FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.11.06  08:17

    « Garancka 80k

    Hi,
    hlasim naklady na garancku v 80k, zahrnujici i prezuti na zimu:
    Polozka Cena s DPH
    --------------------------------
    prezuti 589
    vzduch.filtr 359
    olej 5W30 (6l) 1.300
    olej.filtr 205
    napln do ostr. 56
    nemrznouci do chl. 105
    zavazi na kola 122
    ostatni drobne
    ===================
    CELKEM 3.839
    Na zimu mam stale litaky+Michelin Pilot Alpin (205/50/17), zavady zadne (kdyz pominu novy predek-nedani prednosti jinym autem a novy zadek-nedobrzdeni jinym autem:-).
    Tankovani jen Shell (na stridacku normalni + VPower). Subjektivne: stejne auto jako pri koupi.
    Dalsi poznatky: Oblacek bileho dymu pri nastartovani, obcas cukatura kolem 1.500ot/min pri studeno/chladnem motoru (pak ok), tezce se zahrivajici motor (jeste ze mam vejcovar na sedackach:-)
    Nespokojenost: Pouze s mrizkou (N1), prd je pres ni videt a litaji v ni spony:-) Jsem rad, ze nemam uplne cerna posledni bocni okna (mam jen normalni zatmaveni), to uz bych psychicky nezvladal...
    To je vse, zase jdu roztacet kola ceskeho kapitalismu...
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 03.11.06  08:17

    « Re:

    martin.z: LOL!
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 03.11.06  08:13

    « Bez nadpisu

    to Lordmystic:
    Jo, kdyz jsem si asi ve tradvaceti koupil svuj prvni vuz, opel atsra 1,6 hatch 8v tak jsem zkousel co to da na D1 ve smeru z Prahy z toho kopce dolu k Mirosovicim. Udelalo to asi 193 a zrovna tam merili.... :-))) Byl jsem obeslanej a dodnes si pamatuju tu krasnou fotku auta s rosvicenou brzdovkou a pricaply na predek od toho jak jsem brzdil kdyz jsem ty policajty videl :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 03.11.06  07:41

    « Re:

    martin.z: nebuď kousavej, vždyť si skoro jak muj táta :). Neříkej že jsi nikdy nezkusil co to jede...?
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 02.11.06  22:32

    « Bez nadpisu

    Jo jo, tech 200 chci taky vyzkouset, myslim, ze je to jednak strasne dulezite jestli auto jede 200 a druhak na to zrovna dozralo pocasi...
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.11.06  22:14

    « Ve vichrici a lijáku z Mnichova do Budapesti

    Pánové, tak jsem jel v neděli z Mnichova do Budapešti - přes německo až do Lince pršelo, tak jsem se mírnil, potom na šestku 3.500 ot./min. , 205-210 km/h cestovní rychlost.... Podle toho, jak foukal vítr. Víc než 225 jsem z toho nedostal. Jinak i v té vichřici jsem byl překvapen, jak je to auto stabilní.... Občas jsem to na volantu pocítil, ale pohoda... Zkuste takhle jet s Oktávkou! :-) Dnes jsem přezul zimní 16" a musím přiznat, že jsou na boční vítr mnohem náchylnější, zejména pokud při rychlé jízdě předjíždíte kamion. Ale dá se na to zvyknout. Jinak mám 8.500 km, motor si krásně sedl, jde lépe do otáček a je tišší.
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 02.11.06  20:48

    « Re:

    Já jsem měl 205/50/17,šlo mi spíš o to, jak moc se to auto houpalo, když přes něco jelo - opravdu plavně- Takto bych si představoval Citroen. Sedělo, neodskakovalo, ale bylo houpací a měkký :-)
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 02.11.06  14:47

    « Bez nadpisu

    to Moik:
    Mam ghiu a vadi mi pravy opak, je to neskutecne tvrdy. Nevim jeslti na tom nemaji podil gumy continentaly, ale jinak rozmer kol a gum je 205/55 R16 cili nejmensi disky a tedy nejmekci varianta a gumy mely tlak 2,6 a 2,6. Stahnul jsem je dle knihy na 2,3predek a 2,1zadek a nejsem schopnej poznat zadnou zmenu k lepsimu.
    Mozna bych uvital aby na to kouknul nejakej znalec jeslti to vubec ma standartni pruziny a tlumice, svetlost atd..
  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 02.11.06  14:17

    « Podvozek

    martin.z - máš Ghiu? Já měl Ghiu a Mondeo mi vadilo hlavně v tom, jak bylo měkký...ghia má asi měkčí podvozek jak třeba trend.
  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 02.11.06  14:02

    « Auto

    lordmystic: jediné, kde postrádám je kufr, ale dá se zvyknout. Máme jedno dítě, kočárek v pohodě i s bagáží. Na zadních sedadlech to neřeším, malé je 7 měsíců :-) a (Josef35) Focus je o 4 roky mladší model a opravdu je širší jak Mondeo - i zvenku i zevnitř. A nedivil bych se, kdyby nová Fiesta šlapala na paty Focusu I. Seděli jste někdo v nové Corse? To nemá s malým autem nic společnýho, je to prostě gigant.
    Mondeo jede líp, bez debat - Focus jede víc než dobře 8)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.11.06  11:28

    « Re: čerpadlo a vstrikovace..

    Se vracím k tomu m.lekymu : jak může někdo říct, že je motor "normálně přopotřebovaný" po 60 tisících ? Je to auto celé ještě v záruce ??
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.11.06  11:18

    « čerpadlo a vstrikovace..

    Tak jsem se dival na čerpadlo do meho mondea a dle prispevku Petra T. jsem zjistil, ze mam v aute puvodni cerpadlo (9004Z033A)...auto jsem koupil pred 2 lety, melo najeto 88 tkm, ted tam mam 162 tkm a zatim zadny problem co se tyce cerpadla, nebo vstriku. jeste mrknu na ty vstrikovace, jestli jsou tam puvodni, nebo jestli byly menene..Jinak naftu beru jenom shell w-power, beru jen ale na 2 mistech a to na dalnici hned za brnem, nebo v brne na herspicke..Jednou jsem vzal take v Mikulove, ale nejak se me ta nafta nezdala..(mozna jen spatnej dojem).
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 02.11.06  08:31

    « Tvrdost

    To já to porovnával s Passatem ročník 1998 (konec) ale najeto stejně jako mám na Mondeu (110k km). A velký rozdíl mi tam nepřišel. Passat na 15-kách, mé Mondeo na 16-kách. Sice je to Mondeo tvrdší, ale i na okreskách si dovede poradit vcelku solidně. Horší sou fakt pak jen příčné nerovnosti nebo nějaké hlubší díry, ale klasicky horší okresní cesta se s tím dá téměř stejně pohodlně jako s Passatem.
    Ale hlavní plus je jak bylo již řečeno, i na špatné okresce mám auto pod kontrolou, ihned cítím začínající smyk a to u Passatu roznodně ne! S Passatem jsem měl větší strach než se starym P405, protože Passat je fakt děsně přeposilovanej a minimálně přenáší dění na vozovce zpět na řidiče... :(.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.11.06  08:23

    « Re:

    Jo, Mondeo je tvrdší. Porovnávám s Passatem, Astrou G, Fabií. OI mi přišla v (ne) komfortu na nerovnostech srovnatelná. Na druhou stranu, v zatáčkách Mondeo sedí daleko lépe než všechna ostatní auta, která jsem měl kdy v ruce.
    Přemýšlím, že s naladěním podvozku něco udělám, ale..vlastně jsem si možná už zvykl....
  • « 00 Reagovat !

    foto Jozef0351

    Jozef0351 02.11.06  08:14

    « Re:

    Ja si idem kúpiť Fiestu. Tam bude istotne ešte viac miesta ako vo Focuse :D
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 01.11.06  22:52

    « Bez nadpisu

    Ja kdyz to srovnam s passatem ktery mi doted slouzil tak krom brzd ktere jsem zminoval uz driv, me mondeo celkem vadi tim ze je znatelne tvrdsi.
    Je citit kazda dira ale i spara na dalnici. Kola mam nahustene na 2,3 a 2,1 presne dle prirucky takze tim to neni a tak si jen rikam, ze s takovou se ten interier zakonite musi rozvrzat, rozhrkat a mozna i rozmlatit :-) (Doted jezdilo v nemecku a tam to asi tak nevadi)
    Ale co s tim, kola mam 16 cili nejmensi jake jdou, tlak v gumach ok tak snad to auto nema nejaky sport paket nebo neco takoveho, jeslti tedy neco takoveho ford nekdy nabizel.
    Jezdit se na to ptat do forda se mi nechce
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 01.11.06  22:14

    « Re: Re: Re:

    No máš pravdu že na hmotnost se to tak úplně přepočítávat nedá, protože jsem zkoušel starty s Octaviema a Passatem - od 1280-1370kg celkem tři vozy a ani jedno se nechytalo - všechny měli 81kW TDI. Jak píšeš, jde také o krouťák.
    Ale pokud máš možnost pořídit takto nové auto a velikostně stačí, volba je pak pro tebe jasná. O tom bez debat.
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 01.11.06  21:27

    « Re: Re:

    Ještě jsem lorde zapoměl na 5* v crash-testech ;-)
    Focus má 1300kg cca a výkon 109k = 11.93kg/k
    Mondeo má 1547kg a 130k = 11,9 kg/k
    V jednom rozdíl je, Mondeo je o dost svižnější od 150kmh a nemusí se s ním tolik řadit-má o dost větší krouťák....
    ale abych nevyvolával flame, je jasný, že vše je věcí preferencí a u mě hrálo velkou roli i to, co tu mnozí neřeší - Focus nebyl ještě ani na první garančce, ta čeká až mě.
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 01.11.06  15:23

    « Re:

    Jízdní vlastnosti TDCi Mondea jsou ne výborné úrovni a pro lehčí Fokus se víc hodí benzínový motor než diesel. A že by v Mondelu bylo někde málo místa - ehm, no nevím komu to nestačí - osobně měřím 192cm a problém nemám absolutně žádný. Ohledně motoru budeš asi klidnější, to je pravda. A ta tvá poslední věta, nevím, mám bezproblémové ranní starty i teť když je zima, volnoběh je také úplně bez problému a spotřeba - to raději preferuji o litr větší, ale mít po ruce potřebný výkon co ty nemáš a mnohem větší a komfortnější auto. To už je každého věc na co auto potřebuje.
  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 01.11.06  15:13

    « Bez nadpisu

    Tak jsem definitivně emigroval na Focus II 1,6TDCi 80kW. Motor o poznání slabší, jízdní vlastnosti o poznání jistější, kufr o poznání menší, prostor pro pasažéry o poznání větší(krom kolen vzadu). Ale co hlavně, vstřikovače ať PD nebo CR vč. čerpadla o dost odolnější.
    Ranní starty - báseň, volnoběh - báseň, spotřeba - báseň :-))
  • 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 31.10.06  16:11

    « 1.6 TDCi 80kW

    Včera jsem koukal pod kapotu Focuse 1.6TDCi 80kw. Má to být common-rail motor, ale nahoře nikde není rail jako na Mondeu. Naopak jsou velký trysky, jako by to bylo PD :-o jsem z toho vedle.
    Ten motor jede, žere a hlučí jako PD od VW a ne jako CR motor.
    Víte o tom něco bližšího?
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 31.10.06  15:14

    « Re:

    Martin.z: takže si to koupil v tom [odkaz] a tam to je nejlevnější že?
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 31.10.06  15:12

    « Bez nadpisu

    to lordymystic:
    Ja to objednal misto puvodni v te Plzni levneji :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.06  15:09

    « Re: Re:

    Mea culpa, je to dvoulitrovka. Stála okolo tisíce a je na 960 litrů nafty.
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 31.10.06  15:07

    « Bez nadpisu

    martin.z:
    Svou objednávku si rušit neměl. Stanadyne Performance Formula je totiž nejlepší aditivum pro naši naftu - je nejkomplexnější jak říkal PetrT. Lubricity není tak komplexní a navíc přidáva jen větší mazivot pro naftu s extrémě nízkou mazivostí. To není náš případ, naše nafta je často nekvalitní, ale zase takový extrém není. A Stanadyne Performance Formula již mazivost také zvyšuje.
    Mám přímo Stanadyne Performance Formula v menším balení - to vyjde dráž, viz. obrázek: [odkaz]%2FStanadyne+… /> Poměr je opravdu 1:500 (do 240l nafty se naleje 470ml aditiva). Cenu už přesně nevím, ale je to jedno, příště koupím velké balení a vyjde to opravdu kolem te koruny na litr...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.06  15:01

    « Re:

    martin.z:
    Co já vím lahvička 235 ml / 262 Kč je na 2 nádrže, tj na 120 l nafty. Tj 2 Kč na litr.
    Nezapomeň ale použít matematiku 70% ceny se Ti vrátí ve snížení opotřebení součástek motoru.
    Tj. ve skutečnosti platíš 0,70 Kč na litr. Můžeš tomu věřit nebo ne... V každém případě nárůst u Shellu je o 1 Kč vyšší.
    Za další, větší balení jsou levnější !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Existují balení 235 ml, 470 ml, 940 ml a 1880 ml, vidfěl jsem i průmyslové balení 5 l.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 31.10.06  14:54

    « Bez nadpisu

    To Petr T:
    mas to tam
    To lordmystic:
    jo to je ta modra performance formula s redenim 1:500
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 31.10.06  14:51

    « Bez nadpisu

    To Petr T:
    Tak snad naposledy, mas pravdu, Cernik v Plzni prodava modrej Performance formula, ten ma v sobe vic slozek byt ne tu obecnou zvysenou mazivost(posledni polozka)-jen mi nesedi ten pomer co tvrdil Jenyk-tzn. 1 litr na 1.000 litru nafty.
    Ma to totiz michaci pomer 1:500 tedy 0,5 litru cca na 250 litru nafty.
    Tech 0,5 litru stoji cca 240,-kc
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 31.10.06  14:49

    « Re:

    No já mam ten presne uprostred an tomto obrazku - [odkaz] - ten s modrou etiketou to střední balení.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.06  14:49

    « Re: SZ

    Martine, já s tím SZ neumím dělat. Jsem to blb vymazal. Pošli to znovu. Už jsem se to naučil... :P
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 31.10.06  14:35

    « Bez nadpisu

    To bych tedy nerekl, z toho linku je patrne, ze Jenyk ma ten cervenej Performance formula junior a to dle rediciho pomeru.
    A ten u cetanoveho cisla nema tecku. Je naprosto stejny jako Lubricity formula-jen nema tu obecnou zvysenou mazivost nafty....
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 31.10.06  14:31

    « Bez nadpisu

    Tak Hale ma taky jen Performance formula...tak to je opravdu ceska klasika, nabizet jen jeden produkt z rady a to ten, ktery ma nejlepe znejici nazev "Výkon" ... :-)
    doporučuji nasledujici link:
    [odkaz]
    ja jsem svoji objednavku zrusil protoze je to pro me nejednoznacne
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.06  14:28

    « Re: Re: Stanadyne

    Lubricity Formula nedostaneš, leda bys to objednal a čekal než se to doveze z USA.
    Lubricity Formula umí pouze přimazávat, zatímco Performance Formula umí cetanové číslo, nízké teploty, inhibici koroze, zlepšuje spalování, je to prostě kombinované aditivum.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 31.10.06  14:22

    « Re:

    to Jenyk:
    Hm tak pokud nam jde hlavne o ochranu-cili mazivost motoru tak to asi neni nejlepsi varianta z nabizenych, ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.06  14:21

    « Re: Re: Stanadyne

    Já mám "Performance Formula".
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 31.10.06  14:15

    « Re: Stanadyne

    Taky koukam na web stanadyne.com a maj 4 druhy..ten co ja chci je "lubricity formula" tak jsem zvedavej co dostanu :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 31.10.06  14:13

    « Re: Re: Kde koupit aditivum Stanadyne?

    Stanadyne je poměrně řídké, taková barevná voda :). Neděs se.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.06  14:02

    « Re: Kde koupit aditivum Stanadyne?

    To aditivum od Stanadyne je uplne ridke - skoro jako voda? Nebo me ho necim naredili :-) Je to zvlastni, protoze zatim vsechna aditiva co jsem mel moznost videt (TOTAL, Castrol) mela konzistenci spis jak motorovy olej a ne jako voda.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.10.06  13:56

    « Re: aditivum stanadyne

    martin z.
    máš pravdu, že autobenex má tragická www stránky, ale na prodejně ho běžně mají. Zrovna v sobotu jsem ho kupoval - balení na 120l stojí cca 230 Kč. A pobočky mají po celé republice.
    K tomu čerpadlu - když sundáš dekl, tak čerpadlo je dobře vidět - je na levé straně vepředu a je na něm (bez zrcátek ) i dobře vidět štítek s typovým číslem čerpadla. Je tam sice více čísel, ale jedno z nich je typové. Mělo by začínat na R (např.R9044Z034A)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.06  13:21

    « Kde koupit aditivum Stanadyne?

    Já to koupil cestou přes Plzeň tady: [odkaz] . Litr stál litr a je na litr litrů >:D >:D >:D .
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.06  12:41

    « Bez nadpisu

    Kdyby to bylo zpusobene naftou, tak by preci muselo byt nacnute nebo spatne i cerpadlo ne?Jaky je predad to nevim.V protokolu je jen zpetny tok a ten je vpohode.Jinak podle cisel v protokolu je to presne jak rikas.
    Jen se jeste zeptam. Kdy mam do TAD Praha zavolat? ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 31.10.06  12:37

    « Bez nadpisu

    to Petr T:
    ok, objednal jsem to v hale na dobirku. Stoji to tedy cca 1,40 kc na litr nafty, resp. baleni na 250l nafty pry stoji 350,-kc
    Jinak Petre nedosel mi od tebe ten slibovany pristup k cerpadlu :-)
    Adresu mas v SZ..
    Mam rok vyroby 7/2004
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.06  12:23

    « Re: aditivum stanadyne

    Zavolej si na Hale Praha 7, www.hale.cz , tam by měli mít. Jinak :roll: teda čumím...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.06  12:20

    « Delphi - záruka

    Záruka u Delphi je 2 roky bez omezení kilometrů, zkus to.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 31.10.06  12:20

    « aditivum stanadyne

    To Petr T.
    Tak uz mam plny zuby hledani a vubec celeho stanadynu.
    1)Autobenex ma tak dementni stranky ve srovnani treba s auto kelly, ze tam nejde nic vyklikat, proste sortiment je pristupnej asi jen nejakejm dealerum..zjistil jsem ze maj oleje, to je tak vsechno..
    2)volal jsem do delphi servisu-konkretne jednoho na Praze 10, ktery je soucasti delphi site na kterou odkazuje to TAD..
    stanadyne samozrejme nevedou....
    Jinak jakysi odbornik z ustavu paliv a maziv v diskuzi o ochrane cerpadel a vstriku radi kupovat naftu u kvalitni site ktera zarucuje kvalitu. O aditivech se zminuje s tim ze to ma ale ten samy efekt..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.06  12:18

    « Re:

    Opotřebení provozem znamená že táhla ve vstřikovači jsou přidřená. Viděl bych to na nemazivou naftu nebo vzduch v systému. Pokud by to bylo čerpadlem, budou vstřikovače vadné na přepadu paliva což asi nejsou...
    V praxi Tvoje vstřikovače vstřikují palivo v nízkých otáčkách příliš pozdě. Ve vysokých otáčkách ve vysokém tlaku paliva pak zřejmě fungují dobře. O takové závadě jsem zatím neslyšel... 50 tisíc je hrozně málo... Zatlač na Delphi a potom si dávej pozor na naftu, to je mé doporučení.
    Problém s naftou je také ten, že se přešlo na nízkosirnatou naftu, jenže ta síra mazala a teď tam není. Pokud není v naftě dostatek aditiva (z výroby), nebo se v distribučním řetězci naředí, máme problém.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.06  12:12

    « Co dál dělat

    V sítí Delphi jsou Tvoje vstřikovače bratru za 6000,-.
    Někdy pomůže zavolat na zastoupení Delphi (www.tadpraha.cz) a řešit to s nimi.
    Zhruba od ledna se budou Tvoje vstřikovače opravovat, nemůžeš s tím autem do té doby ještě jezdit???
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.06  11:54

    « Bez nadpisu

    51830km. Prosim te, co teda znamena opotrebeni provozem? :'-(
    V hale mi rekl , ze za jeden vstrik asi 8000Kc.Tzn. ,ze v Siti Delphi je jeste levnejsi?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.06  11:53

    « Bez nadpisu

    Hlavne by me zajimalo ,co mohlo tedy ty vstriky pravdepodobne pridrit, a zda jsem to mohl ovlivnit?Jde o to, huze to byt i necim jinym nez kvalitou nafty?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.06  11:53

    « Co dělat

    Mno, to není dobré.
    To znamená že vstřikovače jsou natolik opotřebené, že v nízkých otáčkách reagují pomaleji na příkaz řídící jednotky.
    Toto je závada která není způsobena čerpadlem ale opotřebením provozem.
    Kolik máš najeto???
    (Cena vstřiků od Forda je skoro dvojnásobná proti síti Delphi...)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.06  11:40

    « vadne vstriky

    Tak jsem zdrcen.Ted jsem se dozvedel vysledek testovani vstriku a vyjadreni FM .4 vstriky vadne Fm zamita.Mam kopii zkusebniho protokolu se spostou cisela tez tam je napsany jakysi vysledek.Cituji: Vstrikovace nemaji v nizkem tlaku paliva dodavky a maji vysoke odezvy.Jsou pravdepodobne pridrene.
    Sakra nevim co ted.Zkusit tavolat jeste na FM, ale nevim o co se oprit.
    A neni mi taky jasne, jak dal postupovat s opravou.V hale rekl jen vymenit vstriky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.06  10:43

    « Autobenex

    Martine, já vím o Autobenexu.
    A z dobrých důvodů víceméně všichni zástupci Delphi diesel...
    Zkus www.tadpraha.cz , tak je to psáno v Autodieselu.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 31.10.06  10:31

    « Bez nadpisu

    prohlizel jsem net a nenasel jsem kde ten stanadyne koupit, nasel jsem jen nejake asi dve jine aditiva do nafty a ty na me nepusobily moc duveryhodne. Nemate nekdo nejaky odkaz kde to prodavaj?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.06  09:03

    « Startování

    Vyhmátl jsi to, mylorde.
    ŘJ zjišťuje venkovní podmínky a přizpůsobuje si vstřikování. V tomto případě to může být tak jak říkáš.
  • 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 31.10.06  07:33

    « Bez nadpisu

    Jo jo, Standy vyjde maličko přes korunu na litr a to je dobrá cena. Osobně jsem sehnal balení na 290l nafty a tam je na te průhledné lahvi stupnice namalovaná, která značí risky pro naftu po 15l. Takže poiud tankuji 30l, musím nalít dva dílky na flašce. Je to pohoda.
    Jen jsem se chtěl zeptat. Jak jsem nedavno pozoroval velké zvýšení hlučnosti, tak to se dělo kolem ranních teplot cca. 5-10 stupňů. Dnes bylo cca. 1 st. a ten divnej klapavej zvuk byl pryc! Sice o neco hlučnější než zahřátej motor, ale ten konkrétní hnusnej zvuk tam nebyl.
    Bylo by možné, že to bylo tím, že jsem měl v nádrži cca. 12l shell v power (již aditovované od výrobce) a k tomu jsem dolil 40l klasické nafty a přidal Standy? A nebo je pro ten motor fakt divná teplota těch 5-10st?
    A další postřech. Pokud nastartuji dnes ráno když je kolem nuly, tak se otáčky ihned ustálý na cca. 1000ot/min, ale pokud startuji odpoledne kdy je třeba 10-15st., tak to trvá pár vteřin, než se motor uklidní - je to prostě méně plynulé ten start... Je to také možné? Fakt mi přijde že ten motor kolem 10st. celsia se chová nejhůře...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.06  22:24

    « Re: Re: vypocty

    Já koupil aditiva litr a dali mi k tomu malou lahvičku, do které si vždycky připravím dávku na jednu nádrž pomocí velké injekční stříkačky. Není s tím skoro žádná práce. Pak se mohu rozhodnout, jestli pojedu k Shellu nebo Globusu. Auto si chci nechat ještě tak 100 000 km, kdybych dával pořád aditivum Stanadyne, vyjde na 8 000 Kč. Shell vípaurdýzl mi z kapsy vysaje navíc 16 000. To se vyplatí, pokud nezačne něco zlobit a naopak jsou to vyhozené peníze, pokud by to stejně zlobit nezačlo.....
    (Někdo tu psal, že Stanadyne vyjde na 2 kč/ litr. To je omyl, správně je to skoro přesně 1 Kč na litr nafty.)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.06  22:22

    « AutoDiesel

    Martine, přečti si časopis Autodiesel.
    Tam je balední aditiva Stanadyne na 2 nádrže. Prostě půl teď a půl potom. To mi přijde jednoduché. Máš pravdu s tím větším balením, značně hůře se nalévá, když se rozlije hrozně smrdí (asi je velmi účinné... :P :P :P )
    www.stanadyne.com
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 30.10.06  21:33

    « Re: vypocty

    za 1kc nalitr se to aditivum da, pokud tedy to ma nejake inteligentni baleni jako hotovou davku zhruba na nadrz. Saskovat nekde s nejakejma odmerkama a prelevanim je pro me absolutne neakceptovatelne. Ale je mi jasne, ze cim levnejsi-tim vetsi baleni
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.06  21:17

    « Výpočty

    S těmi repasy máš pravdu,
    ALE:
    je uváděno že 70% ceny aditiv se Ti vrátí ve snížení spotřeby a ve snížení celkového opotřebení motoru.
    Takže, ze 3 Kč Shellu je rázem poze 1 Kč.
    Z 1 Kč aditiva Stanadyne je poze 35 hal.
    Věř nebo nevěř, to jsou věci které bohužel nejsou vidět, ale spíše věř.
    V případě poruchy systému půjde v každém případě o tisíce korun, to máš hodně aditiva předplaceného...
    ... a vyhneš se např. situaci, kdy jeden s Mondeem zůstal stát na D11 v noci... s propáleným pístem, kdy převzal z Německa auto s najetými 190 tisíci a sám najel ještě 10 tisíc. Jó, měl si nechat zkontrolovat systém a dávat aditiva.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 30.10.06  19:14

    « Bez nadpisu

    to Petr T:
    Posilam to SZ i kdyz nevim jeslti se ma smysl nervovat takovejma vecma, jednou tam nejaky cerpadlo je a menit auto kvuli tomu nebudu ani nahodou.
    Ale jeste mam komentar k aditivum a nafte u shellu.
    Konkretne u Shellu na Bohdalci v Praze je V-power diesel drazsi o cca 3 kc a to je rozdil kterej platit proste nebudu.
    Co se tyce aditiv tak bych si taky spocital kolik za ne zaplatite na tech 100kkm..Oni to jsou uz taky tezke tisice korun, mozna treba 15kkc a za situce ze je vyhled na repasy cerpadel a vstriku za jednotky tisic tak ma nebo bude to vubec mit jeste financni efekt?
    Navic starosti a diskomfort navic...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.06  18:55

    « Jak k čerpadlu

    Martine,
    napiš mi e-mail a já Ti pošlu potřebný manuál, kde uvidíš jak k čerpadlu.
    Jinak se hodně pracuje se zrcátkama (taková ta zubařská...)
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 30.10.06  17:27

    « čerpadlo

    nejspíš asi pro Petra T:
    muze mi nekdo vysvetlit jak konkretne poznam co mam za typ cerpadla??
    Ted v patek jsem byl na vymene oleje, olejfoltru a taky palivoveho filtru.
    Dekl z motoru jsme mel sundany a jedine co bylo videt byly vstrikovace a pak asi ta spolecna lista.
    Ale kazdopadne cerpadlo videt neni, je zasite nekde dolepod listou v motoru, ani mechanik byt neznackovej mi ho nebyl schopnej ukazat...ja videl jen privod od nej a ten sel jak pisu odnekud ze zdola.
    V me dokumentaci kterou mam coz je servisni knizka, navod k vozu atd nikde typ nepisou..
    Jak to ze ho tedy nekteri tady vedi???
    Nejak si neumim predstvit ze bych sel na par hodin do garaze a vercajkem co tu mam a naivne doufal, ze cerpadlo nejak vyndam a taky budu schopnej ho tam jeste vratit...
    Nehlede na to, ze i kdyby se to povedlo laikovi jednoduse vyndat tak pochybuju, ze na jetem, provozem i tepelne zatezovanem cerpadle bude nekde krasne citelny napis jeho typu....
    Díky za info
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 30.10.06  16:04

    « Re: Životnost vstřikovacího systému

    To jsem rád že tohle slyším, protože v Hale mi řekli, že ta životnost je někde mezi 100-200tis. a pak už jen záleží na kusu. Prvních 100tisk. km jsem auto neměl, ale teť už aditivum dávam a doufám že těch zbývajících 30tis. co zbývá zbylejm vstřikům protáhnu aspoň na 100tis. :).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.06  15:55

    « Životnost vstřikovacího systému

    My Lord,
    ještě k životnosti.
    Bez aditiva když se bere dobrá nafta to vidím tak na 160000 km, poté to chce v každém případě kontrolu, protože špatně rozprašující trysky mohou propálist píst.
    S aditivem (bez úsad karbonu na tryskách, v EGR, v oleji mazajícím turbo) bych viděl životnost hodně daleko přes 300 tisíc. I přes 400 tisíc. S tou naftou je to prostě tak trochu jako s olejem a další údržbou, je to provozní kapalina...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.06  15:41

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vstřikovací čerpadla a vstřikovače

    Omyl, PeTe,
    právě že zabráníš a už jsi i zabránil.
    Důležité je mazat čerpadlo aby produkovalo minimum pilin (aditivum to zařídí a i inhibuje proti korozi na 2-3 nádrže dopředu.)
    Takže můžeš být v klidu.
    Aditivum napomáhá spalování a zabraňuje úsadám karbonu, který má tu schopnost také velmi škodit.
    Méně karbonu = méně problémů s turbem a EGR. A celkově.
    S aditivem neprodukuje čerpadlo piliny žádné a vstřikovače jsou kvalitně mazány. Neprobíhá kombinované ničení vstřikovače, tj. - přidírání vstřikovače špatnou naftou plus šmirglefekt za přispění pilinek.
    Ty můžeš být v klidu.
    Jenom prosím nepočítej s tím, že Tvoje aditivum přemění mizernou naftu na kvalitní. Aditivum přemění standardní naftu na vysoce jakostní a mírně podprůměrnou naftu na naftu standardní. Víc toho nikdo nemůže očekávat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.06  15:32

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vstřikovací čerpadla a vstřikovače

    Lorde,
    v případě Mondea je to ještě celkem dobré. Stejný motor ale používá i Transit a tam vidím problémů víc.
    U čerpadla DFP1 (Delphi Fuel Pump) musí prostě být použito dobře mazající palivo.
    Čerpadlo DFP3 má již zcela odlišnou konstrukci, je použito u Mercedesu a PSA, také jej na dvoulitru dostane nové Mondeo, možná dokonce s 2000 bary max. tlaku.
    Principielní rozdíl je v tom, že všechna ostatní čerpadla (Bosch CP1, CP3, Denso HP3, HP4 a Siemens SCP1,2) používají pricip asymetricky umístěného otvoru ve vačkové kostce (hřídel se otáčí a díky tomu sebou kostka mrská nahoru a dolů - strká do pumpovacích elementů - ty se zase podobají pístkům ve válcích - zde je 100% kontakt obou pohybujících se částí. U Delphi se oproti tomu točí vačková hřídel oproti zbytku čerpadla a proti vačce běhají válečky, ty jsou skutečně extrémně namáhány a mají pouze nepatrnou dotykovou plochu - zde strašně záleží na materiálu a na tření mezi válečkem a vačkovou hřídelí čerpadla. Japonci - Denso také vyráběli podobné čerpadlo jako Delphi (HP2) než zjistili, že materiál válečků musí být z keramiky aby vydržel, ALE JE TO VELMI DRAHÉ. A tak dneska vyrábějí HP3, a to je zase VELMI LEVNÉ a díky konstrukci prakticky nezničitelné.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.06  15:27

    « Re: Shell V Power Diesel - vs. 2.2 TDCi Euro4

    To DIM: Tak ja osobne si nedovedu predstavit, jak udelat objektivni test spotreby v soukromich podminkach bezneho uzivatele tak, aby zjistil papirove udavane hodnoty snizeni spotreby u V Power Diesel v radu jednotek procent :-).
    Zadne vyrazne snizeni spotreby jsem nedosahl. Delam si sve vlastni testy jen pro radost.
    Takze na jednom casto jezdenem useku cca 70km za sucha a beznych povetrnostnich podminek a v noci cca kolem 10te vecer kdy jezdim domu a neni uz zadny provoz (nikdo me neomezuje - bezna okresni silnice - mirne zvlneny teren)
    Pokud to hodne setrim a snazim se jet co nejsetrneji tak se me dari bez problemu dostat s vynulovanym PP na 5,4l/100km
    Bezna jizda zrychlim si jak chci a jedu jak chci kolem 6-6,5l/100km.
    Parkrat jsem jel jako pra..... byl jsem na 7,5-8l/100km.
    Dosahnute prumery neznam tak statisticky a dusledne jsem na to jeste nesel.
    Spotreba je podle meho postrehnutelna max v ramci pullitru na sto a to uz je hodne problematicke. Stav vozovky - mokro, sucho, sila vetru, vlhkost vzduchu, provoz na silnici atd....
    Verim tomu, ze pokud seslapnu na podlahu na 5km useku trikrat plyn az na podlahu pri predjizdeni a zrychlim tak az na 160km - tak tam je pul litr navic a mozna i vic.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.10.06  14:39

    « Re: Re: Re: Re: Re: Vstřikovací čerpadla a vstřikovače

    Petr T.
    příliš si mě nepotěšil :-( Myslel jsem, že problematická čerpadala mají Mondea 2001/2002. Teď vidím, že i auta prodávaná v 2004 můžou mít problém. O klvalitě český nafty jsem věděl už když jsem to auto kupoval, proto ta aditiva. Aditivy ale zabráním tomu, aby neodcházely vstřikovače díky špatné naftě. Už ale nezabráním tomu, aby čerpadlo, který mám v autě, neuvolňovalo kovové částečky a ty pak neodpráskly vstřikovač. Alespoň tohle ta původní čerpadla dělala, ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto lordmystic

    lordmystic 30.10.06  14:11

    « Re: Re: Re: Re: Re: Vstřikovací čerpadla a vstřikovače

    Zatížení čerpadla - tedy záleží na stylu jízdy? Jakou může mít to vysokotlaké čerpadlo životnost a o kolik se může zkrátit při agresivním stylu jízdy? A jakou tak životnost mohou mít vlastní vstřikovače?
    Vím, záleží na naftě, ale předpokládejme že tankujeme kvalitní naftu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.06  13:53

    « Re: Re: Re: Re: Vstřikovací čerpadla a vstřikovače

    PeTe:
    Jinak to chápeš zcela správně a máš to ve svých rukou.
    Důležitou roli hraje zatížení čerpadla a to je u 85 kW o dost menší...
    Zdravím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.06  13:31

    « Re: Re: Re: Re: Vstřikovací čerpadla a vstřikovače

    PeTe:
    dobrej nick... >:D
    Pokud dáváš dobrou naftu nebo aditivum do PRŮMĚRNÉ NAFTY (Globus, Tesco, tam kde se hodně vytáčí), budeš OK. Chválím Tě za Tvůj přístup. Jsi jeden z mnoha dalších, kteří dokazují, že při používání skutečně kvalitní nafty není s CR systémy žádný problém.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.06  13:27

    « Re: Shell V Power Diesel - vs. 2.2 TDCi Euro4

    Díky Jardo za tyto informace. Velmi zajímavé!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Shell V Power Diesel je ok, mám to vyzkoušené.
    Ale když vemu Extra a dám Stanadyne, vím co dávám, jinak máš pravdu, 0 od 0 pojde.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.10.06  13:14

    « Re: Re: Re: Vstřikovací čerpadla a vstřikovače

    Petr T.
    Ahoj, sleduji diskusi ohledně poruchových čerpadel a nedalo mi to a kouknul jsem se jakou verzi tam mám já. Mám Mondeo 85 kW, r.v.12/2003 (model po faceliftu), 95.000km, ale čerpadlo tam je R9044Z034A. Podle toho co píšeš je to sice již druhý, inovovaný, model, ale jsetli to dobře chápu, tak se pořád jedná o konstrukci, která uvolňovala kovové částečky a byla poruchová. Je to tak nebo byl již tento typ odolnější a méně poruchový? Je pravda, že většinou odcházela čerpadla na 96 kW a verze 85 kW byly výrazně méně poruchové? d.
    PS: dlouhodobě beru naftu u Shellu a v 90% používám aditiva - musím zaklepat, zatím bez jediné závady
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.10.06  10:26

    « Re: Shell V Power Diesel - vs. 2.2 TDCi Euro4

    A co spotřeba ? Svého času se Aral chlubil tím nízkohlučným palivem a nějaký test to sice potvrdil. ale zase to bylo línější a hlavně žíznivější.....
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.06  09:42

    « Shell V Power Diesel - vs. 2.2 TDCi Euro4

    Musim rict, ze pokud to jen pujde, uz do obyc nafty nejdu !!!
    Udelal jsem si srovnani cca 5 plnych nadrzi po sobe jsem bral pouze Shell V Power Diesel - pak opet 4 po sobe plne nadrze pouze Shell Diesel Extra.
    Co se tyce akcelerace, tam je to subjektivni, ale prijde mi, ze obe verze dieselu jsou co se tyce akcelerace zhruba stejne. Nejake objektivni mereni v tomto pripade delat je na dlouhe lokte.
    Ovsem starty a beh motoru hlavne zahrateho je rozhodne ve prospech V Power Diesel !!! I jednoduchy rucni merak ukazal o 2dB min, nez s Extra Dieselem. Mereno na 4ku - pri 80km. Vyssi rychlosti uz jsou zhruba na stejno, tam uz se projevuje vice aero. hluk nez hluk od motoru. Mereno u zahrateho mototru ve stojicim aute to delalo skoro -3dB !!!
    Hlavne u Shell V Power Diesel hned po rozjeti u studeneho startu je znat tissi chod - neni tam takovy klapot jako u Diesel Extra a to jeste paradoxne kdyz jsem tankoval Diesel Extra, nebyly tak nizke ranni teploty jako ted.
    Kdyz vezmu v potaz rozdil ceny Diesel Extra a V Power Diesel, bylo to v patek 2Kc na litr. Neni to malo, ale pokud jede motor tiseji je celkem logicke, ze dochazi i k lepsimu mazani a s tim souvisejici "vyhody".
    Tzn.: Shell V Power Diesel = 29,5l, Shell Extra + aditivum Stanadyne (262Kc na 125l nafty) = 29,6 = nula od nuly pojde :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.10.06  13:47

    « Re:

    Gumou to není :-( . Připadá mi ten zvuk velmi valivě, ložiskově. Ale v kolech jsou měněna ložiska na jaře...... Leda že by ne !!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.10.06  00:00

    « Re: Re: Brzdy

    Ty máš verzi MKIV a u ní jsou brzdy prostě gumové. Neboj, zvykneš si a za chvíli ti to vůbec nepřijde. Upravené je to až u posledního faceliftu, to je verze MKV tuším z loňska.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.06  23:02

    « Re: Brzdy

    Na to si zvyknes, ja mel pred fordem audi a4 a ta brzdila uplne jinak. u mondea na to musis vic slapnout, je tam ten pedal takovej gumovej. Ale zase kdyz na to dupnu, tak to fakt zabrzdi dost razantne..no pro zenskou to moc dobry neni, ale to tady nikdo moc neresi, ze?.... :roll:
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 27.10.06  22:35

    « Brzdy

    Panove mam pomerne cerstve nondeo viz. podpis. Celkove jsem tedy nadsenej. Me predchozi auto byl passat 1,8T.
    Je tu jedina vec, ktera mi trochu vadi a to opravdu velice vyrazne tupejsi brzdy. Mam takovy neprijemny pocit, nejsem na to zvykly a dost lidem na semaforem najizdim do kufru.
    Passat mel takove celkem ostre brzdy a tohle povazuji skoro az za nebezpecne.
    Kotouce i desticky jsou ok, brzdovky dost tak nevim jeslti ma smysl jezdit do fordu..
    Jak citite brzdy na mondeu vy? Mate nekdo zkusenosti nebo porovnani s jinymi auty jako ja?
    Diky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.10.06  18:08

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

    Jo presne to myslim jsem vnimal... ted ale nemuzu slouzit, neb nevim, kdy sve auto opet znovu uvidim... :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…