FORD MONDEO 2,2 TDCi .

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto Devil666

    Devil666 02.06.11  13:04

    « Kutil vybírá auto....

    To se dá komentovat snad jen takhle: >:D >:D >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Devil666

    Devil666 02.06.11  13:02

    « Kutil - řidičský fajnšmekr....

    Tak jsem si myslel, že od Kutila mě už nic nemůže překvapit. Ovšem to, že se mu zdá, že dodávka Citroen sedí líp než Mondeo :-O >:D mě opravdu dostalo.....
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 02.06.11  11:31

    « Re: EGR

    Tak si kup kousek překližky a zacpi ten EGR otvor......asi budeš produkovat o 21,738 mg více spalin, ale kravský lejna to ještě asi milionkrát přerazí :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 02.06.11  11:06

    « Re: EGR

    Tak jsem koukal na distributory Auto Kelly a Štangl a mají jen EGR Pierburg podtlakový a ten nemá elektrické ovládání a cena s daní je 7320Kč. Benex ho nemá, Intercars má také jen podtlakový za 5200 - 7000Kč. Takže to není dobrý typ.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 01.06.11  17:52

    « Re: EGR

    EGR montované na motorech Ford-PSA stojí také 5 000 originál ale nesmí se kupovat u Fordu. Nicméně zrovna Ford má mezi značkami ceny nižší.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 01.06.11  17:50

    « Re: EGR

    Nevím proč hledáš levný díl u značky, tak to nefunguje.
    Stačí zjistit výrobce a poptat se u distributora - např u 2,0HDI 2004 a výše je výrobcem Delphi, u Forda 8 000, u Delphi 5 000. Není třeba bláznit a shánět díl v cizině. Distribuci těchto dílů značky Delphi zajišťuje v ČR hned několik značek, např. Auto Štangl, Auto Kelly, Intercars, Autobenex.........
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.06.11  16:18

    « Re: EGR

    U škodovky zaplatíš za EGR 5000Kč. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.06.11  16:12

    « Re: EGR

    Nejde o pilku, která vzniká na na špalcích pokud má pneu mnoho příčných drážek. Ta pilka vzniká tím, že je zadní pneu vlečená. Já mám na mysli pruh tak 2-3 cm od vnějšího kraje pneu, který se sjíždí. Většinou mají pneu geometrii tak, že je pneumatika nakloněna ke středu vozu a tak by se měla spíš sjíždět na vnitřní straně.

    Jinak na pilku funguje prohodit levou a pravou pneu (pokud není směrově orientovaná) a nebo alespoň přední a zadní. Přední tím, že zabírá pilku po čase dorovná. měl jsem to na předchozích P6000, které podle technika Pirelli nejsou vhodné pro Mondeo. Nu což, byly tam z výroby.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 01.06.11  14:11

    « Re: EGR

    Octávky to mají taky, Kutile, kolega taky vyhodil zadní gumy protože hučely jako B52 ....
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 01.06.11  14:04

    « Re: EGR

    Správně ! U Škodovky zaplatíš 12,5 Tisíce hned a nemusíš nic hledat v UK :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.06.11  14:03

    « Re: EGR

    Janerad: Ale s těmi díly se všichni chovají podobně. V automobilovém průmyslu a ve službách prodejců a servisů je v ČR hodně co zlepšovat. Zatím jedou na nesmyslně vysokých maržích.

    Taky už nechci Ford, ale co se tak dívám, tak je to všude stejné a i managment kolem aut se točí pořád stejný a různé móresy si tahají od jedné značky k druhé. V ČR třeba úplně chybí obchod s repasovanými díly. Ford se sice tváří, že něco takového má, ale i repasované prodává za cenu nových. Takže v podstatě vezme starý díl od zákazníka, zrepasuje a prodá jako nový.

    A ještě k těm pneu. Na zadních pneu se mi sjíždí plošky na vnější straně pneumatik. Koukal jsem i na jiné Fordy a mají to taky. Ale třeba Oktávky to nemají.
  • 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 01.06.11  13:53

    « EGR

    za výměnu EGR ve Fordu jsem zaplatil 9,5 tis. Kč, kámoš si ho nechal poslat z UK v krabici od Jaguara a vyšlo ho to na 3,5 tis. Kč. (teda musel si ho sám vyměnit, povolit 4 šroubky a jednu objímku :-)
    To je hlavní důvod, proč nové auto nebude FORD...
  • « 00 Reagovat !

    foto Janerad

    Janerad 01.06.11  13:48

    « Plavání

    Jsem vyměnil tlumiče vpředu a vzadu, hlavně vůli na pravém čepu 3mm (zničil jsem 2 zimní a 2 letní gumy, prošlo to přes 2 servisní prohlídky (Rašino Brno a Janiš Olomouc), kdy jsem je doslovně upozorňoval na "plavavý projev) a vyžadoval kontrolu podvozku - verdikt - "je to OK" - až ve FOPO v Počátkách na třetí servisce (ano, 60.000 km!) se zhrozili a nechtěli mě pustit kvůli té vůli na čepu. Od té doby je stabilita OK, tyčky stabilizátoru vyměním asi taky, ale domnívám se, že problémem je unavený stabilizátor jako takový - už jste ho někdo zkoušel měnit???
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.06.11  13:28

    « Re: Re: Šílenec na R10

    No podle prodejce zvládá náročný terén, podle prospektu nezvládá. Tak si vyber. Prý je zespodu nějaký kryt, ale aby to nebyl nějaký bakelit. To chce pořádnou desku, aby se neprohnula. Jak obcházím ty autosalony, tak zjišťuju, že dokumentace je absolutně nedostatečná, odfláknutá, jeden prodejce má u jednoho modelu uvedené rozměry, u jiného modelu už je nemá. Přitom stačí auto přeměřit a nebo o rozměry požádat výrobce. U některých prodejců je situace horší jak před 10ti lety. Na to, že prodávají třeba jen 3 modely je jejich práce mizerná a modely nemají pořádnou dokumentaci. Když vezmu, že třeba prodejce v jiném oboru, který má modelů desítky, má dokumentaci kvalitnější a přitom cena výrobků je výrazně nižší, tak je chování prodejců aut ostuda. 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 01.06.11  12:31

    « Re: Re: Šílenec na R10

    To je 100% ten tvůj terén............ >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.06.11  12:11

    « Re: Re: Šílenec na R10

    Na kaštany kašlu ty nasypu dozadu, ale trochu mě zaráží, že pohon: Systém elektromagneticky
    ovládané spojky 4WD není určen pro jízdy v náročném terénu. ;-\ Tak ještě zjistit, co je náročný terén?
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 01.06.11  11:36

    « Re: Re: Šílenec na R10

    ASX bych nebral......protože do schránky před řidičem se údajně nevejde více než 57,5 kaštanů a k tomu sotva dvě hrsti (mokrého sněhu ). Ale zkus se na to zeptat .
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 01.06.11  10:32

    « Re: Re: Šílenec na R10

    WinDiesel: Máš pravdu, dávám prodejcům zabrat. U Mitsubishi jsem honil prodejce s metrem po autosalonu a ten pořád jen říkal: To jsem netušil, to mě nenapadlo, to není ale moc dobré, proč to proboha tak udělali, to je ale nějaké komplikované, to mě nenapadlo zjišťovat, k čemu to potřebujete, vy s tím budete jezdit v terénu (to bylo u ASX a Outlander) atd. Nakonec jsem ho dostal otázkou, jak rychle jede auto na jedničku na volnoběh. >:D Chtěl jsem od něj totiž odpověď, zda jednička bez redukce dokáže jet s autem pomalu a zda se nebude dusit. U té jejich 1.8DI-D je totiž díra pod 2000ot, motor vůbec netáhne ale jakmile zabere turbo, tak vyrazí. Jako to měl Ford u prvních Focusů 1.8TDCI 85kW. Třeba 1.8TDCI 92kW už tento problém nemá. Ale prý mi ASX půjčí na víkend, tak uvidíme.
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 01.06.11  08:59

    « Re: Re: Šílenec na R10

    První člověk, který potká Marťany, bude Kutil.
    Jako vzorek popuace - není zrovna typický - možná s ním nebude komunikace jednoduchá. Hlavně ho nebrat na projížďku létajícím talířem, hrozí selhání systémů. Kutil prostě přitahuje problémy.
    Nicméně, jesli budou vyspěli technicky - a to budou - pěkně si s ním popovídají o IT.
    >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 31.05.11  12:11

    « Re: Re: Šílenec na R10

    Je pravda, že Mondeo z roku 1999 mi připadalo, že ve cca 100tis.km plave a pomohla oprava přední nápravy. Když jsem pak přešel na Mondeo 2006, tak jsem měl obrovské problémy ho udržet na silnici a třeba se trefit na mostek. Časem jsem si zvykl na stále dorovnávání a bylo to dobré. Ale teď zase začíná plavat a když to srovnám s něčím jiným, tak je to bída. Celkově mi Mondeo 2006 připadalo méně stabilní než Mondeo 1999. Třeba když byl kufr naložený po střechu. Včera jsem jel s dodávkou Citroenem a ta seděla mnohem líp a hlavně nešel volant tak ztuha.

    No do budoucna už Mondeo nebude, tak doufám, že nové auto bude sedět líp a ten volant nepůjde tak ztuha. Ale ty elektrické posilovače jsou většinou příjemnější. Zatím testuju Ford Kuga, Subaru Forester, Volvo XC70 a Mitsubishi ASX nebo Outlander. Kuga je hodně malá a žravá, Forester je hodně dobrý, ale s poruchovostí je to horší a to ASX a Outlander, to jsou prapodivné stroje. ASX vypadá celkem dobře, ale hodně málo místa vzadu a mizerný kufr. Outlander je na stejném podvozku jako ASX a byť je delší, tak při sklopených sedadlech má kratší kufr. Plno věcí je nedotažených. Volvo je pěkné, ale hodně drahé na provoz. Asi nakonec zvítězí Forester, jen sehnat nějaký za dobrou cenu. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 31.05.11  11:31

    « Re: Re: Šílenec na R10

    Tak promiň, na tom záznamu jsem tě fakt nepoznal :-)

    Je pravdou, že minulé Mondeo mi taky připadalo strašně plavací, hlavně když byly třeba i malinko vyjeté koleje v asfaltu, jakoby ´díky většímu rozchodu kol nevědělo, jestli se usadit do levé nebo pravé rýhy.

    Nové Mondeo nic takového nedělá.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 30.05.11  23:38

    « Re: Re: Šílenec na R10

    DIM: No vypadá to, že zrání má i vedlejší syndromy. A nebo už přezrálo a poněkud nám zahnívá.

    Pokud jde o toho šílence, najdeš mé Mondeo na tomto záznamu a nejedu v protisměru
    [odkaz]

    oleowr1: Mám problémy s tím, že mi auto teď začíná plavat. Pořád musím dotahovat směr. A na volantu je vůle (rozsah, kdy auto nereaguje na volant). Ale není to jako vůle, když je vyžvejkaný hřeben. Je to podobný tomu, když u Escorta odešel posilovač řízení.
  • « 00 Reagovat !

    foto oleowr1

    oleowr1 30.05.11  15:27

    « Re: Šílenec na R10

    kutil: včera jsem vepředu měnil tyčky stabilizátoru, protože to bouchalo a při nájezdu do levotočivé zatáčky to nádherně luplo do volantu. Původní plastové vydržely přes 170tis., dal jsem tam vloni na podzim kovové a po necelých 9 tis. byly oba dolní klouby na tyčkách vymlácené. Zkusil jsem koupit plastové FEBI, skoro 1,5 hod. jsem si s tím hrál a uvidím jak dlouho to vydrží....
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 30.05.11  15:02

    « Re: Šílenec na R10

    Nepsal jsi , Kutile, že Tvé Mondeo zraje jako víno ? :-) Jinak nejeli, náhodou, v protisměru proti tobě všichni ? :-)
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 30.05.11  14:20

    « Šílenec na R10

    Tak jsme si s tím šílencem ze Švýcarska v sobotu koukli z očí do očí. Viděl jsem ho tak na 30 metrů přímo přede mnou. Takovou myšku ještě Mondeo nevidělo. Ale dobrý. Vpravo naštěstí nikdo nebyl. Mám teď najeto 130tis.km a je to dost slabota. motoru se už moc jet nechce, hodně duní, ale to je vše. A čím dál tím víc plave. Vyměnil jsem zimní za letní a nic. Nepomohlo to. Zadní nápravu opravovali někdy na jaře. A když přejedu nerovnost, tak to na předku bouchá.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 30.05.11  13:42

    « Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu

    Jo , a seriály ńesleduji, takže nevím, čeho se mám vlastně bát !! :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 30.05.11  13:39

    « Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu

    No a co je Ford a co není ? Samozřejmě že díly si sama pro sebe nevyrábí v podstatě žádná automobilka ale subdodavatelé ... Ale je to pořád s označením Ford . O tom něco vím, takových dílů děláme desítky :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 27.05.11  17:37

    « Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu

    Safra to není OVRS, to je Ulice......... >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 27.05.11  17:36

    « Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu

    Ale napravíš, asi budu muste použít brutální sílu. >:D
    V seriálu OVRS je k mání spousta různejch ruskejch bijců, budu je angažovat a Ty se chlape zklidníš !!!!!! A když ne tak si zaplaveš v betonu. >:D
    Ale teď vážně.
    Já netvrdím že se nemohou vstřikovače posr. A taky tvrdím, občas se tu zmíním, že z mého pohledu a z pohledu řady dalších lidí byl učiněn pokrok, výrobci se přestali spoléhat na EN590 a začali žít v drsném reálném světě.
    A výsledek se dostavil. Zhruba od 2006 výše téměř není slyšet o problémech se vstřikovači. I další komponenty, jako turba a EGRy byly zodolněny a poruchy jsou sporadické.
    Dokonce řada výrobců sáhne po drahém a kvalitním a třeba i konzervativnějším turbu Mitsubishi než aby riskovala se zavedenější konkurencí.
    Jo rádio není Ford ale skoro nic není Ford, vždyť to Ford jen navrhuje a potom skládá dohromady, dílů Ford je na vozidle tak 30%, ne více.

    Tak už nezlob a měj se. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 27.05.11  11:42

    « Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu

    Windiesle : Nenapravím a nenapravím... !!! :-) Mám své zkušenosti . Přesto ale jsem svou reakci uvedl tím, že jsem tak trochu vstřikoparanoidní. Ať rozhodne nezávislá komise...tedy servis Skoro bych se vsadil, že.......

    Teď ale nové 2,2 od PSA je vzorem poslušnosti zvukové stability. Jso i lepší motory, to vím! :-) Zkušenosti s minulou modelovou řadou ale byly jako bonboniéra . nikdy člověk nevěděl, co záhy ochutná :-) Teď mám klid , jen jezdím, za skoro dva roky žádná porucha, ani porušíčka. Výhrady vůči některým věcem by se sice našly, ale nepokazilo se nic, jen občas zazlobí rádio, ale to není Ford :-)

    Tak snad jsem to nezakřikl.
  • « 00 Reagovat !

    foto stirecek1

    štíreček1 26.05.11  21:09

    « Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu

    Zdar chlapi, jak to jezdí? Konečně se mi po dlouhé době podařilo přihlásit na stránky a obnovit heslo. Formátoval jsem, tak všechno fuč 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 26.05.11  17:35

    « Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu

    Dime, tyto jednobarevné názory jsou dost.......... bez komentáře. Na to abys mohl něco takového prohlásit, bys musel vědět o motorech mnohem více. V Tvém případě je to prostě umanutost.
    Problémy (masové) se vstřiky byly jen u prvních ročníků a dále u lidí, kteří autu nedali to co se patří a spolehli se na doporučené výměny toho a onoho.

    Takže co například ovlivňuje starty a nerovnoměrný chod motoru:
    - komprese
    - EGR
    - váhy vzduchu
    - baterka
    - stav startéru
    - čistota klikového a vačkového snímače (bývají znečištěny bordelem obsahujícím železné částice)
    - stav kabelů vstřikovačů
    - stav čerpadla a jeho ovládacího ventilu
    - stav vstřikovačů (problém s tryskou pouze u Euro 4, u Euro 3 je obrovská startovací dodávka)
    - stav vstřikovačů (jak u Euro 3 způsobí velké přepady ze vstřikovačů žádný start, u Euro 4 špatný start)

    Věci nejsou černobílé.
    Vstřikovače jistě hrají svojí roli ale ve hře je spousta dalších prvků a ve většině případů je na vině souhra několika vadných parametrů).

    Naprav se nebo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 8-s
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 26.05.11  17:27

    « Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu

    Tvé auto hodit ze skály a Tebe za ním. >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto WinDiesel

    WinDiesel 26.05.11  17:26

    « Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu

    Jardo, musím do toho vstoupit.
    Máš v háji baterii nebo máš zahnojenej startér uhlíkovým prachem, málo točí. Samozřejmě, jakmile se nastartuje, není motor v otáčkách, které jsou v palivové mapě.
    Vyřeš tento problém a jsi v pohodě.
    Na startovací otáčky jsou elektronicky řízené diesely dost citlivé.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 25.05.11  10:08

    « Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu

    Jardo, mně se taky kontrolka nerozsvítila....časem se to začalo horšit....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.05.11  18:48

    « Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu

    To DIM: diky za predpokladanou odpoved :-), ale prave me prijde, ze vsechny projevy spojene s vadnymi vstriky co tu vsichni uvadeli to vubec nema, nekouri to, kontrolka motoru se nerozsveci, zadne klepani u studeneho motoru, ani snizena ani zvysena spotreba paliva atd. Proste hned po nastartovani a prvnim pridani plynu uz se vse chova jak ma.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 23.05.11  14:02

    « Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu

    Pomůže u TDCI odpojit na 15min baterku a tím resetovat ŘJ? U benzínového Mondea to šlo a pomohlo.
  • « 00 Reagovat !

    foto DIM

    DIM 23.05.11  12:33

    « Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu

    Jardo, já mám jako vždy jediný názor : vše hledej ve vstřikovačích. Při studeném motoru je přidřený vstřikovač v ještě větší nevýhodě než normálně , díky tomu je jeho pomalejší odezva při studeném startu zásadní a auto jede jakoby na tři válce...... Ještě možná EGR, ale nemyslím si to.
  • « 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 23.05.11  10:53

    « Re: 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu

    Mám najeto 130tis. a v poslední době po startu motor hodně bíle kouří a kolísá. Navíc je při startu hodně hlučný. A nechce moc jet, dřív jezdil líp. Ale za to spotřeba jde dolů, teď jezdím za 5,5litru, dříve za 7 litrů. Jo a kolem 2000ot motor při jízdě po dálnici kolísá.

    A ještě jedna zajímavost. Občas úplně zblbne dešťový senzor. Leje ale stěrače se nerozeběhnou. A taky automatické rozsvěcení světel blbne, světla rozsvěcuje i za jasného dne. Musím motor vypnout a zapnout a je to v pořádku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.05.11  21:03

    « 2,2TDCi 2005 cca 160tkm - kolisani otacek pri startu

    Posledni dobou mam problemy se starty.
    Po nastartovani u studeneho motoru startuje jakoby zadusene, otacky kolem 600, sviti pri tom na palubovce baterka a po cca 2-3 vterinach se najednou zhoupne a dostane se na svych beznych cca 750. Dokonce dvakrat uz se stalo i to, ze chvilku otacky hodne kolisaly nahoru dolu, jakmile jsem seslapnutim pridal plyn na cca 2000ot a znovu pustil plyn na volnobeh, vse se ustalilo.
    U zahrateho motoru to nedela vubec - vypnuti - nastartovani
    U chladneho motoru cca po ujeti treba 1-2km a znovu vypnuti motoru a pote nastartovani se zda byt efekt zaduseneho motoru jeste vetsi.
    Sleduji pravidelne kourivost a naprosto bez jakehokoli koure - ani bily ani cerny - jen drobne odfrknuti hned po startu a nic vic.
    TAK CO TO MUZE BYT?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…