního prostředí a tak zase nevznikne tak výrazný teplotní rozdíl potřebný pro pořádnou kondenzaci. Netvrdím, že v nádrži nic kondenzovat nemůže. Ale jen málokdy k tomu vzniknou vhodné podmínky.
    Jinak bavíme se konkrétně o naftě, to není nijak extrémně těkavá kapalina.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.10.06  22:04

    « Re: Kondenzace vlhkosti v nádrži

    To Spirit_: Moc pekna teorie, ovsem praxe je diametralne odlisna. Neberes vubec v uvahu, ze nafta ani benzin neni voda !!! Teplotni rozdily vramci 2 - 3hodin 10 a vice stupnu - teplotni dobeh tekave kapaliny - provoz auta pred a po zastaveni - zmena teplot vlhkosti, tlaku atd....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.10.06  21:21

    « Kondenzace vlhkosti v nádrži

    Byla tady nedávno debata o litrech vody zkondenzované během dlouhého stání v nádrži. Nebál bych se toho. Vzdušná vlhkost kondenzuje jenom na předmětu chladnějším, než je teplota toho vzduchu - zkuste si vedle sebe postavit pivo z ledničky a pivo s pokojovou tepolotou. Plech nádrže má obvykle zhruba stejpou teplotu (nebo vyšší, může se ohřát od motoru, i když je to dost daleko, ochladit se nemá jak), jako okolní vzduch a nafta v nádrži. Takže nemůže nic kondenzovat, rozhodně ne v nějakých větší objemech o pár kapkách nemá smyls diskutovat. V podzemních nádržích by mělo mít palivo celý rok zhruba stejnou teplotu, takže v zimě bude teplejší a v létě naopak chadnější, než teplota vzduchu, jedině v takových případech by krátkodobě mohly - ale nemusely - vzniknout podmínky pro kondenzaci.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.10.06  17:33

    « Re: Re: Re: Re: Neklidny chod

    Jeste doplnujici dotaz: mas nejake vysvetleni, proc by to melo delat jen za studena, zvlaste po nekolika dnech stani?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.10.06  17:28

    « Re: Re: Re: Re: Neklidny chod

    No prognoza na vadne vstrikovace me moc netesi. Vzhledem k tomu, ze jsem v holandsku, tak asi do Hale snadno nezajedu...
    Jinak palivove filtry mi menili snad pri kazde servisni prohlidce (pri prvni jeste v Cechach urcite, pri druhe taky, treti nepamatuju, asi ne).
    Zaruku mam - asi tak pul roku jeste...
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 24.10.06  17:27

    « Re: Re: Opravený vstřik

    Už aditivuji, mám to zde doporučované Standyone nebo tak nějak a navíc si zajedu do Hale na kontrolu toho vysokotlakého čerpadla ať mám klid a čisté svědomí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.10.06  15:56

    « Re: Opravený vstřik

    Lorde, aditivuj!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.10.06  15:54

    « Re: Re: Re: Neklidny chod

    Jestli to máš v garanci, asi ano...
    Zajeď s tím k dealerovi, nejlépe ale do Ford/Delphi servisu Hale.
    Působí to na mne jako jeden dva vstřikovače které mají nadměrný přepad (jsou nadměrně opotřebené), při nízkém tlaku v railu pak tryska z jednoho/dvou vbstřikovačů vůbec nevstřikuje naftu a rozhodí se motor. Když na to šlápneš, pumpa dodává více a i když vstřikovač "krade", je dostatek paliva pro vstřik a zlepší se to.
    Dále, jsou velké problémy se vnikáním vzduchu do palivového okruhu, v Hale si našli způsob a všechny rychlospojky přetěsňují, dávají spojky pevné aby zabránili vnikání vzduchu...
    Doufám že už Ti vyměnili palivový filtr, jestli ne, je nejvyšší čas. Myslím že je tam psáno 50 nebo 60 tisíc, v ČR je ale třeba zkrátit interval výměny o 1/3. Svinstvo v naftě. Voda, nečistoty apod.
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 24.10.06  15:45

    « Opravený vstřik

    Tak jsem přijel teť s autem ze servisu. Opravdu byl vadný vstřik na druhém válci plus nějaké drobnosti jako nějaké tesnící kroužky (8x), atp. Už zase skáču přes kaluže, ovšem stálo mě to cca. 13 tis. Kč :(. A ze servisu velké varování, další vstřiky budou následovat, to mě ubespečili :?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.10.06  15:44

    « Auto diesel č.4

    V casopisu Auto diesel je clanek konkretne na motory TDCi - je tam i tabulka pouzitych typu vstrikovacich jednotek v konkretnich modelech aut a motoru. Je tam i srovnavaci test, (motorova brzda nekolika "vymazlenych" 4valcovych diesel motoru) mezi kterymi nechybi samozrejme i 2,2 TDCi Euro4. Doporucuji precist!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.10.06  14:55

    « Re: Re: Neklidny chod

    Moc ne - mam najeto asi 60000 km. Proc?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.10.06  14:22

    « Re: Re: Neklidny chod

    Podle mě je to u Mondea poměrně normální. Volnoběh je prostě nevychovaný :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.10.06  13:48

    « Re: Neklidny chod

    JATYPC:
    Kolik máš najeto???
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.10.06  13:13

    « Neklidny chod

    Tak bych taky rad poprosil o radu - nevim, co si mam myslet o chovani meho 2.0 tdci. Kdyz je chladneji a auto nekolik dni stoji (treba 3-5 dni, kdyz se jezdi kazdodenne, tak se to prakticky nedeje), tak nez se motor zahreje, ma pri volnobehu neklidny chod. Priklad: vyjedu, po 0.5-1 km zastavim na delsi dobu na krizovatce. Behem cekani se stane - treba kazdych 15-30 sekund (nemeril jsem to) - ze motor na par otacek skoro chcipne = je znat, ze se toci par krat otoci pomaleji a auto se pritom otrese (je citit vibraci ve volantu). Samozrejme me strasi zdejsi diskuze o vstricich apod., ale vsiml jsem si nasledujiciho: kdyz na chvili (zhruba kdyz by melo dojit k vibraci dojit) pridam plyn a zvysim tak otacky nad 1250, tak se stejne nejake zaklepani/vibrace (jine) objevi. [Pozn.: a to jeste nekomentuji to, ze kdyz u studeneho motoru na volnobeh zvysim otacky zhruba na 1500, tak se auto klepat a motor dunet, i kdyz to muze byt nejaka rezonancni frekvence.] Takze nejsem presvedcen, ze to pochazi primo od motoru - mohlo by to byt od nejake mechanicke casti.
    Na zaver dodam, ze zahraty motor zadne vibrace nevykazuje az na jednu drobnou vyjimku, kterou dela jiz od vyroby [na volnobeh pri zapnute klimatizaci se po pravidelnych intervalech, jak je popsano vyse, objevi podobne, ale podstatne slabsi chvilkove utlumeni motoru, ale bez vibraci atp. - coz souvisi asi se spinanim kompresoru].
    Za rady - hlavne jestli se tim trapit ci ne - predem diky. (prece jenom se neco takoveho spatne ukazuje ci demonstruje v servisu)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.06  14:42

    « Re:

    Delší převody ?? půjčím Ti přímočarku a zkať řadící páku :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.10.06  13:12

    « Bez nadpisu

    Dnes jsem odvezl Mondie do Hale a vyfasoval jsem Octavia combi 2,0 TDI.S postrehy jardy souhlasim az na ty sedacky.Me se v octavii zdaji lepsi.Jsou tam rekl bych nejake sportovnejsi, maji daleko vyraznejsi bocni vedeni a jsou taky tvrdsiJe ale pravda ze jsem postavou spise mensi 175cm.Dalsi postreh mam, ze v oktavce jsou delsi prevody.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 23.10.06  11:03

    « Re: Kontrola čerpadla

    Ještě k vysokotlakým čerpadlům - jak mi bylo doporučeno pro jeho kontrolu kontaktovat [odkaz] - tak mi tam bylo řečeno, že to dělají jejich zástupci a doporučili např. nejlepšího partnera - Ford Hale :). Takže opravdu Ford Hale by měli být nej odporníci na vysokotlaká čerpadla, vstřiky a vše kolem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.10.06  10:38

    « Re: Re: jsme puntickari Mondeo je velice dobre !!!

    Jedničková Octavia zase měla sedadla široká, a hladká , a taky dost tv rdá, takže mi chybělo boční vedení , a záda mě bolela už u Olomouce , kdeže do Plzně :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 21.10.06  09:53

    « Re: jsme puntickari Mondeo je velice dobre !!!

    Jj souhlas, podobné sedačky jsou asi i v Passatech, protože s mejma 192cm a poměrně širokejma ramenama mě bolí záda už i po kratší cestě. Ale jel jsem v jiném Passatu a ten měl sedačky jiné, příjemnější, takže to nebude u všech stejné.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.10.06  09:42

    « Re: jsme puntickari Mondeo je velice dobre !!!

    Jo, tohle absolvuju cca 2x rocne vzdy do nemec (Hannover, Mnichov), kdy ze sveho Mondejka musim na tyden presedlat do Oktavky (jsou to ale jen ty 77kw)a pod vsechny postrehy bych se podepsal. Predevsim ty sedacky me v Oktavce hrozne nevyhovujou + stredovy sloupek, aspon ze je z mekyho plastu (mam 190 cm). Bolej me zada uz v Plzni, a to teprve clovek vyjel... :-) ... a shodou okolnosti me to ceka od zitrka do pristi soboty, takze si to osvezim ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…