FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
martin.z 22.11.06 14:52
« automaticke zamykani
nevim jak je to tady u forda, ale u koncernu(mysleno skoda, vw, audi) to bylo tak ze se zamknute auto v pripade narazu ktery by aktivoval airbagy zase odemklo, ale myslim, ze pri tak velke bouracce kdy si clovek nebude schopny otevrit sam uz ta kastle bude zdeformovana natolik, ze dvere nepujdou otevrit ani odemcene :-) -
"-- skrytý --" 22.11.06 14:37
« Re: Re: Re: ?erpadlo 2,2TDCi
vica:
... se uklidni jó?!?!? ...
tik tak tik tak tik tak odpo?ítáváme ...
V ECU máš limit zdvih? jehly vst?ikova??. Až se na n?j dostaneš, puk ... zasvítí kontrolka a pojedeš si do servisu pro nové vst?ikova?e ...
Promi? ale nemohl jsem to nechat bez komentá?e.
... ?ím víc se jezdí, tím menší problémy jsou, ?ím víc se jezdí mimo ?R, tím menší problémy jsou ...
Já mám 145 000 a 1/3 najezdím mimo ?R. -
"-- skrytý --" 22.11.06 14:11
« Automaticke zamykani
Hi,
to DIM: zamkne se zevnitr, kdyz zastavis nebo vypnes motor, je stale zamknuto. Pri pokusu otevrit zvenci nejde otevrit, az otevrenim dvere ridice to doblokujes nebo rucni odemknuti zevnitr.
Fce aut. zamykani v podstate pouze zamackne packu zamykani zevnitr u ridice, tim zamkne ostatni dvere. Vyzkousej si rucne, co jde a nejde otevrit a pak si kdyztak aktivuj aut. zamykani.
Mam to kvuli nenechavcum na semaforech. Kdyz havarujes, museji ti rozbit sklo, aby ti otevreli dvere, ale to sklo uz v tomto pripade asi ozelis... -
martin.z 22.11.06 13:52
« automaticke zamykani
to DIM:
zamkne se to cca pri tech 7km/h a neodemkne vubec nikdy :-) Ale kdyz jsem nad tim premyslel tak mi doslo, ze by ti to vlastne nic uz neprineslo-dvere musis otevrit tak jako tak a to normalne jde hned napoprve jak pri zapnutem tak i vypnutem motoru.
Cili pri vystupovani delas to stejne jako kdyby jsi sedel v odemcenem aute.. -
"-- skrytý --" 22.11.06 13:45
« Re: Re: ?erpadlo 2,2TDCi
Když to tady tak pro?ítám tak mám asi jiný v?z.Mám to koupené nové v Ol. 13.12.2002 najeto 240 000 Km a motor drží jak za?ezanej. Vst?iky,ERG ventil origo, starty -27 stup?? bez kou?e. Nepoužívám žádné aditivum, pouze tankuji Shell diesel extra. Mám to upravený od za?átku od Wolfa jednotka+vzduch. filtr, podvozek -35 mm, kola 18 ST+podložky (tlumi?e stále origo).Jezdím každý den, léto Špan?lsko Portugalsko místní naftu to žere normáln?. Spot?eba 5,0 - 6,5 l. Jsem asi jedinej kdo je se starým TDCi spokojen i v servisu nechápou a ?ekají kdy si ty vst?iky, ?erpadlo nebo turbo objednám. Pouze jsem m?nil p?ední ložiska ve 210 000Km a zadní kotou?e vydržely 180 000 Km. A spojku jsem usmažil ve 160 000 Km. Mám ve firm? forda jedinej a t?m problém?m VW,Škoda, Peugeot se jen sm?ju. -
« Re: ?erpadlo 2,2TDCi
Auto bylo na zna?ky postaveno teprve p?ed rokem, ale p?edtím už jako p?edvád??ka jezdilo, takže v systému už bude mít asi více než dva roky..... V DELPHI jsem se neptal, v pond?lí mi mají vym?nit ten EGR ventil, pak se uvidí. Prý je to klasický problém a m?ní se to jako na výrobním pásu ...........Jinak je to ?ím dál tím horší, i když ne vždy. Mám pocit, že nejhorší to je, pokud startuji ne úpln? vystydlý motor. V podstat? jde o to, že z volnob?žných otá?ek se motoru v?bec nechce rovnom?rn? stoupat . Když pomali?ku na volnob?hu ma?kám plyn, motor se za?ne r?zn? t?epat a kou?it ale v podstat? se otá?ky nezvyšují, až v n?jakém okamžiku tuto nejistotu opustí a otá?ky vysko?í až n?kam na t?i tisíce p?i stále stejné úrovni zmá?knutí plynu. Takže lehká manipulace s plynem i za jízdy, p?i p?e?azení, lehkých rozjedech a pod je problematická. Nad 1500 ot. to zmizí, a po zah?átí taky. -
"-- skrytý --" 22.11.06 10:40
« ?erpadlo 2,2TDCi
Dime, ty jeden škarohlíde,
Tvoje ?erpadlo je mnohem robustn?jší než ta první co byla dodávána k 2,0TDCi.
Nemusíš se ni?eho obávat.
Co se tý?e vst?ikova??, Tv?j problém je zcela jiného rázu než problémy u 2,0TDCi.
Jsi už mimo garanci Delphi 24 m?síc? a bez omezení km? Vím že se k tomu Ford nechce znát, ale co Delphi?
Zdravím. -
martin.z 22.11.06 08:12
« diagnostika
To Jenyk, DIM:
Diagnostika palubky neco delala kdyz jsem si s tim vcera hral, ale je to k *, diagnostiku palubniho pocitace se mi tam nepodarilo vubec dostat a palec od toho reset tlacitka citim jeste ted..
nicmene automaticke zamykani mam zapnute a kontrolu zapnutych pasu zase naopak vypnutou-samozrejme se poutam, jen me docela hodne vadilo, ze treba pri cekani na nekoho s motorem to kdakalo i pri stani tak hlasite ze to prehlusilo i radio :-)
Posledni co bych chtel je to zobrazovani okamzite spotreby-koncern ma vubec lepe udelany palubni pocitac -
"-- skrytý --" 21.11.06 23:48
« Re: Re: Re: Prosim od diagnostiku dle zvuku :-) - doporuceny
Jestli se nepletu, tak ta diagnostika palubky sedí na Focus. Pro Mondeo se to trochu liší. Automatické zamykání se nastavit dá a základní diagnostika se shoduje, ale potom jsem to m?l jinak. Podrobn? jsem to ale nestudoval, nebylo pro?. -
"-- skrytý --" 21.11.06 17:45
« Re: Prosim od diagnostiku dle zvuku :-) - doporuceny postup?
S tim zahvizdanim remenu to mam jiz od sameho zacatku - jakmile jde teplota cca pod nulu a auto dukladne vychladne - vzdy po startu cca 0,5-1sec tak prvni jednu az tri otacky "motoru" remen zaknuci. A taky jak pises - pokud je syschravo je to spis horsi - bude ciste mechanicky problem pri rozbehu motoru. Jak jiz tady skoro vsichni psali - starty jsou "zajimavy".
Jen tak na okraj razeni a jeho tuhost - oddelal jsem kozenou krytku na radici pace a ejhle, objevil se dumyslny kolejnicovy system pro vodici drahy radici paky dokonce s lozisky - stacilo pouzit jinou vazelinu - ne tu co maji z vyroby, ta je moc tuha a vazka. Dal jsem ridsi a chodi daleko lepe ! Osvedcilo se to i na horach v rakousku kde byly ranni teploty kolem -5 -10 stupnu - nechtel jsem to sem davat driv nez se mi to osvedci - uz to mam cca 3tydny a rekl bych, ze rozdil je urcite k lepsimu - hlavne za studena - kdy je teplota vne vozu nizka - TO JSOU BLBOSTI CO! :-) -
« Re:
No jo, mně podobně nefungovalo tlačítko na minulém Mondeu, i když to na kilometry.......vyměnili mi celou přístrojovku, takže jem měl kilometrově od nuly nové auto :-)
http:// focus.fordclubs.org/navody/03.php#dmpp Diagnostický mód přistrojové desky
Slouží k výpisu hodnot, které jsou posílány k přístrojové desce
Aktivace:
Otočte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I"
Stiskněte a podržte nulovací tlačítko denního počítadla kilometrů
Otočte klíček zapalování do polohy "II" nebo "III"
Držte nulovací tlačítko do doby, než se na digitálním displeji místo denního počítadla kilometrů objeví "tESt" (cca 5 sekund)
Jednotlivým mačkáním se přepíná mezi jednotlivými hodnotami:
1. test
2. GAGE: zkouška analogových ukazatelů
3. 8888: zkouška LCD displeje
4. rs22: verze ROM
5. E001: verze NVRAM
6. Dtc-NONE: výpis registrů závad přístrojové desky. Pokud bliká NONE, registr závad prázdný, jinak viz popis níže
7. 000.0: aktuální rychlost vozidla v mílích za hodinu
8. 000.0: aktuální rychlost vozidla v kilometrech za hodinu
9. 32c: úroveň teploty nasávaného vzduchu motoru
10. 800: otáčkoměr - počet otáček za minutu
11. 63: údaj MAR senzoru - změna tlaku (na vypnutém motoru ukazuje 033) .
12. F202: hladina paliva (0-255) - údaj z plováku.
13. L219:
14. 103F
15. 093C: teplota chladící kapaliny (v °C)
16. 09CC: teplota chladící kapaliny (hexa)
17. 14.9: napětí v elektrické síti
18. Ab-l: stav relé, chyba ABS.
19. Eb-l: stav relé, chyba EBD.
20. II-l: stav relé, osvětlení přístrojové desky (-l vypnuto, -h zapnuto).
21. Cr-h: stav relé, zapalování
Kódy chyb (DTC) přístrojové desky:
9202 Fuel pump module circuit
9204 Fuel pump module short to
9342 PCM is defective
9317 Battery voltage high
9318 Battery voltage low
9359 Ignition Run/ACC circuit failure
A143 NVM memory failure
A477 Module configuration failure
D041 Invalid data for vehicle speed
D027 Invalid data for engine RPM
D073 Invalid data for engine coolant
D262 Missing speed, tacho, engine temperature or odometer count
D123 Invalid data for odometer
Poznámka: Jako vedlejší účinek spuštění tohoto testu se vynuluje denní počítadlo!
Diagnostický mód palubního počítače
Otočte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I"
Stiskněte a podržte tlačítko "S" vedle displeje palubního počítače
Otočte klíček zapalování do polohy "II" nebo "III"
Držte tlačítko "S" po dobu cca 5 vteřin
Jednotlivým mačkáním páčky "INFO" se přepíná mezi jednotlivými hodnotami:
1. Kontrola displeje a zvukového signálu
2. Kontrolka všech žárovek palubního počítače
3. Zobrazuje aktuální rychlost v km/h
4. Zobrazuje okamžitý průtok paliva v litrech za hodinu
5. Zobrazuje okamžitou spotřebu v litrech na 100 km
6. Zobrazuje počet litrů zbývajících v nádrži
7. Zobrazuje napětí z plováku v nádrži - ve voltech
8. Zobrazuje opravnou konstantu pro úpravu údaje z plováku - v procentech
9. Venkovní teplota ve stupních Celsia
10. Osvětlení displeje - HI (zapnuto) / LO (vypnuto)
11. Napětí v elektrické síti
12. verze ROM
Automatické zamykání (pouze od roku 2002)
Všechny vozy od roku výroby 2002 jsou vybaveny tzv. automatickým zamykáním. Tato funkce uzamyká všechny dveře, pokud nastartujete motor a současně je rychlost automobilu 7 km/h nebo vyšší. Tuto funkci lze aktivovat v servisu přes WDS nebo také následujícím postupem:
Otočte klíček zapalování do polohy "II"
Třikrát za sebou uzamkněte a odemkněte dveře zevnitř pomocí uzamykací páčky na dveřích
Otočte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I"
Znovu třikrát za sebou uzamkněte a odemkněte dveře zevnitř pomocí uzamykací páčky na dveřích
Otočte klíček zapalování do polohy "II" - měl by se ozvat pípnutí (programování připraveno)
Jednou uzamkněte a odemkněte dveře zevnitř pomocí uzamykací páčky na dveřích - toto zapne/vypne automatické uzamykání
Dlouhé pípnutí - automatické zamykání zapnuto, krátké pípnutí - automatické zamykání vypnuto
Pro ukončení programování nastavte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I" - krátké pípnutí
Kontrola připnutosti pásu u řidiče (pouze od roku 2002)
Slouží k upozornění, že řidič za jízdy nemá připnutý bezpečnostní pás. Tato funkce je v autě pouze, pokud svítí po zapnutí zapalování v právé části přístrojové desky 2. kontrolka shora (pod pravou směrovkou). Jestliže ano, lze pak funkci vypnout/zapnout:
Otočte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I" a pás nechte nepřipoutaný
Otočte klíček zapalování do polohy "II"
Počkejte, dokud nezhasne kontrolka bezpečnostních pásů (asi 1 minutu)
Třikrát postupně připněte a odepněte bezpečnostní pás řidiče
Rozsviťte a zhasněte hlavní světlomety
Třikrát postupně připněte a odepněte bezpečnostní pás řidiče
Celý postup od zapnutí zapalování musíte stihnout do 60s
Nyní by se na 3 vteřiny měla rozsvítit kontrolka bezpečnostních pásů
Po zhasnutí kontrolky jednou připněte a odepněte bezpečnostní pás řidiče - toto vypne/zapne kontrolu připnutosti bezp. pásu
Programování se ukončí automaticky po 10 vteřinách
Diagnostický mód centrální elektronické jednotky
Slouží k diagnostice výstupů z jednotky pro řízení elektroniky.
Otočte klíček zapalování do polohy "0" nebo "I", nastavte páčku stěračů do polohy "1" a nastavte vnitřní osvětlení do polohy AUTO
Stiskněte a podržte tlačítko pro ohřev zadního skla a současne otočte klíček zapalování do polohy "II"
Tlačítkem pro ohřev zadního skla se volí jednotlivé výstupní signály
Diagnostický mód poplašného zařízení (alarm)
Otočte klíček zapalování do polohy "0"
Šestkrát stiskněte spínač zavřených dveří
Nyní lze testovat jednotlivé signály pro alarm -
martin.z 21.11.06 15:14
« Bez nadpisu
Hm, to prave nemuzu, protoze nulovani je v mem konkretnim aute tak narocne, ze mi to stale neslo a kdyz uz mi asi 3. clovek radil stale stejny postup tak jsem jednou na to tlacitko tlacil takovou silou, ze sem malem roztlacil auto dopredu :-) a pri vydrzi par vterin s touto heroickou silou se to teprve vyresetovalo.
Je to asi nejaky zasrany ten kontakt. To tlacitko na pacce od blinkru mi funguje dobre ale tim to zas asi resetovat nejde..?
Jinak vis ten postup na to jak to dostat do toho servisniho modu?
Ja si rad hraju :-) -
« Re:
Nevím, kolik to stojí, já jsem si přikoupil 3-letou garanci a všechno to tlačím na záruku. Nějaký sprej mi nastříkali jednou v servise po tom, co jsem si právě na pískání řemenu stěžoval. Tam mi taky řekli, že se tam nic napnout nedá, že řemen se dá vyměnit a nejlépe i s kladkami. A když se vymění kladky, tak se ty vibrace a rezonance na volnoběhu na chvíli zklidní, ale za pár týdnů až měsíců se to začne zase pomalu ozývat :-(
To automatické svícení : dost jsem si s tím hrál, až jsem si to málo zničil úplně. Problém je v tom, že čidlo světel je integrováno s čidlem na stěrače. A ať už jsem odpojil jakýkoliv drát, VŽDY se odpojil i ten aqua senzor. Záhada ! Vždy se rozsvěcovala světla ( v režimu auto ) ale taky VĎY byl místo dešťového senzoru jen nějaký cyklus, prostě nefungoval. Zalepit bys musel tudíž jen samotný vnitřek toho senzoru, protože okolní rámeček je na ten déšť a vnitřní na to světlo ( třeba spolu i komunikují. ) Jenže lepit něco na sklo je už nesmysl, to by stěrač časem střel a i tak už rozptýlené světlo přes sklo ten snímač osvítí. Chtěl jsem to tedy rozmontovat a zalepit to přímo na tom snímači , ale demontáží jsem to málem zničil, je to tam strašně na fest nějakou svorkou a celé je to nalepené na skle. Ale asi to nějak půjde, protože sklo se taky někdy třeba mění, že jo. Nejjednodušší je asi koupit a nainstalovat za nějakých 600 Kč doplněk, který má i nějaké vedlejší funkce..... -
martin.z 21.11.06 14:38
« Bez nadpisu
Hm, tak hlucnejsi je pouze pri pomale jizde. Kdyz jedu 100 tak uprimne docela koukam, kdyz to neni pod plynem tak nepoznas ze je to diesel a subjektivne me to prijde tissi nez predchozi benzin.
Ja jsem zvyklej na velkej moment hned odspodu a uprimne parametr výkon v kw me moc nezajima, je totiz danej jen soucinem monentu a okamzitejch otacek z cehoz plyne, ze je to hodne o schopnosti motoru se tocit rychle a o jeho schopnosti realneho tahu to moc nevypovida.. -
Jozef0351 21.11.06 14:31
« Re: Re: benzin versus nafta
Veď práve. Bežný vodič využíva 80 % bežnej jazdy možno 20 kW výkonu. Keď treba raz za čas väčší výkon tak pri benzíne treba podradiť o 1 - 2 st. pri porovnateľnom diesli o 1 alebo vôbec. Čo mne osobne vyhovuje a vadil by mi po celý čas ten traktorový hluk. Nikto netvrdí že je turbodiesel lenivý. Ale nie je ani živší ako benzín. Len ho netreba / nedá sa tak vytáčať. -
martin.z 21.11.06 13:38
« Re: benzin versus nafta
Jako ja teda vubec nechapu o cem to tu mluvite(pisete). Me predchozi auto byl passat 1,8T 110kw a 210 Nm od 1780ot-az nekam k 5 tisicum coz je urcite trosku jina trida nez nepreplnovana 1,8 jakykoliv bezny benzin a tim padem i ten od forda a
pri presedlani do nafty nijak nebrecim. Jedine co mi prijde horsi je zvuk motoru pri stani nebo pomale jizde, ze by to bylo nejake linejsi si nestezuju.
Asi by bylo dobre si uvedomit, ze normalni v aute je jet proto abych se nekam dopravil a ne mit moznost jezdit permanentne v 6 tis. otacek jak s formuli 1 !! Pokud teda nekdo tohle potrebuje k zivotu tak je jasne ze mu diesel asi nesedne.. -
« Re: Re:
Taky jsem měl radši benzín, ale co naděláš, 3.0 V6 by mi neschválili, tak jsem musel do nafty... :-) Ale už jsem si rok v naftě mezidím odbyl, jinak přímo přesednout z Mondea benzínu do Nafty, asi bych plakal víc... Takhle si jen někdy tiše zavzlykám, když na mě přijde slabá chvilka... :-) Ten pocit vadnutí po 3.500 ot. v naftě je fakt frustrující... Zase spotřeba 6,6 - 7,5 podle nálady... -
Jozef0351 21.11.06 12:29
« Re:
Porovnávať 96 kW v Mondeu s 96 kW vo Fábii alebo 125 - 147 kW v Octavii je divné. To ani BMW M6 by sa s 96 kW nechytalo na RS.
On totiz nepreplnovanej benzin s podobnym vykonem jako preplnovana nafta ten vykon dava o 2 az 3 tis. otacek vys a krom toho miva cca polovicni kroutici moment a vyrazne mene komfortni jizdu z hlediska nutnosti vytaceni pri pozadavku aby to neco delalo.
To je pravda, ale ja osobne považujem za výhodu že môžem pri 90 km/h podradiť na 3. Keď ma to prestane baviť ( alebo keď na to budem mať >:D ) tak si kúpim automat so sekvenčným radením. Budem musieť vyskúšať to TDCI. Lebo zatiaľ som sa viezol z porovnateľných áut len na Superb 96 kw TDI a to bola výrazne menej komfortná jazda. -
« Automatické svícení?
Otázka: Jak může být náročné donutit automatický režim světel, aby se nezhasínaly ani ve dne? Přelepovat diodu mi přijde hloupé, co nějaký update firmwaru? Nebo někde přecvaknout drátek??? Nenene...
Jak to pořešit? Představoval bych si dodatečný přepínač, kterým byl mohl volit auto režim stále/ nebo podle svět. podmínek..
Při současné standardní funkcionalitě je to na pytel... Málem jsem platil, kdy za ostrého slunečného dne jsem zapnul světla až na auto režim a po 2 km mě vyhmátli cisté... Naštěstí jsem to ukecal... Mám tušení, že už se to tu někdy diskutovalo... Jaký byl závěr? Jaké jsou zkušenosti z praxe? -
« Re: Re: Re: Re: Prosim od diagnostiku dle zvuku :-) - doporu
Dime, diky za radu.
Co je to sprej na remeny? Neco takoveho existuje? Netusim, jak bych to aplikoval - plast nahore jsem schopen odstranit, ale co pak? Strikat za chodu? - negative..., moc nebezpecne... Jak jinak aplikovat?
Jsem o vikendu osetroval tesneni dveri sprejem, je fakt, ze zavirani dveri se dost zkomfortnilo... U noveho auta je to s podivem, ale je fakt, ze pryzove dily nebyly defaultne prilis v kondici - viz ztvrdly a mizerne fungujici zadni sterac...
P.S.: po aplikaci spreje na pryz a tesneni se jeho funkce podstatne zlepsila... Navic ostrik skla a zadni sterac funguji naprosto stejne pri jakekoliv rychlosti... Pro predni sterace plati totez... Naprosta spokojenost v 200+ -
« Bez nadpisu
:-) to nebylo srovnání, to byla fikce, pokus o vtip...
Vlastne bylo tolik vody a mlha, ze obcas neslo jet vic nez 120, a to jeste kdyz byly videt svetla aut v bezpecne vzdalenosti prede mnou... Ani nevim, jestli jsem to Bavo predjel, nebo ne, bylo fakt blbe videt...
Asi jo, jel s tim dost opatrne...
Ale byl to krasny esteticky zazitek na te benzince...
Ale 220 jsem toho vecera jel, do Breclavi z Brna po dalnici se me snazila dostat nejaka slov. mazda 6 (ne kombi), tak jsem ji ujel - na zrychleni a max. mi nestacila, na jizdu okolo 200 jeste jo... Docela by me zajimalo, co mela za motor? Lituji, ze nemam 4 dv, s kombi je ta aerodinamika ve vyssich rychlostech tristni... No a pak se kolem me prehnalo nejake BMW s SPZ XXX- 7777 Nemel jsem narok, vic nez tech 220 jsem z toho fakt nedostal, Bavo pote, co si me vychutnalo, hned odbocovalo na Breclav... -
« Re: Re: Re: Prosim od diagnostiku dle zvuku :-) - doporuceny
Kladky se nedají napnout. Pomůže možná sprej na řemen a nebo jeho výměna. Kladky jsou samonapínací, hydraulické...........
Mondeo nestačí ani na mou 1,8 T Octávii ve standartu ( 110 KW ) A to hlavně v okamžiku, kdy já musím velmi brzo přeřadit a ta 1,8 teprve ožívá a může točit až tam, kde já už bych hledal kousky motoru rozsypané po cestě :-) Ale na druhou stranu když jedu na čtyřku normálně 60 tak mám na plynu právě to maximum síly, které bych musel na Octávii hledat přeřazením na dvojku. A o tom to je, věčná debata :-)
Na diesel jsem nezanevřel, ale ty problémy s tímto konkrétním autem mě moc netěší. Na druhou stranu kolega má BMW X5 a není měsíc, kdy by nemusel do servisu. Především podvozek a přední náprava, ramena.....zadřené turbo, výměna vstřiků ( ! ) :-) ...........A to má servis z jeho bydliště asi hodinu autem, takže aby ho tam pořád někdo vozil......
toš tak :-) -
lordmystic 21.11.06 11:06
« Re: Re: Prosim od diagnostiku dle zvuku :-) - doporuceny pos
Janerad: myslím že je to hloupé srovnávat Mondeo s M6-kou. Zdá se mi, že zde už lidi ztrácí soudnost. To že sem jednou urval na férovku Fabii RS ve čtyřech lidech byla jen náhoda a má výhoda horší silnice kde mi to lépe sedělo. Ale cestou z ČB do Strakonic potkávám občas Octavii RS a tady se můžu snažit jen chvilku držet. Na takovýhle auta prostě nemáme, pokud je neřídí ženská, i když máte výkonější 2.2... -
« Re: Prosim od diagnostiku dle zvuku :-) - doporuceny postup?
Hm... zbesila nocni jizda - vlastne jsem jel docela v klidu, dokonce me predjelo jedno auto - tankovali jsme spolecne, Taloš s BMW M6 - nechal jsem ho odjet, abych si vychutnal motor, pak jsem vyjel ja, po chvili jsem ho predjel... chvilku jsme se pretahovali, pak jsem to vzdal... vic nez 210 - 220 mi to nejelo, na volnych usecich mi ujizdel (kupodivu :-)), navic bylo mokro, tak jsem to nechtel hnat do extremu ... :-) :-) -
« Prosim od diagnostiku dle zvuku :-) - doporuceny postup?
Cau panove, Tak mam 10.000 km.
poprve minuly tyden - vratim se na Ruzyni, auto po tydnu stani nastartuji - pri startu zakvicel remen. Znovu dnes rano, po zbesile nocni jizde v desti (500 km do Budapesti) nastartuji, a zakvicel mi remen. Je to velice kratke, max 0,4 sec. Jinak provoz bez problemu.
Co s tim? Uz jsem tady cetl, ze kdyz se to vice napne, ze odejdou loziska na kladkach a cerpadle... Mate nejakou dobrou radu? Je to vlastnost, nebo to chce po zabehu trosku postelovat?
Nebo mam delat, jako ze nic? V obou pripadech teplota 4-8 °C, vlhko, lezavo (mlha, mrholeni).
Diky za kazdou radu. -
« Re: Každýn strůjcem svého osudu
Škarohlíd nemůže než dodat, že jsem autu dopřával jenom to nejlepší, a stejně jsem dojel . A to docela draze. A teď se po 60 tisících začínají u 2,2 objevovat také problémy. Jestli odejde čerpadlo a tím odrovná vstřikovače, tak 30 tis čerpadlo + dalších řekněme 15 tis za repas je 15 procent kupní ceny a to bez záruky, že se to nebude opakovat......Žádné "slušné chování" to neřeší.........
Napínací kladky se dají vyměnit, ale problém s vibracemi a rezonancí se poměrně rychle vrací :-( -
"-- skrytý --" 21.11.06 08:47
« Každýn strůjcem svého osudu
Možná že bychom se chlapi hodně divili, kdybychom skutečně věděli, kdo, kde a co tankuje.
Pravdou je, že stále existuje řada lidí, která podvědomě spojuje dieselová auta s možností úspory paliva a úspory na palivu (!!!).
Je třeba si zopakovat že technicky vyspělé vstřikovací systémy vyžadují slušné zacházení.
Pokud bude někdo toto ignorovat či podceňovat, dočká se nepříjemných překvapení...
... Znovu opakuji, při tankování svinstva se Vám porouchá jakékoli auto ...
Naopak, využil bych toho, že ceny Mondeí jsou přijatelné a s vědomím toho, co se dělat nesmí bych byl zcela v klidu. -
lordmystic 21.11.06 07:54
« Re: Re: Ford, zmetků lord...
izuel: Nemusíš, ale úplně stejně jsem na tom byl já jako jsi ty někdy na jaře. Stará kára dosloužila tak jsem se rozodl. U mě to bylo ale snazší, Mondeo jsem měl v merku už hodně dlouho, moc se mi líbilo, jen jsem nevěděl o problémech s cr. I po té co jsem se to dozvěděl jsem si auto koupil - z německa, servisované se serviskou, rozumnej důvod prodeje a i když mi po půl roce odešel jeden vstřik, vím že to byla vina špatné nafty co jsem tankoval z počátku a vím že ten vstřik víc jak 100-200tis. km prostě nevydrží. Jen škoda že to přišlo takhle brzo, být to o pár měsíců délé, neřešil bych to kvůli možnosti repasu. Takže je to na tobě, krom čerpadla a vstřiků je Mondeo dosti spolehlivé auto a zážitek z zíjzdy u mě vítězí... -
"-- skrytý --" 20.11.06 23:50
« Ford, zmetků lord...
Tak mně vyměnili hadici turba , která praskla, za novou originální.Klasika pokračuje.Hadice po 2tkm spadla na D1 na horní sponce.Dost blbé je, že elektronika po 20 km motor odstaví a dá se jet tak 40km,po dálnici nic moc.Odtah a oprava s konstatováním, že hadice je nějak moc volná mne nepřekvapuje.Spadla teprve po třetí(2x hned po koupi do 3 měsícu na obou stranách).Teorie H.Fonda, že bude vyrábět levná auta a vydělá na opravách je vypracovaná do konce.Za zmetek dodáme další zmetek se stejnými vlastnostmi.Na druhou starnu, je to velmi levné ojetina s drahým provozem. -
martin.z 20.11.06 19:29
« Bez nadpisu
Taky si myslim, souhlasim s Petrem T. Skarohlidsti typu "moje pristi auto uz nebude diesel, ale benzin a pro jistotu nepreplnovany aby se tam nahodou neco nepodelalo-a jeste to koupim levneji" me pripada trochu z cesty.
On totiz nepreplnovanej benzin s podobnym vykonem jako preplnovana nafta ten vykon dava o 2 az 3 tis. otacek vys a krom toho miva cca polovicni kroutici moment a vyrazne mene komfortni jizdu z hlediska nutnosti vytaceni pri pozadavku aby to neco delalo.
Takze za mene penez a starostí take adekvatne mene muziky...
Ja diesel rozhodne neberu ani jsem si ho nekoupil kvuli tomu abych setril na provozu nebo na palivu. -
"-- skrytý --" 20.11.06 19:07
« Přehnané ceny
Já jsem tady stálej vopruz, řeknu jen následující:
- čerpadlo nestojí 50 tis. ale 30 (v diesel servisu Delphi, nekupuj u Forda) - je opravitelné!!!
- vstřikovače nestojí 10 tis. jeden ale mezi 6-7 tis. Od 12/2006 budou plně opravitelné.
Takže dávej do toho dobrou naftu a odlož koupi na leden 2007 a budeš úplně v pohodě.
Já mám teď na Bondeu 145 tis a zcela bez problému (přiznám se že pravidelně dávám aditivum nebo tankuji Shell V-Power Diesel...
Nenech se odradit škarohlídy jako je DIM! >:D >:D :D -
martin.z 20.11.06 16:22
« Bez nadpisu
ja zase pozoruji na vonobehu ze motor chyta jekesi rezonance slysitelne i dovnitr. Ty okamzite zmiznou kdyz nepatrne zvysim otacky volnobehu plynem nebo i kdyz se rozjedu.
V nejake diskuzi, uz ani nevim jestli to bylo tady jsem se docetl ze se takhle projevuje napinaci kladka kdyz chce dotahnout nebo vymenit? -
impaler 20.11.06 14:22
« Vrže řízení
Jen tak mimochodem, jsem objednán na záruční opravu šílenýho vrzání, který se původně zdálo od brzd, ale dva Fordi nezávisle nepotvrdili. Tak jsem svezl servisáka a prej že řízení asi. Nejdřív silný pískání nepravidelně, ale hodně často i s rovnýma kolama, za nižších rychlostí, pomohlo přibrzdit. Proto dotaz na brzdy. Navíc to začalo po druhé garančce s výměnou kotoučů a desek vpředu - tak jsem myslel, že to blbě složili.
Teď titíž lidé (já vůl) nazuli zimáky z loňska, plecháče origo, který nedělaly loni nic několik tisíc km, a krom starého ještě dunění v krajních polochách volantu doleva i doprava, při pomalým posunování na parkovišti třeba. Možná je to blbost, ale jezdit s tím nebudu. Neměl někdo taky? -
« Bez nadpisu
No ja bych asi stejne zustal u konkretniho posuzovani daneho auta treba bude za takovu cenu kdy jse to vyplati i s tou nejakou opravou kterou mohl uz davno udelat predchozim majitelem. Zjistit si z historie auta co nejvice, dobre vedena serviska je +, dukladna kotrola v servise atd. -
impaler 20.11.06 14:15
« Re: ford mondeo kombi (96KW)
izuel: fakt si to přečti. A zkus najít argument, proč někdo kupuje kombíka střední třídy v naftě na 20-25 tisíc km ročně. A kdybys na to přišel, tak proč by ho pak prodával. Asi že byl spokojenej a motoru, který má bohužel pro toto zadání dost pokaženou reputaci, vůbec nic není a přede jako hodinky. -
« Re: ford mondeo kombi (96KW)
No, víš, tu rubriku jsem založil já a tobě gratuluji k příspěvku s číslem 1600 !!!!! :-)) A garantuji Ti, že tak nejmíň 1000 příspěvků se točí kolem problémů s Common Railem , zvlášť u modelů do první poloviny r. 2003, ( 2,0 TDCi) Takže nejlépe si uvař hodně kafe a začni od začátku. To téma už je provařené tak, že víc už k tomu není co dodat. .............................Moje malá soukromá rada je ale pořád stejná : domů bych si to nekoupil, i když jsou prodejní ceny velmi lákavé.............. -
« ford mondeo kombi (96KW)
Ahoj,
Moc to tady nenavštěvuju proto mě prosím neutlučte >:D .
Přemýšlím o tomto voze, ale dočetl jsem se již vícekrát, že odchází u tohoto CR , čerpadlo (50tis) a vstřiky (10tis).. nevím na co si mám dát při koupi tohoto vozu pozor. Nevim ani jestli mi pomůže ohled na poctivé najeté km. čeho se vyvarovat a jak je tato vada častá. chtěl bych koupit 2002/2003 96Kw najeto tak do 100 tis. Nevím ani kolik tento diesel vydrží bez redikální zásahů
děkuju moc všem za co nejvíce přízpěvků -
lordmystic 20.11.06 07:31
« Bez nadpisu
PetrT: jo jo, nové Mondeo tam bylo chvilku, Aston taky jen na chvilku, i když to auto je kouzelny! Navíc tak pěkně zvládnuté piruetky v závěru - no nadarmo není tenhle crash v guinesově knize rekordů za nejvíce otočení auta kolem své osy při bouračce :). -
"-- skrytý --" 17.11.06 23:29
« Moje Bondeo...
DIM:
... asi nebude mít problém s ložiskem, když vyřadím tak to nevymizí, něco možná budu mít s pňoumatikou. Asi není jedna dobře vyvážená, i když jsou nové...
Díky za tip!!!
Zdravím.
007 je zpět a lepší než kdy předtím
... nové Bondeo
... Aston
... Jag
... Range Rover
to vše tam bylo...
Pryč s němčoury! -
« Re: Ložisko
Petře T, rád jsem se ti odvděčil :-) Jen ještě počkej do přespříštího pondělí, to jsem objednaný na výměnu. Ale podle mě to tím bude, ten zvuk je závislý jen na rychlosti, a ne na zařazeném rychlostním stupni, takže by nemělo být z převodovky ale z náprav. A taky je monotonní, takže by to mělo být jenom JEDNO ložisko, a to by odpovídalo tomu, že není na levé ale jenom na pravé poloose. A důležité je i to, že to dělá jen v záběru nebo při brždění motorem, ale když vyřadím , tak je to okamžitě pryč i při stejné rychlosti. Prý je to pro to poloosové ložisko typické, že hučí při zátěži....... -
lordmystic 16.11.06 07:46
« Bez nadpisu
Tělesné tresty určitě. Nedavno mi někdo ukradl několik okrasných krytech na matky které drží lité disky :(. A teť nevím jestli si je někde "vzít" zpět jak se říká oko za oko zub za zub nebo si koupit celé nové matky za hafo prachů jen kvůli pěkné čepičce s rizikem další ztráty :(. -
"-- skrytý --" 16.11.06 07:41
« Nový Transit
Josef,
nový Transit má motory 2,2 a 2,4TDCi upravené pro Euro 4/5 a již nejsou používány v Mondeu, pouze v užitkových verzích Peugeotu, Citroenu, Fordu a Fiatu.
Vstřikování je Denso.
Naproti tomu Ford bude s výjimkou 1,8TDCi používat kooperační motory s PSA (1,4HDI, 1,6, 2,0 a 2,2, navíc je tu ještě 2,7V6). -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frýdek-Místek
Tak uvidíme, víš že já už dobže vím, že všechny cesty vedou ke vstřikovačům a common railu :-) Ale výměnou EGR nic pokazit nemůžu. Alespoň bude pro příště jasné, že tudy už vlak nejede. To hučení od kol jsem jim už taky na jaře hlásil, protože poznám ložiskový valivý hluk, tak jsem žádal výměnu ložisek, to udělali ale říklai, že byla víceméně v pořádku a že to hučí pneumatiky.... A teď jsme u dalšího ložiska......:-) -
"-- skrytý --" 15.11.06 12:48
« Re: sterace
Ano jsem zastancem telesnych trestu, sekat prsty a ruce je na miste.
me zase vcera nekdo slohl cepicky na ventilku. Byly cervene, plastove dali mi je v pneuservisu snad i zadarmo.Stene bych mu za to ty ruce aspon sprerazel.Vzal jen tri.Tak to musel byt asi cyklista. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frýdek-Místek
Tak dvě zprávy : ten startovací dým a nejistota při studeném autě prý je typický EGR ventil, mění se údajně jako na běžícím páse :-) ............a huhuhu při jízdě je zase ložisko pravé poloosy, která je delší než levá a proto má právě to jedno ložisko uprostřed :-) Prý to je rychlá výměna , obojí, tak vám dám vědět ..... -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Frýdek-Místek
Pánové, vytvořili jste tady pěkně deprimující forum. Já mám mondeo 1.8TD rok 97, najeto už 250,000 a bez problému, jen běžná údržba. Motor bez jediné opravy, nedavno jsem teprve měnil svíčky, ale jen preventivně. Chtěl jsem ho už vyměnit za novej kousek comonrajlovej, ale když vás tak čtu, asi ušetřím.................. -
"-- skrytý --" 14.11.06 14:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Frýdek-Místek
Jen doufam, ze to stihnes jeste v garancni dobe.O vikendu jsem byl u kamarada, ma mondeo stejny motor a stejne stare.Ma najeto asi 45tis. a rekl bych , ze mu to zacina delat to same co me.On je ale klidas.Je mu to jedno je spokojenej, nic resit nebude.