FORD MONDEO 2,2 TDCi .
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
superkutil 23.03.11 13:08
« Re: Zatékání do interiéru
DIM: Jo, to ho trika jsme si taky všiml. >:D Potřebuju cokoliv, co má 4x4. Včera jsem se stavil u Hyundai, nabízeli mi Santa Fe. Pěkné, 5 let záruka, ale hodně těžké, hlučné a žrout. Takže buď něco na způsob Volvo xc70 nebo Forester (mám nabídku na předváděčku za 450tis) nebo se na všechno vykašlu a nechám Mondeo. Až na těch pár dnů v roce projede všude. Pořád jsem nevyřešil, jak dostat nové auto do daní ;-\ -
oleowr1 23.03.11 09:24
« Re: Zatékání do interiéru
skoro stejně mi zatéká na pravé straně u spolujezdce, není to pravidelné, hodně záleží na tom jak auto stojí, směru deště a asi i teplotě na jakou je kastle nahřátá. Všechna gumová těsnění a hadice se snažím alespoň 1x ročně ošetřit nějakým glycerínovým nebo silikónovým prostředkem, očistit od prachu, zdá se že se to pak na chvíli zlepší, protože guma je trochu měkčí. -
superkutil 22.03.11 16:33
« Re: Zatékání do interiéru
Spíš chci tu gumu natřít barvou a sledovat její obtisk na dveřích. Mám pocit že někde nedoléhá, ale nevím jak to otestovat. Akorát vidím, že na přední části dveří (viz předchozí obrázek) je vně voda a od poloviny dolů také uvnitř gumy a pak je voda v drážce gumy dole [odkaz] [odkaz] [odkaz] všimni si jak je guma mokrá. Je možné že to protéká dovnitř někde těsně pod zrcátkem [odkaz] [odkaz] ona i ta vnější lišta se tak divně ohýbá [odkaz] . Stejný problém jsme měl u Mondea z roku 1999, kde ta horní lišta taky nebyla po celé délce stejně široká a do auta také zatékalo. -
DIM 22.03.11 10:59
« Re: Zatékání do interiéru
Řekl bych, že to tím spíše není, tam už by se za to těsnění voda dostat neměla ....chybu bych hledal jinde.....Zkus nějakou barevnou vodu a pak to vystopovat.....mně tam teklo více, když stálo auto trochu nakloněné, když strana řidiče byla výše......... -
superkutil 21.03.11 20:11
« Re: Zatékání do interiéru
Prostě ta těsnící guma nedosedá v plné své šířce, ale jen asi z jedné čtvrtiny. Podívej na červenou linku, to je okraj dosedání těsnící gumy [odkaz] a mám pocit, že místy nedosedá vůbec. Prostě ty dveře jsou vůči karosérii posunuté dozadu. -
superkutil 20.03.11 16:48
« Re: Zatékání do interiéru
Tak už jsem to našel. I když je těsnění dveří kolem 1,5cm, tak jsou dveře posunuté proti karosérii a tak těsnění na dveře dosedá i v šířce menší jak 0,5cm. Dokonce mám pocit, že v jednom místě dosedá ještě míň. Jenže co s tím? Dveře neposunu a abych dveře obrousil, kitem dodělal větší plochu dosednutí a znovu přelakoval, to se mi fakt nechce. Nejvíc mě štve, že jsem měl stejný problém jak s předchozím Mondeem, tak se současným. Ono v plno konstrukčních místech Ford převzal chyby z Mondea do roku 1999 do Mondea od roku 2000. -
DIM 18.03.11 12:06
« Re: Zatékání do interiéru
To znám, Kutile, bohužel......Taky jsem nic zásadního neobjevil. Proteklo to někde kolem dveří a sloupku karoserie na úrovni venkovního zrcátka. .....zkus tam udělat z tekutého silikonu nějakou nudli, dveře něčím namaž .... a přibouchni :-)
Jak jsem rád, že už tohle nemusím řešit....tedy alespoň zatím ..:-) -
cja 16.03.11 13:36
« Re: PRODEJ MONDEA
Tak jak někteří chtěli a předpokládali - auto prodáno, nakonec z 490t bez DPH bylo 490t s DPH, ale spěchal jsem na to a dle prodejce by se dalo dostat o 50t více, kdybych nespěchal na peníze. Takže žádných 390t vč. DPH jak někteří prorokovali. Tak se pánové na foru mějte a ať vám ty Mondea fungují.
DIM: ...a ty jsi s tou Achilovkou lyžoval???, pokud ano tak smekám a odhazuji svoje lyže v dál ... >:D -
superkutil 01.03.11 22:08
« Re: Klepání přední nápravy
Jo, ta wapka, to je dobrý nápad. :-) Snažil jsem se zalepit všechny díry mezi motorem a prostorem pro nasávání vzduchu do ventilace. Ale nepomohlo to. Taky jsem se snažil zjistit, zda se to tak chová bez nebo s uzavřeným vnitřním okruhem. Nic jsem nenašel. Jinak je Fiesta bezva, ale tohle je velký handicap. -
superkutil 01.03.11 18:24
« Re: Klepání přední nápravy
No někdy ano, když potřebuju odněkud vycouvat, tak i dost dlouho. Ale to se mi náprava neklepe. Ale Fiestu mi zezadu zrušil maník od Family Frost. Ještě ho pak naháněli policajti protože ujel. Byl ožralej a neměl řidičák. Přesto ho zaměstnali. -
superkutil 01.03.11 13:37
« Klepání přední nápravy
Ahojky, tak přichází jaro a s ním divné klepání přední nápravy. Je to jednak když se rozjíždím a přidám, tak to klepe do volantu a taky když začnu točit volantem. Když jedu rovně a bez přidávání plynu, ta je to dobré. Netušíte zda jsou to jen nevyvážená kola?
A ještě mě trápí jedna věc. Mám Fiestu a najednou začal být při popojíždění ve městě cítit smrad z výfuku v kombinaci s nespáleným benzínem. Prošel jsem odvětrávání nádrže, hadičky na spodku, nádobku s aktivním uhlím, ale vypadá to dobře. Koupil jsem nový uzávěr nádrže. Netuším zda to jde zepředu jako z motoru nebo zezadu z výfuku. Skoro mám podezření na ventilaci, ale nic jsem nenašel. Pokud auto jede, tak nic cítit není. Většinou je to při zastavení. Už jsem to měl v servisu, ale nic nenašli. Kudy by se to mohlo do auta dostávat? Mám podezření, že je to od opravy dveří kufru u Charouze. Ony ty nové dveře taky pěkně reznou, takže to Charouz udělal dost mizerně. Když vezmu, kolik jim za to pojišťovna zaplatila. 8-s -
WinDiesel 25.02.11 18:11
« Re: Tažné zařízení - koule
1,6 (DV6), 2,0 (DW10) a 2,2 (DW12) jsou osobní motory ze spolupráce PSA-FORD. Francouzové vedli vývoj, každý si motory vyrábí sám.
2,2 a 2,4 (Puma) jsou užitkové motory pro Transit, Boxer, Jumper.
Dokonalá spolupráce.
1,8 (Lynx) se stále používá ale jen jako užitková aplikace v Transitech Connectech. -
pk1400 25.02.11 17:35
« Re: Tažné zařízení - koule
DIM-508SW: jojo žabožrouti řikáš? Myslíš ty žabožrouty od kterých ma Ford naftové motory? ;-) Nejsem si jistý, ale fordí celolitinou 1,8 (řada Kent) v posledních Mondeech už nenajdeš, takže zbývá 2,0 (moje) a 2,2 máš např. ty a "ke" - vše od PSA. Nevidím na nich nic špatného, dokonce si dovolím tvrdit, že mají svůj lví podíl na zvýšení spolehlivosti posledních FoMo. A já osobně 508 :yes: :yes: -
"-- skrytý --" 23.02.11 22:31
« Re: Tažné zařízení - koule
Čoveče to přihlášení stálo 50 korun. S časem to byl větší problém - jak čovek nebyl na ouřadě před 6:00 ráno (otvíračka v 7:15), tak byl bez šance, ten den už se na něj nedostalo :-) Já tam byl jeden den pro formuláře a druhej den v 5:45 už jsem stepoval (jako 4. v pořadí) před branami úřadu.
Odnímatelná tažná zařízení se dělí na dvě kategorie. Ta levnější - tu můžeš sundat pouze za použití nástrojů. Dražší - lze montovat i sundavat bez použití nástrojů (mám, prostě otočíš páčkou a hotovo). Ta levnější varianta je spíš tak na dlouhodobější intervaly, např. dva měsíce furt jezdíš s vlekem a na zbytek roku to sundáš, páč to nepotřebuješ. Sundavání a nandavání je docela oser a mělo by se to kontrolovat před každou jízdou s přípojem. Pokud jde o výdrž - když to nebudeš přetěžovat, tak neni problém ani z dlouhodobého hlediska. Ale chce to častější kontrolu.
U typů, co můžeš sundat bez použití nástrojů platí, že pokud to nepoužíváš, tak to ze zákona MUSÍŠ sundat, jinak jsi pokutovatelný a v případě, že ti někdo najede na hýždě s nesundanou hlavicí, máš automaticky spoluvinu. Oproti těm šroubovacím mají výhodu, že je to cvak-cvak a máš to vždycky správně zajištěné, neřešíš nějaký moment dotažení a podobné věci. A je to nasazené/sundané během 10 vteřin. Narozdíl od těch levnějších jsou zas náchylnější na poškození, používání a údržba jsou ale jednodušší. I tady však platí - nepřetěžuj a problémy nebudou.
U obou typů je vhodné občas nechat prověřit ukotvení ke karoserii. -
superkutil 23.02.11 16:33
« Re: Tažné zařízení - koule
To mazání vím, dřív se na kouli kvůli ochraně vozil tenisák. Dneska vidím hodně aut s orezlou koulí. Když mluvíš o tom dotahování, tak mě překvapilo, že to co mi nabízejí umožňuje povolením 2 šroubů kouli odmontovat. Ale nevím kolik to vydrží a asi by se měly šrouby pak utáhnout předepsaným momentem. :-)
Nepamatuješ si, jak je to po namontování koule s přihlášením na DI? Stojí to něco? -
"-- skrytý --" 23.02.11 09:48
« Re: Tažné zařízení - koule
@ Kutil: Musíš věřit ;-)
Koule by zlobit neměla. Akorát jí musíš namazat vazelínou (spousta lidí to nedělá), teda pokud nebudeš náhodou mít vlek s teflonovým sedlem (to se mazat nesmí) a občas to nechat zkontrolovat, jestli je všechno korektně utažené (to pokud vím taky nechávám dělat jenom já a nikdo jinej)... Po prvních 500 km s vlekem by měla následovat kompletní revize a dotažení TZ. -
superkutil 22.02.11 18:46
« Re: Tažné zařízení - koule
ke: Příští auto musí být 4x4, mokrou louku nevyjedu, tak dokud budu mít 4x2, tak tam budu jezdit jen když bude sucho nebo mě někdo vytáhne. :-)
Devil666: Taky mám strach, že koule bude zlobit, ale je nutností. Protože ale teď kouli potřebuju, tak vezmu kouli napevno a uvidíme. A pokud jde o nové auto, tak je v plánu, ale nemám dořešené financování a tak to tak rychle nepůjde. Snad Mondeo ještě chvíli vydrží.
A opět se mi potvrdilo, že snad všichni dělají nesolidně. Nechal jsem udělat střechu na chalupě z plechu, na řemeslníky jsem měl dobré reference a zvorali co mohli. Střecha je pomačkaná, plechy jsou moc tenké, je to odfláklé. Díky tomu střecha nevydržela ani první zimu. ;-\ Tak jak mám věřit v solidnost a pečlivost lidí? -
Devil666 21.02.11 19:17
« Re: Tažné zařízení - koule
Kutile já jsem taky přesvědčen, že ty budeš mít s tím tažným zařízením pokud si ho koupíš určitě strašné problémy. Nekvalitní materiál, odfláknutá práce montážní firmy a hlavně absolutně špatně vymyšlený a nepraktický mechanismus tažného zařízení.... Jediná možnost je aby sis ho vyrobil a namontoval sám. Jen trochu nechápu, že chceš tažné zařízení, když přece kupuješ v nejbližší době nové auto. :-O -
"-- skrytý --" 21.02.11 18:54
« Re: Tažné zařízení - koule
Kutile, tobe se to urcite ochodi, tobe jo. Takze budes tahat lod za fordkou, takze jsi nakonec tu vlhkou louku dokazal vyject........ Znam dva IT, ani jeden nevi, co vlastne chce, kudy dal, jestli je, nebo neni z mesice, kolik stoji rohlik..... Na 1. pohled ale vypadaji normalne.........
Nabizim Ti FoMo 2,2 Hdi titanium S combi cerna 10/2008, akorat zajete - skoro 200 tis km, vse krome spotrebaku stale puvodni, bezproblemove - servis zna pouze diky servisnim intervalum, jako nove, 8 kol, nejakych 400-500 czk, Zbyde Ti treba i na kouli, zcela nove retezy najdes v kufru, kdy je vhodne vypinat ESP v navodu pro uzivatele, xenony to nema, takze pro tebe idealni......... ;-) Ted se Ti to ale teoreticky zacne sypat........:-(
Mel jsem na vikend 508 SW 2,2 Hdi biturbo. Jina liga panove. Vypada to, ze kousnu i ten automat - docela prekvapil. Zda to bude vyhledove v manualu nikdo nevi. Ma nekdo jine/vice info? -
-
superkutil 18.02.11 12:05
« Re: Tažné zařízení - koule
To znamená, že jak koule, tak zásuvka je někde pod krytem nárazníku? Kolik vystupuje koule z auta dozadu? Nemáš fotku jak to vypadá na autě? Zase se mi nechce dát za montáž nějakých 13tis.Kč. A co životnost toho odnímatelného mechanizmu? Neochodí se to? -
cja 18.02.11 06:46
« Re: PRODEJ MONDEA
Devil 666: Přesná ceníkovka byla 1 271 000,- + oddělávatelné tažné, 5 letá záruka, folie na skla, zimní hliníky 17" - já velká sleva - ono to auto má fakt vše na co lze pomyslet, navíc jak jsem psal - je tam sezení Individual a jenom to stálo asi 110t. To co píšeš je pravda - počkám a jak píši - mohu si i nechat a nadělit někomu blízkému. -
superkutil 17.02.11 16:23
« Tažné zařízení - koule
Máte někdo na Mondeu kouli? Potřebuju jí namontovat, ale mám problém s výškou nad zemí. V jednom místě kde pravidelně jezdím je nájezd z vedlejší na hlavní a už teď tam škrtám krytem zadního nárazníku o zem. Bojím se, že po instalaci koule [odkaz] utrhnu na daném místě zásuvku. Nedělá se nějaké koule, která by byla víš i za cenu řezání krytu nárazníku?












