FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.06  09:52

    « Re: Filtr

    Petře, zatím moc díky. Servis mi vyšel vstříc a rozhodl, že vstřikovače platit nebudu a že je vymění. A to ještě dříve, než jsem se začal šťourat v těch papírech ! O tom filtru jsem se s nimi začal bavit až potom..... Třeba alespoň zjistí, že jim to někdo na dílně flákal a zachrání to tak vstřikovače dalším jiným nešťastníkům :-) Já si teda už rozhodně auto bez výměny filtru vnutit nenechám !!!! .
    A věřím, že vy co to tady čtete taky ne, tak snad to bude alespoň k něčemu dobré !!!!
    Jo a s tou rozbrušovačkou to nakonec není tak úplně špatný nápad. Napřed se pokusím zjistit, jestli se dá nebo nedá najít nějaký výrobní kód nebo označení filtru, ale pokud nebude další důvod ho schovat, tak ho klidně rozřežu a na stav filtračních ploch se pokusím podívat.
    Auto je staré o pár týdnů více než dva roky , ale mám zaplacenou prodlouženou záruku Ford Protect.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 08.12.06  09:33

    « kvalita nafty

    dal jsem si tu praci a cetl jsem caste doatzy na www strankach ustavu paliv a maziv.
    Jednoznacne se tvarej tak ze ceska nafta splnuje evropske jakostni normy, tedy stejne jako treba nemecka nebo rakouska a ze neni duvod se u renomovanych pump bat.
    Taky existuje ta jejich pecet kvality kterou ma snad zatim jen shell a benzina a u techto pump ustav paliv a maziv pry pravidelne odebira vzorky a kontroluje je.
    Na strankach ceske obchodni inspekce se jeste dajit vysledky jejich vlastnich odberu ([odkaz] a tam je kupodivu nevyhovujicich vzroku nafty ne zase uplne zanedbatelne.
    Kazdopadne ustav paliv a maziv se tvari jako, ze spatna nafta se muze vyskytnout spis jako ojedinely exces nez pravidelny jev u nejake site pump...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.12.06  08:25

    « Filtr

    DIMe,
    filtr je podle mne důvodem poruchy a taky jedinou šancí, jak s nimi vyběhnout. Oni to zavinili ale jde to o řádově 40 tisíc ve Fordovských cenách, určitě to nebudou chtít zacvaknout a FMC CZ jim to odmítne uznat.
    Drž se filtru. Práci neprovedli, nemají na to papír, fakturu, PORUŠILI ZÁRUČNÍ PODMÍNKY. Je to tedy velmi smutné, že zrovna servis Fordu.
    Otázka zní: kdy Ti vlastně skončila záruka? Kolik si měl najeto v té době?
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 08.12.06  08:18

    « Bez nadpisu

    To DIM:
    Ano, pokud mas podezreni, ze nebyl vymenen tak bych se o to pokusil.
    Jinak vsechny trumfy totiz drzi oni. Pokud se jim to dostane do ruky jako prvnim tak uz do ty nafty nebo primo do vstrikovacu nejakej bordel dodaj-verim, ze to tak delaj-a pak prohlasej, ze je vina na spotrebiteli, ktery tankoval spatnou naftu.
    Myslim, ze jedina sance jak se dozvedet pravdu o tom co a jak, je nejakej nezavislej znalec, mozna soudni znalec, kterymu to strcis do ruky jako prvnimu!
    Jenze to by zase asi stalo vic penez nez ta oprava od nich takze se zase vracime na zacatek... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.06  23:02

    « Re: Re: Filtr

    No jo, takže můžu oprovat jenom tím, že nebyl vyměněn.............
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.06  23:00

    « Re: filtr

    Ne , neviděl, takže pokud je to tak, tak nic :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.06  21:46

    « Re: Filtr

    TECH: pokud já vím, FMC CZ zásadně odmítá uznávat vstřikovače s nadměrným přepadem paliva... To je typická závada způsobovaná nekvalitní naftou (průsakem nečistot filtrem).
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 07.12.06  20:57

    « filtr

    to DIM:
    Tak to me zajima co na nem uvidis a rovnou si priprav rozbrus nebo aspon pilku na zelezo jinak totiz na nem neuvidis vubec nic :-)
    Ty jsi ho nikdy nevidel nebo co? Je to kovova nepruhledna pixla-a taky nedestruktivne nerozebiratelna...
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.12.06  20:08

    « Filtr

    No lustrujou, pokud servis ví že udělal teoreticky chybu, tak předpokládám že jim pošlou ten "správný" filtr.To byli asi sami proti sobě....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.06  19:45

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zeme vyroby

    Uvidíme, ten filtr si zítra se zájmem prohlédnu, i když pokud by chtěl někdo mlžit, tak mi podstrčí jiný, ale já mám pocit, že tentokrát je to taky zajímá . Pokud nebude přímo děravý, jak poznám, že je za zenitem ?? A taky pokud nebude roztrhaný, je i tak pravděpodobné, že by byla filtrace tak zásadně ovlivněna ( propouští ) jenom tím, že je zanesený ??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.06  19:25

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zeme vyroby

    Fajn DIMe, to zní serózně a vůbec dobře. O čerpadlo se neboj, šlo o průnik nečistot filtrem.
    Už to vidím, jak jim to FMC CZ hodí na hlavu... Oni to tvrdě lustrujou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.06  17:17

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zeme vyroby

    Petře, servis se k tomu nakonec postavil na 100% na mou stranu, takže já mám spíš pocit, že teď už společně s nejvyššími hledáme proč, když tam žádný fritovací olej neliju.............. Je to vždycky o lidech a pokud bych ten servis vlastnil já, tak taky nemohu zaručit, že Franta xy něco na dílně neudělal jinak než má, je to třeba nějak prokázat a pak řešit...... Nicméně jak říkám, trochu jsem je přitlačil už předem, že do toho natáhnu leasingovku, případně DAS , takže nakonec že to na garanci udělají....ovšem jenom vstřiky, čerpadlo je údajně i po opakované diagnostice v pořádku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.06  17:03

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zeme vyroby

    CHACHÁ, ŽE ZAPOMNĚLI??? VŽDYŤ BY TĚ SPONZOROVALI ČÁSTKOU 1500 KČ!!!!! TOMU SKUTEČNĚ VĚŘÍŠ? VŽDYŤ TĚ DO TOHO CHTĚJÍ NAMOČIT MÍSTO SEBE!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.06  17:01

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zeme vyroby

    DIMe,
    T V R D Ě !!!
    Pokud to neprokážou ( a hezký řečičky ať si nechaj), je to Tvoje šance jak NEPLATIT nic za výměnu vstřikovačů.
    Mimochodem, pokud to není na faktuře tak to tam prostě NEDALI,
    VŽDYŤ BY SI TO PLATIL, TO JE PLACENÁ VÝMĚNA !!!!!!!
    JÁ TOMU NEVĚŘÍM CO VIDÍM >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 07.12.06  16:43

    « Palivovy filtr

    to DIM:
    poznas z nej kulovy coz je pro ne idealni stav...Ja si rikam, ze menit ho po nejakyhc 20kkm je jedna vec, ale zespoda ma odpousteni na vodu takze mozna by nebylo spatne ho treba kazdych 5kkm zkusit zespodu povolit a kouknout co z toho vytece, kolik tam te vody bude..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.06  16:31

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zeme vyroby

    Jo, servis už mi potvrdil, že ten indikátor má tranzit, Mondeo ne, ale 60 tis je max na Mondeu. Údajně je ale filtr vyměněný při 40 tis, ale není to ve faktuře, že to tam zapomněli napsat. Poznal bych to na tom filtru někde ? Je tam rok výroby nebo něco takového ? Zítra si ho nechám ukázat !
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.06  16:26

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zeme vyroby

    Chlape, pleteš si to s Transitem, tam je filtr STANADYNE se systémem indikace znečištění. Mondeo nic takového nemá. Možná senzor na vodu ale tím si nejsem jist.
    Pro zajímavost: Stanadyne doporučuje max . limit přepočteno z mílí cca. 29000 km.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.06  16:24

    « Re: Re:

    DIMe, to tedy nehraje!!!!!
    Já měním na vyžádání filtr co 20 tisíc ale 35-50 tisíc by ještě bylo celkem OK. Ale v ČR, a 66 tisíc, to je KUA MOC !!!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.06  16:21

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zeme vyroby

    DIME, on si to plete s Transitem, tam je další Fordův průser: filtr Stanadyne má indikátor znečištění a pokud ukazuje, že je plný, můžeš zkusit vypustit vodu, když to nepomůže, měníš filtr. JENŽE, vůbec nemají udaný maximální limit výměny, takže to někteří lidi berou jako že se filtr vůbec nevyměňuje, jen se upouští voda...
    Mondeo indikátor NEMÁ !!!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.06  16:16

    « Bez nadpisu

    to je jasny proc je vymena az po 60kkm.Kdyz se stane neco se vstrikama, kouknou na filtr, a kdyz tam neco najdou(to by bylo aby tam nejakej sajrajt nenasli) reknou......."to je spatnou naftou" :shock: >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.06  15:51

    « Re: Re:

    Tak to jak vlastne dodrzuji to doporuceni - 1/4 najedu v Cechach, 3/4 mimo (mozna spis 1/3 a 2/3, to by ale nevychazelo), tak mam 2nasobny interval 20 tkm...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.06  15:40

    « Re:

    Mám 2 vstřiky k.o., další dva těsně před k.o. ,...................a palivový filtr pravděpodobně původní ( při 66 tis . km . !!!!!!! ). Tady něco nehraje ......
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.12.06  15:33

    « Bez nadpisu

    Jinak k vymene filtru - musim rict, ze mne zatim menili filtr pokazde, takze pri 60 tkm mam treti.
    BTW, DIMe uz nepamatuju, jak dopadla presne tvoje kauza EGR ventil - vstrikovace atp., ale v servisu se mi ted taky chteji podivat na EGR (kvuli neklidnemu chovani studeneho motoru - treba jedu na 3 pri 2000 rpm a ono to tak slabe cuka, ale jen pri uplne studenem motoru), tak uvidime, kam to dospeje...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.06  15:21

    « Re: Re:

    Sami jste to chtěli !!!!!!! :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.06  15:21

    « Re:

    Děkuji za odpověď ale musím se znovu zeptat : opravdu 10 000 KM ?? To by znamenalo, že když mám teď na autě přes 60 tis km, tak bych tam měl mít už 6. palivový filtr ??!! Mají autorizované servisy FORD takováto doporučení ? Už jen servisní interval je pro mé auto 20 tis km. !!??
    Odpověď. :
    Opravdu, podle našich zkušeností se jedná o tak extrémně namáhaný díl,že pokud chcete ušetřit trysky je lépe měnit pal.filtr takto často.Záleží však na Vašem rozhodnutí pal.filtr je ve srovnání s cenou trysky zanedbatelná částka.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.06  15:17

    « Bez nadpisu

    ja bych se presto zeptal :*) , co ti rekli DIMe ,jak casto menit?Jesli se to bude lisit ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.06  14:32

    « Re: Re: vymena palivoveho filtru

    .....nebylo to DELPHI č.r. Jen servis Delphi u Prahy. Jenom pro pořádek :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 07.12.06  14:32

    « Re: Re: vymena palivoveho filtru

    to DIM:
    Ja teda zadnej indikator na filtru nevidel ani mi neni jasne jak by mohl fungovat.
    Jinak DELPHI c.r. samozrejme uvita kdyz budeme menit filtry pred kazdym vyjezdem a autu to taky nijak neublizi takze konkretni cifra km me nemuze prekvapit :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.06  14:28

    « Re: vymena palivoveho filtru

    Pokud tam nehraje roli ten indikátor........ani se neptejte, jaký interval výměny doporučuje DELPHI č.r. :-(
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 07.12.06  14:15

    « vymena palivoveho filtru

    Ja mam auto z nemecka a v nemecke servisni knizce je vymena palivoveho filtru take po 60kkm, takze pokud je opravdu tak velky rozdil v nafte tady a tam tak to, ze mistni servisni ukony ve vztahu k filtru jen prelozili do cestiny taky zrovna neni od fordu c.r. moc koser..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.06  13:45

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zeme vyroby

    Jakého idikátoru na filtru ????
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.06  13:39

    « Re: Re: Re: zeme vyroby

    Taky jsem mel vsude napsano made in germany, ale dekodovany VIN jasne ukazal, ze bylo vyrobeno v Belgii...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.06  13:38

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: zeme vyroby

    Vymena filtru je bud dle indikatoru na filtru, nejpozdeji vsak kazde tri roky / 60 tkm.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.06  13:23

    « Bez nadpisu

    cim vic se to snazim pochopit ,tim vetsi mam pocit , ze v tom maj bordel.Rekl bych ze tabulka rika neco jineho nez v textu pisou.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.06  12:46

    « Bez nadpisu

    uz koukam do pruvodce.vypada to ze vymena filtru teda myslim tim komplexni udrzby a tedy i vymeny pal. filtru je po 3 letech nebo 60 tis km
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.06  12:45

    « Bez nadpisu

    vymenit palivovy filtr se dle me servisky ma pri tzv. komplexni udrzbe ktera je pro vetsinu vozidel Ford cituji kazde tri roky nebo podle ujetych kilometru podle toho co nastane driv.? nechapu.Dale je napsano ze to zalezi na typu vozidla a typu motoru.Blizsi informace nalezneme v Zarucnim a servisnim pruvodci nebo se informujte u sveho prodejce Ford
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.12.06  12:31

    « Bez nadpisu

    mondea se dělají v Genku (ne v Gentu, tam se dělají volva), v rusku petrohradě, v číně, a na thaiwanu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.06  12:22

    « Re: Re: Re: Re: Re: zeme vyroby

    Ne, Petře, tak se v terminologii Automotďve označuje sobdodavatelská struktura , OEM a pak jednotliví dodavatelé. Ti, kteř dodávají přímo do OEM jsou číslo 1, pak následují dvojky a trojky atd. Takže např výrobce o-kroužků nemusí ani tušit, že je taky v tom automotive cirkusu :-)
    ALE TEĎ POTŘEBUJI VAŠI RYCHLOU POMOC :
    je v servisní knížce a nebo v návodu k použití JASNĚ předepsáno, že u tohoto motoru ( 2,2TDCI, EURO III ), je POVINNOST SERVISU měnit palivový filtr a v jakém intervalu ?? Začínám mít velké podezření a nemám u sebe tyto servisní knížku ani návod . Díky za nějakou rychlou odpověď.
  • « 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 07.12.06  12:20

    « Re: Re: Re: Re: Re: zeme vyroby

    Takze, chápu to správě? Že stejně tak jako se montují octávie v ČR, tak všechny mondea od jejich počátku až do teďkom, se montují v Belgii?V německu?na jedné lince?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.06  12:05

    « Re: Re: Re: Re: zeme vyroby

    DIMe, ano, Tuareg má jistě v techničáku made in Slovakia. Pokud vím, tak Tier 1, Tier 2 a Tier 3 jsou označení pro americké emisní normy...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.06  11:30

    « Re: Re: Re: zeme vyroby

    Myslíš že ten Touareg má v techničáku Made in Slovakia ? Důležitý je tzv. OEM, a ne Supplier - Tier 1, 2, nebo 3....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.06  11:21

    « Re: Re: zeme vyroby

    DIMe, já mám Mondeo made in Germany, je to v malém techničáku.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 07.12.06  11:20

    « Re. vyroba

    to DIM:
    ano, myslel jsem si, ze ve vinu jako zeme vyroba byla Belgie.
    v bode 2 si myslim, ze muzem mit taky pravdu.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 07.12.06  11:17

    « Re: PD

    to Petr T:
    Tak ekologie je mi teda u motoru celkem jedno-a to hlavne za situace kdy je FAP nebo jak se jmenuje ten filtr pevnych castic u auta za priplatek.
    Chtel bych videt nekoho kdo za takovou vec dobrovolne priplati...tedy nic ve zlem
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.06  11:17

    « Re: zeme vyroby

    Koln je sídlo Fordu v Evropě, Mondea se dělají v Belgii, pokud vím...... Ale o tom to není, Touareg se taky dělá v Bratislavě a pod, jde obecně o organizaci výroby, dodržování předepsaných postupů a norem.....a v tomto je VW a nebo Japonsko mnohem dál než Americký Ford. To je prostě fakt..............
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.06  11:13

    « Re: Re: skoda PD

    Martine,
    VW utíká do common railu ze 3 důvodů:
    1/ značná komplikovanost motoru a jeho namáhání, typicky prvních 5 let je to ok ale potom se všechno rozsype.
    2/ hlučnost (jakkoli s novým piezo PD od Siemense je to lepší)
    3/ špatná řiditelnost systému PD pro účely dočišťování výfukových plynů (tlak v systému PD se mění v průběhu pracovního cyklu, máš jen omezenou možnost vytvářet pilotní předvstřiky paliva pro snížení hluku a už nemáš vůbec možnost vytvářet povstřiky paliva pro regenerace bezúdržbových filtrů pevných částic)...
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 07.12.06  11:10

    « Re: Taxikari

    jo, to souhlas. Hlavne na prachy a smelinu :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.06  11:09

    « Re: Re: skoda PD

    Martine,
    většina problémů na Škodovkás se řeší jak velmi dobře známo čórkou rozuměj krádeží potřebného dílu za hubičku. Tady vzniká značný rozdíl mezi Škodou a Fordem, kdyby nebyly čórky, lidi by držkovali mnohem víc. K těm taxikářům: to je obecný jev, auto které hodně jezdí (především diesel) méně trpí. Prostě diesel je udělaný na velké nájezdy a nemá obecně rád poposkakování. Navíc taxikáři mají vyzkoušený zdroj paliva, na některé věci oni jsou HODNĚ všímaví.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 07.12.06  10:45

    « zeme vyroby

    to Vasik:
    ja mam jako vyrobce v technicaku FORD AG Köln SRN a z vin kodu si to uz nepamatuju..
  • 00 Reagovat !

    foto Vasik1

    Vasik1 07.12.06  10:40

    « Kde se kluci Mondeovští rodí

    Chtěl bych se zeptat,už mě to zajímá dlouho, tak se zeptám, kde se mondea vyrábí?Země, město....díky díky :*)
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 07.12.06  08:58

    « Re: skoda PD

    to Petr T:
    o PD mnoho nevim-pokud vim v octavii je az v O II od konce roku 2004.
    Tady ve firme jich par jezdi, 100 tkm bez problemu, ale to je maly statisticky vzorek.
    Kazdopadne klasicke TDI ve starych octaviich jsou zname az az a slysel jsem od fury lidi vcetne taxikaru nebo od servisu ze ty auta jsou schopny najezdit 300-500 tkm bez problemu, zvlaste ty posledni vychytane rocniky a zvlaste verze 66kw.
    Kdyz se ptas proc si myslim, ze od nich skoda utika, potazmu od klasickeho TDI ze stare octavie uz zrejme utekla-tak duvod je prece jasny. Kultivovanost chodu uz proste neni na urovni vetsiny konkurence jenze bohuzel to je jedina jejich nevyhoda z meho uzivatelskeho pohledu.
    Zase treba spotrebou jsou lepsi, vydrz take lepsi, vykony bych rekl, ze umej stejne a ta kultivovanost holt je znat, ze je horsi.
    No, nic ja nejsem zadnej fanatickej zastance koncernu, s fordem jsem zatim spokojenej, ale z vyhodu dieselu to ma opravdu jen mohutny moment.
    Jinak totiz spotreba je stejna jako 1,8T(to jsem nemel v automatu), pojistka horsi, kultivovanost horsi a naklady a starosti na provoz horsi.
    (vsechno srovnavam s 1,8T)
    Takze ja vydelal jen a jen automat, kterej sem vzdy chtel a jinak jsou to starosti a hlidnai kde ceho navic.
  • « 00 Reagovat !

    foto Moik

    Moik 07.12.06  08:48

    « Re: Nepochopil jsi mne ....

    Taky jsem přemýšlel, proč VW po takových investicích začíná dělat motory s CR...tohle zní logicky...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.06  08:43

    « Nepochopil jsi mne ....

    ... Martine,
    vyšší prodeje škody se dorovnávají importem použitých aut na poměr blízký 1:1. Jasně, není to 1:1 ale když se podíváš na silnice, tak Mondeí je skutečně hodně.
    A tady na netu diskutuje skutečně pár lidí, tak tento ubohý vzorek prosím nepřenášej na celkový stav.
    Ford je na 1. místě v počtu importovaných jetin, jedničkou mezi nimi je Focus a hned za ním Mondeo, měsíčně se doveze asi 1800 Fordů ze zahraničí. Tj. asi 20000 Fordů ročně, což je asi tak 2x tolik, než se ročně prodá v ČR.
    A to ještě Škodovkáři netuší, co je čeká cca po 5 letech, vstřikovače na odpis i s hlavou motoru... Proti tomu jsou problémy Fordu komickou suitou. U systému PD si musíš hlídat kvalitu nafty i kvalitu oleje. Když máš špatný olej (je nastaven kompromisně mezi mazáním turba a motoru) - buď Ti odkráčí turbo anebo Ti odkráčí vstřikovače, potažmo motor...
    Pročpak si myslíš, že VW honem honem utíká do common railu?????
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 06.12.06  22:54

    « Re:

    to Petr T: Hm ono je trochu neco jineho mit problemy s desetinasobkem aut v obehu a mit problemy s desetinou aut v obehu-mysleno v cr...
    jestli jim na desetinasobek prodanejch aut staci 4 servisni mista na CR....
    A posledni statistika prodeju novych aut v cr kterou jsem videl rikala, ze v teto tride je 1.octavie a 2. passat?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.12.06  22:43

    « Re: Re: Re: Mno, Honda v dehtu

    ano mám 2,2dvojku....ten Bosch je tam tuším i český, co jsem zahlédl pod kapotou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.12.06  22:37

    « Re: Re: Mno, Honda v dehtu

    Motor je na trhu krátce, ví se toho málo. Velkou výhodou je montáž JAPONSKÉHO Bosche (je asi 4x kvalitnější než evropský, přeháním...) Uvidíme za dva roky, do Mondea se začal CR montovat na konci r. 2001, tj nyní 5 let.
    Předpokládám že máš 2,2ICDTI...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.12.06  22:34

    « Těžký omyl

    Martine, Mondeí se prodá tak asi 1500 ročně, vesměs TDCi, Octavií asi 8x tolik.
    V importovaných autech Ford jasně vede, srovnává se to do poměru prakticky 1 ku 1.
    Octavie mají TĚŽKÉ PROBLÉMY s jednotkami PD ale lidi o tom radši mlčí. Přece si koupili tu skvělou Oktávii se skvělým systémem PD !!!
    Cena jedné jednotky PD je 22 tisíc Kč. Repas 10 tisíc.
    V současné době je vybudována síť 4 servisů, které mají speciální vybavení ke zkoušení systému PD, ŠKODA měla velký problém protože předtím nebylo jak testovat a prokazovat zavinění.
    Na základě výsledků testů těchto 4 servisů Škoda nyní odmítá záruku, pokud se prokáže špatná nafta či špatný olej...(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!…
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.12.06  22:30

    « Re: Mno, Honda v dehtu

    Tak najeto mám 10tkm.Zatím šlape jak hodinky.Tankuji jen a pouze VPD.....na začátku jsem dal 2 nádrže klasiky od Shellu.Aditivum nedávám....
    Slyšels na tyhle motory od Hondy nějaké výtky či poruchovost??Vím problém je, že ten motor je na trhu teprve třetím rokem.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 06.12.06  21:55

    « Re:

    To Petr T:
    Me by opravdu zajimala statistika, kterou urcite nikdo k dospozici nema.
    A to sice kolik procent z nove prodanych mondei TDCI v cesku ma behem uzivani prvnim majitelem nebo rekneme behem 4 let po prodeji zavadu na vstrikovacim systemu???
    Umis to odhadnout? Tady z fora to na me pusobi dojmem ze tak 50%
    Kdyz vezmu jak mizive malo se tech aut musi prodavat treba proti octaviim a jak nesrovnatelne vice je ze vsech stran slyset o jejich problemech a kolik se tu tech potrefenych seslo tak to teda koncern se svejma obcasnejma problemama s vahou vzduchu, ktera navic stoji par kkc zustava tezce pozadu-mysleno ironicky.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 06.12.06  21:49

    « Pal. filtr

    to Petr T:
    uz jsem nasel uctenku na filtr-je na ni: 1230645 FILTR PAL. DURG
    a na krabici je navic stitek s napisem:
    1X 1230645
    FILTER - FU
    KRAFTSTOFF
    FD/9004-749AA 3S719155 BA
    Jsi z toho moudrej???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.12.06  21:45

    « Re: Re: souhlas

    Dobrý!!! >:D >:D :D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.12.06  21:44

    « Re: Re: Palivovy filtr

    Martine,
    já dávám filtr po 20 tisících a dávám aditivum. (Nemyslím, že bych se svým autem nějak extra zabýval, že bych jako nedělal nic jiného - mám ho špinavého, podřeného). Ano, stojí to něco navíc ale ostatní klady to vyvažují.
    Bohužel ze statistik vyplývá, že poruchovost 2,0TDCi je v ČR 3x vyšší než v záp. Evropě.
    V tomhle je Ford částečně nevinně.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.12.06  21:39

    « Re: souhlas

    Nicméně, to auto se mi jinak furt děsně líbí, navíc se do něj i vejdu (což se mi nepovedlo u Avensisu, u Octavie I jen při sedačce hozený co nejníž, Passat jsem nechtěl a C5 má eanej vnitřek. )
    Navíc tak 10 let budu mít akorát na angličáky, tak holt budu Mondajze oprašovat a naftu asi zkoušet degustovat.
    Jinak díky Ti Petře T. za Tvoje příspěvky, jsi tady taková naše studnice znalostí, až jednou odejdeš z tohohle fora, budu muset prodat Mondeo.
    Takže mazivé naftě zdar a naftokazům u čerpaček věčné zatracení a ať se smaží v pekle zničených vstřikovačů.
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 06.12.06  21:25

    « Re: Palivovy filtr

    To Petr T, Pulse:
    Ne, bylo na nem(primo na jeho tele) napsano jen Delphi nic vic.
    Byl primo v papirove krabicce nezabaleny do nejakeho igelitu nebo pod. a papirova krabice s fordima logama byla uz otevrena, protoze kdyz to ke me prodavac donesl tak se v ni hrabal..
    Dostal jsem k tomu ucet, ktery ted nemuzu najit ale byl dost nic nerikajici, nebyl na nem ani vyrobce, jen nejake part numbery..
    Co se tyce chovani k autu i tankovani tak nejsem tupec, auto setrim jak za studena tak za tepla, tankuji jen v Praze u velkych znackovych pump, pridavam i aditivum, palivovej filtr hodlam menit s olejem po 15tkm.
    Ale jinak Petre, aditivum dela 1kc/l nafty navic, shell VP dela navic 2kc/l proti dokonce znackove nafte jinde, ten palivovej filtr s vymenou dokonce pres 1kc/l nafty (dle vypoctu spotreba 7l/100km=700l/10.000km=cca 1.000l/15.000 km= vzdy 1 novy palivovy filtr, ktery stoji pres 1.000,-kc na 1.000 litru nafty)
    Takze kdyz sectu vsechny tyhle vyjebavky slouzici k tomu aby se nam rozmazlenej fordik nahodou nevyjebal tak to dela navic 4kc/litr nafty a to je na plnou nadrz-resp. na jedno tankovani cca 240,-kc navic!!!
    To ti (nebo vam ostatnim) prijde normalni???
    Jako ja tohle musim pred kolegy a znamymi i pribuznymi tajit-jinak by mi rekli, ze sem paranoidni magor a at s tim autem radsi ani nejezdim a dam ho do nejake temperovane garaze kam se na nej budu chodit jen divat....
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.12.06  21:22

    « Souhlas...

    ... jo moderní doba, člověk si ani ženskou chytit nemůže...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.12.06  21:21

    « Re: palivový filtr

    to PetrT:Ja o nich mam take sve mineni a neboj se, ze si to neohlidam, ale narozdil od Vladi(impalera) jsem ze svym servisem tady v Bru. zatim spokojen.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.12.06  20:41

    « palivový filtr

    Zda byl měněn palivový filtr nevím-auto je v garanci, zatím jsem byl na druhé garanci, najeto 23 tis km v době této 2gar. prohlídky. Doma se podívám zda byl filtr měněný, nicméně předpokládal jsem jako prostý uživatel, že má-li se měnit tak ho u Forda vymění. Bohužel nejsem v oblasti common railů tak erudovaný, abych si všechno ještě hlídal sám po autorizovaném servisu. Domníval jsem se, že postačí tankovat nejdražší naftu na trhu( což jsem poslední rok dělal bezvýjimky).
    A stále si myslím, že garanční prohlídky a záruka jsou tu od toho, abych se mohl spolehnout, že někdo dělá svoji práci a pakliže ji neudělá, garantuje, že zdarma svoji chybu napraví. Pochybuji, že většina majitelů mondea tdci je zběhlá v principech provozu a diagnostiky common railů jako Ty Petře T. a tudíž že jsou schopni prohlédnout všechny záludnosti tohoto systému.
    Jasně, že když budu jako ostříž hlídat intervaly výměn filtru, cmrndat aditiva, nechat si kontrolovat pravidelně vstřikovače apod, pak nebudou problémy, ale o tom to není!
    To už si pak můžu všechno dělat na autě sám a na svoji vlastní práci, kterou chci odvádět dobře, mi prostě nezbude čas. To se pak můžem dostat do doby kamenný, kdy si pračlověk udělal sám boudu, udržoval ohýnek, chytil ženskou, zabil veverku a nasbíral bobule-všechno samotinkej. V dnešní době to tak ale nejde-vývoj dospěl do stadia superspecializace, kdy neexistuje dobrý učitel, malíř, lékař, truhlář a zedník zároveň. Člověk může mít dobrý obecný!! přehled a pak ale svoji specializaci, kterou zvládá špičkově. A já jen chci po někom kdo dělá a prodává auta, aby to dělal dobře a neházel odpovědnost na koncové uživatele. Myslím, že většina lidí na tomhle foru nevrazila majlant do auta s moderním dieselem, aby pak totálně zblblá do něj tankovala močůvku v JZD, jak se nám to potom snaží Ford namluvit, když nechce opravovat svůj příliš choulostivý vstřikovací systém.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.12.06  20:37

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kvalita paliva

    Peťane, na 99% máš v autě 60 tisícový filtr DELPHI, tak to nepřetáhni!!! A ohlídej si, aby to byl stejný filtr (o Belgičanech si myslím svoje...).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.12.06  20:31

    « Re: Re: Palivovej filtr

    Martine, klíííííííd,
    jestli je na filtru nápis Delphi HDF924, jsi v pohodě. Moje doporučení zní: na nikoho nespoléhej, spoléhej pouze na sebe.
    S tím filtrem je to stejné, jako s rozvodovám řemenem (např.). Pokud je životnost řemenu 80 tisíc, taky si to po záruce musíš ohlídat sám!!!
    Lituji, že jsem Tě rozlítil...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.12.06  20:27

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kvalita paliva

    Motocrat je značka Fordu, Ford nepoužívá jiné než filtry originál Delphi. Alespoň se domnívám. Jde o to, zda ty filtry skutečně měnili a v předepsaných intervalech, máš faktury, platil jsi to, tak by jsi to měl být schopen vyzjistit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.12.06  19:20

    « Bez nadpisu

    DIM, martin.z, trozku prehanite ne ? kde to tankujete ? proc nepridavate treba nejake to aditivum?
    kdyz jsi nekdo koupi TDCi tak asi nemuze jezdit holt tankovat za barak k JZD jako s traktorem od VW kor tet v zimne.
    Ne vazne to je to takovy problem?
    SHELL zasedne neberu !!!!!!! mozna tam bude ten problem ! , jedine drive Aral tet OMV, nouzove Benzina vsudel ale kde jsou casto frekventovane , kde je mensi provoz nebrat a zadny problem nikdy >:D
    Pravidelne kontroly v servise. A nedrsnit studeny motor!
    DIM Zaslal: 06. 12. 2006 17:22 dobry joke
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.12.06  18:38

    « esicko

    Chlapi, priznejte se , s kym jsem to minuly tyden zavodil na prijezdu do Plzne od Nepomuka v tom esicku? 8)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.12.06  17:22

    « Re: Re: Palivovej filtr

    Jo.............to by měli, jenže jsou pravděpodobně neprůstřelní, protože rozbory vždycky něco najdou a co jeden ubohý zákazník. Napadlo mě , že to auto vrátím leasingovce, protože je vlastně jejich a protože nefunguje, tak já nemohu jezdit a tudíž podmínky smlouvy nemohu dál plnit.nezkoušel to někdo ?
  • 00 Reagovat !

    foto martin-z

    martin.z 06.12.06  16:46

    « Re: Palivovej filtr

    To Petr T:
    Ja uz zacinam bejt zelenej vzteky! a sotva se ovladam abych nebyl sprostej.
    Kupoval jsem filtr u oficialniho dealera fordu, konkretne v baraku mazdy na sporilove v Praze.
    A ted z poslednich par prispevku chapu spravne, ze bych mel mit pochyby jeslti je to vubec original, kdyz jsem ho nekoupil primo v Delphi (na filtru je napis delphi, ale to nemusi nic znamenat a byl v pairove krabici s lofama ford) a jeste jestli je to verze se spravnou filtracni hustotou??!!!
    Co to je do haje za bordel, snad ve fordu vedej co patri do konkretniho auta, ne?
    Dyt ta * s odpustenim stala stejne penez jak pulka cely prohlidky i s vymenou oleje na byvalem passatu(byt v neznackove dilne) a jeste kdyz se pak neco vys...e tak te stejne poslou nekam s tim ze si tankoval blbou naftu!!!
    Snad ve fordu vedej jak casto se ma filtr menit, ne? Snad by se i vyrobce mel trochu prizpusobovat podminkam na lokalnim trhu, vcetne kvality nafty, ne?!
    Zlata 1,8 turbo teda!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.12.06  16:46

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kvalita paliva

    Musel bych jít po papírech, co mi při těcj kontrolách měnili a za co. Údajně je to filtr s označením Motorcraft ( ? ). Ať je to jak chce, jsem zase opět definitivně v p.... :-(((( Víc už se mi tady ani psát nechce.....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.12.06  16:39

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kvalita paliva

    Mam vymenu planovanou dle Ford Etis v 60000km na kterou jdu v pulce ledna.Podivam se co mi tam hosi v bruselskem servise daji.Nemenil jsem driv, protoze jsem nemel problem a nafta co protekla tim filtrem je 90% ze SRN dalnic, 5% Brusel Shell a 5% cerpacky v CR, tak snad sem nic neprosvich.Ridim se jen pokyny manualu, ale samozrejme bydlet v CR a tankovat tam, tak bych to take prehodnotil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.12.06  16:20

    « Re: Re: Re: Re: Re: Kvalita paliva

    Jo, to by mohl být správný filtr od Forda, otázka je, jak často se mění??? Další otázka je, dávají Ti 2 mikronový (HDF924) nebo 5 mikronový (HDF904) filtr???
    Já bych ho tam 50 tisíc km nenechal, máš fakturu, budeš to asi vědět.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.12.06  15:26

    « Re: Re: Re: Re: Kvalita paliva

    Petře,fakt dobrej výklad asi se na ten filtr taky podívám. Co mi tam Ti hoši v servisu ládujou. Utěšuju se že to je origo. 8-s Na všech fakturách mi píšou EFG TDC/TDI FO/M001/CON 90/11 zákl.cena 952 Kč bez DPH.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.12.06  15:14

    « Re: Re: Re: Re: Výměna filtru paliva

    DIMe, ne všechno se vyměňuje po 20 tisících !!!!!
    Přečti si pořádně provozní manuál od Tvého Mondea, vsadím se, že tam najdeš konkrétní údaj pro výměnu palivového filtru.
    Já osobně si vždy po 18-20 tisících vyžádám výměnu paliváče současně s výměnou oleje...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.12.06  15:12

    « Re: Re: Re: Kvalita paliva

    To platí i pro Tebe, Peťane, v 1,6TDCi máš Bosch CR a originálem je filtr Delphi s patentovanou vnitřní recirkulací paliva, která zabraňuje ucpání filtru parafinem při nízkých teplotách ...
    (tento materiál dnes začali faxem a e-mailem rozesílat z centrály Delphi velkoobchodníkům a servisům, ignoruj jisté PR v článku a soustřeď se na technické podrobnosti)
    ... V důsledku velmi vysokých teplot a tlaků panujících v systémech Common Rail (1 400 bar a více), je používání správné filtrace kritickou záležitostí. Rozdíl ve výkonu při použití originálního náhradního filtru a některého jiného nestandardního filtru může být značně veliký. Jakékoliv nečistoty, vzduch, voda nebo dokonce I menší množství parafínu může způsobit katastrofické poškození vstřikovačů systému Common Rail, válců a motoru.
    Originální filtry společnosti Delphi určené pro systém Common Rail, jako je například filtr HDF924, jsou podrobovány přísným jakostním testům vzájemně dojednaným s výrobci vozidla, a to za účelem zajištění adekvátní ochrany palivového vstřikovacího zařízení.
    V posledních měsících pracovníci společnosti Delphi zjistili, že se na trhu objevilo značné množství nevyhovujících filtrů typu HDF924, jejichž kvalita zdaleka neodpovídá kvalitě originálního filtru. V některých případech jsou tyto nekvalitní filtry pouhým pohledem obtížně rozpoznatelné, což je velice nebezpečné, a proto zkušení mechanici jsou v tomto směru velmi ostražití a nakupují HDF924 jen v autorizovaných servisech a prodejnách společnosti Delphi .
    Originální filtr společnosti Delphi HDF924 (Mondeo) namontovaný na motoru, testování neznačkových ekvivelentů a jiných náhrad:
    U celé řady těchto alternativních filtrů, které se objevily na trhu, provedla společnosti Delphi specifické zkoušky, a to za účelem zjištění jejich účinnosti. Přitom použila následující kritéria:
    Účinnost:
    Jedná se o parametr určující velikost a množství částeček procházejících filtrem.
    Odlučování vody
    Recirkulace:
    Originální filtr společnosti Delphi je vybaven patentovaným regulačním recirkulačním zařízením. Toto zařízení se vyžaduje za účelem zabránění parafinování paliva v chladných klimatických podmínkách, což umožňuje snazší spouštění motoru.
    Výsledky zkoušek :
    Ve všech případech výsledky zkoušek prokázaly, že tyto náhradní filtry nepracují a zcela určitě nevyhovují originálním technickým podmínkám.
    Tyto alternativní filtry propouštěly daleko více částic než originální filtry společnosti Delphi, a to konkrétně:
    • Filtr společnosti Delphi byl 26 x lepší v zabránění průniku částeček o velikosti 4 mikrometrů a 102 x lepší v zabránění průniku částeček o velikosti 6 mikrometrů než ten nejlepší z alternativních nekvalitních filtrů!

    • Média (materiály) použitá v některých alternativních filtrech nebyla média určená pro filtry systému Common Rail.
    • Nejhorší z testovaných výrobků vykázaly odloučení vody v hodnotě 0%.
    • Žádný z testovaných výrobků neměl funkční recirkulační systém (patentovaný spol. Delphi).
    Záruka:
    Používáním nekvalitních alternativních filtrů, které lze v současné době obdržet na trhu, se ruší jak záruka poskytovaná společností Delphi, tak I záruka poskytovaná výrobcem.
    Společnost Delphi neuzná žádné reklamační záruční plnění v případě závady vzniklé v důsledku použití palivového filtru, který nevyhovuje originálním technickým podmínkám a který byl namontován na vysokotlakém vstřikovacím systému paliva vznětového motoru Common Rail společnosti Delphi.
    Prosíme, abyste si ve spojitosti s tímto dokumentem znovu přečetli informaci o záruce zveřejněné v dokumentu DW051(EN).
    Další podrobnosti o zcela vyčerpávající výrobkové řadě originálních filtrů pro systémy Common Rail, které lze obdržet od společnosti Delphi, naleznete v posledním katalogu filtračních prvků DDCX100A.
    Poznámka:
    Testem bohužel neprošly ani napodobeniny filtrů DELPHI HDF924 takových značek, jako jsou BOSCH, PURFLUX, CROSLAND a AL FILTER.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…